Myös täällä E61 530da purkaa akkua. Eli kun auton pitäisi mennä "lepotilaan" niin silti purkaa 3,5-5,5Ah. Autosta hävisi eka radio, sen vuoksi autoon pistettiin uudet ohjelmat. Sen jälkeen auto alkoi purkamaan akkua. Kuulemma eivät liity toisiinsa... Autoon on vaihdettu srs/väyläohjainlaite ja ei auttanut asiaa. Kun ottaa sulakkeet 13,29 ja 34 pois niin silloin loppuu akun purkautuminen.
E60 525dA -05 - 203 000 km purkaa akun yönaikana
Collapse
X
-
Akku on vajaan vuoden vanha. Kokeilin sitä edeltävällä akulla niin samalla lailla purki.Muita keinoja noista en ole kokeillut. Voiko se noissa olla vika, kun noilla kolmen sulakkeen otolla purku loppuu.
Väärällä kielellä on noi että mihin sulake vaikuttaa
sulake13=Instrumentenkombination, sulake29=Airbag,Diagnose 34=Radio. Savolainen tietysti päättelee että noi kaikki liittyy jotenkin keskusnäyttöön...
Comment
-
-
Tuskin sulla on sama vika kuin mulla, mutta kokeile aukeaako takaluukun lasi...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
VOI JUMALAUTA!!Nysse sitte munkin auto teki tämmöset!!!!! voi vittu..
Purkaa akkua aivan himona ja kädet nosti pystyyn allekirjoittanut ´kuten naapurin diplomisähkärikin.
Auto rupesi yhtäkkiä purkaan akkua 5.6 ampeerin tahdilla... akun kenkää aina pois jos meinaa vielä liikkuakin. Laturi lataa kyllä oikein,ja laturin mittaus näytti tervettä mutta johonkin menee virtaa.
pe-la yön jälkeen auto toimi ihan oikein(Mutta lauantaina käytin auton pesussa ja kaikki tämä kiva alkoi heti sen jälkeen. Kaikki lukot,ikkunat kyllä toimii,mutta mikäs ihme täs nyt on? auton paska saa lähtä vaihtoon.susi mikä susi koko e60. 530 da -04bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...
Comment
-
-
Originally posted by RMB View PostUpataas tätä ja kysellään onko näihin virran kulutusongelmiin löytynyt ratkaisuja?
Syytän IBS-johtoa koska kun keksin ongelman poistuvan auton mennessä horrokseen on pakko olla anturivika kyseessä. Eli ajossa kun alkaa hiipumaan laitteita niin kylmästi auto seis, avain irti ja odottelee sen muutaman minuutin jonka jälkeen se jotain vielä raksuttelee. Sitten kun uudestaan lyö tulille niin ei ongelmia. Nyt tämä on käynyt kai kolmesti tai neljästi kaikkiaan.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post...ja kaikissa näissä on pääakkukaapelin läpiviennin jälkeinen 10-15cm:n kaapeliosuus tsekattu? Siis se osa joka heti pohjan läpiviennin jälkeen lähtee polttoainetankin alle auton pohjapuolella ja joka nyt näissä vm.03-05:ssa alkaa usein olemaan pelkkää vihreää mössöä?
Mutta miten tuo voisi vaikuttaa että auton päästää horrokseen, niin ongelma ainakin itsellä häipyy? Akkukaan siis ei mene tyhjäksi kuin sen mitä se tietenkin kuluu kun sillä ajetaan muttei ladata. Luulisi että hapettunut kaapeli on hapettunut kaapeli ja korkeintaan joku kolauttelu vois siihen eloa hetkeksi tuoda. Tuo kun ei ole edes pakkasesta nyt kiinni, kun teki plussakelillä viimeisen kerran. Jos vaan jatkaa ajoa niin vetää akun zippiin, tämän tein ekalla kertaa tyhmyyksissä.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostEn ole, mutta kun vaihdan renkaat, katson. Kiitos kun täsmensit tuon paikan =)
Mutta miten tuo voisi vaikuttaa että auton päästää horrokseen, niin ongelma ainakin itsellä häipyy? Akkukaan siis ei mene tyhjäksi kuin sen mitä se tietenkin kuluu kun sillä ajetaan muttei ladata. Luulisi että hapettunut kaapeli on hapettunut kaapeli ja korkeintaan joku kolauttelu vois siihen eloa hetkeksi tuoda. Tuo kun ei ole edes pakkasesta nyt kiinni, kun teki plussakelillä viimeisen kerran. Jos vaan jatkaa ajoa niin vetää akun zippiin, tämän tein ekalla kertaa tyhmyyksissä.
Comment
-
-
Webasto purkamassa akkua?
E61 530xdA :ssa 2 kk sitten asennettu Webasto ja akku alkoi pakkaskeleillä muutaman liian lyhyen ajon(omaa typeryyttä) jälkeen näyttämään 12,0 V jännitettä noin 30 min auton sammuttamisen jälkeen.
Orig. akku vuodelta -06 meni vaihtoon (varavirta laitettu vaihdettaessa konehuoneen liittimistä), mutta edelleenkään vaikka Webastoa en nyt pariiin viikkon käyttänyt, niin ei tahdo akussa jännitteet pysyä eli laskee akulta tai konehuoneen puolelta mitattuna 12,0-12,2V tasolla aika nopeasti, vaikka olisi ajanut sitä ennen pitkäänkin. Laturi lataa ok 14-14,9V. Uusi lakku myös ladattiin täyteen "älykkäällä" laturilla ennen asennusta.
Kun oikein kuuntelee pitää webasto hiljaista ääntä ajoittain (surisee), vaikka mielestäni sen ei pitäisi olla päällä , onko tämä normaalia?:think Vai voiko "vale-sammuksissa" oleva webasto jotenkin purkaa akkua? Webasto on kaukosäädettävää mallia ja asennettu ihan asiantuntevassa paikassa (Ripoil).
Toinen mikä ihmetytti oli se että, kun (sala)testivalikosta katsoi niin siellä volttilukemat auton sekä käydessä että samutettuna 0,2-0,4V korkeammat kuin omalla volttimittarilla saadut.(tarkistin oman mittarini eikä vastaavaa heittoa ollut muihin käytössä olleisiin irtomittareihin nähden). Auton toiminnassa ei ongelmia
Voi olla tietysti että minunkin ongelmat löytyvät nuo klassiset + kaapelin läpivienti, IBS / akkua valvova miinuskaapeli linjalta, mutta jotenkin jäi nyt tuo Webasto mietityttämään. Pitäisikö ottaa siitä jokin sulake irti?Paljonko auttaa kaapelin päähän meneminen näissä asioissa, toki lataus järjestelmä tulisi muutoinkin uudelleen ohjelmoida (retrofit), kun kerran uusi akku 100Ah entisen 90Ah sijaan...kuten akku asiaa sivustoilta näkyy, jonne tämän olisi tietysti yhtä hyvin voinut laittaa.
Pelastaiskohan tuo Lohja-Rovaniemi akselin huippu ammattilainen jälleen kerran meitä tietämätömämpiä...
Comment
-
-
Originally posted by bembem View PostE61 530xdA :ssa 2 kk sitten asennettu Webasto ja akku alkoi pakkaskeleillä muutaman liian lyhyen ajon(omaa typeryyttä) jälkeen näyttämään 12,0 V jännitettä noin 30 min auton sammuttamisen jälkeen.
Orig. akku vuodelta -06 meni vaihtoon (varavirta laitettu vaihdettaessa konehuoneen liittimistä), mutta edelleenkään vaikka Webastoa en nyt pariiin viikkon käyttänyt, niin ei tahdo akussa jännitteet pysyä eli laskee akulta tai konehuoneen puolelta mitattuna 12,0-12,2V tasolla aika nopeasti, vaikka olisi ajanut sitä ennen pitkäänkin. Laturi lataa ok 14-14,9V. Uusi lakku myös ladattiin täyteen "älykkäällä" laturilla ennen asennusta.
Kun oikein kuuntelee pitää webasto hiljaista ääntä ajoittain (surisee), vaikka mielestäni sen ei pitäisi olla päällä , onko tämä normaalia?:think Vai voiko "vale-sammuksissa" oleva webasto jotenkin purkaa akkua? Webasto on kaukosäädettävää mallia ja asennettu ihan asiantuntevassa paikassa (Ripoil).
Toinen mikä ihmetytti oli se että, kun (sala)testivalikosta katsoi niin siellä volttilukemat auton sekä käydessä että samutettuna 0,2-0,4V korkeammat kuin omalla volttimittarilla saadut.(tarkistin oman mittarini eikä vastaavaa heittoa ollut muihin käytössä olleisiin irtomittareihin nähden). Auton toiminnassa ei ongelmia
Voi olla tietysti että minunkin ongelmat löytyvät nuo klassiset + kaapelin läpivienti, IBS / akkua valvova miinuskaapeli linjalta, mutta jotenkin jäi nyt tuo Webasto mietityttämään. Pitäisikö ottaa siitä jokin sulake irti?Paljonko auttaa kaapelin päähän meneminen näissä asioissa, toki lataus järjestelmä tulisi muutoinkin uudelleen ohjelmoida (retrofit), kun kerran uusi akku 100Ah entisen 90Ah sijaan...kuten akku asiaa sivustoilta näkyy, jonne tämän olisi tietysti yhtä hyvin voinut laittaa.
Pelastaiskohan tuo Lohja-Rovaniemi akselin huippu ammattilainen jälleen kerran meitä tietämätömämpiä...
Kannattanee katsoa se läpivienti. Mitä jännitettä näyttää suoraan akulta mitattuna? Tuon saman 12v? Retrofitin ei tuohon pitäs vaikuttaa, varsinkin kun akku on isompi kuin edellinen.
Luulis sille webastolle sulake olevan, eli se on kanssa hyvä keino katsoa. Toki sinne voi muutakin kautta sähköä kai mennä.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
kiitos, sitä surinaa hieman hankala tosiaan varmuudella paikallistaa sen hiljaisuuden takia juuri wbastoon, mutta siltä suunnalta tuntuu tulevan, mutta voi olla että tulee muualtakin.
Akuilta suoraan myös tuo n 12,0 V jännite joka vastannut konehuoneen puolelta mitattuja... mutta silti taas oli salavalikossa kone sammutettuna ja käynnissä lukemat tänään noin 0,4 V enemmän.:think Vanhankin akun kun latasin akkulaturilla, säilyttää nyt hyvin irtonaisena noin 12,5V tason.
Taidan katsoa sen läpiviennin seuraavaksi ja sitten takaluukun kaikki johdot/ ikkunat ja suljin mekanismin. Ehkäpä pitäisi uskoa että tavalliset viat on tavallisia, huomenna valoisassa kattelen nuo läpiviennit ja muut "tyyppiviat".
Comment
-
Comment