saatko laitettua sen kuolleen komponentin merkintöjä tänne? toki nuo nään omasta ylim. paneelistakin, mutta nyt olisin töissä ja voisin katella mistä niitä saapi...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 K-CAN vika, hukkaa mm. virtoja
Collapse
X
-
Originally posted by ptikkala View Postsaatko laitettua sen kuolleen komponentin merkintöjä tänne? toki nuo nään omasta ylim. paneelistakin, mutta nyt olisin töissä ja voisin katella mistä niitä saapi...
Oliskohan tuo syyllinen takalasin lämmityksen puuttumiseen.Selailin foorumeita maailmalta niin vastaan tuli useita ratkaisemattomia takalasin lämmitys ongelmia.Last edited by ihu412; 15-10-2013, 23:03.
Comment
-
-
Yritin katsoa merkintöjä jo kun purkki oli auki, mutta siitä puuttuu xx merkkiä paloarpien takia
Jos vain kehtaat katsoa, niin olisi hienoa. Itse en ymmärrä elektroniikasta niin paljoa, eli voiko tuollaisen prossun vaihtaa noin vain vai pitääkö sille opettaa jotain?Vikakoodin luvut/nollaukset, webasto testeri, Rovaniemellä
EX:
E60 525i 2005
E46 330xi 2004
E46 330i 2003
E91 318i 2008
Comment
-
-
No niin. Posti toi purkamolta käytetyn ihka paneelin. Mielenkiinnosta avasin senkin ja MITÄ IHMETTÄ! Sama chippi kuplii! Tuon vois jo varmaan merkitä tyyppiviaksi?
Ei tästäkään saa numerosarjaa ylös täydellisenä.
Valmistaja? ST
90D449 alarivillä
Ylärivillä palanu kökkö ja ...D810
Olisko VND810, sama VND### on muissa piireissä.Vikakoodin luvut/nollaukset, webasto testeri, Rovaniemellä
EX:
E60 525i 2005
E46 330xi 2004
E46 330i 2003
E91 318i 2008
Comment
-
-
Eiköhän takaluukun johtosarjat ole oikosissa tai poikki ja pätkii, en takia piirit palaneet?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEiköhän takaluukun johtosarjat ole oikosissa tai poikki ja pätkii, en takia piirit palaneet?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostMissä rele sijaitsee? Onko päässyt vettymään?
Kysymys kuuluu, onko tuossa ihan suunnittelumoka = piiri liian heppoinen, jos pitää takalasiin lämmitystä pidempään vai tuo kosteus. Kuvan pesuteella, onko siinä chipissä mitään jäähdytystä?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostSijaitsee kontin oikeassa reunassa sähkökeskuksessa. Kyllähän sinne periaatteessa voi vettä päästä, jos lasikaton reijät tukossa.
Kysymys kuuluu, onko tuossa ihan suunnittelumoka = piiri liian heppoinen, jos pitää takalasiin lämmitystä pidempään vai tuo kosteus. Kuvan pesuteella, onko siinä chipissä mitään jäähdytystä?
Kysymys: Miksi tuon takalasin lämmityksen pitää mennä jonkun chipin kautta? Eikö se vois napista painamalla kytkeä tuon releen toimimaan suoraan ja lasi lämpiäisi taas?Last edited by ihu412; 22-10-2013, 19:48.
Comment
-
-
Originally posted by ihu412 View PostPäällisinpuolin tuo sähkökeskus näytti hyvältä. Yritettiin Vlu:n kanssa katsoa sen taakse mut se on umpinainen purkki takapuolelta. Takaluukun johtosarjoja tutkittiin ja vlu korjaili poikkimenneitä johtoja ja rekisterikilven valot saatiin pelaamaan. Nyt ei tiedetä onko tuo chippi palanut rikkinäisten takaluukun johtojen seurauksena. Chipissä ei näytä olevan mitään jäähdytystä.Tuntuis äkkiseltään tuon chipin rakenteelliselta heikkoudelta. Voisko tuota chippiä varjella jollain elektroniikka mönjällä tai jäähdyttimellä että kestäisi pidempään jatkossa? Mietittiin myös että onko sähkökeskuksen sisällä jotain matoja jota kautta polttais tuon chipin.Tosin välissä on rele joka ei toimi kun tuo chippi on palanut vaikka lasinlämmityksen valo palaakin.
Kysymys: Miksi tuon takalasin lämmityksen pitää mennä jonkun chipin kautta? Eikö se vois napista painamalla kytkeä tuon releen toimimaan suoraan ja lasi lämpiäisi taas?
Onneksi nykyään voidaan ohjata asioita väylien kautta ja softalla- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by ihu412 View PostNyt ei tiedetä onko tuo chippi palanut rikkinäisten takaluukun johtojen seurauksena.
Chipissä ei näytä olevan mitään jäähdytystä.Tuntuis äkkiseltään tuon chipin rakenteelliselta heikkoudelta. Voisko tuota chippiä varjella jollain elektroniikka mönjällä tai jäähdyttimellä että kestäisi pidempään jatkossa? Mietittiin myös että onko
Kysymys: Miksi tuon takalasin lämmityksen pitää mennä jonkun chipin kautta? Eikö se vois napista painamalla kytkeä tuon releen toimimaan suoraan ja lasi lämpiäisi taas?
Tässä tapauksesa tuo ei vaikuta johtojen määrään. Takakeskukseen menee releen ohjausjohto ja sitten releelle tietysti otetaan paksu 12V suoraan ohjauskeskuksesta.
Miinusta on se, että tuolle takalasin kytkennälle ei ole rakennettu diagnostiikkaa.Last edited by jaki; 22-10-2013, 20:28.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostNo, eihän se edes voi, koska siinä on se rele välissä. Vaikka kaikki takaluukun johdot olisi umpisolmussa mutta rele ehjä, siinä ei ole mitään kytkentää IHKA:aan.
Voisiko olla noin yksinkertainen moka, miksei? Periaatteessa jääähdytysripa pitäisi saada todella tiiviisti tuon piirin pintaan, mutta ihan kaksikomponenttiliimallakin liimattu ripa varmaan auttaisi. Kokemusta on. Tuollaisia "hätä"jäähdytyksiä on tullut elämäni aikana tehty useampia.
Höh, onhan tuossa monta funktiota. Ensinnäkin se takalasin kytkin on painonappi, eli bistaabili kytkin. Tuo piiri toimii fliparina (päälle/pois) sille. Lisäksi se nollautuu aina, kun virrat laitetaan pois. Toiseksi, siinä on timeri, jotta takalasi ei ole liian kauaa päällä. Minulla on hämärä muistikuva, että siinä on myös joku lämpötilaankin liittyvä rajoitus.
Tässä tapauksesa tuo ei vaikuta johtojen määrään. Takakeskukseen menee releen ohjausjohto ja sitten releelle tietysti otetaan paksu 12V suoraan ohjauskeskuksesta.
Miinusta on se, että tuolle takalasin kytkennälle ei ole rakennettu diagnostiikkaa.
Comment
-
Comment