memebuy23buy

E60 525dA -05 - 203 000 km purkaa akun yönaikana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    #31
    Originally posted by bembem View Post
    kiitos, sitä surinaa hieman hankala tosiaan varmuudella paikallistaa sen hiljaisuuden takia juuri wbastoon, mutta siltä suunnalta tuntuu tulevan, mutta voi olla että tulee muualtakin.
    Akuilta suoraan myös tuo n 12,0 V jännite joka vastannut konehuoneen puolelta mitattuja... mutta silti taas oli salavalikossa kone sammutettuna ja käynnissä lukemat tänään noin 0,4 V enemmän.:think Vanhankin akun kun latasin akkulaturilla, säilyttää nyt hyvin irtonaisena noin 12,5V tason.
    Taidan katsoa sen läpiviennin seuraavaksi ja sitten takaluukun kaikki johdot/ ikkunat ja suljin mekanismin. Ehkäpä pitäisi uskoa että tavalliset viat on tavallisia, huomenna valoisassa kattelen nuo läpiviennit ja muut "tyyppiviat".
    No voi siinä akussakin olla vikaa, mutta esim mulla on akku vuodelta 2004 ja on vielä hyvässä kuosissa. Toki moni asia vaikuttaa kestävyyteen.
    Auton salavalikkoon en luottaisi, ei tiedä mistä se mittaa ja mikä on oikea tarkkuus. Tosin jos se tieto tulee IBS-anturilta niin voisi hyvin olla syy miksi akku ei lataudu yli tuon 12v..
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • bembem
      Newbiemmer
      • Apr 2010
      • 7
      • Espoo

      #32
      kävin auton kanssa pesussa ja takaluukkuun reilut vedet (panoraama ikkunan tyhjennysputket varmaan tukossa). Kuten tämän viestiketjun alussa todetaan niissä huoltamo-ohjeissa, oli märkä akun päältä, jännite alle 12V, huoltovalo syttyi, rattilukko ei aukea ja vehje ei lähtenyt käymään.-> vaihda IBS.

      Ei mitään vaikutusta kytketyillä lisäakuilla, imuroi niistäkin jännitteet tosi nopsaan alas tai annettaessa virtaa toisesta autosta 13,8V jännitteellä, kokeiltiin sekä eteen että taakse akulle, ei starttaa ja rattilukko päällä.
      Mielenkiintoinen urakka vapauttaa automaattivaihteet siitä kepin vierestä muovisuoja ylösnostamalla ja painamalla edessä oik olevasta punaisesta napista ja sitten vetää perästä auto hinurin lavalle ohjauspyörän ollessa lukossa ja fillarit tietysti vinossa. No pienen äheltämisen jälkeen Hinaus Sjöberg tiputti sen lähellä olleen Laakkosen pääoven eteen Espoossa, kivasti vie vinossa kahden auton paikan...Katsotaan saavatko kuntoon, myyjän takuuta onneksi tallella ja pitäisi kattaa sähköviat...

      Comment

      • bembem
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 7
        • Espoo

        #33
        Näistä jänniteongelmista en nyt ole päässyt eroon vieläkään. Auto oli viikon Laakkosella Espoossa ja IBS vaihdettiin ja hieman alle tonnin lasku lähti auton myyneelle liikkeelle, joka viisaasti nämä vakuuttaa vuodeksi. Mitä kaikkea oli tehty ei minulle selvinnyt, mutta tuo IBS homma testauksineenkin maksimissaan vai puolet laskusta .
        IBS vaihdon jälkeen oli testerissä kuulemma purkanut jonnekin virtaa, mutta sitten kuullemma purkaminen hävinnyt... No nyt taas akkulla jännite tasoa 12,0- 12,2 V vaikka siis akku 1 kk vanha, IBS kaapeli vaihdettu ja ollut testailtu Laakkosella pidempään. Taidanpa viedä takaisin vaikka auto sinansä pelaa.
        Nyt kun näitä hyviä tekniikka sivustoja on tullut tuntitolkulla selattua ja hakutoiminnnon kanssa tietoa etsittyä niin listaan tähän eri paikoissa olleita vika kandidaatteja:
        - moottoriohjausyksikkö (olisiko sama kuin CAS/ control unit) tai sen ohjausrele
        - päävirtakaapelin läpivienti tai sen jälkeisellä 10-15 cm matkalla tapahtuva vuoto hapettumisen seurauksena
        - häriö moottoriohjauksen ja laturinvälisessä tiedonsiirto yhteydessä?
        - takalasin aukaisumakanismin / kytkimen vuotovirta
        - takaluukun saranoinnin kohdalla oleva kaapelivuoto ( en varma onko ongelma E61 kanssa vai vaan aiemmissa malleissa)
        - rikkonainen hehkujen ohjausboxi

        josta mun suosikkeja tietysti nuo hymynaamalla varusetut" pikkuviat", koska esim. moott. ohjausyksikkö vajaat 2000)€ ja vaatii autokohtaisen koodauksen tilauksen yhteydessä ja taas meni viikko...olisiko antaa varmaa vinkkiä tai ainakin kaikilla teillä joilla näilläkin sivustoilla ollut ongelma esillä, että millä se teidän tapauksessa sitten lopulta ratkesi.

        Kerron toki omalta osaltani sitten miten 530 xda:n kävi...
        Last edited by bembem; 26-04-2010, 21:55. Reason: Paljon kirjoitusvirheitä

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #34
          Originally posted by bembem View Post
          Näistä jänniteongelmista en nyt ole päässyt eroon vieläkään. Auto oli viikon Laakkosella Espoossa ja IBS vaihdettiin ja hieman alle tonnin lasku lähti auton myyneelle liikkeelle, joka viisaasti nämä vakuuttaa vuodeksi. Mitä kaikkea oli tehty ei minulle selvinnyt, mutta tuo IBS homma testauksineenkin maksimissaan vai puolet laskusta .
          IBS vaihdon jälkeen oli testerissä kuulemma purkanut jonnekin virtaa, mutta sitten kuullemma purkaminen hävinnyt... No nyt taas akkulla jännite tasoa 12,0- 12,2 V vaikka siis akku 1 kk vanha, IBS kaapeli vaihdettu ja ollut testailtu Laakkosella pidempään. Taidanpa viedä takaisin vaikka auto sinansä pelaa.
          Nyt kun näitä hyviä tekniikka sivustoja on tullut tuntitolkulla selattua ja hakutoiminnnon kanssa tietoa etsittyä niin listaan tähän eri paikoissa olleita vika kandidaatteja:
          - moottoriohjausyksikkö (olisiko sama kuin CAS/ control unit) tai sen ohjausrele
          - päävirtakaapelin läpivienti tai sen jälkeisellä 10-15 cm matkalla tapahtuva vuoto hapettumisen seurauksena
          - häriö moottoriohjauksen ja laturinvälisessä tiedonsiirto yhteydessä?
          - takalasin aukaisumakanismin / kytkimen vuotovirta
          - takaluukun saranoinnin kohdalla oleva kaapelivuoto ( en varma onko ongelma E61 kanssa vai vaan aiemmissa malleissa)
          - rikkonainen hehkujen ohjausboxi

          josta mun suosikkeja tietysti nuo hymynaamalla varusetut" pikkuviat", koska esim. moott. ohjausyksikkö vajaat 2000)€ ja vaatii autokohtaisen koodauksen tilauksen yhteydessä ja taas meni viikko...olisiko antaa varmaa vinkkiä tai ainakin kaikilla teillä joilla näilläkin sivustoilla ollut ongelma esillä, että millä se teidän tapauksessa sitten lopulta ratkesi.

          Kerron toki omalta osaltani sitten miten 530 xda:n kävi...
          ...sen täytyy olla se kaapeliläpivienti.

          Comment

          • eekuusyks
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 164
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #35
            Originally posted by bembem View Post
            Kerron toki omalta osaltani sitten miten 530 xda:n kävi...

            Miten tässä kävi?

            Comment

            • bembem
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 7
              • Espoo

              #36
              Originally posted by eekuusyks View Post
              Miten tässä kävi?
              no niinhän siinä kävi, että seuraavaksi auton keskuslukitus lakkasi toimimasta ja takapuskurin alta vaihdettiin kovin hapettunut keskuslukituksen ohjausyksikkö, sen jälkeen on kyllä Voltteja ollut enemmän, mutta edelleen 30 min webaston käytön jälkeen herjaa matalasta volttitasosta ja näyttää huoltokuvaketta kun autoa käynnistää.

              Comment

              • pete-91
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 38
                • Keski-Suomi

                #37
                Näitä lueskeltuani päädyn kysymään onko muilla kun menee autoon ja laittaa virrat päälle,(ei käynnistä) pitää vähän aikaa 10-30s niin valittaa liian matalasta akun jännitteestä?
                Koskaan ei ole akku tyhjentynyt,mutta ihan kun häviäisi johonkin jännitettä,laturin jouduin vaihtamaan JO 178tkm kohdalla.

                Jonkinlaisia surinoita auto pitää itekseen ja tuntuisi että kaiuttimista kuuluu myös surinaa kokoajan. Meneekö sedan nukkumaan ?

                Auto 530d 2004 e60 manuaali

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #38
                  Originally posted by pete-91 View Post
                  Meneekö sedan nukkumaan ?
                  Sedan tai farkku niin kyllä se uni silmään tulee ennemmin tai myöhemmin
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Qazzy
                    Newbiemmer
                    • Apr 2012
                    • 1
                    • Hämeenlinna

                    #39
                    Originally posted by SPiRi View Post
                    Myös täällä E61 530da purkaa akkua. Eli kun auton pitäisi mennä "lepotilaan" niin silti purkaa 3,5-5,5Ah. Autosta hävisi eka radio, sen vuoksi autoon pistettiin uudet ohjelmat. Sen jälkeen auto alkoi purkamaan akkua. Kuulemma eivät liity toisiinsa... Autoon on vaihdettu srs/väyläohjainlaite ja ei auttanut asiaa. Kun ottaa sulakkeet 13,29 ja 34 pois niin silloin loppuu akun purkautuminen.
                    Löytyiköhän tähän SPiRi:n ongelmaan ratkaisua?

                    Itsellä täysin sama vika. Menee 8,5A virtaa läpi jollei laita kaikkia ovia kiinni ja lukkoon. Kolmen sulakkeen poistolla virrankulutus tippuu pariin sataan milliamppeeriin kuten pitäisikin.
                    Irroitetut sulakkeet: 27, 29, 34

                    27 = Sisätilanvalot. Ymmärrettävää, että irroitus vähentää virrankulutusta.
                    29 = Airbag, Diagnosis
                    34 = Radio


                    E61 525dA 2005 290tkm
                    uusittu: takalasin mikrokytkin, akku
                    tarkastettu: akkukaapelin läpimeno, varapyöräkotelossa sijaitsevat sähkölaitteet, latausjännite akulta mitattuna ~14,3V

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #40
                      Isän 2008 X5 90tkm temppuili ja ongelmana oli yhteys moottorinohjauksen ja IBS:n välillä. IBS:n vaihdolla ei ollut mitään merkitystä, moottoriohjausboksi DME vaihtoon niin johan toimi!! Testeri valitti liian pientä akun jännitetasoa vaikka oli hyllystä akku ja laturi kiinni.
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • Vilho111
                        Newbiemmer
                        • Jan 2016
                        • 5
                        • Tornio

                        #41
                        Onko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua? Itsellä purkaa akun vuorokaudessa. Ainakin sulakkeiden 29 ja 34 kautta kulkee virta auton ollessa unilla. Autoon on vaihdettu 2 kertaa akku ja myös koodattu, IBS kaapeli, antennivahvisti, kaasuläppä (hakee ääriasentoa tasaisin väliajoin auton ollessa parkissa), peräkontin johtosarjat korjattu, vararenkaan alla olevat boksit oli kuivia. Auto on e61 535da
                        Last edited by Vilho111; 06-03-2016, 09:42.

                        Comment

                        • Juha65
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2016
                          • 35
                          • Tuusula

                          #42
                          Oma kohtaisia kokemuksia myös näistä erittäin älykkäistä maadotus kaapeleista (IBS).
                          Auto (520d E61 -10 244 000km) ilmoitti matalasta akkujänniteestä yli 24 asteen pakkasella. Huolossa ilmoittivat, että akku on sitten kaput. No hakin samanlaisen vartan AMG akun 80 ah ja vaihdoin sen paikalle varavirrankanssa (konehuoneessa). Vika ei poistunut, pakkanen ei laskenut. Sulki samalla tavalla autosta mukaavuustoimintoja pois, lähti kuitenkin käymään ja valot toimi . Huolto kertoi sitten autolle vielä varmuuden vuoksi (65 €), että autossa on akku vaihdettu (ihan turha toimenpide).

                          Vika ei poistunut. Pakkasen laskeutuessa alle 24 asteen vika korjautui itsestään. Toki oli poistanut akun edestä kaikki suojat, että auton lämmetessä akkukin ja IBS-kaapeli lämpeni.
                          Johtopäältelmäni oli, että IBS komponettissa voi olla vikaa itsesään, että purkaa kovilla pakkasilla akun virtaa. Eihän se tarvitse kuin olla joku pikku, pikku juotos vika.
                          Merkkihuolto vaihtaa yleensä kaikki mahdolliset erehdy ja korjaa komponentit, jotta se saataisiin toimimaan ja lopputulos tosiaan ettei pelaa. Ennen autoissa oli lataussäädin, joka rikkoutuesaan purki akun.
                          Ai niin itseläni on BMW alkuperäinen toimiva 80 ah AMG jouten.
                          EX 17 kpl Bemareita
                          Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by Juha65 View Post
                            Oma kohtaisia kokemuksia myös näistä erittäin älykkäistä maadotus kaapeleista (IBS).
                            Auto (520d E61 -10 244 000km) ilmoitti matalasta akkujänniteestä yli 24 asteen pakkasella. Huolossa ilmoittivat, että akku on sitten kaput. No hakin samanlaisen vartan AMG akun 80 ah ja vaihdoin sen paikalle varavirrankanssa (konehuoneessa). Vika ei poistunut, pakkanen ei laskenut. Sulki samalla tavalla autosta mukaavuustoimintoja pois, lähti kuitenkin käymään ja valot toimi . Huolto kertoi sitten autolle vielä varmuuden vuoksi (65 €), että autossa on akku vaihdettu (ihan turha toimenpide).
                            Kyllä näissä on ilmoitettava akun vaihto tai ei välttämättä olen kovin pitkäikäinen akku. Ei sitä akun vaihto varten kannata korjaamolle ajaa, vaan sopii jonkun foorumilaisen kanssa, että kuittaa akun vaihdon. Varavirralla ei ole mitään merkitystä akun vaihdossa. Huollossa irroittavat kuitenkin monessa rempassa akun. IBS-järjestelmän järkevyydestä voi olla montaa mieltä, mikäli sellainen autosta löytyy, niin sen kanssa on elettävä.

                            Korjaamoilla on usein se asenne, että vaihdetaan kaikki mahdolliset vian aiheuttajat tarkemmin tutkimatta vikaa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • JJtalo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 350
                              • Kokkola

                              #44
                              Ite nyppäsin ibs:ltä sen pikkuliittimen irti kun rupes purkaan akkua, nyt reilu vuosi menty ilman mitään murheita. Ajot on todellista pätkäajoa, eli lataakin ihan hyvin koska virtaa on riittäny. Sen koomin ei oo herjannu active steeringiäkään, josta sillon herjas useamman kerran viikossa. En tiiä mikä yhteys noilla on mutta 2 kärpästä sai listittyä yhdellä iskulla(liittimellä) !

                              Comment

                              • Juha65
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2016
                                • 35
                                • Tuusula

                                #45
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Kyllä näissä on ilmoitettava akun vaihto tai ei välttämättä olen kovin pitkäikäinen akku. Ei sitä akun vaihto varten kannata korjaamolle ajaa, vaan sopii jonkun foorumilaisen kanssa, että kuittaa akun vaihdon. Varavirralla ei ole mitään merkitystä akun vaihdossa. Huollossa irroittavat kuitenkin monessa rempassa akun. IBS-järjestelmän järkevyydestä voi olla montaa mieltä, mikäli sellainen autosta löytyy, niin sen kanssa on elettävä.

                                Korjaamoilla on usein se asenne, että vaihdetaan kaikki mahdolliset vian aiheuttajat tarkemmin tutkimatta vikaa.
                                Joo, näihän se menee, varmaan Tuusulastakin tarpeen vaatiessa löytyy osaajia. Mutta nyt kyllä taas toimii hienosti (koputan puuta)
                                EX 17 kpl Bemareita
                                Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

                                Comment

                                Working...
                                X