Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 jäätyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    #16
    Originally posted by _nixu_ View Post
    No monessa paikassa korjaillaan pääasiassa muita merkkejä ja bemareiden kanssa vedetään sitten mutulla. Näin se muissakin toimii. Katsos kun ei jakseta lukea niitä tehtaan ohjeita
    Tämä on totta, siksi yritänkin asioida vain pääsääntöisesti bemaria laittavissa paikoissa.
    Ilman tätä foorumia ja paria ulkomaalaistakin, olis kyllä monta kertaa mennyt sormi suuhun ja hommat pieleen jos olisi vaan merkkiorganisaation juttuja seurannut. Mutta ymmärrettäväähän se on, alkaa nuilla olla vähän liikaa mitä pitäisi tietää ja ehtiä. Onneksi sitten on olemassa myös harrastajia ja vähän perehtyneempiä asentajia.
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • -challenger-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 2150
      • L a h t i

      #17
      Originally posted by Peltsii View Post
      Kuka käski ostaa dieselin
      Mulla on kyl bensakoneel.. Ihmetyttää vaan kun auto maksaa uutena jtn 50tonnia niin tälläsiä vikoja mitä porukalla täällä on..

      Comment

      • TMW
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 145
        • Kempele

        #18
        Eihän se hinta kerro mitään auton soveltuvuudesta näihin -30'C ympäristötekijöihin. Montako Ferraria tuolla moottoritiellä pyörii ? Kannattaa osta Lada talveksi ja ajella muilla sitten lauhemmilla vuodenajoilla....

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          #19
          Eipä ole paljon sen valoisampaa uudehkolla VAG konsernin tuotteellakaan, tässä lähiaikoina nyt pakkasella mennyt vaihteensiirtovaijeria, ovenkahvan vaijerin irtoamista, pesunestesäiliö letku halkes, airbagin valo syttyy tasaisin välein, katto on ruosteessa (takaluukku korjattu jo). Niin ja toinen ajovaloumpion liitin lähtee irti kun pakkasella kääntää rattia (kääntyvät xenonit), vaatinee puskurin irrotuksen että liittimen saa takaisin (on toki jo patentoitu niin että seuraavaksi antaa joku muu paikka periksi).
          Siinäkin kyse kuitenkin liki 50ke autosta uutena. Että ei se hinta kerro muutakuin sen että siinä on vikakohteita (varusteita siis) enemmän.

          Jos haluaette varman auton niin ostakaa hyvä 124 korinen 300td mese (mistähän niitä muuten vielä löytyis)
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #20
            Joo kaveri laittoi just viestiä vm 06-07 TDI passat oli jättänyt välille..ei kehunut tuotakaan keksintöä
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by veku View Post
              Joo kaveri laittoi just viestiä vm 06-07 TDI passat oli jättänyt välille..ei kehunut tuotakaan keksintöä
              niihän se on että jos luotettava pitää olla niin 200-300d mannelavetti (diesel) tai 240 volvo (bensa) on niitä toimivimpia
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #22
                Originally posted by Spetke View Post
                Mutta akkua ladataan aina vain ja ainoastaan moottoritilan virtaliitäntä pistokkeiden kautta, jotta ibs anturi pysyy ajantasalla.
                Tottakai järkevintä on ladata akkua moottoritilassa olevien liitäntöjen kautta ihan käytännönsyistä mutta IBS:n ja sitä hyödyntävän säätöjärjestelmän toimintaan (ulkoisella) latauspisteellä ei ole merkitystä. Intelligent (heh, osaa jännite-, virta- ja lämpötilamittauksen ja lähettää nämä tiedot väylän kautta) Battery Sensor ja siihen liittyvä latauksen ohjaus osaa kyllä kunnossa ollessaan määrittää akun kulloisenkin tilan ja virrantarpeen akun lämpötila-, napajännite- ja kuormavirtamittauksen perusteella. Säätöjärjestelmän toiminta nykyisellään on enemmänkin reaaliaikaista, ei takautuvaa tai ennakoivaa.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #23
                  Originally posted by peto2 View Post
                  niihän se on että jos luotettava pitää olla niin 200-300d mannelavetti (diesel) tai 240 volvo (bensa) on niitä toimivimpia
                  Bensa E32 BMW M30 koneella on lähes ikiliikkuja ilman suurempia vikoja. Kyllä tuolla nyt noin sata kertaa ennemmin ajaa kuin 240 volvolla... Kulutuksessa jos on eroa niin bmwn hyväksi varmasti.

                  Comment

                  • K2Ri
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1829
                    • London, UK & Germany

                    #24
                    Originally posted by -challenger- View Post
                    Ja mäkun luulin että beeämwee on laatu auto. Vittu oikeesti mitä paskoja.
                    Tuntuu täälläkin porukalla hajoavan vehkeet ihan käsiin. Ite saa pelkoperseessä mennä starttaamaan autoa tonnekun ei tiedä mikä siitäkin kilkkaa. Vai pitääks toi paska viiä lämpimää tallii talveks ja ostaa mopo..
                    Tämä on kyllä niin totta!
                    Katsoo tätäkin Ongelmat -osioo, niin suunnilleen joka toinen threadi alkaa E60/E61 sanoilla. Huolestuttavaa..

                    Onhan tuo auto ladattu täyteen kaikkea kivaa elektroniikkaa ja viihdettä, mutta nyt talven tullen pistää vituttaa sellaisten asioiden toimimattomuus, kuin tuulilasinpesusuuttimet jäätyy heti -1 asteessa vaikka mitä myrkkyä säiliöön laittais, samoin sivuikkunoita ei saa ikinä auki ellei raappaa kynnet verellä niitä kumilistoja lasista irti ennen ajoonlähtöä, sadetunnistin lopettaa toimintansa ilmeisen herkästi jos lasiin tulee paska/suolakalvo ja vaatii piuhanpäässä nollauksen jatkaakseen taas toimintaa jne pikkujuttuja.
                    Last edited by K2Ri; 27-12-2010, 13:32.
                    sigpic
                    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #25
                      Originally posted by veku View Post
                      Joo kaveri laittoi just viestiä vm 06-07 TDI passat oli jättänyt välille..ei kehunut tuotakaan keksintöä
                      Nooh , pari ominaisuutta 3C:ssäkin on mutta hyvä peli kun ne laittaa kuntoon , ei yleensä ihmevikoja..
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #26
                        Originally posted by -challenger-
                        Ja mäkun luulin että beeämwee on laatu auto. Vittu oikeesti mitä paskoja.
                        Tuntuu täälläkin porukalla hajoavan vehkeet ihan käsiin. Ite saa pelkoperseessä mennä starttaamaan autoa tonnekun ei tiedä mikä siitäkin kilkkaa. Vai pitääks toi paska viiä lämpimää tallii talveks ja ostaa mopo..
                        Originally posted by K2Ri View Post
                        Tämä on kyllä niin totta!
                        Katsoo tätäkin Ongelmat -osioo, niin suunnilleen joka toinen threadi alkaa E60/E61 sanoilla. Huolestuttavaa..
                        Heh, on kyllä aikamoisia paskakasoja kun ongelmat osiossa on vaa pelkästää penareit
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • r_vesa
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2009
                          • 117
                          • Finland

                          #27
                          hold your horses..

                          Kirjoitin lyhyen raportin tuonne E60 akku asiaa palstalle ja ajattelin laittaa tännekin kommentin kun tuntuu pakkasen myötä monien tunteet lämpenevän.

                          Asensin kokeeksi 5v vanhaan 80Ah akkuun akun lämmittimen sekä eristeet ympärille. Ei ole lohko-, letku-, tai polttoainekäyttöistä lämmitintä apuna. Hyvin on käyntiin lähtenyt ja ne muutamat vikavalotkin joita on tullut, on hävinnyt lyhyen ajon jälkeen.

                          En ole jaksanut tieteellistä mittauskäyrästöä asiasta vääntää, mutta vahvasti vaikuttaisi siltä että akun jäätyminen on iso syy näihin vikavalojen syttymisiin ja elektronisten laitteiden ongelmiin.

                          Sehän voi olla että pelkällä muutaman euron eristeiden asentamisella selviäisi pahimpien pakkasten yli mikäli autoa käytetään säännöllisesti.. ?
                          '11 M-Sport 528i
                          '15 KTM 1190 R

                          Comment

                          • jusv
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 145
                            • Turenki

                            #28
                            Originally posted by buksin-1 View Post
                            Siirtopumppu:think, mutta ensi piuhaan kiinni, niin saisi tiedon varmuudella.

                            Siirtopumppu voi ehkä lähteä vielä käyntiin esim. koputtamalla sitä.
                            Missäs se siirtopumppu on siellä konehuoneessa, täytyy mennä takomaan omaani...perikles. 2006 TD tuuring.

                            Thx

                            Jussi

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              #29
                              Originally posted by jusv View Post
                              Missäs se siirtopumppu on siellä konehuoneessa, täytyy mennä takomaan omaani...perikles. 2006 TD tuuring.

                              Thx

                              Jussi
                              siirtopumppu on tankissa
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • viktor
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1272
                                • ...

                                #30
                                Originally posted by K2Ri View Post
                                Onhan tuo auto ladattu täyteen kaikkea kivaa elektroniikkaa ja viihdettä, mutta nyt talven tullen pistää vituttaa sellaisten asioiden toimimattomuus, kuin tuulilasinpesusuuttimet jäätyy heti -1 asteessa vaikka mitä myrkkyä säiliöön laittais, samoin sivuikkunoita ei saa ikinä auki ellei raappaa kynnet verellä niitä kumilistoja lasista irti ennen ajoonlähtöä, sadetunnistin lopettaa toimintansa ilmeisen herkästi jos lasiin tulee paska/suolakalvo ja vaatii piuhanpäässä nollauksen jatkaakseen taas toimintaa jne pikkujuttuja.
                                Eikös pesurinsuuttimissa ole lämmitys? Ainakin omassa on ja sulattaa pitkän matkaa konepelliäkin.
                                Sivuikkunat saa auki kun viitsii käsitellä silikonilla ne ylätiivisteet. Nämä kyllä hoitamattomina jäätyy kaikissa autoissa.

                                Mutta totta se on että esim tuo tänään pihasta lähtenyt 520i tuotti ihan erilailla hukkalämpöä kuin tuollainen tuorehko dieselauto.
                                ///M5
                                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎