Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: tuontiautoon suomalainen rekisterikilpi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DKPowers
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 28
    • Lahti

    #31
    Originally posted by wta View Post
    Vaihda ne.
    Pitäisi löytää samanlaisilla kierteillä olevat ja luulen että on aika mahdottomuus. Niissä oli sellaiset harvat ja terävästi porautuvat.

    Comment

    • tommi--fi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 1066
      • Riihimäki

      #32
      Minkäslaisilla kiinnikkeillä olette E36 koriin kiinnittäneet takakilven? tarvikeliikkeestä löytyi jo muovikehys kilvelle mutta sen kiinnitys konttiin vielä. Itseporautuvia ei viitsi laittaa. Kontissa on vanhan kilven reiät itseporautuvilla etäämmällä kun suomikilvelle on leveyttä. Keskemmällä on kaksi isompaa reikää, ilmeisesti jonkinlaiselle alkuperäiselle kiinnitykselle.
      Auto tai moottoripyörä Virosta?

      Comment

      • Kamikaze
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 298
        • Mänttä-Vilppula

        #33
        Originally posted by DKPowers View Post
        Kuva lopputuloksesta

        Siinä se nyt sitten on. Kiinnitysruuvit oisivat voineet olla paremmat ja litteämmät mutta minkäs teet. Piti maalata nekin korinväriseksi. Noh, ei ainakaan tarvinut uusia reikiä tehdä.
        Omassa Belgiasta tuodussa E60:ssä on myös etukilven molemmin puolin puskurissa reiät alkuperäisen leveämmän kilven kiinnityksen jäljiltä. Olen myös miettinyt, jos ostaisi tuollaisen kilpitelineen reikiä peittämään, mutta tuon kuvan nähtyäni totesin, ettei kannata. Vähemmän ottaa silmään kaksi pientä reikää kuin neljä ruuvinkantaa ja neljä ylimääräistä reikää tai niiden päälle laitettua tulppaa.

        Jos nuo pari pikkureikää häiritsevät, voisi niitä koittaa hieman siistiä laittamalla niihin jotkut pienet verhoilunkiinnitystulpat tms. Ostin äskettäin autooni orkkikset eturoiskeläpät, ja niiden mukana tuli sellaisia ihan pieniä mustia kiinnitystulppia. Harmi vaan, ettei niitä ole yhtään ylimääräisiä, liekö noita erikseen saisi ostettua. Tummahkosta maalipinnasta eivät paljoa erottuisi maalaamattomanakaan.

        Autoni takakilpi on isketty peltiin kiinni kahdella ruuvilla huomattavasti keskemmältä, kuin mitä kilvessä on ne kiinnitysreiät. Olisiko kellään vinkkiä tuon siistimiseksi? Uusia reikiä en ala porailemaan konttiin kilven reikien kohdalle, joten olisiko tuonne taakse saatavilla siistiä kilvenalusta?
        BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
        Toyota MR2 2.0 GTi -93

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #34
          Eikö tuo rosterilevy etukilven taakse ole ihan kelpo ratkaisu,
          varsinkin jos on hopeiset ikkunalistat:

          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Aceishigh
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 289

            #35
            Tämä on ajankohtaista itsellekin, ajattelin hommata rosterisen suojakilven eteen, joka peittää vanhat reiät. Tarvitseeko suojakilven ja puskurin väliin jotain "eristettä" ja onko suosituksia?

            Entä taakse, löytyykö tarvikkeena esim. autotarvikeliikkeistä sellaista muovista? suojakilpeä, mikä menee siististi kokonaan piiloon rekisterikilven taakse?

            Sorry, vanha nosto, mutta turhaa näistä uutta ketjua tekee.

            Auto on E61 vm. 2007.
            Old golfers never die, they only lose their balls.

            BMW 740d xDrive (06/2014).

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              #36
              Originally posted by Aceishigh View Post
              Tämä on ajankohtaista itsellekin, ajattelin hommata rosterisen suojakilven eteen, joka peittää vanhat reiät. Tarvitseeko suojakilven ja puskurin väliin jotain "eristettä" ja onko suosituksia?

              Entä taakse, löytyykö tarvikkeena esim. autotarvikeliikkeistä sellaista muovista? suojakilpeä, mikä menee siististi kokonaan piiloon rekisterikilven taakse?

              Sorry, vanha nosto, mutta turhaa näistä uutta ketjua tekee.

              Auto on E61 vm. 2007.
              Esim. Motonetistä löytyy kaikki, rosterinen maksaa jotain 30 euroa, muovinen näkymätön luokkaa 5 euroa. Ei tarvitse mitään eristettä väliin kumpaankaan päähän. Mulla oli saksan teline vedetty taakse kiinni ruuvien lisäksi massalla, joten sai vähän liuotinpesulla hinkata.
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                #37
                Originally posted by 205/65-15H View Post
                Mulla oli saksan teline vedetty taakse kiinni ruuvien lisäksi massalla, joten sai vähän liuotinpesulla hinkata.
                On muuten lähes aina laitettu joko massalla tai pehmusteteipillä tms. Aika hinkkaaminen tosiaan pois. Se teippi lisäksi näkyy kilven ulkopolella. Siksikin se pitää poistaa.


                OT: muovinen tausta tosiaan maksaa muutaman euron. voisiko joku avautua, miten helvetissä se voi olla liikaa, jos tuo esim jonkun muutaman kympin auton? Liikenteessä nimittäin näkee jatkuvasti niitä, joissa on porattu kilpen toiset reijät, jotta sopii kontin alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Samalla, kun näyttää rumalta, sinne jää pesä, joka kerää suolaa ja muuta paskaa ruostumista nopeuttamaan.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #38
                  Originally posted by jaki View Post
                  OT: muovinen tausta tosiaan maksaa muutaman euron. voisiko joku avautua, miten helvetissä se voi olla liikaa, jos tuo esim jonkun muutaman kympin auton? Liikenteessä nimittäin näkee jatkuvasti niitä, joissa on porattu kilpen toiset reijät, jotta sopii kontin alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Samalla, kun näyttää rumalta, sinne jää pesä, joka kerää suolaa ja muuta paskaa ruostumista nopeuttamaan.
                  Samaa olen itsekin ihmetellyt, tosin on mulla myynnissä A2 jossa on saksan tausta, kun on ruuvit hapettuneet niin kiinni että ei lähde irti,
                  eikä viitti katkoa ja tehdä uusia reikiä...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Aceishigh
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 289

                    #39
                    Originally posted by 205/65-15H View Post
                    Esim. Motonetistä löytyy kaikki, rosterinen maksaa jotain 30 euroa, muovinen näkymätön luokkaa 5 euroa. Ei tarvitse mitään eristettä väliin kumpaankaan päähän. Mulla oli saksan teline vedetty taakse kiinni ruuvien lisäksi massalla, joten sai vähän liuotinpesulla hinkata.
                    Näin on, nyt on EU-kilvet kiinni ilman turhia kikkailuja.

                    Kuva olisi kiva:







                    Old golfers never die, they only lose their balls.

                    BMW 740d xDrive (06/2014).

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎