Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61\E60 auraskulmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by poke View Post
    Oisko sun mahdollista liittää suuntausraportti tänne? lähinnä kiinnostais mihin säädöt lopulta jäi.

    Oliko puntit penkeillä säädön aikana?
    Nuo "puntit" muuttaa mm.e60:ssä kulmia vähemmän kuin on laitteiston mittatarkkuus.

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3102

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      Nuo "puntit" muuttaa mm.e60:ssä kulmia vähemmän kuin on laitteiston mittatarkkuus.
      ok, hyvä tietää. Kiitos tiedosta.
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5202
        • Stadi

        #18
        Originally posted by veku View Post
        Jeps tuollaiset löytyi vianorin koneestakin.
        Nyt on kulmat kohdallaan plus uudet renkaat ja meno maistuu taas
        Nostetaas, laitettiinko nyt sitten noilla sport-alustan arvoilla? Mulla on nimittäin Vianorille maanantaiksi aika.
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by isod View Post
          Nostetaas, laitettiinko nyt sitten noilla sport-alustan arvoilla? Mulla on nimittäin Vianorille maanantaiksi aika.
          Jees niillä laitettiin,autosta tuli kyllä hyvä nyt !
          Aiemmin oli kulkenut kuin ajokoira..
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • rami
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 707
            • Raahe

            #20
            Mitenkäs e60;ssa saako takapäätä juuri säädettyä? itsellä on takana madallusta sen 40mm. sisäreunat tahtovat kulua takaa.
            bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3102

              #21
              Originally posted by rami View Post
              Mitenkäs e60;ssa saako takapäätä juuri säädettyä? itsellä on takana madallusta sen 40mm. sisäreunat tahtovat kulua takaa.
              Saa takapäätä säädettyä, sekä camberia että aurausta.
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • tabasco
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 851
                • fin

                #22
                Pitäisi käyttää auto raidetangon pään vaihdossa. Varusteina on sporttialusta Active Steeringillä ja nyt mietinkin, mitä vaihtotyössä sekä kulmia säädettäessä pitää ottaa huomioon. Riittääkö, että Active Steering on normaalitilassa (ei vika päällä) kun auto sammutetaan? Vikatilahan aiheuttaa sen, että ratti ei välttämättä ole suorassa silloin kun etupyörät ovat. Pitääkö ohjauskulma-anturi säätää uudelleen homman jälkeen jollain erillisellä huoltotyökalulla?

                BTW voiko Active Steering mennä vikatilaan, jos pyöriä kääntelee kun auto on sammuksissa? Heitti nimittäin tuossa joulun pyhinä jarrurempan yhteydessä vikatilaan, mistä sitten nollautui akku irti käyttämällä ja ajelemalla.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #23
                  Originally posted by tabasco View Post
                  Pitäisi käyttää auto raidetangon pään vaihdossa. Varusteina on sporttialusta Active Steeringillä ja nyt mietinkin, mitä vaihtotyössä sekä kulmia säädettäessä pitää ottaa huomioon. Riittääkö, että Active Steering on normaalitilassa (ei vika päällä) kun auto sammutetaan? Vikatilahan aiheuttaa sen, että ratti ei välttämättä ole suorassa silloin kun etupyörät ovat. Pitääkö ohjauskulma-anturi säätää uudelleen homman jälkeen jollain erillisellä huoltotyökalulla?

                  BTW voiko Active Steering mennä vikatilaan, jos pyöriä kääntelee kun auto on sammuksissa? Heitti nimittäin tuossa joulun pyhinä jarrurempan yhteydessä vikatilaan, mistä sitten nollautui akku irti käyttämällä ja ajelemalla.
                  Rattiakselissa ei ole säätöä ratille, se käy vain yhteen asentoon siihen akseliin.
                  Ts. säätö tehdään aina raidetangon päistä säätämällä.

                  Kun auton sammuttaa, pitäisi ratin olla keskitetty oikein,
                  mutta siihen miten auto reagoi jos rattia väännellään sammuksissa,
                  en varmasti osaa sanoa mutta eiköhän keskitys pysy kohdallaan...

                  Jos aktiiviohjaus on vikatilassa, ei kannattane mennä säätämään aurauskulmia jos keskitus ei ole kohdallaan...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    #24
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Kun auton sammuttaa, pitäisi ratin olla keskitetty oikein,
                    mutta siihen miten auto reagoi jos rattia väännellään sammuksissa,
                    en varmasti osaa sanoa mutta eiköhän keskitys pysy kohdallaan...

                    Jos aktiiviohjaus on vikatilassa, ei kannattane mennä säätämään aurauskulmia jos keskitus ei ole kohdallaan...
                    Jyväsautossa saivat homman kondikseen, vaikka aktiiviohjausta koskeviin kysymyksiin eivät ottaneetkaan kantaa. Muutamalla vaihdetun pään säätökerralla saatiin auto kulkemaan viivasuoraan ratti suorassa keskellä tietä. Aurausta mitattiin ison työntömitan näköisellä työkalulla, jonka leuat yltää molemman puolen vanteisiin samanaikaisesti.

                    Renkaiden kääntelystä ilman virtaa ei tullut ainakaan tällä kertaa Active Steering-häiriöilmoitusta, eikä sitä toki ollut hommaan ryhdyttäessäkään.

                    Enpä nyt tiedä, onko tuota järkeä viedä lasersuuntaukseen, kun suoraan näkyisi menevän. Ehkä sitten jos kesällä matalat kumit alkaa kaljuuntua miten sattuu.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎