Joudut purkamaan koneen etupuolelta syylärin päältä parit suojapellit pois, jotta saat nostettua flektin paikaltaan. EGR cooleri olisi hyvä saada myös pois (pultit voi olla lujassa ja ovat muistaakseni 45 torxeja) Saa sen termarin juuri ja juuri sinne paikalleen ilman coolerin poisottoa, mutta ahdasta on ja riskinä on myös että tiiviste ei asetu oikein ja jää vuotamaan...
Ahaa, alipainepumppu onkin aika näppärästi siinä käsillä sitten.
Ja itse asiassa koko tuo motti tuntuu olevan aika järkeillen suunniteltu. Kaikki osat napsahtavat näppärästi paikoilleen, ja tuntuvat olevan kohtuu helposti vaihdettavissa.
Jos nyt siis vertaan esim. volvoon, relluun ja jenkkeihin, joista kokemusta. Enkä kyllä välttämättä enää kaipaa niitä kokemuksia..
Eli termari löytyy vesipumpun kyljestä. No, täytynee tilailla seuraavaksi tuo termari ja alkaa vaihtotalkoisiin.
Nyt on auto käynyt huollossa..
Ja kulutus tippui samalla käynnillä yhdeksästä litrasta -> 7.0L/100km, eli kaksi litraa tiputusta.
Mikä ihme on voinut muuttua?
Moottoritermaria ei vaihdettu, kun se on mulla vielä takaluukussa odottamassa omatoimista vaihtoa.
( Moottorin lämpötila edelleen 73 astetta, ja kulutuskerroin 1000.)
Huollossa vaihdettu öljyt, jarrunesteet ja päivitetty ohjelmisto.
Ohjelmiston päivittäminen ei sinänsä selitä kulutuksen tiputusta, koska ostaessani auton, kulutus oli alimmillaan 5.9L/100km..
P.S. Tämä vaihteiston/kiekkamittarin nypytys tasanopeudella, josta ihmiset kyselevät täällä, alkoi tämän huollon jälkeen.. oliskohan ohjelmiston päivityksellä jotakin tekemistä.
Onko selvinnyt ratkaisua? Omassa 525D(2,5litrainen) e60 kulutus karvan alle 9litraa/100km. Kerroin salavalikossa 1000 ja lämmöt 86-87. Egr termarin vaihdoin varmuuden vuoksi aiemmin ja nyt eilen iltapuhteina päätermarin. En vielä ole kerennyt testaamaan päätermarin vaihdon vaikutusta.
Mielestäni kulutus on sekalaiseen ajoon liikaa.
Ps. Tuosta päätermarin vaihdosta saatu hankalan kuulonen operaatio foorumilla. Parissa tunnissa sen homman tekee varmasti.
Joudut purkamaan koneen etupuolelta syylärin päältä parit suojapellit pois, jotta saat nostettua flektin paikaltaan. EGR cooleri olisi hyvä saada myös pois (pultit voi olla lujassa ja ovat muistaakseni 45 torxeja)
Ja ottakaa nää uudet torxit siihen termarin vaihtoon niin säästätte hermojanne..
Torx bolt M8X28 2 kpl
Melkein epäilisin sitä Maffia kulutuksen syyksi, ennenkun termostaatteja..
Ja ottakaa nää uudet torxit siihen termarin vaihtoon niin säästätte hermojanne..
Torx bolt M8X28 2 kpl
Melkein epäilisin sitä Maffia kulutuksen syyksi, ennenkun termostaatteja..
Itsekkin antasin äänen Maffille. Toki nuo lämmöt eivät kyllä ole normaalit, mutta kuitenkin. Itelläni entinen kulkine (525d) kulutti kyllä aika kovasti myös, kaupungissa saatoi mennä 10l/100km.
Comment