Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 520da -08 Engine Fault! Reduced Power!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikz
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 22
    • Rovaniemi

    E60 520da -08 Engine Fault! Reduced Power!

    Kuinkahan kallista remppaa on tulossa kun auto ilmoittaa että "Engine Fault. Reduced Power.".
    Kuulostaa ihan siltä kuin auton käyntiääni muuttuisi juuri ennen kuin vika tulee päälle. Vika koodi katoaa aina välillä ja auto toimii moitteetta, sitten se taas tulee yhtäkkiä takaisin. Tuossa linkit kuviin jossa näkyy vikakoodit:

  • venape
    Newbiemmer
    • May 2006
    • 1
    • Siilinjärvi

    #2
    Itsellä oli 520d -09 mallissa samanlainen vika, selvisi anturin vaihdolla ja n. tunnin töillä.
    Minulla meni takuuseen kuten varmaan pitäisi mennä vielä tässäkin tapauksessa.

    Comment

    • jube9
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 78
      • Turku

      #3
      Yks yleinen ongelma on ollut se, että ahtimen siivikon aktuaattorissa on sellainen n, 5cm pitkä välivipu, jossa on nivelet päissä. Ne kun sitten ruostuu niin alkaa takertelemaan niin ahtojen säätö ei enää toimi ok. Niin ja tohon löytyy bemarilta repair kit, jossa on vähän kehittyneempi toi välivipu+ siihen oikeenlainen rasva.


      Niin eli tää ongelma liittyy tohon vikakoodiin 4521
      Last edited by jube9; 30-07-2010, 06:51.

      Comment

      • Mikz
        Newbiemmer
        • Jan 2010
        • 22
        • Rovaniemi

        #4
        itekin epäilen että joku anturi se olisi mutta torstaina toivottavasti se selviää kun on huolto. Ei ollutkaan kuin 2 viikon jono bemun huollossa... ja silloin kun varasin huollon niin oli vielä wetteri vastuukin voimassa että eiköhän jotain noille kuluille saa keksittyä...

        Comment

        • Metalgod
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 201
          • Helsinki

          #5
          Partikkelifiltteri kannattaa tarkastaa.
          -530dA 600 Nm
          - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

          Comment

          • Mikz
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 22
            • Rovaniemi

            #6
            No niin nyt on valohoitoa annettu 148 euron(olis ollut yli 200 euroa mutta wetteri vastuu hoiti puolet yli 100e omavastuu osuuden jälkeen) edestä wetterillä tuolle vialle.
            Huolto kohteet:
            - Ahtopaineen/imusarjan lämpötila-anturi tarkastettu ja puhdistettu, ollut hieman öljyssä
            - Hiukkassuodattimen jälkeisen paineanturi tarkastettu ja puhdistettu
            - Tallentuneen EGR-venttiilin ja paineanturin toiminta tarkastettu testerillä -> ovat kunnossa
            - vikakoodit nollattu ja käyty koeajolla jonka jälkeen vikakoodit luettu uudelleen ei vikakoodeja

            Elikkäs nyt sitten vain odottelen että vikakoodi tulee uudelleen kun ei mitään oikeastaan tehty huollossa.
            Kovasti epäilivät että vika olisi ollut ahtopaineen/imusarjan lämpötila anturista johtuvaa kun se oli ollut öljyinen,
            mutta eikös se ole aika yleistä että toi anturi on öljyinen...

            EDIT:
            Nyt muuten aloin vasta ynnäileen että mistä hitosta toi lasku edes muodostuu kun kerran mitään ei vaihdettu? Onko wetterillä tosiaan tuntiveloitus yli 100 euroa??

            Toisekseen todella mahtavaa, kaupasta kotiin palatessa vika toistui... JEE JEE Hienoa toimintaa wetteri, taidanpa kipaista aamulla heti uudestaan siellä...
            Last edited by Mikz; 29-07-2010, 18:49.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Mikä oli alkuperäinen vikakoodi?

              Comment

              • Mikz
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 22
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by WSE1 View Post
                Mikä oli alkuperäinen vikakoodi?
                Tuossa minun ekassa kirjoituksessa on valokuvat vikakoodeista. Taidanpa käydä maanantaina lukemassa vikakoodit uusiksi että onko ne samat kuin aikaisemmin. Uusi huolto aika vasta 12.8 ja tällä kertaa pitää olla vähän tarkempi kun antavat laskun että mitä ovat tehneet...

                Comment

                • Mikz
                  Newbiemmer
                  • Jan 2010
                  • 22
                  • Rovaniemi

                  #9
                  No niin eilen sain vikakoodit jälleen luettua:


                  Nyt olikin vähän vähemmän tavaraa tuolla, vaikkakin vika on vain pahentunut tässä välissä. Äänet muuttuvat nyt selkeästi ja vikakoodin ollessa päällä ~2400 kierroksen kohdalla kuuluu mukava "tsink" ääni.
                  Kun konepellin avaa ja kaasuttelee ja nostaa jalan kaasulta kuuluu todella oudon kuuloiset tuhaukset koneesta. Taitaa vain johtua siitä että vikakoodi on päällä ja kone rajoittaa tehoja?

                  Laitoin eilen jo wetterille kyselyä että olisiko mitään peruutusaikoja ilmaantunut ettei tarvitsisi odotella tuota 12.8 aikaa...

                  Comment

                  • ockelbo4500
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 924
                    • Sotkamo--Oulu

                    #10
                    Tuossahan on vikakoodia ilmeisesti liian pienestä ahtopaineesta ja sitten EGR:n toiminnasta.

                    Tuntuu, että kaikki saattas johtua vain sen EGR:n jumittelusta. Koko ajan pakokaasunkierrätys täysillä ja sen vuoksi ei ahdot nouse kun ei kone saa riittävästi "raikasta" ilmaa. Vika ilmeisesti päällä kuitenkin vain aina välillä.

                    EGR päällä auto varmaan savuaisi normaalia enemmän, mutta jos tässä on DPF niin silloin savu ei tietenkään näy. Meneekö DPF:n puhdistus päälle normaalia useammin?
                    BMW E84 X1 18dXdrive -14

                    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                    Ex, E46 320 d Touring -01
                    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                    Comment

                    • Mikz
                      Newbiemmer
                      • Jan 2010
                      • 22
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Joo savua ei kyllä näy ja en kyllä osaa sanoa tuosta normaalia useammin tapahtuvasta puhdistuksesta, en siis tiedä mikä on normaalia...? Jonku kerran olen sen käryn kyllä haistanut kun olen pysähtynyt, mutta miten sen muuten huomaan?

                      Comment

                      • jube9
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 78
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Mikz View Post
                        Joo savua ei kyllä näy ja en kyllä osaa sanoa tuosta normaalia useammin tapahtuvasta puhdistuksesta, en siis tiedä mikä on normaalia...? Jonku kerran olen sen käryn kyllä haistanut kun olen pysähtynyt, mutta miten sen muuten huomaan?
                        Ootko kattonu sen ahtimen aktuaattorin välivivun, josta tossa aiemmin kirjoittelin?

                        Comment

                        • Mikz
                          Newbiemmer
                          • Jan 2010
                          • 22
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by jube9 View Post
                          Ootko kattonu sen ahtimen aktuaattorin välivivun, josta tossa aiemmin kirjoittelin?
                          Empäs ole muistanut tuota... Pitääpä koittaa katella tuota että löytyykö...

                          EDIT:
                          Onko se välivipu toi kuvassa näkyvä pronssin värinen L-mallinen vipu


                          Onko normaalia että siinä vivussa ahtimen päässä on välystä reilusti vähän joka suuntaan?
                          Last edited by Mikz; 05-08-2010, 10:20.

                          Comment

                          • jube9
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 78
                            • Turku

                            #14
                            Joo toi vipu se on, mutta sun autossa luultavasti suoranmallinen. Onhan niissä nivelissä vähän välystä, ei ole kovin tiukkoja. Näyttääkö nivelet ruosteisilta tai onko niistä valunut ruostetta ulos?

                            Comment

                            • Mikz
                              Newbiemmer
                              • Jan 2010
                              • 22
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by jube9 View Post
                              Joo toi vipu se on, mutta sun autossa luultavasti suoranmallinen. Onhan niissä nivelissä vähän välystä, ei ole kovin tiukkoja. Näyttääkö nivelet ruosteisilta tai onko niistä valunut ruostetta ulos?
                              Kyllä se minusta näytti ihan moitteettomalta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎