Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535d Voima hukassa alakierroksilla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markki23
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 205
    • Karkkila

    E60 535d Voima hukassa alakierroksilla.

    Joo elikkäs tommonen E60 535d vm-05 110tkm rullattu olis kyseessä.

    Voimaa ei pieneltä turbolta tunnu löytyvän mutta iso turbo lähtee jossain 3000-4000kierroksen nurkilla ja sit alkaa kori liikkua.
    Konalassa tuli tänään käytyä jossa kone kertoi omat runonsa,

    DDE 4530 DDE: Charge-air-pressure control of small turbocharger, control deviation..

    Charge-air pressure,
    actual value I 1299,69mbar 1073,23mbar

    Air mass per cylinder I 680,57mg/stroke 510,42mg/stroge


    Injection rate I 39,38mg/stroke 26,78mg/stroke

    Rail pressure actual I 1126,4bar 590,77bar

    Engine speed I 2620,34rpm 1765,28rpm

    Pedal-travel sensor I 100% 55,91%

    Duty factor,
    exh,-gas
    recirculation controller I 4,73% 4,73%

    Duty factor charge-air
    pressure controller I 82,71% 79,56%

    Ambient pressure I 984,62mbar 984,62mbar


    Vaihtoivat sinne yhden alipaine letkun koska oli ollut selvästi irti ja hapristunut.

    Lähdin autolla kotiin eikä auto pelaa vieläkään edelleen. Autossa on vielä takuuta jäljelä autoliikkeestä.

    Mihin vika voisi viitata.?
    -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

    Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Turbon solenoidissa voipi olla vika jos tuollaista herjaa ja alipaineletkut varmasti kunnossa.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #3
      Alipaineletkut, juttua löytyy haulla.
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • markki23
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 205
        • Karkkila

        #4
        Huollon.

        Originally posted by jsr85 View Post
        Alipaineletkut, juttua löytyy haulla.

        Merkki huollon pojat sitä tänään väänteli koko päivän . Ottivat imusarjan auki että saivat vaihdettua kaikki alipaineletkut ja kasasivat auton. Mikään autossa ei muuttunut ja keskiviikkona normaali huollon yhteydessä ropailu jatkuu. ?
        Onko ideoita joita voisi noille kädettömille ehdotella.?
        -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

        Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7524
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by markki23 View Post
          Merkki huollon pojat sitä tänään väänteli koko päivän . Ottivat imusarjan auki että saivat vaihdettua kaikki alipaineletkut ja kasasivat auton. Mikään autossa ei muuttunut ja keskiviikkona normaali huollon yhteydessä ropailu jatkuu. ?
          Onko ideoita joita voisi noille kädettömille ehdotella.?
          No toimiiko kaikki solenoidit?
          Imusarjan alta löytyvä läppienohjaussolenoidi käy sitten
          myös turbojen ohjaukseen jos turboja ohjaavista joku on rikki,
          niitähän on siellä aika monta...

          Pistä kaveri polkemaan paikallaan.
          Katso että liikkuuko se tanko joka näkyy turbojen alla.
          Eli pakosarjan läppä joka ohjaa pakokaasut isommalle/pienemmälle turbolle.

          Ja se alimmainen säädin joka ohjaa imukanavan läppää...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • markki23
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 205
            • Karkkila

            #6
            Testattiin.

            Originally posted by MajorDrake View Post
            No toimiiko kaikki solenoidit?
            Imusarjan alta löytyvä läppienohjaussolenoidi käy sitten
            myös turbojen ohjaukseen jos turboja ohjaavista joku on rikki,
            niitähän on siellä aika monta...

            Pistä kaveri polkemaan paikallaan.
            Katso että liikkuuko se tanko joka näkyy turbojen alla.
            Eli pakosarjan läppä joka ohjaa pakokaasut isommalle/pienemmälle turbolle.

            Ja se alimmainen säädin joka ohjaa imukanavan läppää...

            Joo testattiin tämä teoria ja vaikutti siltä että tanko ei liikkunut mihinkään.
            Samalla kun taskulampulla tuli katseltua niin löytyi kuskin puolelta konetta hiukan öljyä mikä täytyy kanssa samalla tutkia nytten kun on vielä takuuta ja huoltoon menossa.
            -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

            Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Läppien solenoidi ei ole sama kuin turbossa vaan egr:n solenoidi on se minkä voi vaihtaa.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                #8
                Originally posted by markki23 View Post
                Joo testattiin tämä teoria ja vaikutti siltä että tanko ei liikkunut mihinkään.
                Samalla kun taskulampulla tuli katseltua niin löytyi kuskin puolelta konetta hiukan öljyä mikä täytyy kanssa samalla tutkia nytten kun on vielä takuuta ja huoltoon menossa.
                Oma vastaava oli vuotanut imusarjastaan, kun läppärungot oli tiivisteistään kukin sen verran kuluneet, että olivat vähän vuotaneet. Läppien poiston yhteydessä vähänturvoteltiin tiivisteitä ja tiivisteitten "alareunaan" lisäksi kunnon tiivistemassa (=loppu vuodot).

                Itellä oli pieni epäily väsyneestä ilmamassamittarista ja uusi toikin tullessaan selvästi lisää räväkkyyttä. Seuraavana lähti puolitukkonen DPF pois ja taas huomas, että vetää vähän paremmin. MAFfilla kuitenkin oli selkeempi vaikutus.

                Ootko kattonut paljonko antaa max paineita? Onko "vedossa" selkee pykälä?
                :think:think
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • markki23
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 205
                  • Karkkila

                  #9
                  Olisko.

                  Originally posted by LeMansBlau View Post
                  Oma vastaava oli vuotanut imusarjastaan, kun läppärungot oli tiivisteistään kukin sen verran kuluneet, että olivat vähän vuotaneet. Läppien poiston yhteydessä vähänturvoteltiin tiivisteitä ja tiivisteitten "alareunaan" lisäksi kunnon tiivistemassa (=loppu vuodot).

                  Itellä oli pieni epäily väsyneestä ilmamassamittarista ja uusi toikin tullessaan selvästi lisää räväkkyyttä. Seuraavana lähti puolitukkonen DPF pois ja taas huomas, että vetää vähän paremmin. MAFfilla kuitenkin oli selkeempi vaikutus.

                  Ootko kattonut paljonko antaa max paineita? Onko "vedossa" selkee pykälä?
                  :think:think

                  Mahdollista siis että vuoto on tullut nyt kun imusarja oli auki kun alipaineletkuja uusittu.? Eipä tossa vakiona mielestäni missään pykälää ole.
                  -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

                  Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

                  Comment

                  • LeMansBlau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1060
                    • Insomniac

                    #10
                    Originally posted by markki23 View Post
                    Mahdollista siis että vuoto on tullut nyt kun imusarja oli auki kun alipaineletkuja uusittu.? Eipä tossa vakiona mielestäni missään pykälää ole.
                    No tuokin mahdollisuus toki on. Tosin itse noi imusarjojen tiivisteet on kyllä niin hyvää tekoa, että ne ei ihan äkkiä mene rikki tai ala vuotaan vanhuuttaan. Mutta tietenkin toi imusarja pitää osata kiristää oikein takasin laitettaessa. Kannattaa kuitenkin kysellä sieltä missä imusatsi on irroteltu nyt, että missä siellä on vuoto? Eli kyllä mun mielestä heidän pitää osata tohon vastata.

                    Juu ei vakiona pidä kyllä missään vaiheessa vetoa tulla yhtään minkäänlaista nykäsyä, vaan ainoastaan täysin tasasta vetoa. Mietin vaan, että onko sulla nyt vian ilmetessä ihan tuntuva pykälä siellä 4000 kiepin korvilla? :think

                    Solenoidi vialta toi kyllä kuulostaa jos se on tosiaan joka kerta selkeästi huomattavissa ja viaksi asti määriteltävissä oleva haitta. Silti myös ne alipaineletkut voi tietty jostain vielä vuodella. Ja tietenkin toi öljynen koneenpuolisko lisää oman ihmetyksensä "soppaan".

                    Onko turboilta tuleva (koneen yläetuosassa oleva) paksu ahtoputki kunnolla sillä pikaklemmarillaan kiinni?
                    ///MADE IN FINLAND

                    sigpic

                    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                    F32 COUPE PERFORMANCE
                    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                    Comment

                    • markki23
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 205
                      • Karkkila

                      #11
                      Hep.

                      Joo kyllähän toi vika on siis jatkuvaa.. mielestäni pienempi turbo ei ole pelissä ollenkaan ja auto tosiaankin lähtee noin 3000 kerroksen nurkilla ja sillon tuntuu voimaa olevan mukavasti.







                      Originally posted by LeMansBlau View Post
                      No tuokin mahdollisuus toki on. Tosin itse noi imusarjojen tiivisteet on kyllä niin hyvää tekoa, että ne ei ihan äkkiä mene rikki tai ala vuotaan vanhuuttaan. Mutta tietenkin toi imusarja pitää osata kiristää oikein takasin laitettaessa. Kannattaa kuitenkin kysellä sieltä missä imusatsi on irroteltu nyt, että missä siellä on vuoto? Eli kyllä mun mielestä heidän pitää osata tohon vastata.

                      Juu ei vakiona pidä kyllä missään vaiheessa vetoa tulla yhtään minkäänlaista nykäsyä, vaan ainoastaan täysin tasasta vetoa. Mietin vaan, että onko sulla nyt vian ilmetessä ihan tuntuva pykälä siellä 4000 kiepin korvilla? :think

                      Solenoidi vialta toi kyllä kuulostaa jos se on tosiaan joka kerta selkeästi huomattavissa ja viaksi asti määriteltävissä oleva haitta. Silti myös ne alipaineletkut voi tietty jostain vielä vuodella. Ja tietenkin toi öljynen koneenpuolisko lisää oman ihmetyksensä "soppaan".

                      Onko turboilta tuleva (koneen yläetuosassa oleva) paksu ahtoputki kunnolla sillä pikaklemmarillaan kiinni?
                      -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

                      Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

                      Comment

                      • LeMansBlau
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1060
                        • Insomniac

                        #12
                        Originally posted by markki23 View Post
                        Joo kyllähän toi vika on siis jatkuvaa.. mielestäni pienempi turbo ei ole pelissä ollenkaan ja auto tosiaankin lähtee noin 3000 kerroksen nurkilla ja sillon tuntuu voimaa olevan mukavasti.
                        Ok, Käsittääkseni jos sieltä olis pikku turbo pois pelistä, niin meno olis juurikin ennen 3000 kierrosta TODELLA ontuvaa. Eli jos näin, niin oireen täytyy kyllä olla todella huomattava. No, nou hätä jos kerran takuut kunnos. Eli ei muuta ku merkkiliikkeeseen korjaukseen (kaikki ilmenneet viat kuntoon) ja annat takuukorjauksesta aiheutuneille kuluille laskutusosoitteen.

                        edit. tai ilman riitoja jos haluat päästä, niin auto myyjälle takas ja vaadit, että laittavat viiveettä kuntoon...
                        ///MADE IN FINLAND

                        sigpic

                        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                        F32 COUPE PERFORMANCE
                        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          #13
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • markki23
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 205
                            • Karkkila

                            #14
                            Taas.

                            Tuli yksi huolto päivä lisää kun tiistaina viedään bemmi Konalaan.
                            Sanoivat nyt paikantaneensa vian Juuri sinne Turbon pakokaasu säätimeen eli ohjausventtiiliin. Tuotahan tuli jo sunnuntaina itse tutkiskeltua mutta en viitsinyt siitä huollossa mainita. Nyt sitten kysyin että voiko vika olla myös solenoidissa niin heti sanottiin että tottakai myös se tilataan. =)


                            110tkm Huollosta ja sen hinnasta Konalaan + ja ....


                            -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

                            Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

                            Comment

                            • markki23
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 205
                              • Karkkila

                              #15
                              Kyllä.

                              Noniin tänään vaihdettin Turbon pakokaasu säädin ja autossa sama tunkkainen meno jatkuu. Ei mitään vaikutusta...
                              Veikkauksia.?:think




                              Originally posted by markki23 View Post
                              Tuli yksi huolto päivä lisää kun tiistaina viedään bemmi Konalaan.
                              Sanoivat nyt paikantaneensa vian Juuri sinne Turbon pakokaasu säätimeen eli ohjausventtiiliin. Tuotahan tuli jo sunnuntaina itse tutkiskeltua mutta en viitsinyt siitä huollossa mainita. Nyt sitten kysyin että voiko vika olla myös solenoidissa niin heti sanottiin että tottakai myös se tilataan. =)


                              110tkm Huollosta ja sen hinnasta Konalaan + ja ....
                              -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

                              Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎