Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 vuosimallia 2007 sammuu ajossa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vorski
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 3
    • Jyväskylä

    E60 vuosimallia 2007 sammuu ajossa?

    Eli kyseessä on 520d -07 ja ajettu 25 000km.

    Kyseinen auto aloitti temppuilun jouluna 2008 jolloin mittarissa oli 21 000km.

    Näytöllä saattaa hetkellisesti vilahtaa moottorin valo, joka yleensä on ollut merkki siitä, että nyt on autolla taas potentiaalia sammua, ja mielestäni auto nykäisee aavistuksen.
    Autoni sammuu kiihdytystilanteissa, kahdesti se on sammunut ohitus tilanteessa ja talvella oli tyypillistä, että kun oli liukasta ja luiston esto saattoi laittaa vähän vastaan se sammui. Virrat ei katoa mihinkään, moottori sammuu, ohjaustehostin menee jäykäksi. Check control messages:ssa auto valittaa useammasta häiriöstä, esim. ohjaustehostin, moottorihäiriö, luistonesto. Yleensä sammuminen tapahtuu vaihteen vaihdon aikana esim 3 ->4 tai vaikka 5 ->6
    Joka kerta näyttöön tulee erikseen, että FUEL PUMP:ssa on vikaa, vie huoltoon.
    Vian pystyy kuittaamaan ottamalla avaimen irti ja käynnistämällä auton uudelleen, joskus näyttöön jää palamaan moottorin valo joka häipyy seuraavan pysähdyksen jälkeen. Autolla saattaa pystyä kuitenkin ajamaan kaksikin tuhatta km ilman sammumista.
    Tämä sammuminen on tapahtunut n. 8 kertaa ja joka kerta on vituttanut. Merkkihuollossa ollut nelisen kertaa (vielä täydet takuut). Sinne on päivitetty ohjelmaa ja vaihdettu päävirtalaitteen rele.

    Kuiteissa lukee: moottorinohjainlaitteen päävirtarele viallinen (syöttää myös polttoainepumpun ohjainlaitteelle ja abs/luistoneston ohjainlaitteelle virran), vaihdettu DDE-rele.

    Huoltomiehet pyörittelee käsiä, autoa ei oteta huoltoon, koska heillä ei ole mitään hajua kuinka korjata. Nyt pitäisi kuulemma odotella vastausta Saksasta, minne on lähetetty kysely kuinka toimia. Sinne se kuulemma lähetettiin kyllä jo ensimmäisen kerran tammikuussa. Ja kuulemma 250 insinööriä Saksassa taistelee tämän ongelman ratkaisemiseksi tälläkin hetkellä.

    Olisiko kellään mitään hajua mikä autoa oikeasti vaivaa ja kuinka sen voisi korjata?
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Originally posted by vorski View Post
    Eli kyseessä on 520d -07 ja ajettu 25 000km.

    Kyseinen auto aloitti temppuilun jouluna 2008 jolloin mittarissa oli 21 000km.

    Näytöllä saattaa hetkellisesti vilahtaa moottorin valo, joka yleensä on ollut merkki siitä, että nyt on autolla taas potentiaalia sammua, ja mielestäni auto nykäisee aavistuksen.
    Autoni sammuu kiihdytystilanteissa, kahdesti se on sammunut ohitus tilanteessa ja talvella oli tyypillistä, että kun oli liukasta ja luiston esto saattoi laittaa vähän vastaan se sammui. Virrat ei katoa mihinkään, moottori sammuu, ohjaustehostin menee jäykäksi. Check control messages:ssa auto valittaa useammasta häiriöstä, esim. ohjaustehostin, moottorihäiriö, luistonesto. Yleensä sammuminen tapahtuu vaihteen vaihdon aikana esim 3 ->4 tai vaikka 5 ->6
    Joka kerta näyttöön tulee erikseen, että FUEL PUMP:ssa on vikaa, vie huoltoon.
    Vian pystyy kuittaamaan ottamalla avaimen irti ja käynnistämällä auton uudelleen, joskus näyttöön jää palamaan moottorin valo joka häipyy seuraavan pysähdyksen jälkeen. Autolla saattaa pystyä kuitenkin ajamaan kaksikin tuhatta km ilman sammumista.
    Tämä sammuminen on tapahtunut n. 8 kertaa ja joka kerta on vituttanut. Merkkihuollossa ollut nelisen kertaa (vielä täydet takuut). Sinne on päivitetty ohjelmaa ja vaihdettu päävirtalaitteen rele.

    Kuiteissa lukee: moottorinohjainlaitteen päävirtarele viallinen (syöttää myös polttoainepumpun ohjainlaitteelle ja abs/luistoneston ohjainlaitteelle virran), vaihdettu DDE-rele.

    Huoltomiehet pyörittelee käsiä, autoa ei oteta huoltoon, koska heillä ei ole mitään hajua kuinka korjata. Nyt pitäisi kuulemma odotella vastausta Saksasta, minne on lähetetty kysely kuinka toimia. Sinne se kuulemma lähetettiin kyllä jo ensimmäisen kerran tammikuussa. Ja kuulemma 250 insinööriä Saksassa taistelee tämän ongelman ratkaisemiseksi tälläkin hetkellä.

    Olisiko kellään mitään hajua mikä autoa oikeasti vaivaa ja kuinka sen voisi korjata?
    Jaaha.. Kuulostaapa todelliselta

    Ja sitten asiaan. Häviääkö erilaisia sähkölaitteita pois käytöstä ajon aikana? Näissähän on ollut niin yksinkertaista vikaa kun akku..:think
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Voiskohan vika olla siinä polttoainepumppua ohjaavassa yksikössä. KLIK

      The engine management system sends the request for the fuel required at the moment to the EKP control unit. The EKP control unit converts this request into a corresponding engine speed for the fuel pump in the fuel tank. The EKP control unit then activates the fuel pump according to the engine speed.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • vorski
        Newbiemmer
        • Apr 2009
        • 3
        • Jyväskylä

        #4
        Olen kaukana auto alan asiantuntijasta, mutta epäilen että se olisi akku.
        Koska mielestäni sähkölaitteissa ei ole ollut mitään häiriöitä lukuunottamatta sitten tätä sammumis ongelmaa, webastokin laulanut yli talven ilman mitään ongelmia käynnistyksessä tai muussa.

        Polttoaine pumppua ohjaava yksikkö kuulostaisi järkevältä, koska sitähän se auto valittaa. Ihmettelen vaan, miten ammattimiehet eivät sitten olisi löytäneet mitään vikaa siitä (oletus: että ne ovat tutkineet kyseisen yksikön) koska autoa on kerran tutkittu jo useampaan otteeseen.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by vorski View Post
          Ihmettelen vaan, miten ammattimiehet eivät sitten olisi löytäneet mitään vikaa siitä (oletus: että ne ovat tutkineet kyseisen yksikön) koska autoa on kerran tutkittu jo useampaan otteeseen.
          Onko auto ollut Jyväskylässä BMW-merkkihuollossa?
          E39 528iA

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            No se vika jää helposti löytymättä jos se vika ei ole "päällä" :think mutta jos kerrot epäilyistäsi korjaamolla nii viimeinen osa minkä ne siellä vaihtaa on se pumpun ohjainyksikkö...
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • vorski
              Newbiemmer
              • Apr 2009
              • 3
              • Jyväskylä

              #7
              Auto on ollu kaksi kertaa Seinäjoen autokaaressa, sekä
              kaksi kertaa Jyväskylän Autotalo Laakkosessa merkkihuollossa.

              Voin olla väärässä, mutta olen ymmärtänyt että vika on ollut silloin päällä kun se on ollut kerran päätteeltä luettavissa. Ja kuiteissani lukee: moottorinohjainlaitteen päävirtarele viallinen (syöttää myös polttoainepumpun ohjainlaitteelle ja abs/luistoneston ohjainlaitteelle virran) --->DDE rele vaihdettu.

              Kiitoksia kovasti jo tässä vaiheessa näistä avuista ja mielenkiinnosta!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎