Tuossa pari päivää sitten oli autosta (535d -05) akku aivan tyhjä, oli seisonut vajaan vuorokauden. Kaapeleilla käyntiin ja liikkeelle ja seuraavana aamuna taas tyhjä. Kävin mittauttamassa akun joka oli kunnossa, eli mihin virta katoaa? Mitään ei jää sammutettuna päälle ja kaikki toimii ajossa normaalisti, eikä mitään häiriövaloja pala. Onko kellään ollut moista? Täytyy käyttää testerissä jos jotain vikakoodia pukkais.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 ja akku tyhjenee
Collapse
X
-
e60 ja akku tyhjenee
e114 1602 -75 -> e21 320 -76 -> e21 320 -79 -> e30 320i -85 -> e23 728i -82 -> e34 520i -88 -> e30 316i -88 -> e36 316i -91 -> e34 535i -88 -> e34 525i -91 -> e39 523i -96 -> e46 320i -99 -> e39 520i -00 -> e39 525d -01 -> e39 530da m-sport -01 -> e60 530da -03 -> e60 535da -05 -> e60 535da m-sport -05 ->e90 320da -05 ->e60 535da m-sport -05 ->f10 530da -10Tags: None
-
-
Originally posted by tmikki View PostTuossa pari päivää sitten oli autosta (535d -05) akku aivan tyhjä, oli seisonut vajaan vuorokauden. Kaapeleilla käyntiin ja liikkeelle ja seuraavana aamuna taas tyhjä. Kävin mittauttamassa akun joka oli kunnossa, eli mihin virta katoaa? Mitään ei jää sammutettuna päälle ja kaikki toimii ajossa normaalisti, eikä mitään häiriövaloja pala. Onko kellään ollut moista? Täytyy käyttää testerissä jos jotain vikakoodia pukkais.
lämmityslaitteen "siili" on yleinen vika, mutta mulle kans sitä hoettiin mutta ei ollut se. mä sain vian selville että mittasin jännitteen ja otin pois pelistä sähkölaitteita esim. navi,vahvistin ym... ja sitten annoin seistä yön yli ja mittasin jännitteen taas jos ei ollut hävikkiä tai lähti käymään niin yksi sähkölaite kerralla peliin takasin ja vika löyty. se oli minulla puhelin... eli puhelimen kapulasta johto irti niin on pelannut koko kesän eikä mittä ongelmia
-
-
Originally posted by tmikki View PostTuossa pari päivää sitten oli autosta (535d -05) akku aivan tyhjä, oli seisonut vajaan vuorokauden. Kaapeleilla käyntiin ja liikkeelle ja seuraavana aamuna taas tyhjä. Kävin mittauttamassa akun joka oli kunnossa, eli mihin virta katoaa? Mitään ei jää sammutettuna päälle ja kaikki toimii ajossa normaalisti, eikä mitään häiriövaloja pala. Onko kellään ollut moista? Täytyy käyttää testerissä jos jotain vikakoodia pukkais.
Vinkki: Nykäise apukuskin penkin alla olevasta ohjausyksiköstä piuhat irti -> vieläkö virta katoaa?
Comment
-
-
Originally posted by HerttaJätkä View PostVinkki: Nykäise apukuskin penkin alla olevasta ohjausyksiköstä piuhat irti -> vieläkö virta katoaa?
Comment
-
-
Originally posted by HerttaJätkä View PostMikä muuten on oikea latausjännite? Akun navoista mitattuna minulla oli tänään aiemmin 15,4 ja äsken mitattuna (kahdella eri yleismittarilla) 14,7 -15 v. Nämä lukemat valot ja puhallin päällä.
Comment
-
-
Latausjännite ei näissä ole vakio, vaan vaihtelee siinä 14-15 V tienoilla. Jos autossa on AGM-akku (ja se on myös koodattuna), käytetään pienempää max 14,6 V jännitettä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Onnistuukos inpalla seurailla tuota virran kulutusta lepotilassa? Kun kaksi kertaa on vuodensisällä nyt käynyt niin että akku on yön jälkeen ihan tyhjä. Vaikka nyt joku sisävalokin jäis päälle niin autohan menee 16min päästä lepotilaan eikä sillä ole mitään merkitystä akun tyhjenemisen kanssa. PDC vikaa herjaa tällähetkellä, pitäis tutkia että herjaako anturia vai ohjainlaitetta sillä siinähän voisi olla yks paikka joka purkaa akkua. Tarkistin varapyöräkotelonkin ja siellä olevat boit ei onneksi vedessä kelluneetF11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Akku tyhjenee
Samanlaista vikaa löytyy -05 520 sedanistai. Olen paikallistanut pihtimittarilla vian sulakkeenseen paikassa 27 (30A) joka sijaitsee hanskalokeron takana olevassa taulussa ja listan mukaan sen takana on sulakekartan mukaan sisävalot sekä pyyhkijöiden/ajovalojen pesurit.
Sisävalot ja on tullut jo purettua ja kasattua eikä vaikutusta ollut, amppeerikulutus siis semmoista 3-4 A:n luokkaa kun tämä sulake kiinni oli auto sitten lepotilassa tai ei. Tänään otin ajovalojen pesurin pumpun irti kun ei toiminut muutenkaan eikä silläkään ollut vaikutusta asiaan. Muuten toimii tuulilasin pyyhkijät ja niiden pesuri ihan ok.
Kun tämän 27 paikassa olevan sulakeen ottaa pois tipahtaa pihtimittarin lukema n. 0,2A. Samalla lopettaa myös takaovien ja kontin keskuslukitus ja kontin kaukosäätimellä toimiva avaus toimintansa (nämäkin toimii normaalisti muutoin). Myös lisäksi mittaristossa oleva pienempi näyttö pimenee ilman tätä sulaketta.
Tänään kävin vielä luetuttamassa vikakoodit siellä ei ollut mitään häikkää.
Mistähän ihmeestä tuota vikaa lähtisin etsimään seuraavaksi?!
Onko kenelläkään sähkökuvia mitä kaikkea näiden sulakkeiden takana oikesti on?
Tylsää aina pidemmän pysähdyksen ajaksi napata tämä sulka irti ja sitten takaisin paikoilleen (hanskalokeross kärkipihdit vakiona nykyään)
Comment
-
-
Sulake 27 syöttää alla olevaa modulia, tiedot kopioitu WDS:stä.
Body Base Module KBM
The body base module is connected to the K-CAN (body CAN).
Scope of function
The following functions are controlled by the KBM:
- Power windows of the rear doors
- Central-locking of the rear doors and fuel filler door
- Boot lid unlocking
- Wiper and washer system
- Interior lighting with entry lighting at the rear doors
- Load deactivation
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
Originally posted by JP-76 View PostVielä sen verran tästä että itellä pistää silmään tuo viimeinen kohta "load deactivation".
Saattaa olla ettei vika ole ollenkaan tämän modulin takana...
Tietääkö joku mitä tuo "load deactivation" tarkalleen tarkoittaa?
Comment
-
-
Kiitos vastauksesta.
Tällaiset releet Relay, headlight cleaning system
(SRA) ja Relay, wipe/wash system on ilmeisesti tämän KBM:n takana. Mistähän moiset palikat mahtaa löytyä?
Hanskalokerossa on pari relettä sulaketaulun yläpuolella ja kontissa yksi sulaketaulussa, näistä ei kuitenkaan ole mitään merkintää/mainintaa huoltokirjassa tai sulakekartoissa..
Comment
-
-
Jee jee, täällä kans purkaa akkua johonki...
Annoin apuvirtaa ja vuorokauden kuluttua aamulla ei puhunu mitään, himmeesti räppi valot mittaristossa. Auto merkkihuoltoon jossa sanoivat että ei mitään vikaa missään, akku ok(puoli vuotta vanha) joka samalla koodattiin, laturi toimii ja auto menee normaalisti nukkumaan.
Toiminu sen jälkeen hyvin pätkäajossakin mutta kuukauden päästä tuosta, töistä lähtiessä jakso ihan viimisillä virroilla pyöräyttää käyntiin, ajotietokone ja kellonaika nollaantu startissa.
Ei paljoa huvittais/kerkeis ruveta noita sulakkeita repiin ja toivoon että josko nyt kuukauden päästä vielä toimis.
Mikä tuommoseen sillon tällön purkuun voi olla syynä ? Osaako joku heittää mikä voi tehdä tuota sillon tällön purkamista ?
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostJee jee, täällä kans purkaa akkua johonki...
Annoin apuvirtaa ja vuorokauden kuluttua aamulla ei puhunu mitään, himmeesti räppi valot mittaristossa. Auto merkkihuoltoon jossa sanoivat että ei mitään vikaa missään, akku ok(puoli vuotta vanha) joka samalla koodattiin, laturi toimii ja auto menee normaalisti nukkumaan.
Toiminu sen jälkeen hyvin pätkäajossakin mutta kuukauden päästä tuosta, töistä lähtiessä jakso ihan viimisillä virroilla pyöräyttää käyntiin, ajotietokone ja kellonaika nollaantu startissa.
Ei paljoa huvittais/kerkeis ruveta noita sulakkeita repiin ja toivoon että josko nyt kuukauden päästä vielä toimis.
Mikä tuommoseen sillon tällön purkuun voi olla syynä ? Osaako joku heittää mikä voi tehdä tuota sillon tällön purkamista ?F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
Comment