Oletteko muut kokeilleet laatikon 'nollaamista'... tarkoittaakohan tämä tehdasasetusten palatuttamista. Virrat päälle mutta ei käynnistystä, jarrupoljin pohjaan n. puoleksi minuutiksi ja homma on siinä. Ainakin omassa 535d -05:ssa veto muuttuu heti huomattavasti paremmaksi, auto kiihtyy paremmin eli kaasuun vastaavuus ilmeisesti paranee. Osaako kukaan sanoa mistä tämä johtuu, muutaman viikon ajon jälkeen auto on taas selvästi nuhaisemman oloinen mutta joka kerta tämä laatiko nollaus näyttää palauttavan tilanteen paremmaksi. Kokeilkaahan jos ette ole vielä kokeilleet ja kommentoikaa miten teillä, tämä sama homma toimii ilmeisesti kaikilla E61 ja E61 eri versioilla ja ehkä muillakin korimalleilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 automaattilaatikon 'nollaaminen'
Collapse
X
-
Juu, muutaman kerran olen tehnyt tempun. Jotkut eivät usko ollenkaan että tämä "kotikonsti" resetointi toimisi ollenkaan, mutta olen kyllä huomannut selvän vaikutuksen.
Vaihteisto omaksuu ajotyylin eli kun ajelee rauhallisesti niin se rupeaa vaihtamaan pehmeämmin/hitaammin. Ehkäpä tässä selitys "nuhaisuudelle"
-
-
Originally posted by VESiX View PostJuu, muutaman kerran olen tehnyt tempun. Jotkut eivät usko ollenkaan että tämä "kotikonsti" resetointi toimisi ollenkaan, mutta olen kyllä huomannut selvän vaikutuksen.
Vaihteisto omaksuu ajotyylin eli kun ajelee rauhallisesti niin se rupeaa vaihtamaan pehmeämmin/hitaammin. Ehkäpä tässä selitys "nuhaisuudelle"
Kommentteja?F11 530 x-Drive -11
Ex. E61 530 xd -06
Comment
-
-
Originally posted by JSLA View PostPitääkö siis painaa jarrupoljin vai kaasipoljin pohjaan? Jossain täällä keskusteluissa on puhuttu kaasupolkimen pohjaan painamisesta puoleksi minuutiksi...
Kommentteja?
Virrat päälle, kaasu pohjaan 30 sekunniksi....-530dA 600 Nm
- BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -
Comment
-
-
Originally posted by JSLA View PostPitääkö siis painaa jarrupoljin vai kaasipoljin pohjaan? Jossain täällä keskusteluissa on puhuttu kaasupolkimen pohjaan painamisesta puoleksi minuutiksi...
Kommentteja?*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostKahdella ensimmäisellä auttaa jarrupoljin selvästi, viimeisellä kaasu. Onneksi automaatissa ei ole kytkinpoljintaBMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostMutta tullaanhan automaatissa siihen ongelmaan, että tarkoitetaanko kaasun pohjaan painamisella "täyttä kaasua" (kickdown tuntumaan) vai kaasupolkimen pohjaan painamista eli kickdownia...F11 530 x-Drive -11
Ex. E61 530 xd -06
Comment
-
-
Originally posted by VESiX View PostJuu, muutaman kerran olen tehnyt tempun. Jotkut eivät usko ollenkaan että tämä "kotikonsti" resetointi toimisi ollenkaan, mutta olen kyllä huomannut selvän vaikutuksen.
Vaihteisto omaksuu ajotyylin eli kun ajelee rauhallisesti niin se rupeaa vaihtamaan pehmeämmin/hitaammin. Ehkäpä tässä selitys "nuhaisuudelle"
Comment
-
-
Kyllä itse ainakin huomasin selvän eron...laatikko oli hyvin agressiivinen ja vaihtoi hanakasti pienemmälle tuossa meidän mäessäkin vaikka en olisi halunnut.
Nollauksen jälkeen pelaa kun unelma ja niin kun minä haluan. En ole mikään agressiivisin kuski ja tykkään, että laatikko vaihtaa ajoissa että saan ajella pintakaasulla
Jussi
Comment
-
-
Originally posted by XV70D View PostToimiiko tuo kaasupoljin nollaus myös LCI:ssä, siinä kun ei voi laittaa "virtoja päälle" avaimesta?
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Kokeilin tätä myös, eli avain koloon, kaasu yli kick down pykälän, ja napista virrat päälle. Pidin ainakin 30 s, jonka jälkeen avain pois.
Selkee ero liikkeelle lähdöissä. Vaihtaa huomattavasti pehmeämmin, kun aikaisemmin kakkoselle vaihto oli yleensä aika rykäisy.Älä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
Comment