-----
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 vikavalot villiintyivät (transmission fault, abs, dynamic drive jne...)
Collapse
X
-
Originally posted by ark28 View PostEttei vaan olisi DDE:n rele rikki: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=249301
Epäilen että itselläni on juurikin tuo DDE-rele rikki. Auto ei lähde käymään enää
ollenkaan. Juutupessa oli video jossa täysin
samat oireet/herjat. Mutta tietääkö arvon herrat mitä tuollanen rele mahtaa maksaa ja
joutuuko tuollaisen releen vaihdon koodaamaan?
Comment
-
-
Originally posted by lyfi View PostEpäilen että itselläni on juurikin tuo DDE-rele rikki. Auto ei lähde käymään enää
ollenkaan. Juutupessa oli video jossa täysin
samat oireet/herjat. Mutta tietääkö arvon herrat mitä tuollanen rele mahtaa maksaa ja
joutuuko tuollaisen releen vaihdon koodaamaan?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Sama vika
On riivannut E61 2004 3.0D värkkiä. Kaikki ? foorumin temput on kokeiltu.
Autossa on uusi akku, IBS-kaapeli on vaihdettu ja DDE:n sininen rele on vaihdettu.
Pakkasen hellitettyä sain auton liikkeelle ja vikakoodin lukuun. Sieltä löytyi monenlaista mm. IBS-kaapeliin liittyvää (kaapelin vaihto?), CAN-viesti ESP signaali epäkelpo, generaattori, sähköinen vika , 1,2,5,6 hehkut katkos, kaasuläpän säädin sähköinen/mekaaninen vika.
Vikakoodit kuitattiin ja auto käynnistettiin uudelleen, ei vikakoodeja. Kuitenkaan pakkasessa käynnistys ei onnistu, kun keltainen moottorin kuva ei syty kojetauluun.
Lisäänpä tähän vielä, että kunhan saa rysän käyntiin, ei jätä tielle ja moottori lämpimänä käynnistyy normaalisti.
Mistä voisi vielä etsiä vikaa, onko DDE paskana?Last edited by Ripatti; 09-01-2016, 16:11.
Comment
-
-
Itellä jätti 530d tielle tuossa viimeviikolla silleen että rupesi sekoilemaan kaikkia herjauksia,valoja ja vikakoodeja ja pysty aina ajamaan vähänaikaa kun antoi lisävirtaa. Noh loppupeleissähän siinä oli vikana se että laturista oli hiilet loppu ja ei ladannut kun satunnaisesti ja auto toimi aina sen aikaa kun akussa riitti kunnolla varausta. Vähällä selvisiE36 M3 "Kompressor" -93
E60 530d -04
Comment
-
-
Lisäänpä, että samalla kun vikakoodit luettiin, tsekattiin akun tila ja lataus.
Akun jännite 11.78 V, akku Exide 800A EN, varaus 545A EN. Käynnistystesti 9.95 V , lataustesti 14.39 V. Autolla oli ajettu paljon lyhyttä matkaa, mistä alhainen varaustila. Ollut latauksessa konehuoneen pisteissä, joten akun pitäisi olla täynnä. Silti ei sytytä keltaista moottorin kuvaa tauluun.
Comment
-
-
Originally posted by Ripatti View PostLisäänpä, että samalla kun vikakoodit luettiin, tsekattiin akun tila ja lataus.
Akun jännite 11.78 V, akku Exide 800A EN, varaus 545A EN. Käynnistystesti 9.95 V , lataustesti 14.39 V. Autolla oli ajettu paljon lyhyttä matkaa, mistä alhainen varaustila. Ollut latauksessa konehuoneen pisteissä, joten akun pitäisi olla täynnä. Silti ei sytytä keltaista moottorin kuvaa tauluun.E61 535D 360/750
Comment
-
-
Akkulaturi rikki käynnistys"avusta"?
Moi,
tein ilmeisesti virheen, kun annoin akkulaturin olla kiinni moottoritilan virtaterminaaleissa. Tämän jälkeen akkulaturi ei ole ollut entisensä. Nyt siitä ei lähde enää jännitettä ollenkaan. Joku etäinen muistikuva sanoo, että noita tommosia latureita ei pitäis laittaa kiinni autoon käynnistettäessä. Onko se todella näin? Toisaalta tuo on niin edullinen värkki, että tuskin kannattaa harkita korjaamista...
http://www.mattikaki.fi/sahkoturvall...aalilaturi.htm
Carstech 01.80.022 digitaalinen akkulaturi2005 530d(A) touring
ex: 1998 325tds touring
Comment
-
-
Vänkärin puolen sähköt sekaisin
Toivottovasti tuli oikeaan paikkaa. Vähän erillaisempaa sähkövikaa.
Auto 525d -05. Minulla alkoi kuukausi sitten vänkärin puolen parkkivalo edestä pätkimään ja se saattoi pätkiä ajona aikanakin (tuli ruutuun varoitus.) aikansa pätki sitä ja välillä ei toimi ilman mitään ilmoitteluja. ja nyt "varoittaa" aina kun käynnistän auton. No tämä päivä koitti ja sama homma vänkärin puolen takajarruvalon kanssa. eli ajon aikana tulee varoitusta että ei toimi ja välillä taas toimii. ja autosta on vuosi sitten mennyt pdc rikki (ei korjattu vieläkään kun paloi pinna niiden kanssa kokoajan) ja inpalla tuli koodi että eteen oikealle ei tule virtaa (en tiedä liittyykö pdc ongelma tähän mitenkään.)
Eli todennäköisestihän tuo etuparkki ja takasumarien johdot on hinkkautunut puhki jostakin päin vänkärin puolelta vai mitä mieltä olette? Mistähän kyseistä katkeamis kohtaa kannattaa ruveta metsästämään.
Tuli myös mieleen että maadoituksestahan toi ei varmaankaan johdu jos se kerta pätkii (välillä toimii jopa päiviä ja sit aloittaa taas shown) vai mitenkä?
Comment
-
-
Originally posted by MikeMike 525d View PostEli todennäköisestihän tuo etuparkki ja takasumarien johdot on hinkkautunut puhki jostakin päin vänkärin puolelta vai mitä mieltä olette? Mistähän kyseistä katkeamis kohtaa kannattaa ruveta metsästämään.2005 530d(A) touring
ex: 1998 325tds touring
Comment
-
-
Matkustajan puoleisen umpion alapuolella johtosarja kiertää jonkun muovin ja hiertyy siinä rikki. Omassakin oli muutaman johdon eriste selvästi huonossa kunnossa ja edelleen ilmeisesti pari jäi korjaamatta kun parkkivalo ja -tutka ei pelaa.
Lisäksi on mahdollista, että johdineristeet happanee siellä umpioiden sisällä (http://5series.net/forums/e60-discus...mbling-127261/)E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"
Comment
-
-
Jännitteensäädin(kö)?
Oireita pakkaskeleillä löytynyt oikeastaan kaikki mitä ketjussa mainittu. Akku vaihdettu, hihnapyörä ok. Satunnaisesti sytyttää "jouluvalot" ja ensimmäisellä kerralla ei käynnistynyt valoshown jälkeen.
Tänään töihin ajellessa seurasin salavalikosta jännitettä, alkumatkasta 14.9-15.1V (onko liian korkeat?), kun lämpesi tippui jännite 14.4-14.6V.
Valeon laturi keulalla, viittaisiko jännitteensäätimeen?
Oireita ollut ainoastaan nyt pakkasilla.G31 540d Xdrive -17
Ex: F11 530dA -14
Ex: E61 530dA -04
Ex: E36 320ci -92
Comment
-
Comment