Hei,
Apua tarvittaisiin seuraavaan ongelmaan tai paremminkin mahdolliseen tulevaan ongelmaan. Tein autokaupat (530 bensakone), jota ennen auto käytettiin autotohtorilla ja siellä vikamuistin/OBD:n lukulaite paljasti että termostaatti on jatkuvasti auki (vikakoodia en nyt muista mutta voin sen kaivaa jos se on oleellinen tieto)
a) mikä merkitys tuolla asialla on autolle tai sen käyttäjälle?
b) miksiköhän auton oma vikanäyttö (i-Drive tai check-nappi) sanoo että ei ole vikoja?
c) pitäisikö auton osata ilmoittaa tuollaisesta viasta esim. i-Drive näytölle?
d) voiko moottori käydä liian kuumana tämän vian takia?
Avasin salavalikon ja tein koelenkin +9C asteen ulkolämpötilassa ja tuon valikon (7) mukaan lämpötila nousi aika nopeasti (~15min) tuonne +80C paikkeille ja siitä toiset 15min niin oltiin yli +100C maksimin ollessa +108C.
Myös lämmityslaite alkoi puskemaan lämmintä aika nopeasti (~10min).
Onko mahdollista että termostaatti on kunnossa ja katsastusasemalla luettiin jotain vanhaa vikadataa tai että termostaatti on joskus vaihdettu mutta on unohdettu nollata vikamuisti?
Pystyykö tälläisen asian testaamaan kotikonsteilla?
Apua tarvittaisiin seuraavaan ongelmaan tai paremminkin mahdolliseen tulevaan ongelmaan. Tein autokaupat (530 bensakone), jota ennen auto käytettiin autotohtorilla ja siellä vikamuistin/OBD:n lukulaite paljasti että termostaatti on jatkuvasti auki (vikakoodia en nyt muista mutta voin sen kaivaa jos se on oleellinen tieto)
a) mikä merkitys tuolla asialla on autolle tai sen käyttäjälle?
b) miksiköhän auton oma vikanäyttö (i-Drive tai check-nappi) sanoo että ei ole vikoja?
c) pitäisikö auton osata ilmoittaa tuollaisesta viasta esim. i-Drive näytölle?
d) voiko moottori käydä liian kuumana tämän vian takia?
Avasin salavalikon ja tein koelenkin +9C asteen ulkolämpötilassa ja tuon valikon (7) mukaan lämpötila nousi aika nopeasti (~15min) tuonne +80C paikkeille ja siitä toiset 15min niin oltiin yli +100C maksimin ollessa +108C.
Myös lämmityslaite alkoi puskemaan lämmintä aika nopeasti (~10min).
Onko mahdollista että termostaatti on kunnossa ja katsastusasemalla luettiin jotain vanhaa vikadataa tai että termostaatti on joskus vaihdettu mutta on unohdettu nollata vikamuisti?
Pystyykö tälläisen asian testaamaan kotikonsteilla?
Comment