Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e60 535d. Tarviiko huohottimen lämmityksen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • virkhan
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 10
    • pohjois-pohjanmaa

    bmw e60 535d. Tarviiko huohottimen lämmityksen?

    Eli tämmönen asia ois epävarmalla pohjalla.Pariin merkkihuoltoon soittanut ja toisessa meinasivat että pitää laittaa ja toisessa ettei tarvi, koska kyseiseen malliin ei kuulemma ole edes saatavalla. Eli jos joku on tämmösen omaan autoon värkännyt tai asennuttanut niin tietoa otetaan vastaan. Kiitoksia etukäteen. Auto on 535d -05.
  • virkhan
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 10
    • pohjois-pohjanmaa

    #2
    Eikö oo ketään 535d:n omistajia?

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      #3
      Katselin realoem:stä niin cold climate version sisältää jonkin letkun
      joka tulee ilmanputsarin pömpeliin, ja se kotelo on erilainen, siinä lienee vain tuo letkulähtö.



      En löytänyt mitään muuta poikkeavaa ccv vs. normaali,
      mutta voihan niissä olla, ja kai tuo letkun toinenkin pää johonkin kiinnittyy,
      en osaa sanoa minne ja onko se vakioissakin "valmiina" mutta esim. tulpattuna...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • virkhan
        Newbiemmer
        • Sep 2009
        • 10
        • pohjois-pohjanmaa

        #4
        Onko muilla tietoa asiasta?

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          #5
          Marmoritiskin takaa minulle sanottiin ettei huohottimeen tarvitse 535d:ssä puuttua, sillä on se on näissä samanlainen alkuperämaasta riippumatta, toisin kuin pikkuveljessään 530d:ssä jossa lämmittimellä varustettu huohotin on vakiona vain "kylmissä maissa"
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Matson^ View Post
            Marmoritiskin takaa minulle sanottiin ettei huohottimeen tarvitse 535d:ssä puuttua, sillä on se on näissä samanlainen alkuperämaasta riippumatta, toisin kuin pikkuveljessään 530d:ssä jossa lämmittimellä varustettu huohotin on vakiona vain "kylmissä maissa"
            Suomi ei sitten varmaan kuulu näihin "kylmiin maihin":think
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by Rahu View Post
              Suomi ei sitten varmaan kuulu näihin "kylmiin maihin":think
              Ei sitten ilmeisesti jos ei suomiautoissa semmosta ole
              Mutta tälläiset terveiset minä sain kun koitin lämmitettävää mallia keväällä ostaa.
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                #8
                Itsekin kyselin Pohjois-Savon seudulta isompien kiisselibemujen huohottimen lämmittimien perään. Sanoivat, että voivat asentaa, mutta ei ole tainnut vielä yhdestäkään jäätyä ilman lämmitintäkään. Ja harvempi on tainnut tälläkään palstalla kirota, että olis mokoma jäätyny? Eli kaipa ne rahat voi fiksumminkin sijoittaa...
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • rasanttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 530
                  • Tuusula

                  #9
                  Jos ajaa pätkä ajoa kannattaa laittaa, mutta jos ajaa pidempiä pätkiä ei tarvi edes 530D:hen.
                  Freude am Fahren

                  Comment

                  • Happosetä
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 171
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by Veeksi View Post
                    Itsekin kyselin Pohjois-Savon seudulta isompien kiisselibemujen huohottimen lämmittimien perään. Sanoivat, että voivat asentaa, mutta ei ole tainnut vielä yhdestäkään jäätyä ilman lämmitintäkään. Ja harvempi on tainnut tälläkään palstalla kirota, että olis mokoma jäätyny? Eli kaipa ne rahat voi fiksumminkin sijoittaa...
                    Ei varmaan maksa niin paljoa etteikö sitä nyt kuitenkin sinne kannattaisi asentaa...se että täällä ei jäätymisestä ole paljoa huudeltu ei tarkoita sitä etteikö se voisi jäätyä. On nimittäin melko ikävä asia jos niin sattuu käymään.

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Happosetä View Post
                      Ei varmaan maksa niin paljoa etteikö sitä nyt kuitenkin sinne kannattaisi asentaa...se että täällä ei jäätymisestä ole paljoa huudeltu ei tarkoita sitä etteikö se voisi jäätyä. On nimittäin melko ikävä asia jos niin sattuu käymään.
                      No epäilemättä mikään osa mihinkään autoon ei maksa niin paljon etteikö sitä kannattais sinne asentaa, jos tietää että siitä tulee muuten ongelmaa. Toisaalta, huvikseen ei kannata ehjää korjata, vaikka olis kuinka halpaa. Varman päälle osia uusimalla saa kyllä kaiken menemään.

                      Tiedän miten ikävää se on kun todennäköisesti huohotin jäätyi (ei ollut BMW). Kokemusta on viime talvelta. Silti en ole lämmitintä ainakaan vielä asentamassa. Jos noissa olis alttiutta jäätyä, niin olisi todella ihme, että täällä ei asiasta olisi vielä enemmän tai vähemmän juttua. Kun on kaikista isommista ja pienemmistäkin asioista. Ja ihme on jos niitä ei varsinaisesti merkkihuollotkaan suosittele. Vai onko niin ahneita kavereita, että haluavat tehdä kunnon remppoja?

                      Mutta tosiaan onhan noissa muutakin laitettavaa (ei tarvii mielellään keksimällä keksiä ylimääräsiä): termarit, suuttimet, hehkut, imusarjanläpät, akku/startti, mahdolliset vaihteiston/perän öljynvaihdot (mielipideasia), ahtimet, pakosarjat, öljyvuodot (tiivisteet), moottorin "tärinänestokumit" sun muuta kuluvaa osaa...enemmän tai vähemmän tärkeetä mitä on varmasti hajoamassa/kulumassa loppuun jokaisessa e60:ssä (kuten muissakin autoissa merkkiin tai malliin katsomatta).

                      Ei ne huohottimet vaan kaikissa moottorityypeissä jäädy. Toisissa jäätyy varmasti. Mukava olis kuulla, jos jollakin on näissä jäätynyt, sillä mielipiteeni ei ole kiveen kirjattu.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Jamppa1983
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 739
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Samaa mieltä, että ei välttämätön. Puhdistaa/tarkistaa sen kerran vuoteen ja vaihtaa huohottimensuodattimen, en tiedä onko 535 mutta m57 ainakin on.
                        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                        M3 e90 & "M3" e30 turbo

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          #13
                          Originally posted by rasanttu View Post
                          Jos ajaa pätkä ajoa kannattaa laittaa, mutta jos ajaa pidempiä pätkiä ei tarvi edes 530D:hen.
                          Itseasiassa olisin tuosta juuri toista mieltä
                          Eli jos ja kun huohotin sattuu jäätymään niin yleisin jäätyminen tapahtuu juurikin ajaessa pitkää yhtäjaksoista matkaa talviolosuhteissa ulkolämpötilan ollessa 0 - +3 astetta noin karkeasti sanottuna. Silloin on ilman kosteus suurimmillaan ja pidemmällä ajanjaksolla kerkiää huohotin putki tukkeutumaan ja jäätyminen on kaikista herkimmillään

                          edit: PS: Toki voihan ne muissakin olosuhteissa jäätyä nassahtaa.
                          Ja olen myös usemapaan kaluun törmännyt jossa jäätyminen on aiheuttanut matkan katkeamisen ja auton kuljetuksen hinurilla korjaamolle, että ei se ihan mahdotonta ole. Halvemmaksi saattaa tulla hyvinkin huohottimen lämmitys sekä huohotus suodattimen tms huolto / vaihto.
                          Last edited by Spetke; 15-10-2009, 22:39.
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • Jamppa1983
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 739
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Suodatin alkuperäisosana m57 oli 20€ eli ei paha sijoitus vaikka kerran vuoteen vaihtaa näin syksyllä. Tuleepahan samalla tarkistettua huohotus putket.
                            Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                            M3 e90 & "M3" e30 turbo

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Spetke View Post
                              Ja olen myös usemapaan kaluun törmännyt jossa jäätyminen on aiheuttanut matkan katkeamisen ja auton kuljetuksen hinurilla korjaamolle, että ei se ihan mahdotonta ole. Halvemmaksi saattaa tulla hyvinkin huohottimen lämmitys sekä huohotus suodattimen tms huolto / vaihto.
                              Pakko nyt kysyä tarkennuksena. Oletko itse nähnyt M57:n, jossa huohotin on jäätynyt?
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎