memebuy23buy

E60 525dA -05 - 203 000 km purkaa akun yönaikana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPiRi
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 4
    • Kiuruvesi

    #16
    Myös täällä E61 530da purkaa akkua. Eli kun auton pitäisi mennä "lepotilaan" niin silti purkaa 3,5-5,5Ah. Autosta hävisi eka radio, sen vuoksi autoon pistettiin uudet ohjelmat. Sen jälkeen auto alkoi purkamaan akkua. Kuulemma eivät liity toisiinsa... Autoon on vaihdettu srs/väyläohjainlaite ja ei auttanut asiaa. Kun ottaa sulakkeet 13,29 ja 34 pois niin silloin loppuu akun purkautuminen.

    Comment

    • Janne-90
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 246
      • Naantali

      #17
      miten vanha itse akku on ?? onko kokeiltu toisella akulla että purkaako se sitä? jos akussa on sisäinen vika. mites laturin ja startin johdot ?entäs akun maakaapeli runkoon ?

      Comment

      • SPiRi
        Newbiemmer
        • Oct 2009
        • 4
        • Kiuruvesi

        #18
        Akku on vajaan vuoden vanha. Kokeilin sitä edeltävällä akulla niin samalla lailla purki.Muita keinoja noista en ole kokeillut. Voiko se noissa olla vika, kun noilla kolmen sulakkeen otolla purku loppuu.
        Väärällä kielellä on noi että mihin sulake vaikuttaa
        sulake13=Instrumentenkombination, sulake29=Airbag,Diagnose 34=Radio. Savolainen tietysti päättelee että noi kaikki liittyy jotenkin keskusnäyttöön...

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          #19
          Tuskin sulla on sama vika kuin mulla, mutta kokeile aukeaako takaluukun lasi...

          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • SPiRi
            Newbiemmer
            • Oct 2009
            • 4
            • Kiuruvesi

            #20
            Käväsin just tuossa hallilla kokeilemassa takaluukunlasia, ja näyttihän tuo toimivan...

            Comment

            • rami
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 707
              • Raahe

              #21
              VOI JUMALAUTA!!Nysse sitte munkin auto teki tämmöset!!!!! voi vittu..
              Purkaa akkua aivan himona ja kädet nosti pystyyn allekirjoittanut ´kuten naapurin diplomisähkärikin.
              Auto rupesi yhtäkkiä purkaan akkua 5.6 ampeerin tahdilla... akun kenkää aina pois jos meinaa vielä liikkuakin. Laturi lataa kyllä oikein,ja laturin mittaus näytti tervettä mutta johonkin menee virtaa.
              pe-la yön jälkeen auto toimi ihan oikein(Mutta lauantaina käytin auton pesussa ja kaikki tämä kiva alkoi heti sen jälkeen. Kaikki lukot,ikkunat kyllä toimii,mutta mikäs ihme täs nyt on? auton paska saa lähtä vaihtoon.susi mikä susi koko e60. 530 da -04
              bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

              Comment

              • rami
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 707
                • Raahe

                #22
                Niin se tuli viel mieleen että voiko hehkujen säätömoduli tehdä rikkoontuessaan tämmöistä? vikatesteri näytti rikkoontuneita hehkuja. Hehkut ja moduli ovat kyllä tulossa,olivat jo loppuneet varastoistakin kun ovat niin kulutuskamaa..bravo!
                bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                Comment

                • RMB
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 222
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Upataas tätä ja kysellään onko näihin virran kulutusongelmiin löytynyt ratkaisuja?
                  http://tomracing.suntuubi.com/

                  http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    #24
                    Originally posted by RMB View Post
                    Upataas tätä ja kysellään onko näihin virran kulutusongelmiin löytynyt ratkaisuja?
                    Akku ei purkaa ainakaan itsellä mihinkään, rakkine vain kuvittelee akun olevan vailla lataustarvetta jolloin laturi on pois pelistä ja sehän on selvä miten käy kun suoraan akun virroilla ajetaan. Osaa kuvitella myös toisinpäinn eli akun olevan tyhjä jolloin ei anna startata, tosin tätä ei ole tehnyt kuin kerran.

                    Syytän IBS-johtoa koska kun keksin ongelman poistuvan auton mennessä horrokseen on pakko olla anturivika kyseessä. Eli ajossa kun alkaa hiipumaan laitteita niin kylmästi auto seis, avain irti ja odottelee sen muutaman minuutin jonka jälkeen se jotain vielä raksuttelee. Sitten kun uudestaan lyö tulille niin ei ongelmia. Nyt tämä on käynyt kai kolmesti tai neljästi kaikkiaan.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      ...ja kaikissa näissä on pääakkukaapelin läpiviennin jälkeinen 10-15cm:n kaapeliosuus tsekattu? Siis se osa joka heti pohjan läpiviennin jälkeen lähtee polttoainetankin alle auton pohjapuolella ja joka nyt näissä vm.03-05:ssa alkaa usein olemaan pelkkää vihreää mössöä?

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        #26
                        Originally posted by Hemi View Post
                        ...ja kaikissa näissä on pääakkukaapelin läpiviennin jälkeinen 10-15cm:n kaapeliosuus tsekattu? Siis se osa joka heti pohjan läpiviennin jälkeen lähtee polttoainetankin alle auton pohjapuolella ja joka nyt näissä vm.03-05:ssa alkaa usein olemaan pelkkää vihreää mössöä?
                        En ole, mutta kun vaihdan renkaat, katson. Kiitos kun täsmensit tuon paikan =)

                        Mutta miten tuo voisi vaikuttaa että auton päästää horrokseen, niin ongelma ainakin itsellä häipyy? Akkukaan siis ei mene tyhjäksi kuin sen mitä se tietenkin kuluu kun sillä ajetaan muttei ladata. Luulisi että hapettunut kaapeli on hapettunut kaapeli ja korkeintaan joku kolauttelu vois siihen eloa hetkeksi tuoda. Tuo kun ei ole edes pakkasesta nyt kiinni, kun teki plussakelillä viimeisen kerran. Jos vaan jatkaa ajoa niin vetää akun zippiin, tämän tein ekalla kertaa tyhmyyksissä.
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by viktor View Post
                          En ole, mutta kun vaihdan renkaat, katson. Kiitos kun täsmensit tuon paikan =)

                          Mutta miten tuo voisi vaikuttaa että auton päästää horrokseen, niin ongelma ainakin itsellä häipyy? Akkukaan siis ei mene tyhjäksi kuin sen mitä se tietenkin kuluu kun sillä ajetaan muttei ladata. Luulisi että hapettunut kaapeli on hapettunut kaapeli ja korkeintaan joku kolauttelu vois siihen eloa hetkeksi tuoda. Tuo kun ei ole edes pakkasesta nyt kiinni, kun teki plussakelillä viimeisen kerran. Jos vaan jatkaa ajoa niin vetää akun zippiin, tämän tein ekalla kertaa tyhmyyksissä.
                          ...kannattanee epäilyksistä huolimatta tsekata.

                          Comment

                          • bembem
                            Newbiemmer
                            • Apr 2010
                            • 7
                            • Espoo

                            #28
                            Webasto purkamassa akkua?

                            E61 530xdA :ssa 2 kk sitten asennettu Webasto ja akku alkoi pakkaskeleillä muutaman liian lyhyen ajon(omaa typeryyttä) jälkeen näyttämään 12,0 V jännitettä noin 30 min auton sammuttamisen jälkeen.

                            Orig. akku vuodelta -06 meni vaihtoon (varavirta laitettu vaihdettaessa konehuoneen liittimistä), mutta edelleenkään vaikka Webastoa en nyt pariiin viikkon käyttänyt, niin ei tahdo akussa jännitteet pysyä eli laskee akulta tai konehuoneen puolelta mitattuna 12,0-12,2V tasolla aika nopeasti, vaikka olisi ajanut sitä ennen pitkäänkin. Laturi lataa ok 14-14,9V. Uusi lakku myös ladattiin täyteen "älykkäällä" laturilla ennen asennusta.

                            Kun oikein kuuntelee pitää webasto hiljaista ääntä ajoittain (surisee), vaikka mielestäni sen ei pitäisi olla päällä , onko tämä normaalia?:think Vai voiko "vale-sammuksissa" oleva webasto jotenkin purkaa akkua? Webasto on kaukosäädettävää mallia ja asennettu ihan asiantuntevassa paikassa (Ripoil).

                            Toinen mikä ihmetytti oli se että, kun (sala)testivalikosta katsoi niin siellä volttilukemat auton sekä käydessä että samutettuna 0,2-0,4V korkeammat kuin omalla volttimittarilla saadut.(tarkistin oman mittarini eikä vastaavaa heittoa ollut muihin käytössä olleisiin irtomittareihin nähden). Auton toiminnassa ei ongelmia

                            Voi olla tietysti että minunkin ongelmat löytyvät nuo klassiset + kaapelin läpivienti, IBS / akkua valvova miinuskaapeli linjalta, mutta jotenkin jäi nyt tuo Webasto mietityttämään. Pitäisikö ottaa siitä jokin sulake irti?Paljonko auttaa kaapelin päähän meneminen näissä asioissa, toki lataus järjestelmä tulisi muutoinkin uudelleen ohjelmoida (retrofit), kun kerran uusi akku 100Ah entisen 90Ah sijaan...kuten akku asiaa sivustoilta näkyy, jonne tämän olisi tietysti yhtä hyvin voinut laittaa.
                            Pelastaiskohan tuo Lohja-Rovaniemi akselin huippu ammattilainen jälleen kerran meitä tietämätömämpiä...

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              #29
                              Originally posted by bembem View Post
                              E61 530xdA :ssa 2 kk sitten asennettu Webasto ja akku alkoi pakkaskeleillä muutaman liian lyhyen ajon(omaa typeryyttä) jälkeen näyttämään 12,0 V jännitettä noin 30 min auton sammuttamisen jälkeen.

                              Orig. akku vuodelta -06 meni vaihtoon (varavirta laitettu vaihdettaessa konehuoneen liittimistä), mutta edelleenkään vaikka Webastoa en nyt pariiin viikkon käyttänyt, niin ei tahdo akussa jännitteet pysyä eli laskee akulta tai konehuoneen puolelta mitattuna 12,0-12,2V tasolla aika nopeasti, vaikka olisi ajanut sitä ennen pitkäänkin. Laturi lataa ok 14-14,9V. Uusi lakku myös ladattiin täyteen "älykkäällä" laturilla ennen asennusta.

                              Kun oikein kuuntelee pitää webasto hiljaista ääntä ajoittain (surisee), vaikka mielestäni sen ei pitäisi olla päällä , onko tämä normaalia?:think Vai voiko "vale-sammuksissa" oleva webasto jotenkin purkaa akkua? Webasto on kaukosäädettävää mallia ja asennettu ihan asiantuntevassa paikassa (Ripoil).

                              Toinen mikä ihmetytti oli se että, kun (sala)testivalikosta katsoi niin siellä volttilukemat auton sekä käydessä että samutettuna 0,2-0,4V korkeammat kuin omalla volttimittarilla saadut.(tarkistin oman mittarini eikä vastaavaa heittoa ollut muihin käytössä olleisiin irtomittareihin nähden). Auton toiminnassa ei ongelmia

                              Voi olla tietysti että minunkin ongelmat löytyvät nuo klassiset + kaapelin läpivienti, IBS / akkua valvova miinuskaapeli linjalta, mutta jotenkin jäi nyt tuo Webasto mietityttämään. Pitäisikö ottaa siitä jokin sulake irti?Paljonko auttaa kaapelin päähän meneminen näissä asioissa, toki lataus järjestelmä tulisi muutoinkin uudelleen ohjelmoida (retrofit), kun kerran uusi akku 100Ah entisen 90Ah sijaan...kuten akku asiaa sivustoilta näkyy, jonne tämän olisi tietysti yhtä hyvin voinut laittaa.
                              Pelastaiskohan tuo Lohja-Rovaniemi akselin huippu ammattilainen jälleen kerran meitä tietämätömämpiä...
                              Oletko varma ettei surina tule niistä muista konehuoneen mokkuloista, tuohan pitää todella erikoista ääntä välillä, ja vasta horrostilassa hiljenee, mutta paha sanoa pitääkö silloinkin jotain välillä.
                              Kannattanee katsoa se läpivienti. Mitä jännitettä näyttää suoraan akulta mitattuna? Tuon saman 12v? Retrofitin ei tuohon pitäs vaikuttaa, varsinkin kun akku on isompi kuin edellinen.
                              Luulis sille webastolle sulake olevan, eli se on kanssa hyvä keino katsoa. Toki sinne voi muutakin kautta sähköä kai mennä.
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • bembem
                                Newbiemmer
                                • Apr 2010
                                • 7
                                • Espoo

                                #30
                                kiitos, sitä surinaa hieman hankala tosiaan varmuudella paikallistaa sen hiljaisuuden takia juuri wbastoon, mutta siltä suunnalta tuntuu tulevan, mutta voi olla että tulee muualtakin.
                                Akuilta suoraan myös tuo n 12,0 V jännite joka vastannut konehuoneen puolelta mitattuja... mutta silti taas oli salavalikossa kone sammutettuna ja käynnissä lukemat tänään noin 0,4 V enemmän.:think Vanhankin akun kun latasin akkulaturilla, säilyttää nyt hyvin irtonaisena noin 12,5V tason.
                                Taidan katsoa sen läpiviennin seuraavaksi ja sitten takaluukun kaikki johdot/ ikkunat ja suljin mekanismin. Ehkäpä pitäisi uskoa että tavalliset viat on tavallisia, huomenna valoisassa kattelen nuo läpiviennit ja muut "tyyppiviat".

                                Comment

                                Working...
                                X