Ongelma olis semmonen, että E61 530d -05 täristää 5 ja 6-vaihteella kun kiihdyttää nopeasti. Pienillä vaihteilla kiihdyttäessä ei tärinää huomaa. Mistä voisi vikaa lähteä etsimään. Oliskaan kardaanin tukilaakeri mennyt hajalle? Sillä autolla on nyt mittarissa 214tkm. Tilannetta pahensi aikalailla se, että asennettiin siihen vielä tehoboxi paikalle 283hp/590Nm.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d täristää isolla vaihteella kiihdyttäessä
Collapse
X
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostEttei olis momentinmuunnin pelästyny uusia lukemia? edit: manuaali taisikin olla kyseessä....
Originally posted by Pretoriaani View PostKardaanin tasapainotus? Rättinivel?Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Kaksoismassavauhtipyörä antautuu. Varsinkin kun tuo tehoboxi tuonee järjettömän väännön alakierroksilla?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Noilla väännöillä sekään uus kaksoismassa ei välttämättä oo kauheen pitkäikäinen. Onhan näissä toki uutenakin paljon vääntöjä, mutta ei niitä kaksoismassan jousia varmaan kauheesti oo ylimitoitettu.
Oisko kuitenkin halvin ratkaisu toistaiseksi ajaa silleen, että et vedätä kaasu pohjassa isoille vaihteilla ainakaan alta 2000rpm:n. Saattaa kestää pitkäänkin.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostNoilla väännöillä sekään uus kaksoismassa ei välttämättä oo kauheen pitkäikäinen. Onhan näissä toki uutenakin paljon vääntöjä, mutta ei niitä kaksoismassan jousia varmaan kauheesti oo ylimitoitettu.
Oisko kuitenkin halvin ratkaisu toistaiseksi ajaa silleen, että et vedätä kaasu pohjassa isoille vaihteilla ainakaan alta 2000rpm:n. Saattaa kestää pitkäänkin.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by -PT- View PostKuutos vaihteella alkaa kovasti tärisemään jo 100km/h nopeudessa jos menee polkasemaan kaasua. Tuo tärinä ongelma on ollut jo ennen tuo tuning boxia ja se paheni tuon boxin asentamisen jälkeen kun testailtiin sitä. Jos tuo kaksoismassavauhtipyörä olisi rikki niin pitäisikö se myös silloin täristää pienemmilläkin vaihteilla kiihdyttäessä ja myös silloin kun auto käy tyhjäkäyntiä?
Comment
-
-
Originally posted by -PT- View PostAijai kuulostaa kalliilta. Toivottavasti siinä ei olisi vika.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by -PT- View PostAijai kuulostaa kalliilta. Toivottavasti siinä ei olisi vika.
Kokemusta on 307 hdi 110, meni vauhtipyörä n.160tkm kohdalla. Kokeilin uudella vauhtipyörällä ja kytkimellä jotain lastua niin jyristi 4 ja 5 vaihteilla. Kaksoismassapyörän jouset pohjaa, ne on mitoitettu tietylle väännölle, eihän ne muuten niitä värinöitä poistaisi.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostPahiten se tuntuu juuri suurilla vääntömomenteilla, eli iso vaihde pesässä, matalat kierrokset koneessa ja talla pohjaan.
Originally posted by kt0510 View PostJa kannattaa miettiä löytyykö kiinteä vauhtis + kytkin pakettia...
Originally posted by Esal View PostNiin ja onhan toi teitin "kakkos" Pösö vielä jonossa...
Kokemusta on 307 hdi 110, meni vauhtipyörä n.160tkm kohdalla. Kokeilin uudella vauhtipyörällä ja kytkimellä jotain lastua niin jyristi 4 ja 5 vaihteilla. Kaksoismassapyörän jouset pohjaa, ne on mitoitettu tietylle väännölle, eihän ne muuten niitä värinöitä poistaisi.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Enpä ollut muistanutkaan koko topickia. Pientä päivitystä. Tuohon on nyt vaihdettu kesällä kardaanin tukilaakeri ja ongelma ei poistunut. Seuraavaksi menee todennäköisesti vaihtoon kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin paketti.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Eipä se tärinä ainakaan allekirjoittaneella E39:ssä poistunu edes uudella vauhtipyörällä.. Ohjelmoitu 232hv/525Nm..
Kovaa vauhtipyörää en viittiny laittaa mukavuuden takia..
Helpoimmalla pääsee kun vaihtaa ohituksissa suosilla pienempää vaihdetta tai kiihdyttää tasaisesti kaasulla, eikä runttaa sitä heti pohjaan..kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.
Comment
-
-
Originally posted by Nenone View PostHelpoimmalla pääsee kun vaihtaa ohituksissa suosilla pienempää vaihdetta tai kiihdyttää tasaisesti kaasulla, eikä runttaa sitä heti pohjaan..
Ja tuonne aikaisempiin, jos kuvittelee ettei mistään huomaa onko autossa kova vauhtis vai kaksoismassa, on pahasti väärässä. En siis edes harkitsisi sellaista, niistä kun ei saa rahoja takaisin vaikka miten olis pettymys. Varsinkin noilla halpisbokseilla saa helposti pohjailemaan jousitetun kytkimenkin ja sitten on hupia.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment