Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uraherkkyys, kulutuskestävyys ja rengasvalinta E61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pex
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 353
    • Kuusamo

    #16
    Päädyin hankkimaan Hankookin k110 Ventus Evo 12 kumit koossa 245/40-18. Hain toissa päivänä Haaparannasta, 621eur alle laitettuna.

    400 kilsaa tullut ajettua parin päivän aikana ja erinomaisesti pelaa E61 alla. Väittäisin että ovat jopa hiljaisemmat kuin entiset Nokian Hakka Z koossa 225/50-17. Eivät vetele ollenkaan uraisellakaan tiellä, vaikka luulen että etupäässä on jonkin verran välyksiä. Ajotuntuma jämäkkä ehkä hieman kovemman tuntuinen kuin aikaisemmat kumit.

    Mieleenkiinnolla jään odottelemaan onko kumit syyskuussa jo sakoilla kun katsastuksen aika koittaa :think
    Nykyään mennään Volkkarilla

    Ex. E61 520dA 2006

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5425
      • S:t Karins

      #17
      Originally posted by Pex View Post
      GT-Radial Champiro 328:a suositteli Vianorilla tänään kun kerroin vähän tarpeesta. Hinta 680 alle laitettuna.
      Ei pysty ymmärtämään että tuon hintaluokan auton alle miettii jotain paskoja halpisrenkaita. Muutama satku lisää ja saa jo rengassarjan jolla auto pysyy tumppuussa myös satella ja ääritilanteissa. Mutta kukin tavallaan .
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by kt0510 View Post
        Ei pysty ymmärtämään että tuon hintaluokan auton alle miettii jotain paskoja halpisrenkaita. Muutama satku lisää ja saa jo rengassarjan jolla auto pysyy tumppuussa myös satella ja ääritilanteissa. Mutta kukin tavallaan .
        Mikähän rengasmerkki+malli se mahtaa olla jolla auto kesällä pitää auton tiellä ja halvemmat siis ei? Varmasti talvella kannattaa sitten siirtyä julkisiin?

        Comment

        • Pex
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 353
          • Kuusamo

          #19
          Originally posted by kt0510 View Post
          Ei pysty ymmärtämään että tuon hintaluokan auton alle miettii jotain paskoja halpisrenkaita. Muutama satku lisää ja saa jo rengassarjan jolla auto pysyy tumppuussa myös satella ja ääritilanteissa. Mutta kukin tavallaan .
          no joo..
          tähänpä täytyy todeta, että tähän mennessä olen ajanut vain Conteilla, Misukoilla ja Nokialaisilla, kun ajot työn puolesta + omat kilsat on vuodessa 50-60t olleet jo 10 vuotta. Olen ajatellut, että pannaan vain "parasta" alle.. Sen verran kilsoja tulee rullattua, että on alkanut vähän sylettämään laittaa joka kesä yli tonnin setti alle. Joskus ei kestä edes koko kesää, kun on jo sakoilla. Ei ne testeissä kehutut ajo-ominaisuudet meikäläisellä pysy kuin muutaman viikon...eikä sakkorenkailla etenkään. Kuluneista Nokialaisista tai Michelineistä ei liene oikein testituloksia saatavilla. Noiden ns. "merkkirenkaiden" hinnalla ostan 2 settiä keskihintaisia kesässä ja silloin VARMASTI ominaisuudet keskimäärin on paremmat kuin kuluneissa kalliissa..

          En jaksa uskoa, että joku keskiluokan hintatason kumi NIIN paljon huonompi olisi etteikö kannattaisi kokeilla. Ainakin nuo Hankookit nyt parin päivän ja 500 kilsan jälkeen ovat olleet positiivinen yllätys. Helkkarin hiljaiset ja jämäkät ajettavat. Eilen tuli ajettua kunnon sateessakin ja eipä noussut vesiliirtoon tai muutenkaan tuntuneet huonoilta..

          GT Radialit ehkä (?) olisivat olleet kulutusta paremmin kestävät ja ne olisin laittanutkin ellei tuosta naapurin puolelta Hankookeja olisi saanut vieläkin halvemmalla..ehkäpä jos Hankookit kulahtaa ennen syksyä loppuun niin laittelen seuraavaksi nuo Radialit.

          Laittelenpa kokemuksia tänne kesän mittaan miten nuo Hankookit pelaa niin ollaan sitten viisaampia oliko hengenvaarallinen sijoitus
          Last edited by Pex; 12-05-2010, 23:24.
          Nykyään mennään Volkkarilla

          Ex. E61 520dA 2006

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #20
            Kumho ku-31 tuntuu ainankin toimivan n. 10x paremmin kuin orkkis runflat 18" koossa..
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5425
              • S:t Karins

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Mikähän rengasmerkki+malli se mahtaa olla jolla auto kesällä pitää auton tiellä ja halvemmat siis ei? Varmasti talvella kannattaa sitten siirtyä julkisiin?
              Ihan shaisseahan nuo kaikki rengastestit on, ei ne mitään renkaista tiedä... Ikinä en vielä ole Linlongeja testien kärjessä nähnyt. Tottakai sitä pärjää kuivalla suoralla tiellä vaikka kaljuilla renkailla ei siinä mitään, miksi ylipäätään vaihtaa renkaita ennen kuin kankaat näkyy. Tilanne on toinen kun hämärässä sateisella tiellä joudut tekemään äkkinäisen väistöliikkeen. Silloin kannattaa miettiä, hitto säästin renkaissa 200 euroa.

              Itse ostin Nokian Z G2 renkaat kokoa 245/35-19 kotiovelle tuotuna hintaan 756 euroa. Vastaava Linglong kiekka olisi 530 euroa eli eroa tulee kokonaista 226 euroa.

              Nokian Z

              Eikä pahaa sanottavaa vielä ainakaan ole, ei vetele, ovat hiljaiset, kulutuskestosta en tiedä.

              Edelleen kukin tavallaan.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #22
                Originally posted by kt0510 View Post
                Ihan shaisseahan nuo kaikki rengastestit on, ei ne mitään renkaista tiedä... Ikinä en vielä ole Linlongeja testien kärjessä nähnyt. Tottakai sitä pärjää kuivalla suoralla tiellä vaikka kaljuilla renkailla ei siinä mitään, miksi ylipäätään vaihtaa renkaita ennen kuin kankaat näkyy. Tilanne on toinen kun hämärässä sateisella tiellä joudut tekemään äkkinäisen väistöliikkeen. Silloin kannattaa miettiä, hitto säästin renkaissa 200 euroa.

                Itse ostin Nokian Z G2 renkaat kokoa 245/35-19 kotiovelle tuotuna hintaan 756 euroa. Vastaava Linglong kiekka olisi 530 euroa eli eroa tulee kokonaista 226 euroa.

                Nokian Z

                Eikä pahaa sanottavaa vielä ainakaan ole, ei vetele, ovat hiljaiset, kulutuskestosta en tiedä.

                Edelleen kukin tavallaan.
                Juueikatokun Hemillä ja joillakin muillakin on se idea, että ensin kasvatetaan rengaskoko niin suureksi, että ajo-ominaisuudet hyvillä renkailla ovat liian tarkat, ts. sellaiset kuin voi odottaakin. No sitten laitetaan alle niin kelvottomimmat, pehmeimmät ja vetelimmät kumit mitä Kiinasta löytyy, niin sitten ollaan taas ajotuntumalla samalla tasolla kuin orkkiskoossa. Turvallisuudesta ja pito-ominaisuuksista kukaan ei tunnu olevan huolissaan.

                Tärkeintä on siis:
                a) auto näyttää hyvältä
                b) kumit on veteliä p*skoja, jotta ajotuntuma häviää
                c) 100-200 Euron säästöillä on hyvä huudella (PlingPlong vs. laatukumi)
                d) kiinakumin tuntuma peittää myös välykset alustassa

                P.S. Hemihän vissiin myy noita kehumiaan nakkeja, joten sillä silmäklaseilla luetaan näitä juttuja.
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by kt0510 View Post
                  Ihan shaisseahan nuo kaikki rengastestit on, ei ne mitään renkaista tiedä... Ikinä en vielä ole Linlongeja testien kärjessä nähnyt. Tottakai sitä pärjää kuivalla suoralla tiellä vaikka kaljuilla renkailla ei siinä mitään, miksi ylipäätään vaihtaa renkaita ennen kuin kankaat näkyy. Tilanne on toinen kun hämärässä sateisella tiellä joudut tekemään äkkinäisen väistöliikkeen. Silloin kannattaa miettiä, hitto säästin renkaissa 200 euroa.

                  Itse ostin Nokian Z G2 renkaat kokoa 245/35-19 kotiovelle tuotuna hintaan 756 euroa. Vastaava Linglong kiekka olisi 530 euroa eli eroa tulee kokonaista 226 euroa.

                  Nokian Z

                  Originally posted by touring39 View Post
                  Juueikatokun Hemillä ja joillakin muillakin on se idea, että ensin kasvatetaan rengaskoko niin suureksi, että ajo-ominaisuudet hyvillä renkailla ovat liian tarkat, ts. sellaiset kuin voi odottaakin. No sitten laitetaan alle niin kelvottomimmat, pehmeimmät ja vetelimmät kumit mitä Kiinasta löytyy, niin sitten ollaan taas ajotuntumalla samalla tasolla kuin orkkiskoossa. Turvallisuudesta ja pito-ominaisuuksista kukaan ei tunnu olevan huolissaan.

                  Tärkeintä on siis:
                  a) auto näyttää hyvältä
                  b) kumit on veteliä p*skoja, jotta ajotuntuma häviää
                  c) 100-200 Euron säästöillä on hyvä huudella (PlingPlong vs. laatukumi)
                  d) kiinakumin tuntuma peittää myös välykset alustassa

                  P.S. Hemihän vissiin myy noita kehumiaan nakkeja, joten sillä silmäklaseilla luetaan näitä juttuja.
                  Mistä ihmeen Linglong:sta tai "Pingpongeista" te nyt oikein puhutte?
                  Minä en ole milloinkaan missään kohtaa puolustellut enkä suositellut yhtäkään Kiinalaisia rengasta, joten mistä ihmeestä te Trendipelle pikkuihmiset saatte näitä ihme Kiinajuttuja pikku ajatusmaailmaanne???? (Taiwan:ia en katso Kiinaksi, vaan miehitysvallan alaisuudessa eläväksi itsenäiseksi valtioksi).
                  Toisaalta, näyttäkääpä minulle yksikin rengastesti jossa olisi testattu ja pisteytetty myös uraherkkyys? Kuitenkin näissä isommissa kokoluokissa kuluttajavalinnat Suomen tyyppiolosuhteissa painottuvat ensisijaisesti siihen, eli testien pistepainoarvo tässä suhteessa pitäisi olla vähintään 25-30%?
                  Voi olla että yli 17"" rengastesteissä tulokset muodostuisivat varsin erilaisiksi?

                  Ja edelleen ei, en todellakaan harjoita minkäänlaista rengaskauppaa, en ole koskaan harjoittanut enkä todennäköisesti tule harjoittamaankaan.
                  Joudun kyllä näitä työkseni jatkuvasti testaamaan, ajamaan ja säätämään, joten "jonkinlainen" perstuntuma on tässä 15-vuoden aikana kehittynyt siitä mistä OIKEASTI on kyse...eikä vain siitä mielikuvamaailmasta minkä vahva rengasmarkkinointi on luonut?
                  Jos rengas vetelee/on uraherkkä, se on minun mielestä automaattisesti paska, oli koko tai merkki mikä hyvänsä. Kaikki muu tulee kesärenkaassa vasta sen jälkeen.
                  Last edited by Hemi; 13-05-2010, 13:59.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #24
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Mistä ihmeen Linglong:sta tai "Pingpongeista" te nyt oikein puhutte?
                    Minä en ole milloinkaan missään kohtaa puolustellut enkä suositellut yhtäkään Kiinalaisia rengasta, joten mistä ihmeestä te Trendipelle pikkuihmiset saatte näitä ihme Kiinajuttuja pikku ajatusmaailmaanne???? (Taiwan:ia en katso Kiinaksi, vaan miehitysvallan alaisuudessa eläväksi itsenäiseksi valtioksi).
                    Toisaalta, näyttäkääpä minulle yksikin rengastesti jossa olisi testattu ja pisteytetty myös uraherkkyys? Kuitenkin näissä isommissa kokoluokissa kuluttajavalinnat Suomen tyyppiolosuhteissa painottuvat ensisijaisesti siihen, eli testien pistepainoarvo tässä suhteessa pitäisi olla vähintään 25-30%?
                    Voi olla että yli 17"" rengastesteissä tulokset muodostuisivat varsin erilaisiksi?

                    Ja edelleen ei, en todellakaan harjoita minkäänlaista rengaskauppaa, en ole koskaan harjoittanut enkä todennäköisesti tule harjoittamaankaan.
                    Joudun kyllä näitä työkseni jatkuvasti testaamaan, ajamaan ja säätämään, joten "jonkinlainen" perstuntuma on tässä 15-vuoden aikana kehittynyt siitä mistä OIKEASTI on kyse...eikä vain siitä mielikuvamaailmasta minkä vahva rengasmarkkinointi on luonut?
                    Jos rengas vetelee/on uraherkkä, se on minun mielestä automaattisesti paska, oli koko tai merkki mikä hyvänsä. Kaikki muu tulee kesärenkaassa vasta sen jälkeen.
                    Tähän asti on taas puhuttu mielipiteistä, mutta kun argumentointikyvyt käyvät vähiin, pitää ruveta solvaamaan. Nakerrat sillä vain omaa kredibiliteettiäsi, mutta ei siitä sen enempää.

                    Sinulle vetelemättömyys voi olla tärkein kriteeri, mutta pitääkö se julistaa kaikkien muidenkin autoilijoiden kriteeriksi?

                    Itselle tärkeitä kriteerejä ovat (todistettu) turvallisuus, hiljaisuus, kulutuskestävyys. Omassa e61:ssä on alla Goodyear Eagle Runflatit koossa 245/40-18, eivätkä ne motarilla mihinkään vetele, ja melukin on varsin kohtuullinen. Tosin alusta on varmaan vielä kunnossa 30tkm jälkeen, ja paineinakin pidän 2,5-2,6bar.

                    Pidän moottoritiellä tarkasta ohjaustuntumasta, enkä olisi valmis ruuvaamaan alle mitään velttoja paskoja.

                    Mutta: tämä on vain minun mielipiteeni. Moni on tietysti eri mieltä, mutta siitähän nämä foorumit ovat käteviä, että mielipiteitä voi esittää. Antaa silti sen henkilöön menevän solvaamisen olla, jooks.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by touring39 View Post
                      Tähän asti on taas puhuttu mielipiteistä, mutta kun argumentointikyvyt käyvät vähiin, pitää ruveta solvaamaan. Nakerrat sillä vain omaa kredibiliteettiäsi, mutta ei siitä sen enempää.

                      Sinulle vetelemättömyys voi olla tärkein kriteeri, mutta pitääkö se julistaa kaikkien muidenkin autoilijoiden kriteeriksi?

                      Itselle tärkeitä kriteerejä ovat (todistettu) turvallisuus, hiljaisuus, kulutuskestävyys. Omassa e61:ssä on alla Goodyear Eagle Runflatit koossa 245/40-18, eivätkä ne motarilla mihinkään vetele, ja melukin on varsin kohtuullinen. Tosin alusta on varmaan vielä kunnossa 30tkm jälkeen, ja paineinakin pidän 2,5-2,6bar.

                      Pidän moottoritiellä tarkasta ohjaustuntumasta, enkä olisi valmis ruuvaamaan alle mitään velttoja paskoja.

                      Mutta: tämä on vain minun mielipiteeni. Moni on tietysti eri mieltä, mutta siitähän nämä foorumit ovat käteviä, että mielipiteitä voi esittää. Antaa silti sen henkilöön menevän solvaamisen olla, jooks.
                      Kukahan tässä oikeasti on lähtenyt tälle solvaamisen tielle pingpongeineen? Entä miten niin MINÄ julistan vetelemättömyyden muidenkin autoilijoiden renkaan valintakriteeriksi? Se on vain oma ja täysin ehdoton kriteeri, joten mikä sinä olet tätä mielipidettäni kyseenalaistamaan?
                      Lueppa nyt näitä rengasjuttuja tältäkin saitilta muutama päivä putkeen, niin huomaat kyllä että en ole lainkaan yksin tässä vetelyallergiassa.
                      Väitän että sinä olet aika yksin mielipiteinesi siitä että 18" GY Runflatit ovat ihan ok koska eivät hirveästi vetele motarilla, mutta muuten ovat aivan hirveät uratutkat....kunhan "turvallisuus"?....ja hiljaisuus on ok?
                      Jos tämä on sinun mielipiteesi, niin ok, mutta millä perusteella sinä voit väittää minun mielipiteeni olevan väärä vain pelkkiin omiin perusteettomiin mielikuviisi luottaen?
                      Oletko kuinka paljonkin ajanut/testannut eri rengasmerkkejä/malleja näissä 19" kokoluokissa?
                      Minä muuten olen testannut/ajanut, ja siis tiedän tasan tarkkaan kuinka esim.nuo isot GY:n tai Pridgen runflatit toimivat ....motarilla ja muuallakin. Tämän kun suhteuttaa moneen Korealais valmistajan tuotteeseen saa kyllä niin rajun kontrastin siitä mikä on oikeasti ajettava+nautittava 19" rengaskokoluokka muuallakin kuin urattomalla motarilla.
                      Voithan avata tuonne Gallup osastolle topikin siitä mitkä ominaisuudet ihmiset katsovat 17"-20" rengaskokoluokissa ensisijaisiksi tai että hyväksyvätkö he ostaessaan tämän kokoluokan lähes 1000€:n renkaita rajuakin vetelyä motarien ulkopuolella?
                      Lupaan olla vastaamatta ko.galluppiin ja näin "vaikuttamasta" sen lopputulokseen, jolloin nähdään onko tässä nyt kyse vain minun mielipiteestäni vai siitä yleisestä mielipiteestä.

                      Comment

                      • Koolj_bmw4life
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 711
                        • Salo,SUOMI

                        #26
                        Itsellä nyt alla Hankookit 245/35/19 - 275/30/19, ja auto menee todella kauniisti. Ei paljon urat tunnu, ja mukavuus on mielestäni säilynyt.

                        Vanteet ovat 8.5x19 et 14 - 9x9 et 18. Alustana M-alusta + dynamic drive.

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #27
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Kukahan tässä oikeasti on lähtenyt tälle solvaamisen tielle pingpongeineen? Entä miten niin MINÄ julistan vetelemättömyyden muidenkin autoilijoiden renkaan valintakriteeriksi? Se on vain oma ja täysin ehdoton kriteeri, joten mikä sinä olet tätä mielipidettäni kyseenalaistamaan?
                          Lueppa nyt näitä rengasjuttuja tältäkin saitilta muutama päivä putkeen, niin huomaat kyllä että en ole lainkaan yksin tässä vetelyallergiassa.
                          Väitän että sinä olet aika yksin mielipiteinesi siitä että 18" GY Runflatit ovat ihan ok koska eivät hirveästi vetele motarilla, mutta muuten ovat aivan hirveät uratutkat....kunhan "turvallisuus"?....ja hiljaisuus on ok?
                          Jos tämä on sinun mielipiteesi, niin ok, mutta millä perusteella sinä voit väittää minun mielipiteeni olevan väärä vain pelkkiin omiin perusteettomiin mielikuviisi luottaen?
                          Oletko kuinka paljonkin ajanut/testannut eri rengasmerkkejä/malleja näissä 19" kokoluokissa?
                          Minä muuten olen testannut/ajanut, ja siis tiedän tasan tarkkaan kuinka esim.nuo isot GY:n tai Pridgen runflatit toimivat ....motarilla ja muuallakin. Tämän kun suhteuttaa moneen Korealais valmistajan tuotteeseen saa kyllä niin rajun kontrastin siitä mikä on oikeasti ajettava+nautittava 19" rengaskokoluokka muuallakin kuin urattomalla motarilla.
                          Voithan avata tuonne Gallup osastolle topikin siitä mitkä ominaisuudet ihmiset katsovat 17"-20" rengaskokoluokissa ensisijaisiksi tai että hyväksyvätkö he ostaessaan tämän kokoluokan lähes 1000€:n renkaita rajuakin vetelyä motarien ulkopuolella?
                          Lupaan olla vastaamatta ko.galluppiin ja näin "vaikuttamasta" sen lopputulokseen, jolloin nähdään onko tässä nyt kyse vain minun mielipiteestäni vai siitä yleisestä mielipiteestä.
                          Huoh,

                          Jos kutsun mielestäni paskaa rengasta plingplongiksi, ei se ole sun solvaamista, eli get over it.

                          En väitä mielipiteitäsi vääriksi, vaan just sanoin, että jokainen voi esittää omansa, kunhan ei puhu kollektiivisesti (ts. _kaikki muutkin_ ovat sitä mieltä etc.)

                          Mistä tuo 19" nyt tuli? En ole semmosia koskaan edes kokeillut.

                          Mutta siis vielä alkuperäiseen topicciin, ja kysymykseen, niin tämän pienehkön otannan mukaan alle voi näköjään heittää melkein mitä vaan. Ja puolustaa sitten valintaansa tietty kynsin hampain.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5425
                            • S:t Karins

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Mistä ihmeen Linglong:sta tai "Pingpongeista" te nyt oikein puhutte?
                            Minä en ole milloinkaan missään kohtaa puolustellut enkä suositellut yhtäkään Kiinalaisia rengasta, joten mistä ihmeestä te Trendipelle pikkuihmiset saatte näitä ihme Kiinajuttuja pikku ajatusmaailmaanne???? (Taiwan:ia en katso Kiinaksi, vaan miehitysvallan alaisuudessa eläväksi itsenäiseksi valtioksi).
                            Toisaalta, näyttäkääpä minulle yksikin rengastesti jossa olisi testattu ja pisteytetty myös uraherkkyys? Kuitenkin näissä isommissa kokoluokissa kuluttajavalinnat Suomen tyyppiolosuhteissa painottuvat ensisijaisesti siihen, eli testien pistepainoarvo tässä suhteessa pitäisi olla vähintään 25-30%?
                            Voi olla että yli 17"" rengastesteissä tulokset muodostuisivat varsin erilaisiksi?

                            Ja edelleen ei, en todellakaan harjoita minkäänlaista rengaskauppaa, en ole koskaan harjoittanut enkä todennäköisesti tule harjoittamaankaan.
                            Joudun kyllä näitä työkseni jatkuvasti testaamaan, ajamaan ja säätämään, joten "jonkinlainen" perstuntuma on tässä 15-vuoden aikana kehittynyt siitä mistä OIKEASTI on kyse...eikä vain siitä mielikuvamaailmasta minkä vahva rengasmarkkinointi on luonut?
                            Jos rengas vetelee/on uraherkkä, se on minun mielestä automaattisesti paska, oli koko tai merkki mikä hyvänsä. Kaikki muu tulee kesärenkaassa vasta sen jälkeen.
                            Vedä nyt hemi jäitä hattuun ja reilusti. Jos noin koskee niin älä ystävällisesti vastaa yhtään mitään. Ihme reuhaamista...
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Pex
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 353
                              • Kuusamo

                              #29
                              Oikeat paineet?

                              Originally posted by touring39 View Post
                              Omassa e61:ssä on alla Goodyear Eagle Runflatit koossa 245/40-18, eivätkä ne motarilla mihinkään vetele, ja melukin on varsin kohtuullinen. Tosin alusta on varmaan vielä kunnossa 30tkm jälkeen, ja paineinakin pidän 2,5-2,6bar.
                              Otetaanpa tähän väliin asiaa rengaspaineista.
                              Mikä olisi optimipaine tuolle koolle 245/40-18 E61:n alla? Ei runflat-renkaille.

                              Haaparannan rengasjermut suositteli 2,7bar. Nostin kuitenkin allelaiton jälkeen paineet 2,9bar:iin. Muita paineita en ole vielä ehtinyt kokeilemaan.
                              Hyvin tosin tuntuu noilla paineilla toimivan. Täytyy vaan seurata kuluuko tasaisesti.
                              Last edited by Pex; 13-05-2010, 19:19.
                              Nykyään mennään Volkkarilla

                              Ex. E61 520dA 2006

                              Comment

                              • ockelbo4500
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 924
                                • Sotkamo--Oulu

                                #30
                                Renkaiden eroista sen oma kokemukseni seuraava. Ensin oli alla (235/45R17) continentalit ja nyt varastonpohjalta löydetyt Aurorat. Contit oli hyvät ihan uutena, mutta jo parin millin kulumisen jälkeen ominaisuudet taantuivat. Aurorat on ajettavuudeltaan ihan yhtä hyvät kuin nuo vähän kuluneet contit. Leveiden renkaiden kohdalla vesiominaisuudetkin on melko paljon kiinni urien syvyydestä, joten mielestäni halvemmilla ajelee siinä missä kalliimmillakin. Varsinkin kun nämä leveät tuppaa kulumaan melko nopsaan. Ainakin Contit loppui alta pikkasen reilun 20tkm maantieajon jälkeen.
                                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                                Ex, E46 320 d Touring -01
                                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎