Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530D '06 60tn huolto + ne läpät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trolli666
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 59

    E61 530D '06 60tn huolto + ne läpät

    Terve,

    Ootteko käyttäneet E60/E61 60.000km huollossa merkkiliikkeessä?

    Mitä maksoi ja mitä tehtiin?

    Öljyvaihto + Jarrunesteen vaihto + "vehicle-check" tekis osineen töineen yhteensä vähän alta 400 eur. Hintaahan on, muttei noita oikein itekkään viitti alkaa tekeen.

    Kysyin huoltopäälliköltä Imusarjan läpistä ja vastaus oli:

    "Imusarjan läppäongelmaa ei tässä moottorissa ole ollenkaan. "läppävika" koski vanhempia, 2004-vuoteen asti olevia dieseleitä. uusimmissa tämä ongelma on korjattu."

    Jotenkin en oo hirveen vakuuttunut kommentista luettuani tämän foorumin jutuista.

    Kiitos tiedoista!
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Originally posted by Rahu View Post
    Laitetaan tiedoksi tänne ennen kuin kaikki alkaa kyselemään että löytyykö omasta autosta läppiä...

    Läpät tuli ensimmäisiin diesel moottoreihin 2000/03 eikä loppua näy.

    M47 ei läppiä.

    M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.

    M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.

    M57N2 325d, 525d ei läppiä.

    E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.

    E83 (X3) on läpät

    LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).


    Jos jollain on tähän jotain lisättävää niin laittakaa privaa niin lisään kaikki samaan postaukseen niin löytyy jatkossa sitten helpommin tietoa etsiville.

    Ei muuta kuin unettomia öitä kaikille kellä pullistui verisuoni päässä tämän luettuaan.


    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Vesper
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 240
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Trolli666 View Post
      Terve,

      Ootteko käyttäneet E60/E61 60.000km huollossa merkkiliikkeessä?

      Mitä maksoi ja mitä tehtiin?

      Öljyvaihto + Jarrunesteen vaihto + "vehicle-check" tekis osineen töineen yhteensä vähän alta 400 eur. Hintaahan on, muttei noita oikein itekkään viitti alkaa tekeen.

      Kysyin huoltopäälliköltä Imusarjan läpistä ja vastaus oli:

      "Imusarjan läppäongelmaa ei tässä moottorissa ole ollenkaan. "läppävika" koski vanhempia, 2004-vuoteen asti olevia dieseleitä. uusimmissa tämä ongelma on korjattu."

      Jotenkin en oo hirveen vakuuttunut kommentista luettuani tämän foorumin jutuista.

      Kiitos tiedoista!

      Tuossa autossahan ei ole "60tkm huoltoa" vaan huolto on tarvepohjainen, huoltoilmaisimien mukaan.
      Alustantarkastus on pelkkää valohoitoa, en ole keksinyt sille mitään käyttöä, ainakaan takuuajan jälkeen. Kunnon korjaamot tarkistavat kyllä alustan nivelet yms. ihan normaalien huoltojen ohessa, tämä Bemarin käytäntö on kyllä pelkkää rahastusta.

      Tuohon viittaamaasi km-määrän huoltoon luultavasti vaihdetaan öljyt+suodatin sekä sisäilmansuodatin. Polttoainesuodatin ja moottorin ilmansuodatin vaihdetaan joka 3. öljynvaihdon yhteydessä.

      Comment

      • Bullitt
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 2786
        • Turku

        #4
        Tunnen hyvin yhden asiakkaan, jolle merkkiliikkeessä oli sanottu päin naamaa, että läppäongelmaa ei ole ja kas vain, parin kuukauden päästä tästä lausunnosta juurikin saman asiakkaan auton koneesta irronnut läppä löydettiin 5-sylinterin männän päältä.


        Comment

        • firstbimmer
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 79
          • Lahti

          #5
          Itse soitin erääseen pienempään pajaan, joka on erikoistunut bemareihin ja mersuihin ja kyselin tuota läppähommaa, niin sanoivat kans että -06:ssa ei ois enää sitä ongelmaa. Kerroin sitte, että oon täältä lukenu muuta. Lupasivat tarkistaa vielä asian varmuuden vuoksi ja siinähän oli kuin olikin ne pahamaineiset läpät.

          Comment

          • superpete
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 56
            • Äänekoski

            #6
            eilen poistettiin läpät 535d joka on loppuvuodesta 05 käyttöönotettu.

            oli hyvä, että poistettiin... hajoamisen merkkejä oli jo selvästi esillä
            ja ei välttämättä olis kauaa nuo lipareet enää kestäneet...
            http://www.500whp.net/ Member.

            BMW e39 528i
            Toyota mr2 sw11
            toyota supra mk4 twinturbo LHD

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by superpete View Post
              eilen poistettiin läpät 535d joka on loppuvuodesta 05 käyttöönotettu.

              oli hyvä, että poistettiin... hajoamisen merkkejä oli jo selvästi esillä
              ja ei välttämättä olis kauaa nuo lipareet enää kestäneet...
              Paljonko oli ajettu?

              Itse olen noita uudempia irroittanut 5 kpl eri E61:stä,
              kaikissa on ollut samat läpät (12/04 -> 7/07) ja ajettu 150-180 tkm,
              eikä läpissä ole ollut mitään kulumisen merkkejä, vain hivenen karstaa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Metalgod
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 201
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Trolli666 View Post
                Terve,

                Ootteko käyttäneet E60/E61 60.000km huollossa merkkiliikkeessä?

                Mitä maksoi ja mitä tehtiin?

                Öljyvaihto + Jarrunesteen vaihto + "vehicle-check" tekis osineen töineen yhteensä vähän alta 400 eur. Hintaahan on, muttei noita oikein itekkään viitti alkaa tekeen.

                Kysyin huoltopäälliköltä Imusarjan läpistä ja vastaus oli:

                "Imusarjan läppäongelmaa ei tässä moottorissa ole ollenkaan. "läppävika" koski vanhempia, 2004-vuoteen asti olevia dieseleitä. uusimmissa tämä ongelma on korjattu."

                Jotenkin en oo hirveen vakuuttunut kommentista luettuani tämän foorumin jutuista.

                Kiitos tiedoista!

                Diesel -huolto Vantaa : Öljynvaihto 145 €
                Laakkonen Herttoniemi : Jarrunesteet 65€
                "vehicle-check" Aivan turha rahastus, katsastuksessa tarkastavat. Itse kuittaat pois salavalikosta.
                -530dA 600 Nm
                - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

                Comment

                • Tomi T
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 3839
                  • Nokia

                  #9
                  Originally posted by superpete View Post
                  eilen poistettiin läpät 535d joka on loppuvuodesta 05 käyttöönotettu.

                  oli hyvä, että poistettiin... hajoamisen merkkejä oli jo selvästi esillä
                  ja ei välttämättä olis kauaa nuo lipareet enää kestäneet...
                  Vai oliko sittenkin psykologinen vaikutus kyseessä?
                  ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                  ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                  BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                  BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                  ex. 53*BMW

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by Tomi T View Post
                    Vai oliko sittenkin psykologinen vaikutus kyseessä?
                    Psykologinen vaikutus tulee yleensä esiin siinä vaiheessa kun tarvii alkaa vaihtamaan moottoria kun läppiä ei olekaan poistettu. Viime syksynä vaihdoin asiakkaalle moottorin kun tämmöinen uudemmanmallinen läppä jossa ongelmia ei kuulemma ole, oli mennyt sylinteriin 4 tuhoisin seurauksin.

                    Comment

                    • superpete
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 56
                      • Äänekoski

                      #11
                      190tkm oli autolla ajettu, ja kilometrit on tarkistettu

                      kumit oli osittain jo murtunut läppien päältä ja kanavat olivat tosi karstaiset... lisäksi läppien akselien stefat vuotivat, koko kone imusarjan alta ihan öljymössössä...

                      samalla putsattiin imusarja ja heikennettiin egr:n toimintaa jottei karstotu niin pahasti enää..
                      http://www.500whp.net/ Member.

                      BMW e39 528i
                      Toyota mr2 sw11
                      toyota supra mk4 twinturbo LHD

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎