Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 ja akku tyhjenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tupez
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 22
    • Helsinki

    #31
    Itsellä akun tyhjenemis ongelma ratkesi vetäisemällä IBS-piuha miinusnapaan menevästä kaapelista irti. Hukkavirtaa kulutti noi 3A kun IBS piuha oli kiinni ja auto lepotilassa.

    Comment

    • JJtalo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 350
      • Kokkola

      #32
      Originally posted by Tupez View Post
      Itsellä akun tyhjenemis ongelma ratkesi vetäisemällä IBS-piuha miinusnapaan menevästä kaapelista irti. Hukkavirtaa kulutti noi 3A kun IBS piuha oli kiinni ja auto lepotilassa.
      Korjaantuko vika ibs kaapelin vaihdolla vai ootko jättäny miinusnapaan menevän piuhan irralleen ?
      Oma pirssi just parhaillaan pajalla poksin vaihdossa, jotenkin skeptinen että tulis vielä kuntoon...

      Comment

      • djcarrot
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 18
        • Oulu

        #33
        Itse ollessani työreissulla, vaimo soitti eilen, että auto ei lähde käyntiin, eikä itseasiassa tule mihinkään laitteeseen valoja tms. Kulkineesta oli siis mennyt akku aivan loppuun. Käskin laittaa laturiin (10A defan ylläpitolaturi) ja kokeilemaan myöhemmin uudelleen. Jotakin valoja oli syttynyt, mutta ei käyntiin. Tänään auto oli aamusta alkaen laturissa ja työreissulta tullessani totesin, että ei akussa ollut varausta ollenkaan, jännite jotakin 5-6 vaikka oli ollut koko päivän laturissa.

        Aloin tutkimaan ja välillä kuulin jotakin napsetta takakontissa olevasta sulaketaulusta. Huomasin, että se on rele RL3, joka napsaa ja otin sen pois ja vaikuttaa, että nyt lähti akku nostamaan jännitettä latauksessa. Mitä tuo rele ohjaa ja missä voisi olla vikaa? Ja mitä tapahtuu, jos se ei ole paikallaan? Jostakin koitin tulkata, että voisi liittyä takalasin lämmitykseen ja johtosarjoissa siis voisi olla vikaa, jos se hipsii maihin. Ne on kyllä uusittu kaikki silikonijohtimilla..

        Akku on viime talvena ostettu boschin 95 Ah agm ja laturinkin uusin viime talvena. Niissä tuskin on vikaa.
        e61 535da

        Comment

        • Hakkapeliitta
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2014
          • 552
          • P-Sawo

          #34
          Joku RL 3 ohjaa takalasinlämmitintä?

          Voit ettiä täältä:www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/e60e61/index.htm

          Ei toimi mun kännykällä.
          Last edited by Hakkapeliitta; 18-12-2014, 23:13.

          annetaan BMW-osaa

          Comment

          • Tupez
            Newbiemmer
            • Jun 2004
            • 22
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by JJtalo View Post
            Korjaantuko vika ibs kaapelin vaihdolla vai ootko jättäny miinusnapaan menevän piuhan irralleen ?
            Oma pirssi just parhaillaan pajalla poksin vaihdossa, jotenkin skeptinen että tulis vielä kuntoon...
            Vika korjaantui jättämällä miinusnapaan menevä piuha irti. Nyt ajellut kolme päivää tällä tavalla, eikä mitään ongelmia. Uusi ibs-kaapeli pitäis varmaan hommata. Tekeekö tämä ibs muuta kuin säätelee akun latausta ja pudottelee toimintoja pois pelistä jos akun varaus alhainen?

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              #36
              Originally posted by Tupez View Post
              Tekeekö tämä ibs muuta kuin säätelee akun latausta ja pudottelee toimintoja pois pelistä jos akun varaus alhainen?
              Jos englanti taittuu:
              Full-Service European Auto Repair in Wiscasset ME Specializing in Oil Changes, Brakes, Engines, Transmissions, Tires, Maintenance, & More.


              The BMW Intelligent Battery Sensor (IBS) is a mechanical/electronic device which is connected directly to the negative battery terminal.

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #37
                Kävin ostamassa eilen tuollaisen Defan laturin > http://www.defa.com/fi/automotive/po...e/smartcharge/

                Lähti ihan nätisti lataamaan akkua ja illalla kävin katsomassa, niin laturi näytti, että akku on täysi. Ajattelin kuitenkin pitää yön yli ns. ylläpidossa. Aamulla laturi kuitenkin vilkutti punaista kolmiota, joka tarkoittaa käyttöohjeen mukaan virhettä. Mitäköhän tuo virhe sitten tarkoittaa? Akku entinen, ei ota virtaa vastaan vai mikä? Auto lähti kuitenkin nätisti käyntiin, eikä hävittänyt kellonaikaa tms. Ostin laturin, koska ajo on tällä hetkellä hyvin lyhyttä ja usein kellonaika autosta nollaantuu kun käynnistää.
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2846
                  • South Carelia

                  #38
                  Originally posted by Fabsu View Post
                  Kävin ostamassa eilen tuollaisen Defan laturin > http://www.defa.com/fi/automotive/po...e/smartcharge/

                  Lähti ihan nätisti lataamaan akkua ja illalla kävin katsomassa, niin laturi näytti, että akku on täysi. Ajattelin kuitenkin pitää yön yli ns. ylläpidossa. Aamulla laturi kuitenkin vilkutti punaista kolmiota, joka tarkoittaa käyttöohjeen mukaan virhettä. Mitäköhän tuo virhe sitten tarkoittaa? Akku entinen, ei ota virtaa vastaan vai mikä? Auto lähti kuitenkin nätisti käyntiin, eikä hävittänyt kellonaikaa tms. Ostin laturin, koska ajo on tällä hetkellä hyvin lyhyttä ja usein kellonaika autosta nollaantuu kun käynnistää.
                  Miten vanha akku autossa??

                  Oma veikkaukseni on akun hyytyminen koska nollaa usein kelloa...

                  Se punainen kolmio tarkoittaa latausvirhettä joten voihan se vika olla laturissakin... :think
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #39
                    Vajaa kolme vuotta vanha akku kyseessä. Päättelin, että tuo akun heikko varaus johtuisi pätkäajosta (n. 12 km) päivässä, joten ajattelin että laturilla korjaantuisi. Pitää vielä ensi yöksi laittaa uudestaan latautumaan.
                    Last edited by Fabsu; 21-12-2014, 11:31.
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Hakkapeliitta
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2014
                      • 552
                      • P-Sawo

                      #40
                      Originally posted by Fabsu View Post
                      Vajaa kolme vuotta vanha akku kyseessä. Päättelin, että tuo akun heikko varaus johtuisi pätkäajosta (n. 12 km) päivässä, joten ajattelin että laturilla korjaantuisi.
                      Valitettavasti nuo perkeleen kalliit akutkin saattaa kyykätä parin kolmen vuoden ikäisinä uudemmissa autoissa. Menneet on ne ajat kun 15v vanhoihin autoihin vaihdettiin uusi akku alkuperäisen tilalle.

                      Itellä on 1½ vuotta vanha Varta 100Ah. Oon ajatellu että ostan seuraavaksi AGM-akun koska on toi Eberi autossa.

                      annetaan BMW-osaa

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #41
                        Joo niin olen lukenut, että ei näillä paskoilla enää pitkään mennä. Minullakin ollut 100 Ah varta käytössä, itseasiassa ollut Varta vissiin aina. Nyt taidan kyllä kokeilla jotain muuta merkkiä, josko kestäisi pitempään.
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • JJtalo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 350
                          • Kokkola

                          #42
                          Originally posted by JJtalo View Post
                          Oma pirssi just parhaillaan pajalla poksin vaihdossa, jotenkin skeptinen että tulis vielä kuntoon...
                          Eikä tullu kuntoon kbm moduulin vaihdolla, ennen söi 3A, nyt syö 4A... Alkaa kohta lompakossa kaikuun ku sinne huutelee. Akkuki menny jo paskaks ku eilen seiso 4h pihalla niin ei enään lähteny käyntii. Korjaamolle joutuu aina viikon tai kaks jonottaan, mukavaa hommaa.

                          Comment

                          • JJtalo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 350
                            • Kokkola

                            #43
                            Otin tuon ibs kaapeli hyppylangan miinusnavan liittimestä irti ja virrankulutus tippu nollaan ! Pitääpä kokeilla seuraavien vapaitten koittaessa lähteekö yön jälkeen käyntiin, ois kyllä helpotus jos selviäis tolla ibs:än vaihdolla.

                            Comment

                            • ekaBMW
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 455
                              • Oulu

                              #44
                              Originally posted by Fabsu View Post
                              Aamulla laturi kuitenkin vilkutti punaista kolmiota, joka tarkoittaa käyttöohjeen mukaan virhettä. Mitäköhän tuo virhe sitten tarkoittaa? Akku entinen, ei ota virtaa vastaan vai mikä? Auto lähti kuitenkin nätisti käyntiin, eikä hävittänyt kellonaikaa tms. Ostin laturin, koska ajo on tällä hetkellä hyvin lyhyttä ja usein kellonaika autosta nollaantuu kun käynnistää.
                              Googlasin ohjekirjaa....Virhe voi tulla siitä että akun jännite ei pysy ylhäällä (defan tapauksessa 2 minuutin aikana tippuu alle 12.6v). Joko akku sökönä tai joku purkaa akkua (laturi ei voi tietää mistä syystä jännite tippuu).
                              F11 530d xDrive 09/16
                              Ex E60 530d xDrive A 10/08
                              Ex E60 520dA 09/08 liisari
                              Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                              Ex Opel Kadett 1.6 -89

                              Comment

                              • foursquare
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2012
                                • 76
                                • Lahti

                                #45
                                Itsellä oli jouluaattona purkaantunut virrat autosta, edes keskuslukko ei auennut avaimen napista kun oli niin tyhjä. Suuri epäilys on että peräkontin valo tai joku oli jäänyt päälle edellisten ajojen jälkeen. Kaapeleilla käyntiin ja n.15km ajo, sammutus ja taas käynnistyi normaalisti ja on taas monta päivää käynnistynyt kuin palmun alta. Akkukin kesällä vaihdettu.

                                Ps. Onneksi oli oven ja kontin avainreijät ''auki'' ja toiminta kuntoisia kun kaapelit olivat kontissa
                                530dA E60 -orientblau metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎