Announcement

Collapse
No announcement yet.

525d E60 järjetön kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by RJH View Post
    Joudut purkamaan koneen etupuolelta syylärin päältä parit suojapellit pois, jotta saat nostettua flektin paikaltaan. EGR cooleri olisi hyvä saada myös pois (pultit voi olla lujassa ja ovat muistaakseni 45 torxeja) Saa sen termarin juuri ja juuri sinne paikalleen ilman coolerin poisottoa, mutta ahdasta on ja riskinä on myös että tiiviste ei asetu oikein ja jää vuotamaan...

    -----
    Last edited by MajorDrake; 21-10-2013, 11:50.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • röllykkä
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 131
      • Mäntsälälä

      #17
      Ahaa, alipainepumppu onkin aika näppärästi siinä käsillä sitten.
      Ja itse asiassa koko tuo motti tuntuu olevan aika järkeillen suunniteltu. Kaikki osat napsahtavat näppärästi paikoilleen, ja tuntuvat olevan kohtuu helposti vaihdettavissa.

      Jos nyt siis vertaan esim. volvoon, relluun ja jenkkeihin, joista kokemusta. Enkä kyllä välttämättä enää kaipaa niitä kokemuksia..

      Eli termari löytyy vesipumpun kyljestä. No, täytynee tilailla seuraavaksi tuo termari ja alkaa vaihtotalkoisiin.

      Kiitoksia taas tiedoista!!
      ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
      F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

      Comment

      • röllykkä
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 131
        • Mäntsälälä

        #18
        Nyt on auto käynyt huollossa..
        Ja kulutus tippui samalla käynnillä yhdeksästä litrasta -> 7.0L/100km, eli kaksi litraa tiputusta.
        Mikä ihme on voinut muuttua?

        Moottoritermaria ei vaihdettu, kun se on mulla vielä takaluukussa odottamassa omatoimista vaihtoa.
        ( Moottorin lämpötila edelleen 73 astetta, ja kulutuskerroin 1000.)

        Huollossa vaihdettu öljyt, jarrunesteet ja päivitetty ohjelmisto.

        Ohjelmiston päivittäminen ei sinänsä selitä kulutuksen tiputusta, koska ostaessani auton, kulutus oli alimmillaan 5.9L/100km..

        P.S. Tämä vaihteiston/kiekkamittarin nypytys tasanopeudella, josta ihmiset kyselevät täällä, alkoi tämän huollon jälkeen.. oliskohan ohjelmiston päivityksellä jotakin tekemistä.
        ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
        F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

        Comment

        • pallooo
          Newbiemmer
          • Jan 2007
          • 20
          • Tampere

          #19
          Onko selvinnyt ratkaisua? Omassa 525D(2,5litrainen) e60 kulutus karvan alle 9litraa/100km. Kerroin salavalikossa 1000 ja lämmöt 86-87. Egr termarin vaihdoin varmuuden vuoksi aiemmin ja nyt eilen iltapuhteina päätermarin. En vielä ole kerennyt testaamaan päätermarin vaihdon vaikutusta.
          Mielestäni kulutus on sekalaiseen ajoon liikaa.

          Ps. Tuosta päätermarin vaihdosta saatu hankalan kuulonen operaatio foorumilla. Parissa tunnissa sen homman tekee varmasti.

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by RJH View Post
            Joudut purkamaan koneen etupuolelta syylärin päältä parit suojapellit pois, jotta saat nostettua flektin paikaltaan. EGR cooleri olisi hyvä saada myös pois (pultit voi olla lujassa ja ovat muistaakseni 45 torxeja)
            Ja ottakaa nää uudet torxit siihen termarin vaihtoon niin säästätte hermojanne..

            Torx bolt M8X28 2 kpl

            Melkein epäilisin sitä Maffia kulutuksen syyksi, ennenkun termostaatteja..
            Last edited by Mlatvala; 21-10-2013, 12:28.
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #21
              Originally posted by Mlatvala View Post
              Ja ottakaa nää uudet torxit siihen termarin vaihtoon niin säästätte hermojanne..

              Torx bolt M8X28 2 kpl

              Melkein epäilisin sitä Maffia kulutuksen syyksi, ennenkun termostaatteja..
              Itsekkin antasin äänen Maffille. Toki nuo lämmöt eivät kyllä ole normaalit, mutta kuitenkin. Itelläni entinen kulkine (525d) kulutti kyllä aika kovasti myös, kaupungissa saatoi mennä 10l/100km.
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎