Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 vikavalot villiintyivät (transmission fault, abs, dynamic drive jne...)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2323
    • Uusimaa

    #76
    -----
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Greenhorn
      Newbiemmer
      • Dec 2015
      • 20
      • Hyvinkää

      #77
      Nyt vaihdoin autoon jo uuden akunkin. Ei auttanut sekään... Samat herjat edelleen...

      Comment

      • Greenhorn
        Newbiemmer
        • Dec 2015
        • 20
        • Hyvinkää

        #78
        Keltainen moottorinmerkkivalo ei syty missään vaiheessa kun laitan virrat päälle. Johtuuko siitä ettei auto käynnisty?

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #79
          Originally posted by Greenhorn View Post
          Keltainen moottorinmerkkivalo ei syty missään vaiheessa kun laitan virrat päälle. Johtuuko siitä ettei auto käynnisty?
          Kyllä se siitä johtuu.

          Comment

          • lyfi
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 110

            #80
            Originally posted by ark28 View Post
            Ettei vaan olisi DDE:n rele rikki: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=249301


            Epäilen että itselläni on juurikin tuo DDE-rele rikki. Auto ei lähde käymään enää
            ollenkaan. Juutupessa oli video jossa täysin
            samat oireet/herjat. Mutta tietääkö arvon herrat mitä tuollanen rele mahtaa maksaa ja
            joutuuko tuollaisen releen vaihdon koodaamaan?

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #81
              Originally posted by lyfi View Post
              Epäilen että itselläni on juurikin tuo DDE-rele rikki. Auto ei lähde käymään enää
              ollenkaan. Juutupessa oli video jossa täysin
              samat oireet/herjat. Mutta tietääkö arvon herrat mitä tuollanen rele mahtaa maksaa ja
              joutuuko tuollaisen releen vaihdon koodaamaan?
              Parisen kymppiä taitaa olla marmorilla. Ei vaati mitään koodauksia.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Ripatti
                Bimmer Rookie
                • Jan 2016
                • 35
                • Kemijärvi

                #82
                Sama vika

                On riivannut E61 2004 3.0D värkkiä. Kaikki ? foorumin temput on kokeiltu.
                Autossa on uusi akku, IBS-kaapeli on vaihdettu ja DDE:n sininen rele on vaihdettu.

                Pakkasen hellitettyä sain auton liikkeelle ja vikakoodin lukuun. Sieltä löytyi monenlaista mm. IBS-kaapeliin liittyvää (kaapelin vaihto?), CAN-viesti ESP signaali epäkelpo, generaattori, sähköinen vika , 1,2,5,6 hehkut katkos, kaasuläpän säädin sähköinen/mekaaninen vika.

                Vikakoodit kuitattiin ja auto käynnistettiin uudelleen, ei vikakoodeja. Kuitenkaan pakkasessa käynnistys ei onnistu, kun keltainen moottorin kuva ei syty kojetauluun.

                Lisäänpä tähän vielä, että kunhan saa rysän käyntiin, ei jätä tielle ja moottori lämpimänä käynnistyy normaalisti.

                Mistä voisi vielä etsiä vikaa, onko DDE paskana?
                Last edited by Ripatti; 09-01-2016, 16:11.

                Comment

                • bwm
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 123
                  • Pyhäsalmi city

                  #83
                  Itellä jätti 530d tielle tuossa viimeviikolla silleen että rupesi sekoilemaan kaikkia herjauksia,valoja ja vikakoodeja ja pysty aina ajamaan vähänaikaa kun antoi lisävirtaa. Noh loppupeleissähän siinä oli vikana se että laturista oli hiilet loppu ja ei ladannut kun satunnaisesti ja auto toimi aina sen aikaa kun akussa riitti kunnolla varausta. Vähällä selvisi
                  E36 M3 "Kompressor" -93
                  E60 530d -04

                  Comment

                  • Ripatti
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2016
                    • 35
                    • Kemijärvi

                    #84
                    Lisäänpä, että samalla kun vikakoodit luettiin, tsekattiin akun tila ja lataus.
                    Akun jännite 11.78 V, akku Exide 800A EN, varaus 545A EN. Käynnistystesti 9.95 V , lataustesti 14.39 V. Autolla oli ajettu paljon lyhyttä matkaa, mistä alhainen varaustila. Ollut latauksessa konehuoneen pisteissä, joten akun pitäisi olla täynnä. Silti ei sytytä keltaista moottorin kuvaa tauluun.

                    Comment

                    • JAK85
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2015
                      • 210
                      • Pello

                      #85
                      Originally posted by Ripatti View Post
                      Lisäänpä, että samalla kun vikakoodit luettiin, tsekattiin akun tila ja lataus.
                      Akun jännite 11.78 V, akku Exide 800A EN, varaus 545A EN. Käynnistystesti 9.95 V , lataustesti 14.39 V. Autolla oli ajettu paljon lyhyttä matkaa, mistä alhainen varaustila. Ollut latauksessa konehuoneen pisteissä, joten akun pitäisi olla täynnä. Silti ei sytytä keltaista moottorin kuvaa tauluun.
                      Akku ei lataannu oikein millään täyteen jos on pakkasessa auto, lämpimässä tallissa paras jos saa välillä ladattua. Harkinnassa tuo arctic battery heater niin sillä sais akulle kesäkelit
                      E61 535D 360/750

                      Comment

                      • kalyytik
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 77
                        • Espoo

                        #86
                        Akkulaturi rikki käynnistys"avusta"?

                        Moi,

                        tein ilmeisesti virheen, kun annoin akkulaturin olla kiinni moottoritilan virtaterminaaleissa. Tämän jälkeen akkulaturi ei ole ollut entisensä. Nyt siitä ei lähde enää jännitettä ollenkaan. Joku etäinen muistikuva sanoo, että noita tommosia latureita ei pitäis laittaa kiinni autoon käynnistettäessä. Onko se todella näin? Toisaalta tuo on niin edullinen värkki, että tuskin kannattaa harkita korjaamista...

                        http://www.mattikaki.fi/sahkoturvall...aalilaturi.htm

                        Carstech 01.80.022 digitaalinen akkulaturi
                        2005 530d(A) touring
                        ex: 1998 325tds touring

                        Comment

                        • MikeMike 525d
                          Newbiemmer
                          • Mar 2013
                          • 5
                          • Helsinki

                          #87
                          Vänkärin puolen sähköt sekaisin

                          Toivottovasti tuli oikeaan paikkaa. Vähän erillaisempaa sähkövikaa.

                          Auto 525d -05. Minulla alkoi kuukausi sitten vänkärin puolen parkkivalo edestä pätkimään ja se saattoi pätkiä ajona aikanakin (tuli ruutuun varoitus.) aikansa pätki sitä ja välillä ei toimi ilman mitään ilmoitteluja. ja nyt "varoittaa" aina kun käynnistän auton. No tämä päivä koitti ja sama homma vänkärin puolen takajarruvalon kanssa. eli ajon aikana tulee varoitusta että ei toimi ja välillä taas toimii. ja autosta on vuosi sitten mennyt pdc rikki (ei korjattu vieläkään kun paloi pinna niiden kanssa kokoajan) ja inpalla tuli koodi että eteen oikealle ei tule virtaa (en tiedä liittyykö pdc ongelma tähän mitenkään.)

                          Eli todennäköisestihän tuo etuparkki ja takasumarien johdot on hinkkautunut puhki jostakin päin vänkärin puolelta vai mitä mieltä olette? Mistähän kyseistä katkeamis kohtaa kannattaa ruveta metsästämään.

                          Tuli myös mieleen että maadoituksestahan toi ei varmaankaan johdu jos se kerta pätkii (välillä toimii jopa päiviä ja sit aloittaa taas shown) vai mitenkä?

                          Comment

                          • kalyytik
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 77
                            • Espoo

                            #88
                            Originally posted by MikeMike 525d View Post
                            Eli todennäköisestihän tuo etuparkki ja takasumarien johdot on hinkkautunut puhki jostakin päin vänkärin puolelta vai mitä mieltä olette? Mistähän kyseistä katkeamis kohtaa kannattaa ruveta metsästämään.
                            Itellä ja varmaan aika monella muulla on johdot väsyneet poikki touring-version takaluukun saranoiden kohdalta. Itsellä peruutusvalot ja sumuvalot alko temppuilemaan. Tilalle tuli silikonieristeiset johtosarjat loppupäähän. Vaihtotyö on suht-kettumainen.
                            2005 530d(A) touring
                            ex: 1998 325tds touring

                            Comment

                            • melli
                              Bimmer Rookie
                              • May 2015
                              • 147
                              • Pori

                              #89
                              Matkustajan puoleisen umpion alapuolella johtosarja kiertää jonkun muovin ja hiertyy siinä rikki. Omassakin oli muutaman johdon eriste selvästi huonossa kunnossa ja edelleen ilmeisesti pari jäi korjaamatta kun parkkivalo ja -tutka ei pelaa.

                              Lisäksi on mahdollista, että johdineristeet happanee siellä umpioiden sisällä (http://5series.net/forums/e60-discus...mbling-127261/)
                              E61 530dA 2004 "velipojan (rip) vanha"

                              Comment

                              • kuisma
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2011
                                • 48
                                • Helsinki

                                #90
                                Jännitteensäädin(kö)?

                                Oireita pakkaskeleillä löytynyt oikeastaan kaikki mitä ketjussa mainittu. Akku vaihdettu, hihnapyörä ok. Satunnaisesti sytyttää "jouluvalot" ja ensimmäisellä kerralla ei käynnistynyt valoshown jälkeen.

                                Tänään töihin ajellessa seurasin salavalikosta jännitettä, alkumatkasta 14.9-15.1V (onko liian korkeat?), kun lämpesi tippui jännite 14.4-14.6V.

                                Valeon laturi keulalla, viittaisiko jännitteensäätimeen?

                                Oireita ollut ainoastaan nyt pakkasilla.
                                G31 540d Xdrive -17
                                Ex: F11 530dA -14
                                Ex: E61 530dA -04
                                Ex: E36 320ci -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎