Eli kyseessä on 520d -07 ja ajettu 25 000km.
Kyseinen auto aloitti temppuilun jouluna 2008 jolloin mittarissa oli 21 000km.
Näytöllä saattaa hetkellisesti vilahtaa moottorin valo, joka yleensä on ollut merkki siitä, että nyt on autolla taas potentiaalia sammua, ja mielestäni auto nykäisee aavistuksen.
Autoni sammuu kiihdytystilanteissa, kahdesti se on sammunut ohitus tilanteessa ja talvella oli tyypillistä, että kun oli liukasta ja luiston esto saattoi laittaa vähän vastaan se sammui. Virrat ei katoa mihinkään, moottori sammuu, ohjaustehostin menee jäykäksi. Check control messages:ssa auto valittaa useammasta häiriöstä, esim. ohjaustehostin, moottorihäiriö, luistonesto. Yleensä sammuminen tapahtuu vaihteen vaihdon aikana esim 3 ->4 tai vaikka 5 ->6
Joka kerta näyttöön tulee erikseen, että FUEL PUMP:ssa on vikaa, vie huoltoon.
Vian pystyy kuittaamaan ottamalla avaimen irti ja käynnistämällä auton uudelleen, joskus näyttöön jää palamaan moottorin valo joka häipyy seuraavan pysähdyksen jälkeen. Autolla saattaa pystyä kuitenkin ajamaan kaksikin tuhatta km ilman sammumista.
Tämä sammuminen on tapahtunut n. 8 kertaa ja joka kerta on vituttanut. Merkkihuollossa ollut nelisen kertaa (vielä täydet takuut). Sinne on päivitetty ohjelmaa ja vaihdettu päävirtalaitteen rele.
Kuiteissa lukee: moottorinohjainlaitteen päävirtarele viallinen (syöttää myös polttoainepumpun ohjainlaitteelle ja abs/luistoneston ohjainlaitteelle virran), vaihdettu DDE-rele.
Huoltomiehet pyörittelee käsiä, autoa ei oteta huoltoon, koska heillä ei ole mitään hajua kuinka korjata. Nyt pitäisi kuulemma odotella vastausta Saksasta, minne on lähetetty kysely kuinka toimia. Sinne se kuulemma lähetettiin kyllä jo ensimmäisen kerran tammikuussa. Ja kuulemma 250 insinööriä Saksassa taistelee tämän ongelman ratkaisemiseksi tälläkin hetkellä.
Olisiko kellään mitään hajua mikä autoa oikeasti vaivaa ja kuinka sen voisi korjata?
Kyseinen auto aloitti temppuilun jouluna 2008 jolloin mittarissa oli 21 000km.
Näytöllä saattaa hetkellisesti vilahtaa moottorin valo, joka yleensä on ollut merkki siitä, että nyt on autolla taas potentiaalia sammua, ja mielestäni auto nykäisee aavistuksen.
Autoni sammuu kiihdytystilanteissa, kahdesti se on sammunut ohitus tilanteessa ja talvella oli tyypillistä, että kun oli liukasta ja luiston esto saattoi laittaa vähän vastaan se sammui. Virrat ei katoa mihinkään, moottori sammuu, ohjaustehostin menee jäykäksi. Check control messages:ssa auto valittaa useammasta häiriöstä, esim. ohjaustehostin, moottorihäiriö, luistonesto. Yleensä sammuminen tapahtuu vaihteen vaihdon aikana esim 3 ->4 tai vaikka 5 ->6
Joka kerta näyttöön tulee erikseen, että FUEL PUMP:ssa on vikaa, vie huoltoon.
Vian pystyy kuittaamaan ottamalla avaimen irti ja käynnistämällä auton uudelleen, joskus näyttöön jää palamaan moottorin valo joka häipyy seuraavan pysähdyksen jälkeen. Autolla saattaa pystyä kuitenkin ajamaan kaksikin tuhatta km ilman sammumista.
Tämä sammuminen on tapahtunut n. 8 kertaa ja joka kerta on vituttanut. Merkkihuollossa ollut nelisen kertaa (vielä täydet takuut). Sinne on päivitetty ohjelmaa ja vaihdettu päävirtalaitteen rele.
Kuiteissa lukee: moottorinohjainlaitteen päävirtarele viallinen (syöttää myös polttoainepumpun ohjainlaitteelle ja abs/luistoneston ohjainlaitteelle virran), vaihdettu DDE-rele.
Huoltomiehet pyörittelee käsiä, autoa ei oteta huoltoon, koska heillä ei ole mitään hajua kuinka korjata. Nyt pitäisi kuulemma odotella vastausta Saksasta, minne on lähetetty kysely kuinka toimia. Sinne se kuulemma lähetettiin kyllä jo ensimmäisen kerran tammikuussa. Ja kuulemma 250 insinööriä Saksassa taistelee tämän ongelman ratkaisemiseksi tälläkin hetkellä.
Olisiko kellään mitään hajua mikä autoa oikeasti vaivaa ja kuinka sen voisi korjata?
Comment