Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 uuden akun koodaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    #46
    Kyllähän tuota hakua pitäis ensin käyttää ja sitten ruveta kyselemään jos ei ole löytänyt vastusta.

    Parasta täällä ja varsinkin tuolla toisella BMW forumilla on se,että joku kysynyt jotain ja olet sitten nopeesti vastannut ketjuun kyseiseen kysymykseen,niin saat itsekin vittuilut päälle

    Itse en taas ymmärrä jos joku jaksaa vain ruveta nillittämään ketjuun että "tätä on jo käsitelty Post # XX,tarviiko tästä taas kysellä" Silläkin vaivalla liittäisi linkkinä kyseisen postauksen jossa vastaus,jos alkuperäinen kysyjä ei jostain syystä ole vastausta vielä löytänyt.

    Ja mitä foorumeiden hakuun tulee,niin paremmin löydän hakusanoilla Googlen kautta,josta linkki sitten suoraan foorumille hakusanan ketjuun.
    Last edited by b mutteri kasa; 23-01-2016, 06:51.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • 523i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 319
      • Iisalmi

      #47


      Tuossa on tosi hyvät ohjeet DIS:llä akun rekisteröintiin. Aika outo muuten, että omassa ei tullut tuota active steering faulttia vaikka akun kengät kävi irti?

      Comment

      • teeaa
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 130
        • tampere

        #48
        [Call
        Send SMS
        Call from mobile
        Add to Skype
        You'll need Skype CreditFree via Skype

        Comment

        • teeaa
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 130
          • tampere

          #49
          Originally posted by jake2710;3682541[IMG
          resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3682541]Näistä akku asioista voisi joku kerätä tiedot ja tehdä oman topicin joka lukkoon sen jälkeen.

          Tässäkin "akku asiaa" keskustelussa 782 viestiä, eikä perusjutut ole vieläkään mennyt kaikille jakeluun... http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=138709
          Tälle peukku, jäisi paljon turhia kyssäreitä pois. Hakua kun käyttää saa satoja osin ristiriitaisia postauksia selattavakseen, ei ihme että porukka voi olla huuli pyöreänä..
          Call
          Send SMS
          Call from mobile
          Add to Skype
          You'll need Skype CreditFree via Skype

          Comment

          • tommipommi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 225
            • sastamala

            #50
            Originally posted by JarnoE36 View Post
            Jätkillä hyvä asenne Ihmiset hakevat täällä apua ja joku ei aina jaksa /ei ole aikaa/tai haluaa olla mukana yhteisössä. Lapsi ja vaimo huutaa korvaan niin ei aina kaikki FAQin Faqit varmasti mieleen �� Ei herneitä nenään. Ja kaiken kruununa jos jonkun auto seisoo kalikkana jäässä pihassa niin ei auta asiaa. Hieno forumi, jatketaan.

            Sorrry offtopic
            En voisi olla tästä enempää samaa mieltä. Ei siitä pitäisi kenenkään loukkaantua jos kysyy asiaa mikä on fagissa ja puitu jo monet kerrat. Tuo oli hyvä pointti, että joku voi haluta olla mukana yhteisössä kysymällä. Jollain voi olla vaikka huonot hetket elämässä tai jotain ja jos ei kuulu somehömpötyksiin niin voi vaikka olla terapeuttisempaa kysäistä kun katsoa fagista

            Peace

            Comment

            • JarnoE36
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 253
              • Uusimaa

              #51
              Itse aiheeseen akun vaihdon yhteydessä rekisteröinnistä
              Akkuliikkeen testeri näyttää että akun vaihto on rekisteröity viime maaliskuussa ja näytti kilometritkin tapahtumahetkellä. Rekisteröitiin taas viime viikolla kun syntyi epäilys oliko sitä tehty koska Laakkosella muun tsekkauksen yhteydessä ilmoittivat että akkua ei ole rekisteröity. Auto oli Laakkosella tsekkauksessa koska olin lähes varma että vuosi sitten vaihdettu hehkuboksi oli sökönä vaan ei ollut.

              Schmiedmanin laitteilla myöskin tsekattiin onko rekisteröity koska akkuliikkeen kaveri rupesi epäilemään vehkeitään. Kyllä oli ja näyttöpääte mitä kaveri luki näytti ihan samat rekisteröinti ajankohdat ja kilometrit.

              Kysymys onkin miksi Laakkosella näkyy ettei akkua ole rekisteröity? Oliko asentajan inhimillinen erehdys vai ei kai nuo Laakkosen koneet rekisteröi akun vaihtoa jotenkin eri lailla mikä tuntuisi epätodennäköiseltä.

              Edit: Homman selvitys lähti liikkeelle kun auto starttaa hitaasti vaikka uudehko akku (3/2015) ja autolla ajetaan paljon ja olen ladannutkin vielä 4A:n defan ylläpitolaturilla. Viime viikolla oli täydessä latingissä kun akkuliikkeen testerissä kävi ja eilen pyörän laakerin vaihdon yhteydessä pyysin tsekkaamaan startin virran kulutuksen käynnistyksen yhteydessä (320A) ja silloin huomasivat että akku on 50% latingissa.

              Eli akku ei lataannu tai se purkaa. Salavalikon mukaan ainakin latausjännite on luokkaa 14,5V kun antaa kaasua, tyhjäkäynnille tippuessa jännite tippuu hetkellisesti 13V+ Akusta on tarkistettu että kaapelit ovat kiinni kunnolla ja läpivienti on ok. Akku on Vartan 90Ah 720A
              Last edited by JarnoE36; 27-01-2016, 14:46.
              Jarppa

              Toyota GT86
              (330d Sport F31 N57 2014)
              ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
              (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
              ( 530da E60 M57N2 2006)
              ( 520da E60 2006)
              ( 520 E39x3)
              (E46x2)
              (Z3)

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2328
                • Uusimaa

                #52
                Originally posted by tommipommi View Post
                En voisi olla tästä enempää samaa mieltä.
                +1

                Nää foorumit kuivuisi aiko nopeasti kasaan jos samojen asioiden jauhaminen kiellettäisiin. Ei näissa romuissa lopulta ihan pohjattomasti käsiteltäviä asioita riitä.

                Näiden sivustojen jatkuvuus perustuu nimenomaan jankutukseen ja samalla saattaa tulla esiin jotain ihan uutta tietoa, jota siinä "museoidussa" faq-ketjussa ei välttämättä ole.
                BMW G30 545e M-Sport

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #53
                  Kyllä se Istalla näkee merkkiliikkeessäkin jos tietää mistä katsoo tuota historiaa. Varmuudella siis vika asentajassa.

                  Originally posted by JarnoE36 View Post
                  Itse aiheeseen akun vaihdon yhteydessä rekisteröinnistä
                  Akkuliikkeen testeri näyttää että akun vaihto on rekisteröity viime maaliskuussa ja näytti kilometritkin tapahtumahetkellä. Rekisteröitiin taas viime viikolla kun syntyi epäilys oliko sitä tehty koska Laakkosella muun tsekkauksen yhteydessä ilmoittivat että akkua ei ole rekisteröity. Auto oli Laakkosella tsekkauksessa koska olin lähes varma että vuosi sitten vaihdettu hehkuboksi oli sökönä vaan ei ollut.

                  Schmiedmanin laitteilla myöskin tsekattiin onko rekisteröity koska akkuliikkeen kaveri rupesi epäilemään vehkeitään. Kyllä oli ja näyttöpääte mitä kaveri luki näytti ihan samat rekisteröinti ajankohdat ja kilometrit.

                  Kysymys onkin miksi Laakkosella näkyy ettei akkua ole rekisteröity? Oliko asentajan inhimillinen erehdys vai ei kai nuo Laakkosen koneet rekisteröi akun vaihtoa jotenkin eri lailla mikä tuntuisi epätodennäköiseltä.

                  Edit: Homman selvitys lähti liikkeelle kun auto starttaa hitaasti vaikka uudehko akku (3/2015) ja autolla ajetaan paljon ja olen ladannutkin vielä 4A:n defan ylläpitolaturilla. Viime viikolla oli täydessä latingissä kun akkuliikkeen testerissä kävi ja eilen pyörän laakerin vaihdon yhteydessä pyysin tsekkaamaan startin virran kulutuksen käynnistyksen yhteydessä (320A) ja silloin huomasivat että akku on 50% latingissa.

                  Eli akku ei lataannu tai se purkaa. Salavalikon mukaan ainakin latausjännite on luokkaa 14,5V kun antaa kaasua, tyhjäkäynnille tippuessa jännite tippuu hetkellisesti 13V+ Akusta on tarkistettu että kaapelit ovat kiinni kunnolla ja läpivienti on ok. Akku on Vartan 90Ah 720A
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #54
                    Mahdollisesti linkki on ollut jo, mutta tässä vielä:

                    DIY: Do It Yourself - Coding and registering new battery - For the E60, I'm trying to understand the procedure, and I think it may be simple for those of us familiar with NCS Expert and INPA / Toolset. Verify / code the CAS module with the actual battery type installed: KLASSE_BATTERIE BATTERY TYPE wert_00 value 00...
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • 523i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 319
                      • Iisalmi

                      #55
                      Originally posted by teeaa View Post
                      Tälle peukku, jäisi paljon turhia kyssäreitä pois. Hakua kun käyttää saa satoja osin ristiriitaisia postauksia selattavakseen, ei ihme että porukka voi olla huuli pyöreänä..
                      Call
                      Send SMS
                      Call from mobile
                      Add to Skype
                      You'll need Skype CreditFree via Skype
                      Paljohan nuita vikoja on täällä käsitelty, mutta aika usein tahtoo olla, että kun se vika löytyy niin kysyjä palaa foorumilla vasta kun seuraava vika tulee eikä muista päivittää vastausta missä se vika lopulta oli.

                      Comment

                      • JarnoE36
                        BTCF Member
                        • Jun 2009
                        • 253
                        • Uusimaa

                        #56
                        Originally posted by 523i View Post
                        Paljohan nuita vikoja on täällä käsitelty, mutta aika usein tahtoo olla, että kun se vika löytyy niin kysyjä palaa foorumilla vasta kun seuraava vika tulee eikä muista päivittää vastausta missä se vika lopulta oli.
                        Se olisikin hyvä juttu jos threadin aloittaja lisää ensimmäiseen postaukseen vian syyn ja korjaustavan.

                        Ehkäpä moderaattorit voisi tästä muistuttaa? Itsekin näiden bemarien ongelmien selvittelyssä käyttänyt tunteja kun jotain alkaa hakemaan.
                        Jarppa

                        Toyota GT86
                        (330d Sport F31 N57 2014)
                        ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                        (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                        ( 530da E60 M57N2 2006)
                        ( 520da E60 2006)
                        ( 520 E39x3)
                        (E46x2)
                        (Z3)

                        Comment

                        • Art_Zi
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 170
                          • Kemi

                          #57
                          Kertokaas missä esim. E60/E61 FAQ on?

                          Jos painan tuolta yläältä FAQ niin menee vaan johonki hakuun?

                          Jos taas meen foorumin kautta FAQ ja sieltä E60/E61 ni tulee vaa yks topikki koskien M5:sta?!

                          Ja jos taas meinaatte tota e60/e61 kysmyksiä ja vastauksia, ni sitä tuskin kovin moni jaksaa alkaa laavaan alusta läpi, kun siin on jo aika monta viestiä
                          Last edited by Art_Zi; 18-07-2016, 19:48.
                          E61 525dA preLCI -2007
                          VW Typ2 -1967
                          Ex. E46 328ia touring

                          Comment

                          • kauko-63
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 143
                            • vantaa

                            #58
                            Uus akku hommattu 105A agm, tänään koodattattiin se autoon mutta tota arvoa ei pystynyt laittaa,siellä oli muutama arvo valmiina ja niistä piti valita, se on nyt koodattu 90A agm akulle se oli lähin mihin agm akulla pääsi, oli siellä 110A vaihtoehtona mut ei ollu agm..ajateltiin että auton hyvä tietää agm akusta vaikka amppeeri määrä vähä heittääkin,vai oisko se 110A ilman agm:ää ollu sit parempi?

                            Comment

                            • Juuså
                              BTCF Member
                              • Oct 2009
                              • 207
                              • Kuopio

                              #59
                              Originally posted by kauko-63 View Post
                              Uus akku hommattu 105A agm, tänään koodattattiin se autoon mutta tota arvoa ei pystynyt laittaa,siellä oli muutama arvo valmiina ja niistä piti valita, se on nyt koodattu 90A agm akulle se oli lähin mihin agm akulla pääsi, oli siellä 110A vaihtoehtona mut ei ollu agm..ajateltiin että auton hyvä tietää agm akusta vaikka amppeeri määrä vähä heittääkin,vai oisko se 110A ilman agm:ää ollu sit parempi?
                              Ei olisi. AGM akkua tulee ladata max 14.7 voltin jännitteellä, normi akuissa latausjännite on korkeampi ja tämän takia agm akku ei kestä kauaa jos auto luulee että siinä on edelleen normaali akku.
                              G31 540d xDrive -18

                              Comment

                              • kauko-63
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 143
                                • vantaa

                                #60
                                No sittehän se meni oikein! Kiitos vastauksesta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎