Originally posted by tuomkiti81
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 diesel-koneen hehkutus
Collapse
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by Reiska56 View PostOlettaisin, että nykyiset hehkutulpat ovat niin nopeita/tehokkaita, että ei tarvitse odottaa, kuten ennen vanhaan valmistetuissa diisel autoissa. Epäilen, että diesel ei lähde käyntiin ilman hehkutusta. Eihän niitä olisi sinne laitettukaan, jos niitä ei tarvittaisi käynnistyksessä.Last edited by muuris; 18-12-2009, 23:38.
Comment
-
-
Eiköhän se hehkuta vasta startatessa. Hehkut ovat vaan varsin nopeita lämpiämään. Vai onko muuta kättä pidempää WDS:n lisäksi? KLIKE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Nonii, pilalle meni clavu prkle!
Mä jo eilen luettuani tän kieriskelin naureskellen väsyneenä koneeni ääressä että mistähän ne pojat näitä keksii enkä sitten halunnut puuttua millään aiheeseen odotin että jos jollain olisi vielä parempia "esso juttuja" kehitteillä siitä että miten ne hehkut nyt oikein toimii..BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostMä jo eilen luettuani tän kieriskelin naureskellen väsyneenä koneeni ääressä että mistähän ne pojat näitä keksii enkä sitten halunnut puuttua millään aiheeseen odotin että jos jollain olisi vielä parempia "esso juttuja" kehitteillä siitä että miten ne hehkut nyt oikein toimii..
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostOn se hyvä et edes joku kertoo miten asia todellisuudessa on, ettei tietämättömien tarvi mutuilla enempää. En oikein ymmärrä miksi pitää pantata tietoa jos sitä löytyy, varsinkin tällaisessa asiassa joka ei kenenkään "elantoa" vie?
Se on vaan joskus niin mukava lukea noita "mutu" juttuja ettei malttaisi aina heti keskeyttää.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Ja millä lailla sä luulet et se helpottaa tulevia avun tarvitsijoita jos 90% säikeestä on pelkkää mutuilua? Parempihan se olis keskeyttää heti paikalla jos on oikeaa infoa tiedossa.
Ja tuo mun mutuilu tuli ensin vain heittona jostain mielen syövereistä koska muistelin et jossain vehkeessä tollanen toiminto on joskus ollu... Pahoittelen suuresti erehdystäni.
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostTässä nyt ei todellakaan ole mistään panttauksesta kyse vaan ajattelin hetken vielä lueskella jos jollain tuo runosuoni vielä hieman kukkisi.
Se on vaan joskus niin mukava lukea noita "mutu" juttuja ettei malttaisi aina heti keskeyttää.
At coolant temperatures below 25 °C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25 °C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0 °C.
After-heating
At coolant temperatures below 30 °C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.
Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.
Kiitos vain Clavurionille selkeästä vastauksesta. Jos kaikki pyrkisivät samaan, ei tulisi ns. esso-juttuja. Täytyy pitää mielessä, että kaikki palstalla olevat eivät ole autoalan asiantuntijoita, vaikka ovatkin asiantuntijoita jollain muulla alalla. Sallittakoon tämä tietämättömyys meille muille.
Comment
-
-
Originally posted by Reiska56 View PostKiitos vain Clavurionille selkeästä vastauksesta. Jos kaikki pyrkisivät samaan, ei tulisi ns. esso-juttuja. Täytyy pitää mielessä, että kaikki palstalla olevat eivät ole autoalan asiantuntijoita, vaikka ovatkin asiantuntijoita jollain muulla alalla. Sallittakoon tämä tietämättömyys meille muille.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
vanhaan threadiin elvykettä...
Epäsäännöllisen säännöllisesti tuo hehkutus omassa 2-litraisessa kyllä toimii. Hehkut tarkistettu kaikki ja niissä ei ollut mitään, epäiltiin sitä hehkun ohjausyksikköä, josta on yleensä vikakoodia muistissa. Sijainti vaikeasti vaihdettava joten annettu olla. Välillä olen huomannut i-drivessa ilmoitusta "engine preheating" ja välillä tulee hehkutuksen merkkivalo, mutta yleensä ei ole mitään. Kokeiltu kuitenkin tänä talvena yli -20c pakkasissa ja aina on lähtenyt ilman lämmitystä käyntiin, pari kertaa vasta pitkän jurnutuksen jälkeen ja 1-3 käynnistyskertoja. Mutta hyvin toimii! En tiedä onko sillä mitään merkitystä, mutta starttinapillisissa versioissa, jos pitää nappia pidempään pohjassa voisi hehkutusta "pakottaa päälle" vaikka taitaa siinä joku automatiikka olla?* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
-
En tiedä E-sarjalaisista mutta kyllä F30 320d (N47) alkaa hehkuttamaan heti kun ovet avaa. Jos syöksähtää nopeasti kyytiin ja starttaa, ehtii nähdä hehkutusvalon mittaristossa. Jos odottaa hetken ennen starttia, on auto hehkutellut valmiiksi ja kone starttaa suoraan.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Joo kannattaa tosiaan käydä koneen päässä katsomassa onko hehkut kunnossa. Itselle tuli vasta siinä kohtaa ilmi että oli vain yksi hehku ehjänä, kun autoon yritettiin tehdä dpf pakkopolttoa korjaamolla. Sitä ei antanut tehdä, juurikin kun oli yhtä hehkua lukuunottamatta kaikki paskana.
Minkäänlaista vikakoodia/herjaa ei antanut kojetauluun missään vaiheessa, ennen kuin auto oli koneenpäässä. Ihmeellisesti se vain lähti kuin palmun alta käymään -20asteen pakkasellakin vaikka yksi hehku vain mukanaNykyiset kuljettimet:
G30 530e M-Sport -19
E36 325i Cabrio -94
Ex:
F32 430D M-Sport -15
F11 530D LCI M-Sport
E70 X5 3.0D
E61 535D M-Sport
E91 320D M-Sport
E60 530D
Skoda Octavia RS Combi
E46 330Ci
E38 740i
E36 325i
E30 325i
E30 316
Comment
-
Comment