E39:ssä oli aikoinaan myös syviä naarmuja normi kulumisen lisäksi. Vesihionnalla naarmut pois ja kiillotus tehtiin kiillotuskoneella ja tuli hemmetin hyvä. Aivan kuin uudet valot olisi asentanut.
E39:ssä oli aikoinaan myös syviä naarmuja normi kulumisen lisäksi. Vesihionnalla naarmut pois ja kiillotus tehtiin kiillotuskoneella ja tuli hemmetin hyvä. Aivan kuin uudet valot olisi asentanut.
Mulla E61 ja siihen tein juurikin tuollaisen käsittelyn. Vesihionta käsin ja kiillotus myllytyskoneella hiontatahnalla. Ja tuli aika hyvä, pieniä uurteita jäi kun oli vesihientopaperi oli ehkä hieman turhan karkeaa. Suosittelen lämpimästi!
Kannattaa vain muistaa että jos käyttää myllytyskonetta niin ei kannata antaa muovia liikaa lämmetä eikä tahnaa kuivua täysin. Muutoin ei muita vaaroja.
Jos jollain em. homma hallussa ja intoa fixata muiden kalustoa niin ilmoittaudun koekaniiniksi. En tosin ihan ekalle yritykselle... Vähän pitää olla näyttöä :-)
On tälläkin foorumilla joku tehnyt kiillotuksen, ja kertoi aika tarkasti
miten se tehtiin.
Yritin itsekin jossain vaiheessa etsiä sitä, mutta en vain muista
kenen rojektissa se oli.
Itsekin ostin noita Plastic Polish -aineita ja tuttu meikkari sitten koneella kiillotteli. Tuumas, että ihan ok mutta omilla aineillaan teki parempaa. No, 170tkm mittarissa, kivasti umpiot kirkastuivat mutta lukuisat pienet kolhut/häränsilmät ei vielä tolla metodilla mihinkään hävinneet. Eikä sitä varmaan voi odottaakkaan. Mutta omalta osaltani voin kyllä suositella, eron huomaa.
Volkswagen Passat Alltrack -13
Ex E61 530DA -04
Ex E39 523IA -98
Ex E34 520IA -95
oisko vastaavia vinkkejä lasin kiillottamiselle..?
Kyllähän lasia voi kiillottaa mutta ne pikku valkeat pisteet eivät mihinkään häviä...päinvastoin tulevat paremmin/pahemmin esille kun lasista naarmuisuus häviää.
Mulla E61 ja siihen tein juurikin tuollaisen käsittelyn. Vesihionta käsin ja kiillotus myllytyskoneella hiontatahnalla. Ja tuli aika hyvä, pieniä uurteita jäi kun oli vesihientopaperi oli ehkä hieman turhan karkeaa. Suosittelen lämpimästi!
Kannattaa vain muistaa että jos käyttää myllytyskonetta niin ei kannata antaa muovia liikaa lämmetä eikä tahnaa kuivua täysin. Muutoin ei muita vaaroja.
Kannattaa aina mieluumin ensin kokeilla kevyttä kiillotusta tässäkin topikissa mainituilla litkuilla. Jos tuohon totaaliin projektiin ryhtyy, siitä umpion pinnasta lähtee väistämättä pintakäsittely. Pinnan saa operaatiolla kirkkaaksi, mutta se vaurioituu huomattavasti helpommin, eikä hylji vettä/likaa kuten pinnoitettu. Tuota on ollut helppo seurata, kun omassa toinen umpio on uusi ja toinen viime kesänä pohjille käsitelty.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mulla oli 800, mutta suosittelen hienompaa, vaikka 1200-1500 tms..
Muovin pintakäsittely kestää kevyen hienonnan, mutta ota vain vähän kerralla. Itse tein vesihiennonnan vielä toisen kerran ennen kuin uurteet ja kiveniskemät sai häviämään.
Pinta näyttää nyt hyvälle ja hylkii vielä hyvin vettäkin.
Mun e39:ssä oli facelift etu-umpiot nähnyt taivalta reilusti yli 140tkm ja sille ne myös näytti. Täysin harmaat ja täynnä kiveniskuja. Enpä viitsinyt ruveta hiomaan pintoja vaan kokeilin yhdellä kiilloitusliinalla jota mm itsekin myyn ja tulos oli erittäin kirkas ihan parin minuutin käsittelyllä. Toki kiveniskuista aiheutuneet pikku kolot on edelleen tallessa mutta pinnasta tuli paljon kirkkaampi ja valoteho parani sen myötä. Äkkivilkaisulla etuvaloista voisi sanoa lähteneen vähintään puolet ajokilometreistä ulkonäön perusteella.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Itse aloitin puolimiljoonaa ajetun E60 sumuvalojen kiillotuksen vesihiomapaperilla 600->800->1000->1500->2000 ja Farecla G3 perus leikkaava hiomatahna ja viimeistely Farecla G3 Fine kiillotusaineella. Käsipelin kaikki vaiheet. Noin puolen-tunnin työ per valaisin.
Pinnan suojaus cardaubavahaa sisältävällä Korrekin kiilltovahalla. Täytyy tuota ahkerammin nyt vahailla, koska pinnoite on varmasti pois hioutunut.
Jälkikäteen viisastuneena 600 paperilla hionta oli kyllä nopeaa, mutta varsinkin paperilla työskennellessä pieniä naarmuja tulee epäpuhtauksista ja paperin rypyistä. Käsihionnassa laiskuus näkyy myös lopputuloksessa. Fareclan G3 hiontatahnasta ehkä uudempi versio olisi parempi, missä ei tarvitsisi vettä lutrata sekaan. Taas Fareclan G3 Fine on sellaisenaan kiilloitukseen toimiva, eikä vaadi veden lisäämistä hiontatyynyyn. Ymmärtääkseni Fareclan G3 Fine sopii maalipinnan myllytykseen. Motonet myy näitä aineita ja hiontatyynyjä.
Hioin ajovalot myös 800->1000->1500->2000 ja Farecla G3 perus sekä G3 Fine. Naarmuja tuli huomattavasti vähemmän kuin sumuvaloihin. Ehkä siksi kun ei 600 tullut hiottua, ja koska ympäristö oli puhtaampi sekä selkeämpi(likaa vähemmän hionnassa ja paperi ei ryyppyynny).
Lopputuloksena molemmat ajovalot ovat hieman etäämmältä katsottuna aivan uudenveroiset omaan silmään ja puolimiljoonaan ajettuun tuli huomattavasti näköä takaisin. Ajovalojen suojaukseen autovahaa monta kertaa, ja jatkossa säännöllinen kiillotus. Valmiissa ajovalojen kiilloitusseteissä on mielestäni mukana pinnan suojakalvon muodostavat aineet.
Onko raadilla kommenttia millä ajovalon pinnan suojaus olisi paras tehdä lopulta? Korrekin uudenauton vahapurkki mainostaa UV suoja-aineita, mutta luulisin niitä olevan myös tässä kiiltovahaversiossa?
Ps. Paukkupullolla tehdyn akryylimaali+lakka paikkakorjauksessa Fareclan G3 perustahna ja G3 Fine osoittautui loistavaksi yhdistelmäksi pienen aplarin ja pinnan kiillotukseen/häivyttämiseen. Viimeisenä käytin maalipinnan suojaukseen samaa Korrekin kiiltovahaa useampaan kertaan.
Omat valot oli aika karseassa kunnossa kun auton ostin, tein vesihionnan 800/1200 paperilla ja sen jälkeen hionta farecla g3 pikku kierroksilla rälläkällä vettä ruiskien mikrokuitulaikalla.
sen jälkeen päälle motonetin veneosastolta star brite step 2 muovin kiillotusaine, hyvät tuli!
Comment