Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530DA tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW 530 E61
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 18
    • vantaa

    E61 530DA tehot hukassa

    Tuotin Auton saksasta noin 1KK sitten. toimi moitteettomasti,kunnes kävin
    Pohjoisessa jossa asteita pahimmillaan -35 olin siella noin viikon enkä huomannut autossa mitään vikaa paitsi että tuntui aika viileälta. takaisin tullessani huomasin tehon hävinneen auto oli mennyt varaohjelmaalle eikä nostanut kierroksia yli 3500rmp. kevysti kaasua käsitellessä toimi normaalisti
    mutta kun painoi kaasun pohjaan jäi junnaamaan paikalleen 3500rmp eikä vaihtanut vaihdetta. Vein huoltoon, jossa todettiin ,että vikakoodi 41BA DDE
    exthaus bacprecure sensor. ja että paineet liian suuret ennen hiukkassuodinta.
    nyt vaihdettu käytetty partikkelisuodin .mutta ei apua, sitten laitettu tyhjä pönttö jolloin tehot hieman lisääntyneet mutta edelleen sama vikakoodi
    Mikä avuksi. onko koko putki tukossa vai mikä
    pohjoisessa ollessani oli autossa viallinen egr termari joten lämmöt oli noin 10astetta alle, jotta polttoohjelma olisi käynnistynyt
    Auto edelleen pajalla mutta tuntuu etteivät oikein tiedä missä vika
    Mikä neuvoksi??
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    #2
    Onko DPF:n vaihto ilmoitettu testerillä autolle? Antaako paineanturi järjellisiä lukemia?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • BMW 530 E61
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 18
      • vantaa

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Onko DPF:n vaihto ilmoitettu testerillä autolle? Antaako paineanturi järjellisiä lukemia?

      En tiedä! Miten se tehdään? onko se vikkoodien nollaus vai mitä?korjaaja ilmoitti minulle ,että sama vikakoodi
      tulee jokaisen vaihdon jälkeen kysyin häneltä onko anturit kunnossa johon hän
      vastasi että ovat kokeilleet 3:met eri anturat ja aina sama vikakoodi

      Katsoin sen alkuperäisen hiukkassuotimen sisälle ja se oli niinkuin kulunut eli
      siellä oli sellainen leveä kulumispainauma pakokaasujen suuntaisesti

      Paineanturin lukemista en tiedä mutta ilmoittaa tyhjälläkin pöntöllä paineen
      ennen hiukkassuodinta liian suureksi

      Mitään muuta vikakoodia ei tule eikä pala mitään varoitusvaloa mittaristossa

      voiko paine olla liian suuri myös tyhjällä pöntöllä jos mittaus tapahtuu ennen ja jälkeen pöntön?? korjaajalla on tarkoitus nyt irroittaa pakoputki ja kokeilla ilman sitä jos tehot palautuisi ja vikakoodi häipyisi.

      Olen täysin tietämätön näistä asioista joten yritän tätäkautta selvittää jos apuja löytyisi. vähän tuntuu ettei korjaajakaan ole ihan kartalla tästä automallista

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Auto ei siis ole merkkiliikkeessä?
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • BMW 530 E61
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 18
          • vantaa

          #5
          Originally posted by Dunky View Post
          Auto ei siis ole merkkiliikkeessä?

          on kai se erikoistunut bmw autoihin. Liike on bemu oy tuusulassa.

          Comment

          • Lallevihtinen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 690
            • Tampere

            #6
            Vikakoodi liian pienestä vastapaineesta ei vaikuta tehoihin. Eli tyhjällä pöntöllä tai ilman putkeehan se tulee päälle, ainakin normaalisti. Pelaako ahdot ok? Onko auto kokoajan nyt varaohjelmalla vaikka olis mikä pönttö/tilanne putkiston kanssa? Minkä vuotinen auto? Onko DPF keskellä putkistoo vai katin yhteydessä?
            sigpic
            BMW E93 335i & BMW M550Dx
            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #7
              Originally posted by BMW 530 E61 View Post
              En tiedä! Miten se tehdään? onko se vikkoodien nollaus vai mitä?korjaaja ilmoitti minulle ,että sama vikakoodi
              tulee jokaisen vaihdon jälkeen kysyin häneltä onko anturit kunnossa johon hän
              vastasi että ovat kokeilleet 3:met eri anturat ja aina sama vikakoodi

              Katsoin sen alkuperäisen hiukkassuotimen sisälle ja se oli niinkuin kulunut eli
              siellä oli sellainen leveä kulumispainauma pakokaasujen suuntaisesti

              Paineanturin lukemista en tiedä mutta ilmoittaa tyhjälläkin pöntöllä paineen
              ennen hiukkassuodinta liian suureksi

              Mitään muuta vikakoodia ei tule eikä pala mitään varoitusvaloa mittaristossa

              voiko paine olla liian suuri myös tyhjällä pöntöllä jos mittaus tapahtuu ennen ja jälkeen pöntön?? korjaajalla on tarkoitus nyt irroittaa pakoputki ja kokeilla ilman sitä jos tehot palautuisi ja vikakoodi häipyisi.

              Olen täysin tietämätön näistä asioista joten yritän tätäkautta selvittää jos apuja löytyisi. vähän tuntuu ettei korjaajakaan ole ihan kartalla tästä automallista
              Katti tukossa?
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • BMW 530 E61
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 18
                • vantaa

                #8
                Originally posted by Lallevihtinen View Post
                Vikakoodi liian pienestä vastapaineesta ei vaikuta tehoihin. Eli tyhjällä pöntöllä tai ilman putkeehan se tulee päälle, ainakin normaalisti. Pelaako ahdot ok? Onko auto kokoajan nyt varaohjelmalla vaikka olis mikä pönttö/tilanne putkiston kanssa? Minkä vuotinen auto? Onko DPF keskellä putkistoo vai katin yhteydessä?
                siis paine liian suuri ennen partikkelisuodinta. ja mittaus tapahtuu ennen ja jälkeen partikkelisuotimen. Ahtopaineesta en tiedä,autosta on tehot pois
                eli pienellä kaasulla menee hienosti mutta kun kaasua antaa kunnolla niin jää junnaamaan 3500rmp eikä vaihda vaihdetta ennenkuin löysää kaasua. auto on 2004 ja ajettu 135tkm DFP on heti turbon jälkeen eli melkein konehuoneessa.
                Pöntön vaihto ei ole vaikuttanut auton toimintaan eikä vikakoodiin joka on jatkuvasti päällä
                itse epäilen paineanturoita tai että autolle ei ole kerrottu testerillä DFP:n vaihdosta en tiedä onko korjaajalla testeriä jolla näkee tiedot auton käydessä (läppäri hänellä on josta näin sen vikakoodin 41 BA exthaus backprecure sensor..precure too high tai jotain sinnepäin)

                Comment

                • BMW 530 E61
                  Newbiemmer
                  • Jan 2010
                  • 18
                  • vantaa

                  #9
                  Originally posted by viktor View Post
                  Katti tukossa?
                  En oikein usko koska paine-eromittaus tapahtuu hiukkassuotimen molemmin puolin

                  Comment

                  • dumpi
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 46
                    • Salo

                    #10
                    Tota noin, pientä epäloogisuutta.
                    BMW E61 (M57N ja M57N2) DPF härpäkkeisssä on vain yksi paineanturi, joka on ennen partikkelisuodatinta.
                    Lämpötila-antureita on kaksi, jotka on ennen ja jälkeen katalysaattorin.
                    Sekä yksi happianturi.
                    Elikkä yhdellä anturilla huono mitata paine-eroa.
                    Mersun systeemi taas perustuu paine-eron mittaamiseen.

                    Eikös 530D (M57N2) yhdistetty katti ja DPF-paketti joka on suoraan turbossa kiinni tullut vasta 2/2005? Vanhemmissa katti turbossa kiinni ja DPF auton alla.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9156
                      • Oulu

                      #11
                      Anturit:
                      *Lämpötila x2
                      *Paine
                      *Lambda

                      M57N erillinen DPF, M57N2 yhdistetty katti/DPF. Kumpiko tässä nyt oikein on kyseessä?
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        #12
                        Jos auto on 2004 mallia niin DPF on pohjassa, onko nyt vaihdeltu kattia tuloksetta?
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • BMW 530 E61
                          Newbiemmer
                          • Jan 2010
                          • 18
                          • vantaa

                          #13
                          Originally posted by dumpi View Post
                          Tota noin, pientä epäloogisuutta.
                          BMW E61 (M57N ja M57N2) DPF härpäkkeisssä on vain yksi paineanturi, joka on ennen partikkelisuodatinta.
                          Lämpötila-antureita on kaksi, jotka on ennen ja jälkeen katalysaattorin.
                          Sekä yksi happianturi.
                          Elikkä yhdellä anturilla huono mitata paine-eroa.
                          Mersun systeemi taas perustuu paine-eron mittaamiseen.

                          Eikös 530D (M57N2) yhdistetty katti ja DPF-paketti joka on suoraan turbossa kiinni tullut vasta 2/2005? Vanhemmissa katti turbossa kiinni ja DPF auton alla.
                          Kuule nyt en taaskaan tiedä. pidin itsestään selvänä että se mittaa paine eroa
                          jolloin tarvitaan tietysti kaksi anturaa ennen ja jälkeen suotimen. silloin jos se ei mittaa paineeroa voi varmaankin tukos olla missä vaan anturin jälkeen.
                          mutta kyllä minulle esiteltiin se purkki,joka oli melkein konehuoneessa viistosti ylöspäin ja katti oli keskellä autoa. katsoin otteesta ja tämä auto on BMW 530d tyyppi 560L Variantti NJ71 versio32 käyttöönottopv.25.5.2004 ja kyllä siihen suodattimeeen tuli enemmän letkuja/johtoja kuin 1kpl:think

                          Comment

                          • BMW 530 E61
                            Newbiemmer
                            • Jan 2010
                            • 18
                            • vantaa

                            #14
                            [quote=Clavurion;1912330]Anturit:
                            *Lämpötila x2
                            *Paine
                            *Lambda

                            M57N erillinen DPF, M57N2 yhdistetty katti/DPF. Kumpiko tässä nyt oikein on kyseessä?[/quote

                            B511714 NJ71 M475 LCAD 5 E61 Touring 530d M57N ECE L A 2004 lukee
                            paperissa jossa on varusteet tähän autoon

                            Ja BMW service paperissa joka tulostettiin avaimen mukaan lukee 530d M57(T2)
                            eli tälläinen auto
                            Kuten jo kirjoitin on tämä ensimmäinen BMW minulla ja yritän opiskella tätä hienoa Autoa

                            Comment

                            • BMW 530 E61
                              Newbiemmer
                              • Jan 2010
                              • 18
                              • vantaa

                              #15
                              Originally posted by Lallevihtinen View Post
                              Jos auto on 2004 mallia niin DPF on pohjassa, onko nyt vaihdeltu kattia tuloksetta?
                              Niin missä se suodin muuten sitten tässä mallissa sijaitsee

                              minulle esiteltiin se pönttö joka on melkein konehuomeessa turbossa kiinni

                              eli auto on 530d M57N ECE L A 2004/ ensi rek pv 25,5,2004

                              Ollanko väärän pöntön kimpussa????

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎