Tulipas hassu yllätys..kun rupesin vaihtaan xenon lamppua..jäi edellisestä autosta käytetyt polttimot ja ajattelin vaihtaa toisen noista palaneen tilalle mutta ei..
Aiempi auto oli 12\04 valmsitettu 530da E61 jossa normi xenonit ja polttimoina oli D2S..ja nykyinen on valmistettu 6\05 kurvivaloilla ja tuolla olis D1S polttimot noistahan ei saa polttimita irti siitä sytytysyksiköstä ..eli onko ne yhtä puuta vai miten ?
Tulipas hassu yllätys..kun rupesin vaihtaan xenon lamppua..jäi edellisestä autosta käytetyt polttimot ja ajattelin vaihtaa toisen noista palaneen tilalle mutta ei..
Aiempi auto oli 12\04 valmsitettu 530da E61 jossa normi xenonit ja polttimoina oli D2S..ja nykyinen on valmistettu 6\05 kurvivaloilla ja tuolla olis D1S polttimot noistahan ei saa polttimita irti siitä sytytysyksiköstä ..eli onko ne yhtä puuta vai miten ?
D1S on yhtä puuta sytyttimen kanssa.
PS. Lampilla odottaa sinun uudet D1S:t
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Muakin ihmetyttää miksi ne ovat menneet takaisin siihen d1-s malliin( huom ensimmäiset xenon sarjat olivät sellaiset)....kai on paremmat katteet niissä vrt. d2-s...
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Muakin ihmetyttää miksi ne ovat menneet takaisin siihen d1-s malliin( huom ensimmäiset xenon sarjat olivät sellaiset)....kai on paremmat katteet niissä vrt. d2-s...
Voiko johtua siitä, jos autossa on bi-xenonit?
Eli saako tuosta D2S-polttimosta myös pitkät valot?
D1S-polttimossahan näin on.
Ja muutenkin yleensä lyhyet tehdään umpiota liikuttamalla tai varjostimella...
Rohkenen olla erimieltä tästä, ei ainakaan Bemareissa.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Voiko johtua siitä, jos autossa on bi-xenonit?
Eli saako tuosta D2S-polttimosta myös pitkät valot?
D1S-polttimossahan näin on.
Ei poltin tyyppi ole mitään tekemistä onko xenon tai "bi"xenon. Bi xenon on lähinä markinointi nimi. Sama poltin sielä on ( d1 tai d2) lähivalo saavuitetaan pudotamaan varjostin ylähäältä joten se leikkaa valo kentan yläraja pois. Big deal
Sanan oikealla tarkoituksessa oikeat Bi xenonit olisi esim jälkiasennus markoinoilla saatavina ( h4, 9004 tai missä nyt on kaksi hehkulankoja vastaavissa halogeenipolttimoilla) kaksois pilleri, eli kaksi poltin piste omaavia polttimoita
Kuten
.
Ongelma näissä tietysti omn että ne vaatii ei vaan yksi, mutta kaksi muuntajaa, per puoli. Ja kaukovalojen kanssa on se syttymis hitaus. Mikä toki voidaan kompensoida laatupalikoiden kanssa ja relejohtosarjan kanssa mikä aina tulee näiden kanssa mukana.
Tuli mieleen että pitäis testata d2 ja d1 syttymis nopeus, niin sais selville onko mitään varsinaista hyötyä että sytytin on poltimossa kiini ja ei 15 cm päässä muuntajassa...:think
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment