Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 520da -08 Engine Fault! Reduced Power!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikz
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 22
    • Rovaniemi

    #16
    Nyt auto kävi 3h 45 min huollossa ja saivat selville että EGR venttiili on viallinen, sinällään hauskaa että ensimmäissä huollossa totesivat sen olevan kunnnossa...
    Ens viikon alussa pitäisi tulla uusi EGR venttiili eli vielä kerran wetterille.
    Jos jotain positiivista että laskua ei tullut?!? No ehkä parempi niin jos kertaalleen toimiva osa huomataaan yhtäkkiä vialliseksi...

    EDIT: eiköhän tämä kolmen tunnin käpistely sitten ynnätä siihen lopulliseen laskuun kuitenkin... :(
    Last edited by Mikz; 12-08-2010, 13:47.

    Comment

    • Mikz
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 22
      • Rovaniemi

      #17
      Tänään sitten vaihdettiin EGR-venttiili ja lystistä jouduin maksamaan ~128 euroa eli puolet EGR-venttiilin hinnasta ja puolen tunnin työ (wetteri vastuu).
      Onnellisena ajelin melkein koko illan...
      Illalla lähdin uudestaan liikkeelle ja sama v*tun vikakoodi taas päällä!
      Ei tuota vissiin ikinä saada kuntoon, kaverilta sain vinkin että huohotusputki kannattaisi seuraavaksi tarkistaa. Kuulemma sellainenkin ollut tukossa ja aiheuttanut kyseistä vikaa... (osaisinko itse sen tarkistaa???)

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 924
        • Sotkamo--Oulu

        #18
        Missä ajotilanteessa tuo vikakoodi aina iskee päälle. Heti käynnistyksessä vai ajaessa esim. kovemman kiihdytyksen jälkeen ?

        Tuossahan sitten näyttäs olevan sähkötoiminen EGR-venttiili. Osaiskohan joku sanoa, minkä anturitiedon perusteella tuota EGR-venttiiliä pääasiassa säädetään. ???
        Last edited by ockelbo4500; 26-08-2010, 20:57.
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • Mikz
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 22
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by ockelbo4500 View Post
          Missä ajotilanteessa tuo vikakoodi aina iskee päälle. Heti käynnistyksessä vai ajaessa esim. kovemman kiihdytyksen jälkeen ?
          Tuossahan sitten näyttäs olevan sähkötoiminen EGR-venttiili. Osaiskohan joku sanoa, minkä anturitiedon perusteella tuota EGR-venttiiliä pääasiassa säädetään. ???
          Käynnistyksen jälkeen huomaa että ny on tehot kateissa, sitten kun kiihyttelee niin saa vikakoodin päälle.

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 924
            • Sotkamo--Oulu

            #20
            Joku anturitieto tai säätömoottori tms. antaa toisinaan jostain syystä väärää informaatiota ja kone menee sen vuoksi vikatilaan. Jotain tälläistä olettaisin.

            Eivät vissiin Wetterillä vielä innostuneet livedataa autosta tutkimaan, tai no jos vika ei ole päällä niin tuskinpa siellä mitään silloin näkyy.

            Varmaan joku avulias foorumilainen rovaniemelläkin omistaa laitteet, jolla livedataa pystyy tutkimaan. Sitten vain kova yritys saada vika päälle ja ajamaan niin eiköhän sieltä jotain ala paljastua.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • Mikz
              Newbiemmer
              • Jan 2010
              • 22
              • Rovaniemi

              #21
              Siellä ne tällä hetkellä tarkistavat huohotusjärjestelmän toimintaa... Kuinkahan monta tuntia sekin sitten vie... Löytys ny piru jo kohta se vika, taidanpa suunnata nettiautoon

              Comment

              • Mikz
                Newbiemmer
                • Jan 2010
                • 22
                • Rovaniemi

                #22
                Huohotusjärjestelmä oli kunnossa, EGR-venttiilin vaihdossa heillä oli käyny pieni käpy ja olivat unohtaneet sopeuttaa sen uuden venttiilin.
                Tästäkin huolimatta engine fault palasi illalla...

                Perjantain huollossa eivät olleet saaneet sitä aktualisaattoria liikkumaan testerissä. Käsin se vipu liikkuu joten ei se mekaanisesti taida olla jumissa. Epäilivät että se säätömoottori voisi olla viallinen. Ensimmäisessä huollossa oli se vipuliikkunut testerillä.

                Tuossa testailin kun vika tuli päälle, eli sammutin auton ja konepelti auki.
                Turbo hyrräsi iloisesti ja kokeilin liikutella sitä aktualisaattori vipua. Kyllähän se liikkui silloin, mutta onko normaalia että sieltä kuuluu vipua liikutellessa sirinää?

                Comment

                • jube9
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 78
                  • Turku

                  #23
                  Tuliko tää kuntoon?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎