Ongelma olis semmonen, että E61 530d -05 täristää 5 ja 6-vaihteella kun kiihdyttää nopeasti. Pienillä vaihteilla kiihdyttäessä ei tärinää huomaa. Mistä voisi vikaa lähteä etsimään. Oliskaan kardaanin tukilaakeri mennyt hajalle? Sillä autolla on nyt mittarissa 214tkm. Tilannetta pahensi aikalailla se, että asennettiin siihen vielä tehoboxi paikalle 283hp/590Nm.
E61 530d täristää isolla vaihteella kiihdyttäessä
Collapse
X
-
Ettei olis momentinmuunnin pelästyny uusia lukemia? edit: manuaali taisikin olla kyseessä....MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
-
-
Jep. Manuaali kyseessä.Originally posted by AlpinWeiss View PostEttei olis momentinmuunnin pelästyny uusia lukemia? edit: manuaali taisikin olla kyseessä....
Pittääpä tutkia tuo rättinivel. Outo homma, että 1-4 vaihteilla ei esiinny tärinää. :thinkOriginally posted by Pretoriaani View PostKardaanin tasapainotus? Rättinivel?Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
Kaksoismassavauhtipyörä antautuu. Varsinkin kun tuo tehoboxi tuonee järjettömän väännön alakierroksilla?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Noilla väännöillä sekään uus kaksoismassa ei välttämättä oo kauheen pitkäikäinen. Onhan näissä toki uutenakin paljon vääntöjä, mutta ei niitä kaksoismassan jousia varmaan kauheesti oo ylimitoitettu.
Oisko kuitenkin halvin ratkaisu toistaiseksi ajaa silleen, että et vedätä kaasu pohjassa isoille vaihteilla ainakaan alta 2000rpm:n. Saattaa kestää pitkäänkin.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
Kuutos vaihteella alkaa kovasti tärisemään jo 100km/h nopeudessa jos menee polkasemaan kaasua. Tuo tärinä ongelma on ollut jo ennen tuo tuning boxia ja se paheni tuon boxin asentamisen jälkeen kun testailtiin sitä. Jos tuo kaksoismassavauhtipyörä olisi rikki niin pitäisikö se myös silloin täristää pienemmilläkin vaihteilla kiihdyttäessä ja myös silloin kun auto käy tyhjäkäyntiä?Originally posted by ockelbo4500 View PostNoilla väännöillä sekään uus kaksoismassa ei välttämättä oo kauheen pitkäikäinen. Onhan näissä toki uutenakin paljon vääntöjä, mutta ei niitä kaksoismassan jousia varmaan kauheesti oo ylimitoitettu.
Oisko kuitenkin halvin ratkaisu toistaiseksi ajaa silleen, että et vedätä kaasu pohjassa isoille vaihteilla ainakaan alta 2000rpm:n. Saattaa kestää pitkäänkin.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
Pahiten se tuntuu juuri suurilla vääntömomenteilla, eli iso vaihde pesässä, matalat kierrokset koneessa ja talla pohjaan.Originally posted by -PT- View PostKuutos vaihteella alkaa kovasti tärisemään jo 100km/h nopeudessa jos menee polkasemaan kaasua. Tuo tärinä ongelma on ollut jo ennen tuo tuning boxia ja se paheni tuon boxin asentamisen jälkeen kun testailtiin sitä. Jos tuo kaksoismassavauhtipyörä olisi rikki niin pitäisikö se myös silloin täristää pienemmilläkin vaihteilla kiihdyttäessä ja myös silloin kun auto käy tyhjäkäyntiä?
Comment
-
Ja kannattaa miettiä löytyykö kiinteä vauhtis + kytkin pakettia...Originally posted by -PT- View PostAijai kuulostaa kalliilta. Toivottavasti siinä ei olisi vika.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Niin ja onhan toi teitin "kakkos" Pösö vielä jonossa...Originally posted by -PT- View PostAijai kuulostaa kalliilta. Toivottavasti siinä ei olisi vika.
Kokemusta on 307 hdi 110, meni vauhtipyörä n.160tkm kohdalla. Kokeilin uudella vauhtipyörällä ja kytkimellä jotain lastua niin jyristi 4 ja 5 vaihteilla. Kaksoismassapyörän jouset pohjaa, ne on mitoitettu tietylle väännölle, eihän ne muuten niitä värinöitä poistaisi.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
Näin se tuntuisi olevan.Originally posted by Thuppu View PostPahiten se tuntuu juuri suurilla vääntömomenteilla, eli iso vaihde pesässä, matalat kierrokset koneessa ja talla pohjaan.
Se vois olla hyvä ratkaisu jos tuosta joutuu vauhtipyörän vaihtamaan.Originally posted by kt0510 View PostJa kannattaa miettiä löytyykö kiinteä vauhtis + kytkin pakettia...
Tuo E61 on minun kaverin auto. Lupasin kysellä täältä neuvoja tuohon tärinä ongelmaan. OT: Pösö on mulla nyt ainoa auto. Tarkotus olis laittaa tuohon pösöönkin tuning boxi. Pittää selvitellä,että miten tuossa 2.0HDi:ssä on vauhtipyörä kestänyt.Originally posted by Esal View PostNiin ja onhan toi teitin "kakkos" Pösö vielä jonossa...
Kokemusta on 307 hdi 110, meni vauhtipyörä n.160tkm kohdalla. Kokeilin uudella vauhtipyörällä ja kytkimellä jotain lastua niin jyristi 4 ja 5 vaihteilla. Kaksoismassapyörän jouset pohjaa, ne on mitoitettu tietylle väännölle, eihän ne muuten niitä värinöitä poistaisi.
Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
Enpä ollut muistanutkaan koko topickia.
Pientä päivitystä. Tuohon on nyt vaihdettu kesällä kardaanin tukilaakeri ja ongelma ei poistunut. Seuraavaksi menee todennäköisesti vaihtoon kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin paketti.
Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
Eipä se tärinä ainakaan allekirjoittaneella E39:ssä poistunu edes uudella vauhtipyörällä.. Ohjelmoitu 232hv/525Nm..
Kovaa vauhtipyörää en viittiny laittaa mukavuuden takia..
Helpoimmalla pääsee kun vaihtaa ohituksissa suosilla pienempää vaihdetta tai kiihdyttää tasaisesti kaasulla, eikä runttaa sitä heti pohjaan..kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.
Comment
-
Halvemmalla pääsee kun tiputtaa vääntöä. Eipä kannata odottaa kovin pitkää elinikää jos vauhtis pohjaileeOriginally posted by Nenone View PostHelpoimmalla pääsee kun vaihtaa ohituksissa suosilla pienempää vaihdetta tai kiihdyttää tasaisesti kaasulla, eikä runttaa sitä heti pohjaan..
Ei siitä kuitenkaan iloa ole kun ei sitä käyttää voi.
Ja tuonne aikaisempiin, jos kuvittelee ettei mistään huomaa onko autossa kova vauhtis vai kaksoismassa, on pahasti väärässä. En siis edes harkitsisi sellaista, niistä kun ei saa rahoja takaisin vaikka miten olis pettymys. Varsinkin noilla halpisbokseilla saa helposti pohjailemaan jousitetun kytkimenkin ja sitten on hupia.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
Comment