Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 D1S xenon lampun irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jengstro
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 380
    • 02-alue

    E60 D1S xenon lampun irroitus

    Vähän punertaa xenoni...
    Millä niks-naks taktiikalla tuo "Metallimokkula" irtoaa umpion sisästä?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Liitin pois ja D1S käännetään vastapäivään, irroitetaan musta lukitusrengas vanhasta ja laitetaan uuteen D1S.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Tulipas hassu yllätys..kun rupesin vaihtaan xenon lamppua..jäi edellisestä autosta käytetyt polttimot ja ajattelin vaihtaa toisen noista palaneen tilalle mutta ei..
      Aiempi auto oli 12\04 valmsitettu 530da E61 jossa normi xenonit ja polttimoina oli D2S..ja nykyinen on valmistettu 6\05 kurvivaloilla ja tuolla olis D1S polttimot noistahan ei saa polttimita irti siitä sytytysyksiköstä ..eli onko ne yhtä puuta vai miten ?
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by veku View Post
        Tulipas hassu yllätys..kun rupesin vaihtaan xenon lamppua..jäi edellisestä autosta käytetyt polttimot ja ajattelin vaihtaa toisen noista palaneen tilalle mutta ei..
        Aiempi auto oli 12\04 valmsitettu 530da E61 jossa normi xenonit ja polttimoina oli D2S..ja nykyinen on valmistettu 6\05 kurvivaloilla ja tuolla olis D1S polttimot noistahan ei saa polttimita irti siitä sytytysyksiköstä ..eli onko ne yhtä puuta vai miten ?
        D1S on yhtä puuta sytyttimen kanssa.
        PS. Lampilla odottaa sinun uudet D1S:t
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4623
          • Lahti.

          #5
          Muakin ihmetyttää miksi ne ovat menneet takaisin siihen d1-s malliin( huom ensimmäiset xenon sarjat olivät sellaiset)....kai on paremmat katteet niissä vrt. d2-s...
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Vesper
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 240
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by EPDM View Post
            Muakin ihmetyttää miksi ne ovat menneet takaisin siihen d1-s malliin( huom ensimmäiset xenon sarjat olivät sellaiset)....kai on paremmat katteet niissä vrt. d2-s...
            Voiko johtua siitä, jos autossa on bi-xenonit?
            Eli saako tuosta D2S-polttimosta myös pitkät valot?
            D1S-polttimossahan näin on.

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Vesper View Post
              Voiko johtua siitä, jos autossa on bi-xenonit?
              Eli saako tuosta D2S-polttimosta myös pitkät valot?
              D1S-polttimossahan näin on.
              E6X xenoneissa aina on Bi-xenon riippumatta onko D1S vai D2S.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by buksin-1 View Post
                E6X xenoneissa aina on Bi-xenon riippumatta onko D1S vai D2S.
                Ja muutenkin yleensä lyhyet tehdään umpiota liikuttamalla tai varjostimella...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • antti79
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2499
                  • Littoinen

                  #9
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Ja muutenkin yleensä lyhyet tehdään umpiota liikuttamalla tai varjostimella...
                  Rohkenen olla erimieltä tästä, ei ainakaan Bemareissa.
                  sigpic
                  Originally Posted by jari kihlman
                  "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                  Comment

                  • JTP
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 506
                    • Hpj

                    #10
                    Originally posted by antti79 View Post
                    Rohkenen olla erimieltä tästä, ei ainakaan Bemareissa.
                    Eri mieltähän toki saa olla, mutta ainakin e46:ssa bi-xenonit on toteutettu varjostimella, ja polttimon tyyppi on D2s..
                    e90 330i lci -09
                    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4623
                      • Lahti.

                      #11
                      Originally posted by Vesper View Post
                      Voiko johtua siitä, jos autossa on bi-xenonit?
                      Eli saako tuosta D2S-polttimosta myös pitkät valot?
                      D1S-polttimossahan näin on.
                      Ei poltin tyyppi ole mitään tekemistä onko xenon tai "bi"xenon. Bi xenon on lähinä markinointi nimi. Sama poltin sielä on ( d1 tai d2) lähivalo saavuitetaan pudotamaan varjostin ylähäältä joten se leikkaa valo kentan yläraja pois. Big deal

                      Sanan oikealla tarkoituksessa oikeat Bi xenonit olisi esim jälkiasennus markoinoilla saatavina ( h4, 9004 tai missä nyt on kaksi hehkulankoja vastaavissa halogeenipolttimoilla) kaksois pilleri, eli kaksi poltin piste omaavia polttimoita
                      Kuten
                      .
                      Ongelma näissä tietysti omn että ne vaatii ei vaan yksi, mutta kaksi muuntajaa, per puoli. Ja kaukovalojen kanssa on se syttymis hitaus. Mikä toki voidaan kompensoida laatupalikoiden kanssa ja relejohtosarjan kanssa mikä aina tulee näiden kanssa mukana.

                      Tuli mieleen että pitäis testata d2 ja d1 syttymis nopeus, niin sais selville onko mitään varsinaista hyötyä että sytytin on poltimossa kiini ja ei 15 cm päässä muuntajassa...:think
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎