Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 xenon ballasti hajalla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    e60 xenon ballasti hajalla?

    Eli oikea valo jättää sillointällöin syttymättä ja saattaa syttyä sitten pienen ajon jälkeen. Muistakseni myös kerran tai kaksi on tuo valo sammunut kesken ajonkin, mut yleensäjää suoraan virrat kääntäessä jo syttymättä. Poltin on pari kk vanha ja palaa ihan normaalisti kun vain saa sen syttymän. Johdoissa en usko olevan häikkää koska ei auta vaikka lamppua koputtelee tai johtonippua heiluttelee.
    Eli voisko tuo ballasti olla sökö? Jollain tietoa mitä maksaa uusi suurinpiirtein?
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    #2
    Originally posted by joko View Post
    Eli oikea valo jättää sillointällöin syttymättä ja saattaa syttyä sitten pienen ajon jälkeen. Muistakseni myös kerran tai kaksi on tuo valo sammunut kesken ajonkin, mut yleensäjää suoraan virrat kääntäessä jo syttymättä. Poltin on pari kk vanha ja palaa ihan normaalisti kun vain saa sen syttymän. Johdoissa en usko olevan häikkää koska ei auta vaikka lamppua koputtelee tai johtonippua heiluttelee.
    Eli voisko tuo ballasti olla sökö? Jollain tietoa mitä maksaa uusi suurinpiirtein?
    Menikö polttimo pimeäksi ennen kuin vaihdoit uuden? Sillon tahtoo rikkoa ballastin samalla. Se ballastin liittimen kumitiiviste ei kaksinen ole, joten kannattais ehkä katsoa liittimen kunto myös.
    Onko toi D2S vai D1S polttimolla, tai lainkaan orkkisxenon?
    Oletetaan että originaaleista oli kyse. Nuita vanhempia on näkynyt ebayssa lähtien 10€. Uudemman mallin, eli D1S hinnat onkin sitten jo aika paljon rajumpia. Käsittääkseni yli 100€ kpl.

    Kiinansarjan ollessa kyseessä saa uuden kokonaisen setin samaan hintaan kuin pelkän ballastin.
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • Reiska56
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 185
      • Kerava

      #3
      Originally posted by joko View Post
      Eli oikea valo jättää sillointällöin syttymättä ja saattaa syttyä sitten pienen ajon jälkeen. Muistakseni myös kerran tai kaksi on tuo valo sammunut kesken ajonkin, mut yleensäjää suoraan virrat kääntäessä jo syttymättä. Poltin on pari kk vanha ja palaa ihan normaalisti kun vain saa sen syttymän. Johdoissa en usko olevan häikkää koska ei auta vaikka lamppua koputtelee tai johtonippua heiluttelee.
      Eli voisko tuo ballasti olla sökö? Jollain tietoa mitä maksaa uusi suurinpiirtein?
      Toimivat kuten loistevalaisimet. Jos sytytin rikki, ei lampun vaihto auta, vaikka kuinka potkis. Niissäkin on nykysuositus lampunvaihdon yhteydessä vaihtaa myös sytytin. Kokeile D1S, sisältää sytyttimen. Itse maksoin marmoritiskillä 230€/pari.

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Kumpaa käytät D2S vai D1S?
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          #5
          Originally posted by Reiska56 View Post
          Toimivat kuten loistevalaisimet. Jos sytytin rikki, ei lampun vaihto auta, vaikka kuinka potkis. Niissäkin on nykysuositus lampunvaihdon yhteydessä vaihtaa myös sytytin. Kokeile D1S, sisältää sytyttimen. Itse maksoin marmoritiskillä 230€/pari.
          Ei taida pystyä vaihtamaan D1S polttimoa edes ilman sytytintä.. Se on valettu siihen persaukseen kiinni. Ja D1S polttimoa ei myöskään kannata kokeilla D2S tilalle.
          Vanhemman mallisessa sytytin tosiaan on vaihdettavissa ja voisihan se vika siinäkin toki olla.

          Taisit olla Joko jostain pohjoisemmasta? Mulla ois tossa hki kupeessa hyllyllä toimiva setti kumpaakin mallia jotta vois testata mikä siellä pottuilee.
          Jos auto on itse faceliftattu niin kannattaa ne liitännät myös tarkistaa tarkoin.
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #6
            Edellinen poltin paloi sellaisena punertavana ennen kuin vaihdoin pois, toimii siis kyllä vielä mutta ei enää juurikaan valotehoa ollut. Ja tuo uusi poltin on palanut syksystä asti ongelmitta, nyt jättää tosiaan sillointällöin syttymättä. Poltin on D2S ja philips tai osram se oli merkiltään...

            Edit: joo vähän on turhan pitkä matka helsinkiin lähteä testailemaan täältä e-pohjanmaalta, mutta kiitoksia vain tarjouksesta!
            Vakio valot paikoillaan eli ei ole faceliftattu. Näinollen ei myöskään ole muutakuin tehtaan jäljiltä olevia litoksia.
            Last edited by joko; 24-01-2010, 12:37.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #7
              Originally posted by joko View Post
              Edellinen poltin paloi sellaisena punertavana ennen kuin vaihdoin pois, toimii siis kyllä vielä mutta ei enää juurikaan valotehoa ollut. Ja tuo uusi poltin on palanut syksystä asti ongelmitta, nyt jättää tosiaan sillointällöin syttymättä. Poltin on D2S ja philips tai osram se oli merkiltään...

              Edit: joo vähän on turhan pitkä matka helsinkiin lähteä testailemaan täältä e-pohjanmaalta, mutta kiitoksia vain tarjouksesta!
              Vakio valot paikoillaan eli ei ole faceliftattu. Näinollen ei myöskään ole muutakuin tehtaan jäljiltä olevia litoksia.
              No tuohon D2S kokonaisuuteen saa osia kyllä aika sopuisasti. Kai sieltäkin nurkilta joltain löytyy tuollaiset nurkista jos on autonsa faceliftannut, ainakin testiä varten lainaan.

              [mutuilua]
              Jos paloi punertavana niin on voinut kuluttaa enempi virtaa --> lyhentää reilusti sytkän ja ballastin elinikää..
              [/mutuilua]
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                #8
                Joo täytyneetutkia josko joltain löytyis, en jaksa vaihtaa puolelta toiselle kyllä ihan vain kokeilun ilosta koska tuo sytyttimen irrottaminenkin taitaa vaatia umpion irrotuksen. Laittanee sit samantien ehjän tilalle. Jos nuo nyt sitten ei ihan ikuisia ole niin tietääkö joku uuden hintaa marmoritiskillä ja onko nuo miten mallikohtaisia vai onko samat kaikissa missä d2s poltin?
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #9
                  Originally posted by joko View Post
                  Joo täytyneetutkia josko joltain löytyis, en jaksa vaihtaa puolelta toiselle kyllä ihan vain kokeilun ilosta koska tuo sytyttimen irrottaminenkin taitaa vaatia umpion irrotuksen. Laittanee sit samantien ehjän tilalle. Jos nuo nyt sitten ei ihan ikuisia ole niin tietääkö joku uuden hintaa marmoritiskillä ja onko nuo miten mallikohtaisia vai onko samat kaikissa missä d2s poltin?
                  Vaatii umpion irroittamisen. Hellan tekeleitä ne ballastit on. D1S on kuulemma käytössä ainakin mersulla sama kuin bmw:llä, eli voisi kuvitella myös D2S kohdalla olevan tietyllä tasolla universaali osa. Sytytin nyt luultavammin on myös ihan yleisosa. Sen testaus olisi helpompi tehdä ensin, kun ei vaadi umpion irroittamista, vai vaihdoitko sen polttimonvaihdon yhteydessä? Voisiko liitos olla huono polttimon ja sytkän välillä, se on aika tiukka asettaa kumminkin?
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Voishan sitä sytyttimen vaihtoa kokeilla, jos joltain löytyy ehjä sytytin/ballasti niin saa tarjoilla privaan. Kyllä se ainakin sellaiset ~8tkm on polttimon vaihdon jälkeen palanut ongelmitta, että jotenkin epäilen huonosta asennuksesta johtuvaa kosketushäiriötä. Pelkkä sytytinkö mahtuu tulemaan pois ilman umpion irrotusta? Jos kokelis vaihtaa sen puolelta toiselle hetkeksi niin sais vian sitten paikallistettu siihen oik. puol. ballastiin.

                    http://www.meronet.com/catalog/produ...roducts_id=471 tuossa olis vissiin koko roska, ompa tämä xenonien kanssa väkertely kallista...
                    Last edited by joko; 25-01-2010, 20:52.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1964
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Nyt on aika-ajoin pimeällä valolla ajettu jo senverran että pian tarttis vissiin tehdä jotain... Eli edelleen sama, olen tehnyt sellaisen huomion, että jos valo ei syty kun virrat käännät päälle niin se ei sitten syty myöskään ennen seuraavaa starttia. Eli kesken ajon se ei syty. Millainen tuo virransyöttö tuonne ylipäätään on, eli jos havaitsee että siellä ei toimivaa polttimoa ole piuhojen päässä niin lakkaako sinne myös jännitteen syöttö?
                      Mietin vain että voisko tuo vika olla sittenkin valomoduulissa, yhtään en tiedä minkämoinen laite kyseessä mutta tuli vain mieleen...

                      Noin joka kolmannella startilla jättää lamppu syttymättä, silloin kun syttyy niin palaa yhtä kirkkaasti kun toinenkin puoli. Pitäis tuo sytytin vaihtaa nyt vaikka kokeeksi toiselle puolelle, josko vika siirtyis sinne.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • rikul
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2003
                        • 76
                        • Vaasa

                        #12
                        Onko Kukaan kurkannu ballastin sisuksiin? Näkyykö ne komponentit,vai
                        onko ne valettu hartsiin tai vahaan?
                        R 90 S Old boxers never die

                        Comment

                        • Jyrmy
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 62
                          • Paimio

                          #13
                          samaa ongelmaa...

                          Lainaan hiukan tätä topikkia. Mulla on ittellä hiukan samaa ongelmaa. Autona toimii 120d originaaleilla Bi xenon valoilla ja polttimo tyyppi on sillon D1S. Mulla valot syttyy normaalisti kun laittaa auton käyntiin, mutta saattaa sammua jo muutaman minuutin ajon jälkeen ja vain apukuskin puolen valo. 10-30 sekuntia valo on pois päältä ja syttyy sitten taas uudelleen... pimeällä ajaessa on olo kun paremmassakin diskossa, valo välkkyy ja sillai. Pidempää matkaa ajaessa valo välkkyy aikansa ja sammuu sitten kokonaan, ekä enää syty ellei käytä valoja pois päältä... Liitoksia olen yrittäny katsella mut ei kuitenkaan mitään sieltä ole löytyny. Valo kuitenkin palaa normaalin värisenä vaikka se sammuileekin. Tuntuu vaan koko ajan lisääntyvän tuo valon välke. Oliskos kellään mitään ideaa miten edetä tuon kanssa?
                          Nyt: F31 318xd
                          Ex:Nissan Sunny N13 1.6 slx, Nissan Sunny N14 1.6slx, E30 324td, E36 318is ClassII, E36 323Ti, E46 328i, e87 120d, e61 530da, E91 318da

                          Comment

                          • buksin-1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 4592
                            • Keski-Pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by Jyrmy View Post
                            Lainaan hiukan tätä topikkia. Mulla on ittellä hiukan samaa ongelmaa. Autona toimii 120d originaaleilla Bi xenon valoilla ja polttimo tyyppi on sillon D1S. Mulla valot syttyy normaalisti kun laittaa auton käyntiin, mutta saattaa sammua jo muutaman minuutin ajon jälkeen ja vain apukuskin puolen valo. 10-30 sekuntia valo on pois päältä ja syttyy sitten taas uudelleen... pimeällä ajaessa on olo kun paremmassakin diskossa, valo välkkyy ja sillai. Pidempää matkaa ajaessa valo välkkyy aikansa ja sammuu sitten kokonaan, ekä enää syty ellei käytä valoja pois päältä... Liitoksia olen yrittäny katsella mut ei kuitenkaan mitään sieltä ole löytyny. Valo kuitenkin palaa normaalin värisenä vaikka se sammuileekin. Tuntuu vaan koko ajan lisääntyvän tuo valon välke. Oliskos kellään mitään ideaa miten edetä tuon kanssa?

                            Ballastin syy
                            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                            SISUSTAT modaukset

                            Comment

                            • Jyrmy
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 62
                              • Paimio

                              #15
                              Kiittis.

                              No voihan... ei kai siinä auta muuta kun hankkia uusi. Kellään tietoo mistä moisen siis ballastin vois saada halvalla? Kaippa siinä samalla kannattaa vaihtaa itse "polttimot"...
                              Nyt: F31 318xd
                              Ex:Nissan Sunny N13 1.6 slx, Nissan Sunny N14 1.6slx, E30 324td, E36 318is ClassII, E36 323Ti, E46 328i, e87 120d, e61 530da, E91 318da

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎