Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 530d tehot ja kierrokset hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Burre
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 40
    • Salo

    e61 530d tehot ja kierrokset hukassa.

    Auto ei ota kieroksia kuin hieman yli 3000, ei vapaalla eikä ajossa.hienosti kiertää tohon 3000 ja jää siihen. ohittaminen todella vaikeaa. voisiko vaikuttaa kun ulkona pakkasta 28 astetta.Alipaineletku? ilmamassamittari? siirtopumppu?
  • Burre
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 40
    • Salo

    #2
    kaupunki ajossa tätä vikaa ei huomaa mitenkään.

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Piuhaan kiinni
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Anzafin
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 3747
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Burre View Post
        kaupunki ajossa tätä vikaa ei huomaa mitenkään.
        Olisko DPF tukossa. Koita saada vikakoodit luettua.
        Tässä tarinaa viime talvelta:
        http://forums.5series.net/topic/9472...1#entry1120691

        Täällä BTCF:llä on myös käsitelty aihetta melko monipuolisesti:
        http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=dpf

        Voi olla tietysti joku turbon alipaineletkukin...

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          #5
          Originally posted by Burre View Post
          Auto ei ota kieroksia kuin hieman yli 3000, ei vapaalla eikä ajossa.hienosti kiertää tohon 3000 ja jää siihen. ohittaminen todella vaikeaa. voisiko vaikuttaa kun ulkona pakkasta 28 astetta.Alipaineletku? ilmamassamittari? siirtopumppu?
          Tuli mieleen, onko sulla vaihdelaatikon vikamoodi päällä? Se tekee kulkupuolesta todella nuhasta ja ei kierrätä kunnolla.
          Pitäs näkyä ihan iDriven kautta ja hälyytelläkin kyllä jos on päällä.
          Noi virtaongelmat vaan lauko sitä ainakin itellä sillon kun oli ongelmia.
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • Burre
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 40
            • Salo

            #6
            ei herjaa mitään i-drive

            Comment

            • diffas
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 215
              • Lahti

              #7
              Voisinpa väittää että MAF oireilee. Ei anna vikakoodia, mut antaa vääriä arvoja ja ainaki vageis vaikuttaa yllättävästi myös automaatin toimintaan.
              Kingdiesel Racing

              Comment

              • Burre
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 40
                • Salo

                #8
                jos olis vaihdelaatikon vikamodepäällä niin luulisi ottavan kierroksia kuitenkin vapaalla

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #9
                  Originally posted by Burre View Post
                  jos olis vaihdelaatikon vikamodepäällä niin luulisi ottavan kierroksia kuitenkin vapaalla
                  Joo ei sitten ole. Tuli vaan mieleen niin heitin ajatuksella.

                  Jos ei kierrä vapaallakaan niin en usko DPF:n tukkoisuuteen. Se auto kuitenkin paikallaan kierrätettynä tuottaa niin paljon vähemmän pakokaasua kuin rasituksessa, että puutumiskohta ois kyllä selkeästi eri. Tai voihan tossakin kai joku vikatila olla päällä. Sitä tuskin ilman lukulaitetta sitten näkee.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • Anzafin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 3747
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by viktor View Post
                    Joo ei sitten ole. Tuli vaan mieleen niin heitin ajatuksella.

                    Jos ei kierrä vapaallakaan niin en usko DPF:n tukkoisuuteen. Se auto kuitenkin paikallaan kierrätettynä tuottaa niin paljon vähemmän pakokaasua kuin rasituksessa, että puutumiskohta ois kyllä selkeästi eri. Tai voihan tossakin kai joku vikatila olla päällä. Sitä tuskin ilman lukulaitetta sitten näkee.
                    Ah joo...
                    Mulla meni ohi tuo että ei vapaallakaan ota kiekkaa.. Eli ei varmaan sitten ole DPF.

                    Comment

                    • caltsu
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 81
                      • orimattila

                      #11
                      Mulla kun meni DPF tukkoon lopullisesti niin ei kiertänyt vapaallakaan yli 3200rpm.
                      Ja tehoa oli just sen verran että ajamaan pystyi tien tukkona.

                      Auto 12/04

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Eiköhän tuo vikakoodeista aika pitkälle selviä.

                        Täällä voi jokainen veikata eri asiaa mutta toivottavasti kukaan ei kuitenkaan ala näiden arvausten perusteella mitään osia vaihtamaan, mukavaa luettavaa kylläkin näin Jouluna.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Burre
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 40
                          • Salo

                          #13
                          totta vikakoodeistajan se selviää. tosin monella ilmamäärä mittari ei ole herjannut mitään koodeissa jos on ollut rikki.

                          Comment

                          • Badpig
                            Newbiemmer
                            • Jan 2009
                            • 2
                            • kemi

                            #14
                            Kyllähän tuo massamittari vialta kovasti kuulostaa. Ei välttämättä anna vikakoodia.

                            Comment

                            • Lapanen
                              Newbiemmer
                              • Oct 2008
                              • 18
                              • joensuu

                              #15
                              itellä e39:ssä sama ongelma pikkusen reilun 2 tonni ajossa ottaa kierroksia ja ylämäkeen vaihtaa pienempää. samoin tyhjäkäynnillä tärisyttää kone sillätavalla että tuntuu ettei kunnolla sais polttoainetta? itsekin tota ilmanmassa mittaria epäilin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎