memebuy23buy

M57d25 (e60, 2005 525d)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • röllykkä
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 131
    • Mäntsälälä

    M57d25 (e60, 2005 525d)

    Koetin kovastikin hakea haku- toiminnolla, ettei tule pyyhkeitä uuden threadin aloittamisesta, mutta ei tuntunut löytyvän vastausta kysymykseeni.

    Mahtaako tässä uudessa hankinnassani olla sitä kuuluisaa imusarjan läppävikaa edessä: vm-2005, 525D, E60, 177hv, automaatti.
    Moottori ilmeisesti M57D25..?
    ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
    F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶
  • Metalgod
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Helsinki

    #2
    Kyllä vain, riski on myös sinulla, on niitä mennyt uudemmistakin autoista vaikka akselia on vahvistettukin.

    Helppo homma läppien poisto, ja samalla vaihdat hehkut ja tiivisteet ja vilkaset egr:n karstat...
    -530dA 600 Nm
    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

    Comment

    • röllykkä
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 131
      • Mäntsälälä

      #3
      Voi juku!!

      Salaa mielessäni toivoin että josko ei tarttis pelätä.. No, ei kai se auta kun poistaa tai poistattaa.

      Kiitos tiedosta!
      ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
      F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

      Comment

      • teemuki
        Newbiemmer
        • Aug 2010
        • 6
        • Kaarina

        #4
        Originally posted by röllykkä View Post
        Voi juku!!

        Salaa mielessäni toivoin että josko ei tarttis pelätä.. No, ei kai se auta kun poistaa tai poistattaa.

        Kiitos tiedosta!
        Homma on ihan simppeli, ei muutaku työkalut kouraan ja tekemään. Itse läpät on helevetin pienillä torxeilla (oisko ollu #6) kiinni akseleissaan, joten varaa sellainen mukaan, ellet sitten halua vääntää niitä irti väkivalloin.

        Näillä pääset hommiin: www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf

        ja: http://forums.5series.net/topic/7045...diesel-engine/

        Comment

        • röllykkä
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 131
          • Mäntsälälä

          #5
          Hienoa, kiitoksia hyvästä ohjelinkistä!

          Hommelihan vaikuttaa melko nopsalta tehdä.
          Ehkä tässä viikonlopun korvilla on sotkettava kädet, ennen kun on myöhäistä.. :think
          ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
          F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

          Comment

          • k0rppi
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 784
            • Varkaus

            #6
            popniittiterä ja porakone. ei tarvia pieniä torxiavaimia

            Comment

            • teemuki
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 6
              • Kaarina

              #7
              Originally posted by röllykkä View Post
              Hienoa, kiitoksia hyvästä ohjelinkistä!
              Hommelihan vaikuttaa melko nopsalta tehdä.
              ...
              Olepa hyvä vain, noiden kanssa mä sen homman tuhtasin läpi viime perjantaina. Mulla otti koko projekti viitisen tuntia, mutta mä pidin kyllä sopivia kaljataukoja joka välissä.

              Comment

              • Metalgod
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 201
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by teemuki View Post
                Olepa hyvä vain, noiden kanssa mä sen homman tuhtasin läpi viime perjantaina. Mulla otti koko projekti viitisen tuntia, mutta mä pidin kyllä sopivia kaljataukoja joka välissä.

                Tämä on oikea asenne! Remonttihommat ilman alkoholia on teeskentelyä ja itsensä pettämistä...
                -530dA 600 Nm
                - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                Comment

                • röllykkä
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 131
                  • Mäntsälälä

                  #9
                  Juu, niin tässä vähän oli suunnitelmissa, että perjantaina alottelen..

                  ..Ja sitten kun Sunnuntaina tärinä lakkaa käsistä, niin haen jo työkalut hyllystä ja avaan konepellinkin. :think
                  ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
                  F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Kannattaa sitten nostaa se imusarja niiden "pulttien" suuntaan pois eikä väännättää liian aikaisin vinoon,
                    ettei käy niin ku mulle että saa etiskellä silikonitiivisteitä konehuoneesta,
                    kylmä rinki *ersauksissa että tipahtiko ne sinne imukanavaan...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • RJH
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 47
                      • Pohjois-Suomi

                      #11
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Kannattaa sitten nostaa se imusarja niiden "pulttien" suuntaan pois eikä väännättää liian aikaisin vinoon,
                      ettei käy niin ku mulle että saa etiskellä silikonitiivisteitä konehuoneesta,
                      kylmä rinki *ersauksissa että tipahtiko ne sinne imukanavaan...

                      Allekirjoitan myös "Majurin" kommentin.

                      Nimim. "samanlainen rinki istumalihasten alle" Tiivistettä muuten etsittiin toista tuntia ennen kuin se löytyi...

                      Comment

                      • teemuki
                        Newbiemmer
                        • Aug 2010
                        • 6
                        • Kaarina

                        #12
                        Originally posted by RJH View Post
                        Allekirjoitan myös "Majurin" kommentin.

                        Nimim. "samanlainen rinki istumalihasten alle" Tiivistettä muuten etsittiin toista tuntia ennen kuin se löytyi...
                        Ja ihan sama homma täällä. Onneksi löytyi aika nopeasti pohjapanssarin päältä. Ehti silti päästä pari kirosanaa, kun oli mahdollinen moottorin aukaisu edessä.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Originally posted by teemuki View Post
                          Ja ihan sama homma täällä. Onneksi löytyi aika nopeasti pohjapanssarin päältä. Ehti silti päästä pari kirosanaa, kun oli mahdollinen moottorin aukaisu edessä.
                          Ei nyt kuitenkaan kannata ekana moottoria avata vaikkei ne löytyisikään.
                          Alemmat imukanavathan kääntyvät keulaa kohti joten ei oikein pääse sinne sorkkimaan,
                          itse kuitenkin kokeilin imurilla ottaa ne pois, ts. imuriin ohuempi letku joka mantui sinne imukanavaan.

                          Lopenlopmen kummiskin ne kaksi kadonnutta löytyivät startin päältä toinen
                          ja toinen sen takaa. Ainakin tunti niitä etiskeltiin...

                          Tietysti jos sinne se rikka / silikonitiiviste tippuu ja venttiili sattuisi olemaan kokonaan auki niin saattaisihan se siitä välistä mahdua tippumaan männän päälle... Tosin taitaa kummiskin nokat jäädä johonkin muuhun asentoon kuin täysin auki jolloin tuskin mahtuu tippumaan sieltä välistä...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Henkka90
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 449
                            • Tornio

                            #14
                            e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7551
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Vanhassa ei näköjään tarvi purkaa paljon mitään, E60/61:ssä joutuu purkamaan aika paljonkin, mm. etutolppien poikitaistuet, sisäilmanfiltterikotelot jne...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X