Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60&E61 dsl PA-suodattimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    E60&E61 dsl PA-suodattimen vaihto

    Liittyykö -05 535d:n pa-suodattimen vaihtoon jotain koukeroita?
    Saako tankki olla täys vai valuttaako koko vaihdon ajan löpöä pihalle
    kuten Volvossa jos oli yli neljännestankki ainetta...
    Auto lienee osaa ilmata ite ittensä?

    Suodatinhan löytyy auton alta pa-linjasta, ja lienee sinänsä helppo vaihtaa...

    Mikä tuolle pa-suodattimelle on vaihtosuositus?

    Ääliömäistä on se ettei sille eikä moottorin ilmansuodattimelle ole
    i-drivessä vaihtokohtaa joten näyttäisi siltä että minun autoon nuo on jäänyt
    germaaniassa vaihtamatta...
    Last edited by MajorDrake; 13-05-2009, 12:25.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1637

    #2
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Liittyykö -05 535d:n pa-suodattimen vaihtoon jotain koukeroita?
    Saako tankki olla täys vai valuttaako koko vaihdon ajan löpöä pihalle
    kuten Volvossa jos oli yli neljännestankki ainetta...
    Auto lienee osaa ilmata ite ittensä?

    Suodatinhan löytyy auton alta pa-linjasta, ja lienee sinänsä helppo vaihtaa...

    Mikä tuolle pa-suodattimelle on vaihtosuositus?

    Ääliömäistä on se ettei sille eikä moottorin ilmansuodattimelle ole
    i-drivessä vaihtokohtaa joten näyttäisi siltä että minun autoon nuo on jäänyt
    germaaniassa vaihtamatta...
    E60/1:ssä suodatin on yläkautta vaihdettavissa eli se ei ole auton alla?

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #3
      Originally posted by MarttiKK View Post
      E60/1:ssä suodatin on yläkautta vaihdettavissa eli se ei ole auton alla?
      Hmm, onko niitä sitten 2 kpl?



      Ja tuohan löytyy:


      Tämä lienee tankissa?



      Tuossa kyllä mainitaan "filtter" mutta ei kyllä sellaisell osalle mitään "patruunaa" eli liekkö tuo vain veden eroitin?

      Lisäksi myös oikealta puolelta löytyy vastaava:



      Jo on tehty monimutkainen laitos...
      Last edited by MajorDrake; 13-05-2009, 12:39.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        #4
        Se 40cm mittainen suodatinpatruuna on auton pohjamuovien alla kuskin puolella. Samppasika vaihtoi mun autoon sen.
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • WarHead
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 774

          #5
          Originally posted by MarttiKK View Post
          E60/1:ssä suodatin on yläkautta vaihdettavissa eli se ei ole auton alla?
          TIS aloittaa vaihtotyön pohjasuojien poistolla ja siinei kyllä mainita mittään yläkautta vaihtamisesta. Ei vaan kuvasta seleviä, että missä kohti pohjaa se suodatin on... Otsikossa lukee että koskee M57TU, M67, M67TU ja M57T2 moottoreita, eli pitäs passata.
          E91 335iAT -08

          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

          Comment

          • Yltti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2792
            • Kuopio suamen texas

            #6
            Polttoaine suodatin sijaitsee kuljettajan puolella eli vasemmalla kuskin penkin alla. Pohjamuovia raottamalla sen saa vaihdettua ei tarvitse irroittaa koko pohja muovia.Suodatinta ei ole kuin 1kpl.

            Suodatin numero 2:


            Tämä on karkea suodatin ja vaihdetaa vain jos p-a anturi tai p-a pumppu pamahtaa.Ja nämä ovat tankissa.
            1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
            F10 525d Xdrive comfort sitte
            Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
            www.rotator.fi

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              #7
              OK, kiitos kaikille avusta.

              Oliko tuolle joku vaihtovälisuositus?
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Yltti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2792
                • Kuopio suamen texas

                #8
                Originally posted by MarttiKK View Post
                E60/1:ssä suodatin on yläkautta vaihdettavissa eli se ei ole auton alla?
                Väärin
                1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                F10 525d Xdrive comfort sitte
                Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                www.rotator.fi

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3102

                  #9
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  OK, kiitos kaikille avusta.

                  Oliko tuolle joku vaihtovälisuositus?
                  On, joka 3. öljyhuollon yhteydessä, kuten moottorin ilmansuodinkin.

                  Ja vaihtuu alapohjalevyt ensin irroittamalla kuskin istuimen kohdalta. Ei ole kummonen homma itse tehdä jos on nosturi/monttu.
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Vaihdoin tuon suodattimen.
                    Vähän taistelin niiden klemmareiden kanssa kun auton alla oli sen verta
                    hämärää että en huomannut niiden olevan "kertakiristeisiä".

                    Eipä tuota vaihdettavuutta ole paljon mietitty...

                    Suodatin löytyy webaston pakoputken vierestä,
                    jos autossa on tehdasasennettu webasto niin siinä kohtaa
                    pohjamuovissa on reikä josta suodattimen näkee.

                    Raottamalla muoveja laidastapäin sain tuon vaihdettua.
                    Jonkin verran sitä kiisseliä valuutti, ehkä joku puoli litraa
                    kun piti sopiva torx-avain etiskellä jotta sain suodattimen kiinnityspannan irti.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Masatus
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 867
                      • Haukipudas

                      #11
                      Mites muuten tarviiko ilmata pa-järjestelmää vai ilmaako se itse itsensä tosin tuo ilma tulee aika kauas ruiskutuspumpulta että käyntiinhän auto varmasti lähtee mutta voiko se sammua ja jos sammuu niin mistä sen voi ilmata?

                      Comment

                      • MarttiKK
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1637

                        #12
                        Originally posted by Yltti View Post
                        Väärin
                        No ei sitten. Mikäs se siinä moottorin oikealla puolella oleva sylinteri on, se johon tulee läpinäkyvä polttoainaputki?

                        Comment

                        • WarHead
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 774

                          #13
                          Originally posted by Masatus View Post
                          Mites muuten tarviiko ilmata pa-järjestelmää vai ilmaako se itse itsensä tosin tuo ilma tulee aika kauas ruiskutuspumpulta että käyntiinhän auto varmasti lähtee mutta voiko se sammua ja jos sammuu niin mistä sen voi ilmata?
                          Sytytysvirta päälle minuutiksi ja järjestelmä ilmaa itse itsensä.
                          E91 335iAT -08

                          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                          Comment

                          • Yltti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 2792
                            • Kuopio suamen texas

                            #14
                            Originally posted by MarttiKK View Post
                            No ei sitten. Mikäs se siinä moottorin oikealla puolella oleva sylinteri on, se johon tulee läpinäkyvä polttoainaputki?
                            Minulla ainakaan mitään sylinteriä ole. "valkea" putki tulee suoraan auton alta tulevasta polttoainelinjasta. Tutkittuani hieman polttoine linjaston kuvia en löydä sitä näistäkään.




                            Jos sinulla sellainen on niin luulisin sen olevan jonkunlainen polttoaine lauhdutin kun common rail systeemeissä polttoaineen lämpötilä kohoaa aika suureksi.Onko laittaa kuvaa?
                            1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                            F10 525d Xdrive comfort sitte
                            Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                            www.rotator.fi

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7524
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Kuten mainittiin, auto lähti käyntiin liki normaalisti, ehkä tupla-ajan piti startata
                              eli muutaman sekunnin. Virrat tietysti oli päällä jonnin aikaa ennen starttausta.

                              Minkäänlaista nykimistä tms. ei ilmennyt.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎