terve
veikkaan että täältä saisin valmiiksi pureskeltua tietoa ja kokemusta, joten päätin rekisteröityä.
elikkäs, olen ensivuoden puolella ostamassa pirssiä. bemari ois merkki ja todennäköisin ostospaikka tukholman seutu - itse asun siis suomessa. auto saisi maksaa siis sen 25k€ plus verot noin kympin. sillä saa tällähetkellä noin -07 mallisia 525/523 mallisia, vähän ajettuja (<50tkm). nyt kuitenkin kun energia kallistuu, samoin auton huoltokaan ei ilmaista ole sekä co-arvoihin pannaan käyttöveroja taulukon mukaan alkoi mietityttää tuon kolmilitraisen järkevyys. siinähän vakuutuksetkin on muutaman satkun kalliimpia kuin kaksilitraisessa, samoin kulutus. huollotkin maksaa varmaan enemmän. saman voinee sanoa 523:sta?
ajatuksena olisikin muuttaa hankintakohde 520 farkku malliin.
näin päällisin puolin en ole eroa juurikaan huomannut. varusteissa mulle tärkeitä ovat xenonit, nahat, parkkitutkat kaikkiin päihin. niitä näyttää olevan joko vakiona tai lisävarusteasennettuna useissa kaksilitraisissakin.
eli kertokaas, mistä jään paitsi (tehon lisäksi) jos otankin 520sen? onhan se yhtä hiljainen? mitä muuta huomioitavaa? miten paljon kone kiertää matka-ajossa satasen vauhdissa? sana on vapaa ja kysymys ympäripyöreä, mutta asiast saa vapaasti laittaa mielipiteitä.
kiitos
veikkaan että täältä saisin valmiiksi pureskeltua tietoa ja kokemusta, joten päätin rekisteröityä.
elikkäs, olen ensivuoden puolella ostamassa pirssiä. bemari ois merkki ja todennäköisin ostospaikka tukholman seutu - itse asun siis suomessa. auto saisi maksaa siis sen 25k€ plus verot noin kympin. sillä saa tällähetkellä noin -07 mallisia 525/523 mallisia, vähän ajettuja (<50tkm). nyt kuitenkin kun energia kallistuu, samoin auton huoltokaan ei ilmaista ole sekä co-arvoihin pannaan käyttöveroja taulukon mukaan alkoi mietityttää tuon kolmilitraisen järkevyys. siinähän vakuutuksetkin on muutaman satkun kalliimpia kuin kaksilitraisessa, samoin kulutus. huollotkin maksaa varmaan enemmän. saman voinee sanoa 523:sta?
ajatuksena olisikin muuttaa hankintakohde 520 farkku malliin.
näin päällisin puolin en ole eroa juurikaan huomannut. varusteissa mulle tärkeitä ovat xenonit, nahat, parkkitutkat kaikkiin päihin. niitä näyttää olevan joko vakiona tai lisävarusteasennettuna useissa kaksilitraisissakin.
eli kertokaas, mistä jään paitsi (tehon lisäksi) jos otankin 520sen? onhan se yhtä hiljainen? mitä muuta huomioitavaa? miten paljon kone kiertää matka-ajossa satasen vauhdissa? sana on vapaa ja kysymys ympäripyöreä, mutta asiast saa vapaasti laittaa mielipiteitä.
kiitos
Comment