antoiko kvt sulla vikakoodia akun intelligen battery cablesta samalla tämän 9aff yhteydessä? mulla tulee molemmista pysyvä koodi vikakoodeihin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 airbag valo syttyi
Collapse
X
-
Ei mulla tule tuosta kaapelista koodia, mutta jokin "A43E AL-pin 72 error" mulla on aina vikakoodeissa ja auton koriin se liittyy, mutta kaikki tuntuu toimivan silti normaalisti.
Eilen tutkin akun johdotuksia, muttei niistä mikään mielestäni löysällä ollut. Mikäköhän se plus navasta lähtevä musta ohut johto on, jossa on liitinkin siinä alussa. Sitä mustaa johtoa ainakin heluttelin ja painelin liitintä ja taas ainakin toistaiseski airbagvika nollaantui. Tod.näk kyllä oli vaan tuuria, että nollaantu tuon heiluttelun jälkeen.
Hitto kun joku osais ton Puolalaisen tekstin kääntää suomeksi.Last edited by kvt; 13-06-2010, 12:36.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Originally posted by kvt View PostMikäköhän se plus navasta lähtevä musta ohut johto on, jossa on liitinkin siinä alussa. Sitä mustaa johtoa ainakin heluttelin ja painelin liitintä ja taas ainakin toistaiseski airbagvika nollaantui. Tod.näk kyllä oli vaan tuuria, että nollaantu tuon heiluttelun jälkeen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post...tai sitten tässäkin on akkukaapelin pohjan läpiviennin jälkeinen pätkä hapettunut lähes poikki, jolloin bagin vikavalo sytyy virran vähyyden vuoksi.
Kyllä se vika taitaa olla sitten tuossa mustassa johdossa, jos janihannulakin sai vian nollattua sen räpläyksen jälkeen.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Ei ole enää syttynyt airbagin valo uudelleen, sen jälkeen kun heiluttelin tuota mustaa johtoa. Ei tuo musta johto kai ibs-kaapeliin mitenkään liity. Tuossa Clavurionin laittamassa linkissä sen johdon tarkoitus selitetään.
Tuleeko sulle eekuusyks tuo sama 9AFF vikakoodi kun airbag-valo syttyy?-12 F11 530Da
Comment
-
-
Originally posted by kvt View PostEi ole enää syttynyt airbagin valo uudelleen, sen jälkeen kun heiluttelin tuota mustaa johtoa. Ei tuo musta johto kai ibs-kaapeliin mitenkään liity. Tuossa Clavurionin laittamassa linkissä sen johdon tarkoitus selitetään.
Tuleeko sulle eekuusyks tuo sama 9AFF vikakoodi kun airbag-valo syttyy?
Originally posted by kvt View PostEi mulla tule tuosta kaapelista koodia, mutta jokin "A43E AL-pin 72 error" mulla on aina vikakoodeissa ja auton koriin se liittyy, mutta kaikki tuntuu toimivan silti normaalisti.
Eilen tutkin akun johdotuksia, muttei niistä mikään mielestäni löysällä ollut. Mikäköhän se plus navasta lähtevä musta ohut johto on, jossa on liitinkin siinä alussa. Sitä mustaa johtoa ainakin heluttelin ja painelin liitintä ja taas ainakin toistaiseski airbagvika nollaantui. Tod.näk kyllä oli vaan tuuria, että nollaantu tuon heiluttelun jälkeen.
Hitto kun joku osais ton Puolalaisen tekstin kääntää suomeksi.Last edited by eekuusyks; 21-09-2010, 11:20.
Comment
-
-
Kyllä sullakin sitten varmaan on siinä plusnavalta lähtevässä mustassa johdossa kosketushäiriö.
Tuon kun vileä joku sais selvitettyä, että mikä tuo A43E AL-pin 72 error on. Kaikki tuntuu tosiaan silti toimivan normaalisti, mutta olis hauska tietää mitä se tarkoittaa. Merkkiliikkeen testerillä ei kyllä tuollaista koodia näkynyt, mutta niiden testerin mukaan oli valojen korkeussäädössä ollut jossainvaiheessa häiriö, mitä taas INPA ei näyttänyt.
-12 F11 530Da
Comment
-
-
Airbagista ja turvavöistä alkoi herjailemaan E61 2004 tänään. Tämmöistä näyttää Carly:
Airbag:
- Advanced Crash and Safety Management (ACSM) Central control timeout Code: 0093A8
- Satellite center / Mitte, sorry, unknown fault Code: 009AFF
Instrument cluster:
- Instrument cluster / Kombiinstrument, CAN signal fault gateway Code: 00A3BD
Onko ideoita? Tuo viimeinen vikakoodi saattaa liittyä johonkin muuhunkin kuin airbagiin, sillä saattoi olla vikamuistissa jo aiemminkin...-
Comment
-
-
9aff
Terve,
E60 530da 2003
Sama koodi mulla ja airbag valo palaa. Inpalla saa nollattua, mutta seuraavassa startissa palaa heti takasin.
Oon vaihtanu akun, käynyt plus kaapelin läpiviennin läpi ja kolvasin myös 2.2Ohmin vastuksen siihen bst johtoon.
Nyt alkaa oleen hermot loppu kun vikaa ei löydy. Ens viikolla tarttis mennä leimalle.
Eli jos joltain löytyisi jotain vinkkiä asiaan olisin todella kiitollinen.
Edit:
Ensimmäisen kerran vika ilmaantui noin vuosi sitten. Silloin lähti koodin nollaamalla pois.
Talvella alkoi purkaan akkua yön aikana. Ja Airbag valot pamahti tauluun taas. Kävin jossain asutosähkö firmassa jossa mittasivat akun.
Sanoivat että on ok. Ja paikallistivat vuodon aiheuttajaksi IBS kaapelin. Napattiin se johto siittä irti. Tää autto pitkäks aikaa virtojen häviämiseen.
Muutaman kerran sitten vielä keväämmällä teki saman että purki yön aikana akun. Lämpimän kelin myötä ei enään ollut sitä ongelmaa.
Voiko viallinen IBS tai sen irroituksella olla jotain tekemistä tämän koodin kanssa?
Asun Klaukkalassa, viikonloppuna liikun Sastamalan alueella ja ens viikon alussa Turun suunnalla.
Jos jollain on jotain kikka kolmosta taskussa niin korvausta vastaan toki otetaan apua vastaan!e60 530Da 2003
e39 540i 1998
Comment
-
Comment