Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 takalasin itsekseen aukeilu/aukeamattomuus ja akun tyhjeneminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ter0
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 297
    • Tampere

    e61 takalasin itsekseen aukeilu/aukeamattomuus ja akun tyhjeneminen

    Ilmeni tossa muuan päivä sitten hassu ominaisuus tossa -04 e61 530d:ssä.

    Ensin takaluukun lasi poksahteli itekseen auki muutamaan otteeseen, ja sitten seuraavana päivänä olikin akku ihan tyhjä. No, sen verran oli virtaa et "näätäkarkottimen" (joku jälkiasenteinen) ledit vilkkui TOSI himmeesti.
    Eli noin 14h:ssa meni akku tyhjäks.

    No auto laturiin ja ihmettelin vähän johtoja takaluukun saranan kohdalta; sieltä oli sellanen kuparinvärinen "flexi" mikä kiinnittyy koriin, poikki toiselta puolen.. epäilen että tuskin just se vaikuttaa tähän, vaan eihän sitä tiiä.. joku maadoitus se lie.

    Viimeyön jälkeen taas sama juttu, ei virtaa. (CTEKin köykäsempi versio ei muuten riitä herättämään koko autoa kovin lyhyessä aikaa, taitaa mennä kaikki virrat lamppujen vilkutteluun..)

    Takaluukun lasi ei aukea nyt ollenkaan. Akku tyhjenee about samassa ajassa kuin ensinkin.

    Soitto Benkaralle ja sanoivat että valomoduli on epäkunnossa, kannattaa viedä merkkikorjaamoon..
    Siellähän ne etsii ensin varsinaisen vian aiheuttajan ja korjaavat suoraan itse vian. *köh*
    Autokeskuksella on ainaki älyttömät jonot.. oiskohan Tampereella muuta paikkaa missä moinen vika korjaantuisi äkkiä? Metro-Auto ei käy edelleenkään vaihtoehdoksi. :P

    No, releet on vielä kopistelematta että oisko joku releemperkele narahtanu oikoseen.
    Pitänee lukasta vikakoodit ja ihmetellä jälleen lisää. Nii ja repiä se näätäkarkotinkin pois konehuoneesta, tuskin tanpereella näädät pesii pellin alle. :o
    Last edited by Ter0; 24-11-2009, 12:50.
    ______________________________
    BP-2010 burnismestari \o/
    ______________________________
    -Ter0
    [email protected]
    TT-Speed Oy
  • MakeH
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1170
    • Vantaa

    #2
    Se takalasin kytkin on rikki todennäköisesti.

    Comment

    • Ter0
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 297
      • Tampere

      #3
      Originally posted by MakeH View Post
      Se takalasin kytkin on rikki todennäköisesti.
      Voihan seki olla joo, tyhjentäskö se akunki? Jos se on koko ajan pohjassa nii ehkä.. wds:ää tutkailemaan josko löytys. ->
      ______________________________
      BP-2010 burnismestari \o/
      ______________________________
      -Ter0
      [email protected]
      TT-Speed Oy

      Comment

      • MakeH
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1170
        • Vantaa

        #4

        Comment

        • Ter0
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 297
          • Tampere

          #5
          Mahtavaa, tsekkaanpa ton heti ku auto kotiutuu.
          Koitin searchilla mut tuotapa en löytäny..
          Tängjuu!
          ______________________________
          BP-2010 burnismestari \o/
          ______________________________
          -Ter0
          [email protected]
          TT-Speed Oy

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            #6
            Toinen vaihtoehto on että sieltä on piuhat katki saranan kohdilta. Omassa oli ainakin ja sen lisäksi todennäköisesti vielä se kytkin sökö. Se selviää perjantaina.

            Lasin auki pompsahtelu loppui ainakin kun piuhasarja korjattiin.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Itse vaikkaisin myös noita piuhoja saranan kohdilla vaurioituneeksi, noita vikoja kun näyttää joka viikko nyt tulevan esille.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Ter0
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 297
                • Tampere

                #8
                Mjoo, otin tossa sen takalasin aukaisunappulan auki. Märkäähän sielä oli joo.
                Kuumailmapuhallinta, CRC:tä ja paineilmaa varovasti sinne ensavuks.

                Lasi ei aukea/jää auki jos napin pitää pohjassa koko ajan, eli täsmää oireisiin. Liekö tuo napin aktiivisena olo sitte pitää korierotiikkaa koko ajan hereillä??

                Nooh aamulla nähdään onko korjaus auttanut.

                Mielenkiintoinen tekninen ratkaisu kyseisessä paikassa.
                Se poronisieni mikä on sen hiilikalvo(tms?)tyyppisen kytkimen päällä ei varmaan kovin hyvin eristä kosteuden tunkua "kontaktipinnoille" ja ei toudellakaan ole mikään kosteutta sietävä kytkintyyppi..

                Otin pari kuvaa tosta toimenpiteestä.


                Modehan voisi (jos jaksattaa) siirtää tän ketjun tohon mainittuun e91 ketjuun?
                Last edited by Ter0; 25-11-2009, 09:24.
                ______________________________
                BP-2010 burnismestari \o/
                ______________________________
                -Ter0
                [email protected]
                TT-Speed Oy

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  #9
                  Johto vikaa tai nappi vikaa aika varmasti. Toi lasin aukasu nappi on siitä hauska että painettaessa sepä herättää auton aina lepo tilasta. Jolloin kun siihen tulee vikaa tai johtoihin niin auto heräilee sen takia vähän väliä. Metrossa aikanaan yksi tämmönen korjattiin..
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • Ter0
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2003
                    • 297
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Ter0 View Post
                    Nooh aamulla nähdään onko korjaus auttanut.

                    Taisi tuo ensiapu auttaa! Bemmihän läks tulille ilman kaapeleita.
                    Pitänee varmuuden vuoksi hankkia uus kytkin/kansi tuohon kun se tiiviste oli vähän heikossa hapessa.
                    Mitähän ton uuden kytkimen mukana tulee?

                    e: Mitähän lie merkkikorjaamo olis ensimmäisenä tehny..? :P
                    Last edited by Ter0; 25-11-2009, 09:25.
                    ______________________________
                    BP-2010 burnismestari \o/
                    ______________________________
                    -Ter0
                    [email protected]
                    TT-Speed Oy

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by Ter0 View Post
                      Mitähän ton uuden kytkimen mukana tulee?
                      Se koko hantaaki tulee mukana,
                      eli koko nostokahva.
                      Helppo vaihtaa, vinkkarin pyyhkimen irroitus,
                      alapuolelta 2 kpl muttereidesn suojamuoveja pois
                      varovasti kampeamalla,
                      2 kpl 10 mm mutteria irti,
                      ja sen jäälkeen alta paljastuva 3. mutteri,
                      jotta saa johdon liittimen mahtumaan sieltä akselin välistä pois ja uutta tilalle...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • KOMBI7
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2011
                        • 82
                        • Satakunta

                        #12
                        Pieni kysely liittyen johtosarjan korjaukseen. Löytyiskö Tapereelta tai lähistöltä joku joka rempan tekis kohtuu korvausta vastaan? En oli vielä Autokeskuksesta hintaa tiedustellut mutta olettaisin sen olevan aika kovan. Tekisin homman kyllä itse mutta näin talvella tallin puuttuessa hankala homma. Auto E61 525dA LCI -07 ja takalasin grilli mykkänä sekä tavaratilan verho aukeilee itsestään, eli saattais olla johtoja poikki :think

                        Comment

                        • huppe
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 371
                          • Suomi

                          #13
                          Olikos jotain ohjeentynkää kuvien kera miten tuo purkaantuu? Jossain oli ohje miten se otetaan pois käytöstä helposti.... Vai onnistuuko vaihto miten helposti jos käyn marmorilta uuden kytkimen takalasiin? (Mainittakoon että homma tehtävä ulkona, jossa -30 astetta).

                          EDIT: Tuossahan sen joku jo ylhäällä selosti.
                          Last edited by huppe; 03-02-2012, 15:26. Reason: Silmä käteen
                          ex E61 530da 2004

                          Comment

                          • huppe
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 371
                            • Suomi

                            #14
                            Mitkähän on mahdollisuudet saada sitä lasia enää koskaan auki? Nyppäsin sen johdon/liittimen irti sen muovin alta joka oli parilla mutterilla kiinni ja lasi "meni" kiinni. Enäähän tuo nappikaan ei toimi?
                            ex E61 530da 2004

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by huppe View Post
                              Mitkähän on mahdollisuudet saada sitä lasia enää koskaan auki? Nyppäsin sen johdon/liittimen irti sen muovin alta joka oli parilla mutterilla kiinni ja lasi "meni" kiinni. Enäähän tuo nappikaan ei toimi?
                              laita uus katkasin siihen liittimeen ja paina nappia? missäs se kytkimen liitin olikaan kiinni kun en muista..
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎