memebuy23buy

E60 alustasarja vaihto ohjeet? iskari jousi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #31
    ja takapää näin.

    -Auto ylös ja rengas pois.
    -Iskarin alapultti auki
    -peräkontin verhoukset pois
    -iskarin yläpultit auki 3kpl 13mm
    -Sisälokaria irti takapään puolelta rengaskoteon keskikohtaan asti... helpottaa paljon jos kehtaa irrottaa kokonaan.
    -tunkkaa auton omalla tunkilla tukivartta alaspäin ja ota iskari pois.

    Nyt kun kädessä on koko iskaritolppa jousineen niin helpoiten saat jousen irti kun avaat iskarin yläpään mutterin 18mm.
    Ainakaan m-sport alustassa ei ollut jännitystä niin että jousi olisi lentänyt otsaan
    eli puristimia ei tarvita

    kasaamisessa on hyvä olla kaveri joka laittaa yläpään 13mm mutterit paikalleen. onnistuu toki yksinkin mutta vaatii hieman säätämistä tunkin kans.
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • AlpinWeiss
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 927
      • West coast

      #32
      Originally posted by Pekka84 View Post
      ja takapää näin.

      -Auto ylös ja rengas pois.
      -Iskarin alapultti auki
      -peräkontin verhoukset pois
      -iskarin yläpultit auki 3kpl 13mm
      -Sisälokaria irti takapään puolelta rengaskoteon keskikohtaan asti... helpottaa paljon jos kehtaa irrottaa kokonaan.
      -tunkkaa auton omalla tunkilla tukivartta alaspäin ja ota iskari pois.

      Nyt kun kädessä on koko iskaritolppa jousineen niin helpoiten saat jousen irti kun avaat iskarin yläpään mutterin 18mm.
      Ainakaan m-sport alustassa ei ollut jännitystä niin että jousi olisi lentänyt otsaan
      eli puristimia ei tarvita

      kasaamisessa on hyvä olla kaveri joka laittaa yläpään 13mm mutterit paikalleen. onnistuu toki yksinkin mutta vaatii hieman säätämistä tunkin kans.
      Eli ymmärsinkö oikein, että takapää ei tarvitse asennuskaljoja, vai loppuiko ne kesken jo etupäässä..?
      MBCLK240 -02
      E36 318 -93
      E46 320 Ci -01
      E46 330 CiA -01
      E60 520i -04
      E93 325i -07
      F36 420xi -16

      Comment

      • 535SD
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1068
        • Lahti

        #33
        Originally posted by AlpinWeiss View Post
        Eli ymmärsinkö oikein, että takapää ei tarvitse asennuskaljoja, vai loppuiko ne kesken jo etupäässä..?
        eiku oli sunnuntai =) tais tulla kaikki käytettyä aikaisemmin
        Olleita ja menneitä
        1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

        Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

        Comment

        • joshua
          Newbiemmer
          • Oct 2012
          • 1
          • Finland

          #34
          Miten e61 525d etuiskari irti, apuva

          edit: löysin sopivan n. 10mm paksun kiilan (metallipiikki tai tuura tms.)

          minkä naputin hahloon kuten jo ekalla sivulla tässä ketjussa taidettiin neuvoa.
          Lähti kuin kuppa töölöstä!
          Last edited by joshua; 27-10-2012, 15:28. Reason: changed picture size :)

          Comment

          • GuGi_
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 700
            • Vantaa city

            #35
            Tuli eilen vaihdettua tuo etupää omaan kippoon tän topicin ohjeilla. Hyvin onnistu, kiitokset siitä. Eniten tuotti ongelmia uuden iskarin yläpään saaminen laakerin läpi. Millä ihmeellä se sinne kuuluis noin niinku oikein tehtynä laittaa? Mä kasasin yläpään jousilautasen pyöräkotelossa ja sen jälkeen tunkkasin navasta pakettia kohti reikää. Sen iskarin tapin saaminen ensin lautasen ja prikan läpi ja lopulta laakerin läpi oli aivan perkeleen hankalaa. Onko siihen jotain jippoa millä se tehdään helposti?

            -Sami
            "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

            F11 525d -11
            E60 M5 -05
            E12 530i -75
            E32 730i - 91
            Chevy Silverado 3500 -93
            R33 Skyline GTS-T -93

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              #36
              Originally posted by GuGi_ View Post
              Tuli eilen vaihdettua tuo etupää omaan kippoon tän topicin ohjeilla. Hyvin onnistu, kiitokset siitä. Eniten tuotti ongelmia uuden iskarin yläpään saaminen laakerin läpi. Millä ihmeellä se sinne kuuluis noin niinku oikein tehtynä laittaa? Mä kasasin yläpään jousilautasen pyöräkotelossa ja sen jälkeen tunkkasin navasta pakettia kohti reikää. Sen iskarin tapin saaminen ensin lautasen ja prikan läpi ja lopulta laakerin läpi oli aivan perkeleen hankalaa. Onko siihen jotain jippoa millä se tehdään helposti?

              -Sami
              Koko tolpan saa kasata nippuun vielä kun se on irti autosta, lopuksi sitten vain pyöritellä yläpää laakerista oikeaan kohtaan ja sujauttaa ne kolme pulttia reikiinsä.

              edit. Ei tolppaa pakosta tarvi kasaan puristaa jousipuristimilla että sopii kääntymään pyöränkotelosta pois ja takaisin.. joku rätti yläpäänlaakerin päälle suojaamaan mahdolliselta osumalta lokasuojaan ja käsivoimin painaa koko napaa ripustuksista alaspäin (kaverista on apua, mutta onnistuu yksinkin). Raidetanko pitää olla kyllä irti, muuten ei taivu riittävän alas.
              Last edited by Matson^; 15-12-2012, 12:10.
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              Working...
              X