Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 takaluukun ikkuna aukeaa itsestään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa84
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 25
    • Finland

    E61 takaluukun ikkuna aukeaa itsestään

    Terve,

    E61 vm. 2007 takaluukun ikkuna aukeaa jatkuvasti itsestään. Ikkuna pysyy kiinni kun autossa ei ole virrat päällä, mutta kun auton laittaa käyntiin niin yleensä ikkuna aukeaa ja takakontin "peitto" laukeaa yläasentoon. Tällöin tietysti ajotietokone myös herjaa "boot open". Ikkuna ei pysy kiinni ajon aikana vaan lukosta kuuluu säännöllisesti surinaa eli ilmeiseti aukoo lukkoa jatkuvasti.

    Onko näkemyksiä, mistä vika johtuu ja onko hankala korjattava?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by jartsa84 View Post
    Terve,

    E61 vm. 2007 takaluukun ikkuna aukeaa jatkuvasti itsestään. Ikkuna pysyy kiinni kun autossa ei ole virrat päällä, mutta kun auton laittaa käyntiin niin yleensä ikkuna aukeaa ja takakontin "peitto" laukeaa yläasentoon. Tällöin tietysti ajotietokone myös herjaa "boot open". Ikkuna ei pysy kiinni ajon aikana vaan lukosta kuuluu säännöllisesti surinaa eli ilmeiseti aukoo lukkoa jatkuvasti.

    Onko näkemyksiä, mistä vika johtuu ja onko hankala korjattava?
    Se kytkin on kastunut.
    Kamppea siinä kytkimen nupista kansi irti,
    kuivaa kytkin ja eristä se esim. pakkasen kestävällä saniteettisilikonilla.
    Jos kytkin on hapettunut, joudut ostamaan uuden nupin, vuosi sitten tingitti hinta oli 33,50 tjsp.
    Last edited by MajorDrake; 09-12-2010, 15:34.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • jartsa84
      Newbiemmer
      • Mar 2010
      • 25
      • Finland

      #3
      Kiitos vinkistä. Kokeillaan.

      Comment

      • RJH
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 47
        • Pohjois-Suomi

        #4
        Komppaan majuria. Minulla oli sama sika syksyllä ja kuivaaminen auttoi. Kannattaa ainakin kokeilla ensi kuivaamista, kun ei ole kuin 15 min homma.

        Jos ei tykkää ajella autolla takikkuna auki niin ainakin minulla ikkuna pysyi kiinni kun napsas ovet lukkoon keskuslukon kytkimestä heti kun kaikki kyytiläiset oli sisällä autossa...

        Comment

        • Pex
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 353
          • Kuusamo

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Se kytkin on kastunut.
          Kamppea siinä kytkimen nupista kansi irti,
          kuivaa kytkin ja eristä se esim. pakkasen kestävällä saniteettisilikonilla.
          Jos kytkin on hapettunut, joudut ostamaan uuden nupin, vuosi sitten tingitti hinta oli 33,50 tjsp.
          Sama vika täällä..
          Meinaat kytkimellä siis sitä ikkunan aukaisunamiskuukkelia joka lasissa kiinni?
          Lähteekö auki miten? Etten hajota niinku normaalisti melkein kaikkien irrotettavien kansa käy mihin tuossa omassa E61:ssä kosken
          Nykyään mennään Volkkarilla

          Ex. E61 520dA 2006

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7524
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by Pex View Post
            Sama vika täällä..
            Meinaat kytkimellä siis sitä ikkunan aukaisunamiskuukkelia joka lasissa kiinni?
            Lähteekö auki miten? Etten hajota niinku normaalisti melkein kaikkien irrotettavien kansa käy mihin tuossa omassa E61:ssä kosken
            Kyllä, juuri sitä.

            Siinä on kansi, joka on hakasilla kiinni, hakaset on sivusuunnassa.
            Varovasti meisselillä tai puukolla kampeamalla saat kannnen irti.
            yleensä toinen hakanen kyllä hajoaa vähän,
            mutta kun pistää sialla tms. silikoonilla kiinni,
            kyllä se paikallaan pysyy riittävän hyvin...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #7
              No ni. 2 kk ollu E61 LCI omistuksessa ja nyt vasta ensimmäinen vika. Takaluukku ja takalasi toimivat ihan oikein. Aukeavat siis aukaisunapeista, menevät kiinni ja lukkoon ja myöskin pysyvät kiinni (lasi ei siis aukeile itsestään). Auto herjaa kuitenkin Boot open! ja sisävalot jäävät palamaan, kun lähtee liikkeelle. Onko vikakuvauksen perusteella veikkauksia tai, että selviääkö lasin napin kuivaamisella/uusimisella vai joko tässä pääsee johtotehtäviin?
              E61 525d LCI

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Originally posted by Ha2 View Post
                No ni. 2 kk ollu E61 LCI omistuksessa ja nyt vasta ensimmäinen vika. Takaluukku ja takalasi toimivat ihan oikein. Aukeavat siis aukaisunapeista, menevät kiinni ja lukkoon ja myöskin pysyvät kiinni (lasi ei siis aukeile itsestään). Auto herjaa kuitenkin Boot open! ja sisävalot jäävät palamaan, kun lähtee liikkeelle. Onko vikakuvauksen perusteella veikkauksia tai, että selviääkö lasin napin kuivaamisella/uusimisella vai joko tässä pääsee johtotehtäviin?
                Napin uusiminen ei ainakaan huononna tilannetta, ei ole kallis eikä kummonen homma vaihtaakkaan. Noin vartti siinä menee jos ei ole jumittunu lasiin kiinni. Johtotehtävät taas näät ku avaat oikean puolen saranan vierestä kuorta.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7524
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Ha2 View Post
                  No ni. 2 kk ollu E61 LCI omistuksessa ja nyt vasta ensimmäinen vika. Takaluukku ja takalasi toimivat ihan oikein. Aukeavat siis aukaisunapeista, menevät kiinni ja lukkoon ja myöskin pysyvät kiinni (lasi ei siis aukeile itsestään). Auto herjaa kuitenkin Boot open! ja sisävalot jäävät palamaan, kun lähtee liikkeelle. Onko vikakuvauksen perusteella veikkauksia tai, että selviääkö lasin napin kuivaamisella/uusimisella vai joko tässä pääsee johtotehtäviin?
                  Takaluukun johtosarjat...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Dabbler
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 102
                    • Lpr

                    #10
                    Aika selvä nappivika, siinä napin johdoissa kulkee myös kiinniolo tieto, itselläni kun teki samaa niin otin johdon irti napista niin ei enää mennyt auto "nukkumaan" ja tyhjäsi akun, eli jos ei saa kiiniolo tietoa polttaa ilmeisesti myös sisävaloja.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Dabbler View Post
                      Aika selvä nappivika, siinä napin johdoissa kulkee myös kiinniolo tieto, itselläni kun teki samaa niin otin johdon irti napista niin ei enää mennyt auto "nukkumaan" ja tyhjäsi akun, eli jos ei saa kiiniolo tietoa polttaa ilmeisesti myös sisävaloja.
                      Aikamoista.. Tuolla on aikamonta e61:stä missä on nappi rikki eikä niissä kyllä akut tyhjene..
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7524
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by Rahu View Post
                        Aikamoista.. Tuolla on aikamonta e61:stä missä on nappi rikki eikä niissä kyllä akut tyhjene..
                        Kyllä noita on tullut vastaan, kun siellä kalvon välissä on kosteutta, napsuttelee satunnaisesti itsekseen kytkintä ja aina tällöin auto herää nukkumasta... Tämä oireilee siten että luukku pomppii auki,
                        jos ovet eivät ole lukossa. Jos ajaessa ovet menee lukkoon, ei välttämättä heti huomaa että missä on vika.

                        Sellaista ei ole tullut vastaan että sisävalot jäisivät päälle,
                        ei se tieto luukun auki olemisesta mene ko. piuhan kautta...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Dabbler
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 102
                          • Lpr

                          #13
                          En nyt muista enää tarkkaan kun on mennyt parivuotta tuosta, mutta irroitin nimenomaan rikkinäisen napin takia johdon liittimen takaluukun sisältä, joka menee tuonne nappihässäkälle, muistaakseni siinä oli neljä johdinta eli kahdessa meni kytkintieto luukun aukiolosta, meinasin viisaana korjata ongelman noin ettei luukku napsahtele itsestään auki ennenkuin jaksan/saan hommattua uuden kytkimen.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by MajorDrake View Post
                            Kyllä noita on tullut vastaan, kun siellä kalvon välissä on kosteutta, napsuttelee satunnaisesti itsekseen kytkintä ja aina tällöin auto herää nukkumasta... Tämä oireilee siten että luukku pomppii auki,
                            jos ovet eivät ole lukossa. Jos ajaessa ovet menee lukkoon, ei välttämättä heti huomaa että missä on vika.

                            Sellaista ei ole tullut vastaan että sisävalot jäisivät päälle,
                            ei se tieto luukun auki olemisesta mene ko. piuhan kautta...
                            Nyt mennään jo asian vierestä taas.. Tottakai se pitää auton hereillä jos se napsuu koko ajan, mutta nyt oli kyse siitä että nappi on irti/piuha poikki.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7524
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Originally posted by Dabbler View Post
                              En nyt muista enää tarkkaan kun on mennyt parivuotta tuosta, mutta irroitin nimenomaan rikkinäisen napin takia johdon liittimen takaluukun sisältä, joka menee tuonne nappihässäkälle, muistaakseni siinä oli neljä johdinta eli kahdessa meni kytkintieto luukun aukiolosta, meinasin viisaana korjata ongelman noin ettei luukku napsahtele itsestään auki ennenkuin jaksan/saan hommattua uuden kytkimen.
                              2 piuhaa siinä kytkimessä on...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎