Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d turbo hajalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvt
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 236
    • Satakunta

    E61 530d turbo hajalla

    Nyt sitten on turbo tosta -04 530d:stä ilmeisesti paskana. Öljyä ahtoputkissa imusarjalla asti ja alkoi pitämään kiljumista määrätyillä kierroksilla juuri silloin kuin alkaa keräämään painetta. Kokeilin myös ottaa ahtoputken imusarjasta irti ja ääni alkaa silti samanlaisesti, eli ei varmaan voi olla muu kuin turbo. Ääni alkaa kyllä yhtäkkia määrätyssä kohtaa eikä vähitellen voimistuvana jos painaa kaasua pikkuhiljaa lisää, mutta ei tossa varmaan siltikään paljon vaihtoehtoja ole.

    Auto on 149tkm ajettu ja lastutin ton pari viikkoa sitten 286hv/605nm. Voiko viallinen ohjelma rikkoa ton noin yhtäkkiä(esim. liikaa tehoa yläkierroksilla ja pakopaineet rasittavat turboa DPFn takia.), vai onkohan vaan turbo ollut valmiiksi väsynyt?
    Ahtoputkiston liitoksissa on kyllä näkynyt öljyä jo aiemmin, mutta hyvin se toimi penkityksessä ja toimii edelleen lukuunottamatta ääntä.

    Voiko tohon vaihtaa tosta vaan itse tubon, vai vaatiiko se jonkin päivityksen ohjelmistoon?
    Last edited by kvt; 27-03-2010, 16:47.
    -12 F11 530Da
  • MrBubbles
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 799
    • Seinäjoki

    #2
    Todnäk se on ahdin. Mulla samanlaista vikinää ja ulvoo kun myrskytuuli. Kyllä sen mä luulen voi itte vaihtaa eikä tartte mitään ohjelmoida. Tuskin se hoksaa että se on eri valua
    No life, no friends, just motorsport!

    -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
    -jokunen e30.
    -e28

    Comment

    • kvt
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 236
      • Satakunta

      #3
      Uskaltaiskohan tilata tuolta n. 500e turbon http://stores.shop.ebay.de/aps-germa...0Q2em14?_pgn=3

      Vai olisko viisaampaa vaan tilata vaikka täältä n. 1280 eurolla, kun olis suomalainen firmakin. http://suomi.schmiedmann.com/5_sarja/E61.htm

      Voiko tuollainen halpa turbo olla ihan paska ja hajota uudelleen heti, tai onko kellään tuosta ebayn firmasta?
      -12 F11 530Da

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by kvt View Post
        Uskaltaiskohan tilata tuolta n. 500e turbon http://stores.shop.ebay.de/aps-germa...0Q2em14?_pgn=3

        Vai olisko viisaampaa vaan tilata vaikka täältä n. 1280 eurolla, kun olis suomalainen firmakin. http://suomi.schmiedmann.com/5_sarja/E61.htm

        Voiko tuollainen halpa turbo olla ihan paska ja hajota uudelleen heti, tai onko kellään tuosta ebayn firmasta?

        Mitä jos sen turbon ottaisi autosta pois ja lähettäisi http://www.professionalmotor.fi/

        -he voisivat tutkia ja mahdollisesti korjata sen kuntoon... myyvät kyllä sitten ihan uusi turboja joten kannattaa ihan kokeeksi kysäistä
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • kvt
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 236
          • Satakunta

          #5
          Joo niin oli tarkoituskin alkuviikolla nyt ensin kysellä jostain tuota remppakustannusta. Yks autokorjaaja vaan kyllä epäili jo pelkän rempan maksavan tonnin paikkeilla, mutta luulis nyt kuitenkin remontin olevan reilusti halvempi kuin uusi.
          Onko kellään muita huoltofirmoja ehdottaa, niin voisin kysellä hintoja vertailuksi?
          -12 F11 530Da

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #6
            uusi turbo tilalle ja matka jatkuu,missä auto ohjelmoitu ?
            Kohtuu hyvät lukemat
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • kvt
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 236
              • Satakunta

              #7
              Harisella olin, että kyllä ohjelma varmasti ammattitaidolla on tehty. Se vaan nyt alko epäilyttämään, että oliko turbon hajoaminen vaan sattumaa näin pian latutuksen jälkeen, vai eikö tämä auto muka kestä noita tehoja.
              Last edited by kvt; 27-03-2010, 18:58.
              -12 F11 530Da

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Turbo on kuluva osa kuten esim. renkaatkin ja ilmeisesti oli jo parhaat päivät nähnyt ja nyt lastutus vain nopeutti sen. Tuolta Saksan linkin turboja, jos ostaa pitää ilmeisesti lähettää vielä oma sinne.
                Jos tarvitset uuden turbon pistä PM
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • rakentamo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 258
                  • espoo

                  #9
                  ei vissiin eka turbo joka Harisen ohjelmoinnin seuruksena hajonnut... vai liekö vaan sattumaa
                  991 S + talviauto hakusessa

                  Comment

                  • rasanttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 530
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by rakentamo View Post
                    ei vissiin eka turbo joka Harisen ohjelmoinnin seuruksena hajonnut... vai liekö vaan sattumaa
                    Osaako joku selittää miksi näistä leviää turboja käsittämättömän alhaisissa kilometreissä. Tietyissä merkeissä/moottorimalleissa voi ajella alkuperäisellä turbolla 300-400tkm ongelmitta..
                    Freude am Fahren

                    Comment

                    • casino
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 663
                      • Keski-Suomi

                      #11
                      Originally posted by rasanttu View Post
                      Osaako joku selittää miksi näistä leviää turboja käsittämättömän alhaisissa kilometreissä. Tietyissä merkeissä/moottorimalleissa voi ajella alkuperäisellä turbolla 300-400tkm ongelmitta..
                      -villi "veikkaus" olisiko jo valmiiksi tehtaalla säästösyistä laitettu niin pieni ahdin paikoilleen mikä justiinsa pelaa vakiosyötöillä ja nyt sitten kun kakkua laitetaan menemään lisää niin sen takia ylirasittuu ja sanoo POKS?
                      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                      e39 -530d touring 11/1999
                      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                      Comment

                      • hcaape
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 837
                        • hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by rasanttu View Post
                        Osaako joku selittää miksi näistä leviää turboja käsittämättömän alhaisissa kilometreissä. Tietyissä merkeissä/moottorimalleissa voi ajella alkuperäisellä turbolla 300-400tkm ongelmitta..
                        osta bemari korjaa koko kesä
                        nimimerkillä kokemusta on pitää ostaa corolla
                        sDrive23i A E89 Roadster -10

                        ex E92 325i -09

                        ex E65 735i -02
                        ex E38 730d -98 ;(

                        Comment

                        • Räpätti
                          Newbiemmer
                          • Feb 2009
                          • 12
                          • Oulu

                          #13
                          Joo no nuo vaa tulee joskus tiensä päähän myös muissa kuin bemuissa. Työkaveri vaihto primeraa eka turbon 50tkm toinen 159tkm:n kohdalla että semmosta ja toinen vaihatti uutee avensiksee takuusee uuden konee ku söi liikaa Öljyä että nää mekaaniset värkit tarttee joskus uusia osia tai pannun... pikkusen ohi aiheestaki.

                          Comment

                          • rasanttu
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 530
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by Räpätti View Post
                            Joo no nuo vaa tulee joskus tiensä päähän myös muissa kuin bemuissa. Työkaveri vaihto primeraa eka turbon 50tkm toinen 159tkm:n kohdalla että semmosta ja toinen vaihatti uutee avensiksee takuusee uuden konee ku söi liikaa Öljyä että nää mekaaniset värkit tarttee joskus uusia osia tai pannun... pikkusen ohi aiheestaki.
                            Varmasti hajoaa joka autosta jokainen osa ennemmin tai myöhemmin, mutta yleisesti ottaen joku suunnitteluvika pitää olla jos turbo ei kestä 200tkm auto normaalisti huollettuna.

                            Mulla on kokemusta monestakin VW-konsernin TDI-pelistä monella ajettu 300-400tkm alkuperäisellä mutkalla. Nyttemmin kuulemma uusissa mutka pettää jopa alle 100tkm.

                            Toyotan VVT-i koneiden öljynsyönti oli tyyppivika.
                            Last edited by rasanttu; 27-03-2010, 21:52.
                            Freude am Fahren

                            Comment

                            • MrBubbles
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 799
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by casino View Post
                              -villi "veikkaus" olisiko jo valmiiksi tehtaalla säästösyistä laitettu niin pieni ahdin paikoilleen mikä justiinsa pelaa vakiosyötöillä ja nyt sitten kun kakkua laitetaan menemään lisää niin sen takia ylirasittuu ja sanoo POKS?
                              Kyllä se ainut vika on siinä että siinä lukee Garrett.
                              No life, no friends, just motorsport!

                              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                              -jokunen e30.
                              -e28

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎