Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missä hehkujen ohjainboxi E60 530dA??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Metalgod
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Helsinki

    Missä hehkujen ohjainboxi E60 530dA??

    Eli missähän tuo fyysisesti sijaitsee ja mistä löytyy INPA:sta purkki jos sitä hieman lukisi??
    -530dA 600 Nm
    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -
  • Muuli
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 115

    #2
    Löytyypi imusarjan alta,keskeltä moottoria.Näkee ja pystyy vaihtamaan purkamatta muuta kuin päällimuovit pois.
    Inpasta en osaa tarkemmin sanoa mutta DDE:en puolelta hehkut löytyy.

    Erikseen tuota ohjainlaitetta ei pysty diagnosoimaan.

    Comment

    • Milko75
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 853
      • Kuopio

      #3
      Pitääkö imusarja irroittaa?
      G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
      Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

      Comment

      • Metalgod
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 201
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Muuli View Post
        Löytyypi imusarjan alta,keskeltä moottoria.Näkee ja pystyy vaihtamaan purkamatta muuta kuin päällimuovit pois.
        Inpasta en osaa tarkemmin sanoa mutta DDE:en puolelta hehkut löytyy.

        Erikseen tuota ohjainlaitetta ei pysty diagnosoimaan.

        Ok. Kiitoksia. Täytyy tutkia onko joku piuha huonosti kiinni kun ei tunnu oikein hehkuttavan.
        -530dA 600 Nm
        - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

        Comment

        • Muuli
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 115

          #5
          Originally posted by Milko75 View Post
          Pitääkö imusarja irroittaa?
          Ei tarvi.

          Comment

          • Muuli
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 115

            #6
            Originally posted by Metalgod View Post
            Ok. Kiitoksia. Täytyy tutkia onko joku piuha huonosti kiinni kun ei tunnu oikein hehkuttavan.
            Onko vikamuistia luettu?

            Jos on,niin yksittäisistä viallisista hehkuista tulee herja erikseen.Mutta jos on
            kaikista hehkuista vika,niin todennäköisesti hehkujen ohjainlaite on viallinen.

            Comment

            • Milko75
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 853
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Muuli View Post
              Ei tarvi.
              Kiitän tiedosta!
              G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
              Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Ken on homman suorittanut ilman imusarjan irrotusta, niin kertokaa nyt hard core kikat hommaan. Kertaalleen olen ko. mokkulan vaihtanut, kun imusarja oli muutenkin irti. Siltikin homma oli aika hanurista ilman lohkon kylkeen tulevan jäähdytysnestelinjan irrotusta. Tai sitten mä en vain osaa.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Metalgod
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 201
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Ken on homman suorittanut ilman imusarjan irrotusta, niin kertokaa nyt hard core kikat hommaan. Kertaalleen olen ko. mokkulan vaihtanut, kun imusarja oli muutenkin irti. Siltikin homma oli aika hanurista ilman lohkon kylkeen tulevan jäähdytysnestelinjan irrotusta. Tai sitten mä en vain osaa.
                  Jep. Sen verran itsekin äsken pihalla vilkaisin ja totesin että pitää olla kyllä aika pienet kädet ja sormet, että sinne taipuu.
                  -530dA 600 Nm
                  - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                  Comment

                  • Metalgod
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 201
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Muuli View Post
                    Löytyypi imusarjan alta,keskeltä moottoria.Näkee ja pystyy vaihtamaan purkamatta muuta kuin päällimuovit pois.
                    Inpasta en osaa tarkemmin sanoa mutta DDE:en puolelta hehkut löytyy.

                    Erikseen tuota ohjainlaitetta ei pysty diagnosoimaan.
                    Äsken kävin läppariä tarjoamassa ja kyllä se oli historiaan jättänyt jotain.
                    En muistanut ottaa ylös mutta jotain 12 DDE... plaa..plaa...2 numerosarjaa perässä eli olisko ollut 2 hehkua sitten kyseessä. Täytyy huomenna lukea uudestaan.
                    -530dA 600 Nm
                    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                    Comment

                    • Metalgod
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 201
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Muuli View Post
                      Löytyypi imusarjan alta,keskeltä moottoria.Näkee ja pystyy vaihtamaan purkamatta muuta kuin päällimuovit pois.
                      Inpasta en osaa tarkemmin sanoa mutta DDE:en puolelta hehkut löytyy.

                      Erikseen tuota ohjainlaitetta ei pysty diagnosoimaan.


                      Oletko itse vaihtanut? Oliko vittumainen homma ja paljon meni aikaa??
                      -530dA 600 Nm
                      - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                      Comment

                      • Muuli
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 115

                        #12
                        Originally posted by Metalgod View Post
                        Oletko itse vaihtanut? Oliko vittumainen homma ja paljon meni aikaa??
                        Juu,montakin.Ei se ole paha rasti.
                        Hankalin on yleensä hehkuille menevän liittimen irroitus,jotkut uskomattoman tiukassa.

                        Vaihtoon menee n.20min.
                        Tarvittavat työkalut ovat oikeastaan 5mm kuusiokolo,10mm 1/4hylsy,nivel ja pitkä jatkovarsi + tietty räikkä.Magneettikynäkin on hyvä olla olemassa.

                        Ensin suojamuovi pois moottorin päältä,muuta ei tarvitse purkaa.
                        Eli hylsyn saa pujoteltua sopivasta välistä mutterin kantaan kiinni,mutteri auki ja magneetilla pois.
                        Toisen mutterin saa sormillakin pois/takaisin.Kasaus vaiheessa magneetin ja hylsyn avulla ujuttaa mutterin takaisin.

                        Liittimet saa auki kun laittaa käden suurinpiirtein öljynsuod. kohdilta sinne boxille.Mahtuu kyllä.Tai ainakin mun käsi mahtuu enkä oo ihan lapsen kätinen.

                        En osaa tuota oikein tarkemmin selittää kun ei ole kuviakaan liitteeksi.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Juurikin ne liittimet on aivan hemmetin tiukassa, kun siellä kynsien välissä on vähänkin paskaa. Sitä liitintä pitää ensin painaa kiinni, että ne kynnet saa auki. Lisäksi itse mokkulan saaminen pois sieltä paikaltaan vaati hieman taikinointia. Taidan viedä seuraavalla kerralla Muulille.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Milko75
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 853
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Juurikin ne liittimet on aivan hemmetin tiukassa, kun siellä kynsien välissä on vähänkin paskaa. Lisäksi itse mokkulan saaminen pois sieltä paikaltaan vaati hieman taikinointia.
                            Ei ihan 20 minuutin juttu ollut, sillä nuo liittimet oli uskomattoman tiukassa ja aikamoista pujottelua, että sai pois kitkuteltua.

                            Nyt vaan pakkasia, että pääsee testaamaan toimivuutta.
                            G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                            Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎