Auto alkoi jättämään lastutuksen jälkeen vikakoodia liian korkeista pakolämmöistä ennen kattia.
Ensimmäisen kerran koodi oli tullut kilometrien perusteella penkityksessä ja samoihin aikoihin oli jäänyt vikakoodi myös tukkoisesta DPF:stä. Sen jälkeen tyhjentelin osan DPF:n sisuskaluista, mikä aiheutti sen että auto toimii normaalisti muuten mutta jää pari vikakoodia pakopaineista ja DPF:n toimimattomuudesta. Luulin että tuo DPF:n tyhjennys kuitenkin poistaisi tuon pakolämpöongelman, mutta ei. Edelleen kun ajaa pitempään laatta lattiassa (esim. 0-180) jää tämän näköinen vikakoodi INPA:lla katsottuna:
Kävin merkkiliikkeessä luetuttamassa vikakoodit, jos siellä löytyis jokin vika. Mitään varsinaista vikaa autosta isvät löytäneet, mutta sanoivat että ohjelmassa varmaan on jonkinlainen vika. Kun olivat yrittäneet ajaa jonkin testiohjelman läpi, niin kone oli ilmoittanut ettei onnistu koska moottorin lämpötila on nolla. Diagnostiikan kautta tarkistaessa kuitenkin kaikki anturit näyttivät normaaleja lukemia ja paikallaan polkiessa ainakin pakolämmöt nousivat ihan normaalisti. Miettivät sitten vaan, että jospa tuon ohjelmavirheen takia auto vaan luulee, että pakolämmöt nousevat, mitä kyllä vähän epäilen koska tuossa INPAn vikakoodissa lukee selvät läpötilatkin.
Soitin lastuttaneeseen firmaankin ja katsoivat koneelta mun autoon laitettua ohjelmaa, mutta ei siinäkään kuulemma näkynyt mitään virhettä tai muuta ihmeellistä, mikä vois nostaa pakolämmöt. Täytyy varmaan vaan varata aika tuolta lastufirmasta penkitykseen ja yrittää jollain lukea livedataa samalla jospa autosta tai ohjelmasta löytyis kuitenkin jokin vika.
Onko kellään mitään hyviä ideoita mikä mahtaa olla vikana? Voiko esim. viallinen MAF sekoittaa auton niin, että pakolämmöt nousevat? Entä onko tässä autossa mitään suojasysteemiä, mikä vähentäis automaattisesti syöttöä tällaisessa tilanteessa, vai sulaako mulla nyt pitkässä vedossa turbo, kone vai molemmat. :think
Ensimmäisen kerran koodi oli tullut kilometrien perusteella penkityksessä ja samoihin aikoihin oli jäänyt vikakoodi myös tukkoisesta DPF:stä. Sen jälkeen tyhjentelin osan DPF:n sisuskaluista, mikä aiheutti sen että auto toimii normaalisti muuten mutta jää pari vikakoodia pakopaineista ja DPF:n toimimattomuudesta. Luulin että tuo DPF:n tyhjennys kuitenkin poistaisi tuon pakolämpöongelman, mutta ei. Edelleen kun ajaa pitempään laatta lattiassa (esim. 0-180) jää tämän näköinen vikakoodi INPA:lla katsottuna:
Kävin merkkiliikkeessä luetuttamassa vikakoodit, jos siellä löytyis jokin vika. Mitään varsinaista vikaa autosta isvät löytäneet, mutta sanoivat että ohjelmassa varmaan on jonkinlainen vika. Kun olivat yrittäneet ajaa jonkin testiohjelman läpi, niin kone oli ilmoittanut ettei onnistu koska moottorin lämpötila on nolla. Diagnostiikan kautta tarkistaessa kuitenkin kaikki anturit näyttivät normaaleja lukemia ja paikallaan polkiessa ainakin pakolämmöt nousivat ihan normaalisti. Miettivät sitten vaan, että jospa tuon ohjelmavirheen takia auto vaan luulee, että pakolämmöt nousevat, mitä kyllä vähän epäilen koska tuossa INPAn vikakoodissa lukee selvät läpötilatkin.
Soitin lastuttaneeseen firmaankin ja katsoivat koneelta mun autoon laitettua ohjelmaa, mutta ei siinäkään kuulemma näkynyt mitään virhettä tai muuta ihmeellistä, mikä vois nostaa pakolämmöt. Täytyy varmaan vaan varata aika tuolta lastufirmasta penkitykseen ja yrittää jollain lukea livedataa samalla jospa autosta tai ohjelmasta löytyis kuitenkin jokin vika.
Onko kellään mitään hyviä ideoita mikä mahtaa olla vikana? Voiko esim. viallinen MAF sekoittaa auton niin, että pakolämmöt nousevat? Entä onko tässä autossa mitään suojasysteemiä, mikä vähentäis automaattisesti syöttöä tällaisessa tilanteessa, vai sulaako mulla nyt pitkässä vedossa turbo, kone vai molemmat. :think
Comment