Originally posted by huppe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530 D lämpötila !?
Collapse
X
-
Originally posted by vekkuli View PostPaskapuhetta ajaessakin tuota voi räpeltää.
Menuun pääsee myös "oikopolkua", eli trippi pohjaan ja virrat päälle niin menee suoraan sinne 01 -valikkoon...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by huppe View PostSamaa ongelmaa itsellä. 27 oli pakkasta ja rukkaset + karvahattu päässä joutui ikkunat sisäpuolelta jäässä ajelemaan. Kierrosmittari näytti lämmöiksi 4400 kierrosta, mitä se nyt sitten onkaan, kai jotain 50 astetta? Ajoa oli sen 160km, joten kyllä olisi pitänyt lämmetä.
Käynnistysmiongelmia myöskin, tuntuu että käynnistyy vajaapyttyisenä alussa eikä oikein käynnisty muutenkaan.
Pitäisi siis varmaan vaihtaa:
1. hehkut / ohjausyksikkö
2. Termari
3. Egr
4. automaatin lämmönvaihdin
Osaako joku heittää kustannusarvioita moiselle rempalle eriteltynä 1-4? En pysty tekemään itse kun on vain pakkasen puolella oleva halli käytössä.
Joku muu voinee antaa hinta-arviot kohtiin 2 ja 4, mutta ainakin Egr-termarin pystyt kyllä vaihtamaan itsekin. Ohjeet löytyy forumilta, tosi helppo homma ja voi tehdä kunhan nyt ei ihan paukkupakkasella ala ulkona harjoitteleen. Egr-termari maksoi muistaakseni 36€ KL-osissa. Hehkut maksoi noin 15€/kpl, mutta niiden vaihtoon täytyy varata hiukan enemmän aikaa ja talli. Ei siinä mitään vaikeaa ole, eikä tarvita juuri erikoisvälineitäkään, mutta samalla kannattaa poistella imusarjan läpät, jos ne vielä paikallaan ovat, koska imusarjan joutuu kuitenkin ottamaan pois tieltä.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by huppe View PostEi toiminut omassa ainakaan, kokeilin kun moottori oli käynnissä. Pidin trippiä pohjassa arviolta 30sek. Eikä iDriven salavalikostakaan näe oikein yhtään mitään (se kuitenkin toimii).
-22 näytti ulkona lämpötilaksi ja 160km ajon aikana lämpötila vaihteli 44-47 asteen välillä. Eli aika kylmää kyytiä antaa. Tilasin just EGR:n (n. 37e), varaosamyyjä koitti ensin myydä jotain EGR-venttiiliä, jonka hinta 175 euroa. Kiitokset tälle foorumille, osasin antaa osanumeron ja sain oikean osan. Otin varuilta päälle myös allemerkatun O-rengastiivisteen 1.5euroa.Last edited by huppe; 04-01-2010, 09:08.ex E61 530da 2004
Comment
-
-
Mitenkäs näiden lämpöjen kanssa on manuaalivaihteisessa?
Omassa 530d 2004 farkussa ei myöskään lämmöt nouse riittävän ylös, kiekkamittarin mukaan jää siihen "4300rpm" eli reilusti alle normaalin.
Egr-termarin letkun vedin eilen tukkoon ilman vaikutusta lämpöihin, eli muualla on vika. Päätermarin ajattelin vaihtaa seuraavaksi, vai onko näissä manuaalivaihteisissakin jotain tällaisia lämmönvaihtimia tms. jotka voivat aiheuttaa vastaavaa?530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostMitenkäs näiden lämpöjen kanssa on manuaalivaihteisessa?
Omassa 530d 2004 farkussa ei myöskään lämmöt nouse riittävän ylös, kiekkamittarin mukaan jää siihen "4300rpm" eli reilusti alle normaalin.
Egr-termarin letkun vedin eilen tukkoon ilman vaikutusta lämpöihin, eli muualla on vika. Päätermarin ajattelin vaihtaa seuraavaksi, vai onko näissä manuaalivaihteisissakin jotain tällaisia lämmönvaihtimia tms. jotka voivat aiheuttaa vastaavaa?
Nyt on päätermari vaihdettu ja ihan vähän korjaantui, nyt nousee siihen viisarin vajaa 4500 rpm. Mutta ei siis vieläkään lähellekkään normaalia, ajelemalla 20km ja kierrättelemällä lopuksi katoksessa paikallaan lämmöt nousi tuohon noin 4500rpm kohdalle. Koitin myös tukkia taas egr-termarin letkunkin, ei mitään vaikutusta.
Onko manuaalivaihteisessakin samanlainen lämmönvaihdin jossain, vai mikä avuksi? Ideoita? Pahvia syylärin tukkeeksi?Last edited by Gonzalez; 04-01-2010, 23:12.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Ja sukkahousulla korvaa kätevästi raitisilmasuodattimen.
Ihan oikeesti.
Saitko puristettua sen EGR-termarin letkun varmasti umpeen? Lämmönvaihdin löytyy tietty moottoriöljylle manuaalivaihteisestakin, mutta siinä ei taida olla termaria välissä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by huppe View PostPitäisi siis varmaan vaihtaa:
1. hehkut / ohjausyksikkö
2. Termari
3. Egr
4. automaatin lämmönvaihdin
Lämmönvaihtimen vaihto oli 15min homma tutulta korjaajalta eikä viittiny juuri edes laskuttaa, joten tuskin kummoinen homma on. Sitä lootaöljyä tuli pihalle sellanen ruokalusikallinen ja that's it.
Toki laakkonen varmasti veloittaa, mutta kysyppä joltain pienemmältä pajalta järkevä hinta-arvio?
(P.S. Yhä 2litraa bemun automaattiöljyä Laakkoselta turhana hyllyssä jos joku tarttee...)**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJa sukkahousulla korvaa kätevästi raitisilmasuodattimen.
Ihan oikeesti.
Saitko puristettua sen EGR-termarin letkun varmasti umpeen? Lämmönvaihdin löytyy tietty moottoriöljylle manuaalivaihteisestakin, mutta siinä ei taida olla termaria välissä.
Voisikohan vika olla kuitenkin siinä, sillä katsoin että realoem.com ei tarjoa tuota lämmönvaidinta kuin yhdellä osanumerolla eli olisiko mahdollista että se olisi sama osa kuin automaateissakin? Tällaisen antaa auton valmistenumerolla eikä erottele manuaalia ja automaattia. :think530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Tuo vaihteiston lämmönvaihdin tosiaan näkyy molemmille jostain syystä, mutta olisi aika outoa jos sellainen manuaalistakin löytyisi. Eli tuskin.
Moottoriöljyn lämmönvaihdin on eri.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ok, täytyy tutkia onko siellä koko mokkulaa. Ei vaan tee mieli mennä tuonne pakkaseen ähisemään, täytyy katsella joku parkkihalli...
Voisikohan manuaalissa olla sitten termostattia tuossa moottoriöljyn vaihtimessa? Siitäkin uskaltanee letkua puristaa kasaan ja testata...:thinkLast edited by Gonzalez; 06-01-2010, 13:48.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Vaihdoin myös egr-termarin, ja näyttäisi että molemmissa termostaateissa on ollut vikaa. Vanha kaava "egr-termarin letku tukkoon ja lämpöjen pitäis nousta" ei näköjään pelaa enää 25 asteen pakkasessa vaikka kesäkelissä testi toimii hyvin. Uudella päätermarilla ja letku tukossa lämmöt nousi siihen "4500rpm" kohtaan muttei yhtään ylemmäs. Nyt uuden egr-termarin kanssa lämmöt nousee tälläkin kelillä normaaliksi.
Näille kolmenkympin pakkasille tein myös muutaman oman virityksen konetilaan:
-Kennojen päältä rautakansi ja muovikansi irti, kennojen väliin saa sopivasti 40x50cm palan pahvia eli toiseen reunaan jää vielä 15cm kaista "auki". Voisi varmaan vetää tukkoonkin asti, kyllä tuo pohjankin aukoista tuleva 20-30 asteinen pakkasilma jäähdyttää varmasti aivan riittävästi. Täytyy vaan muistaa ottaa sitten poiskin kun kelit lämpenee...
-Keulalta suoraan putsarille tuleva ilmanohjainputki irti, eli kone ottaa nyt lämpimämpää ilmaa konetilasta eikä 30 asteen pakkasilmaa suoraan keulalta.
Näillä lääkkeillä tästä eekuusykkösestä tuli lämmin talviauto myös tälle kelille, viimeiset vanhat TI-patentit nopeuttivat auton lämpenemistä sen verran paljon että minä ainakin kehtaan sanoa ajavani pahvi keulalla vaikka yleensä tällaisia virityksiä vastaan olenkin, ja eihän sitä edes näe mistään ennenkö ottaa kannet pois kennojen päältä.
Nyt tarkenee!530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Alkuperäiseen tämän topicin ongelmaan tuli ratkaisu. Ensin vaihdettiin egr termari, sitten päätermari, mutta ei vaikutusta lämpöihin. Nyt sitten automaattilaatikon lämmönvaihdin ja johan alkoi lämmöt nousta 90 asteen kieppeille. Ongelma siis ratkaistu. Wetterillä olisivat jääneet termarin vaihtoihin ja toteneet,että lämmön alhaisuus on ominaisuus
Comment
-
Comment