Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo ujeltaa E61 535d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #16
    Kyseessähän oli isompi turbo?
    Sillehän tulee lyhyt putki ilmanputsarilta, eikai sinne voi jäätä mihinkään kertyä?
    Putkihan laskee suoraan turbolle...

    535d LCI:ssä huohottimessa ei ole vortexia vaan joku kumikalvo...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #17
      Samalla laillahan 535d:ssä tulee toi huohotusputki imuputkeen juuri ennen ahdinta. Eli sanoisin että on kertänyt huohotinputkeen tai putken suun ympärille jäätä joka sit on imeytynyt ahtimeen. Just useita vastaavia tapauksia ollu tuolla Audifinnsin puolella, kompurasiivet mutkalla. Tuskin kaikilla kuitenkaan mitään oravaa ahtimeen oo imeytyny? Kuvittelisin et metalliputki jäätyy vielä muoviputkea herkemmin. Huohotinputken eristäminen tuskin haittais mitään..?
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7524
        • Jyväshyvä

        #18
        Ei LCI:ssä ainakaan ole huohotinputki metallinen...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7524
          • Jyväshyvä

          #19
          Originally posted by Thuppu View Post
          Samalla laillahan 535d:ssä tulee toi huohotusputki imuputkeen juuri ennen ahdinta. Eli sanoisin että on kertänyt huohotinputkeen tai putken suun ympärille jäätä joka sit on imeytynyt ahtimeen. Just useita vastaavia tapauksia ollu tuolla Audifinnsin puolella, kompurasiivet mutkalla. Tuskin kaikilla kuitenkaan mitään oravaa ahtimeen oo imeytyny? Kuvittelisin et metalliputki jäätyy vielä muoviputkea herkemmin. Huohotinputken eristäminen tuskin haittais mitään..?
          No joo, tuo voisi olla ainut selitys...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • jinder
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 34
            • Espoo

            #20
            yläkautta

            Originally posted by Casull View Post


            Pytyykö turbon vaihtamaan yläkautta vai pitääkö koko kone nostaa pois?

            Onkohan siivenpalat jääny cooleriin?
            Jos on niin pitääkö sekin irroittaa vai annanko vain palojen olla siellä?
            Ainakin 535d:hen homman pystyy tekemään kokonaan yläkautta. Ison turbon öljyn paluuletku on hankala irrottaa, kun moottorin kannake on edessä. Jäi se itseltäkin avaamatta ja siitä syystä joutui kaikki pakosarjan pinnapultit ruuvaamaan irti koneen kyljestä paketin nostamiseksi suoraan ylöspäin. Paluuletku on isossa turbossa kiinni torxilla ja se pitäisi saada avattua noin 2cm tilaan. Tämän irroitusta kokeillessa tuli turhaan avattua pohjapanssarikin.

            Itselläni jäi palat luultavasti mukana kulkemaan.
            ex: E70 4.8i
            ex: E61 535D
            ex: E46 330D

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #21
              Casull:n allekirjoituksen perusteella kyseessä on yhden turbon M57N2 ja neliveto eli turbo irrotetaan alakautta. neliveto tuo oman ihanan lisänsä hommaan kun DPF ei mahdu suosiolla tulemaan ulos vaan purkamista riittää takavetoon verrattuna enemmän.
              ---

              Comment

              • Casull
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 207
                • Nivala

                #22
                Voi paska.
                Kiitos kuitenkin neuvosta, osaanpahan varata pidemmän viikonlopun vaihtohommaan.

                Mitä eilen tuota kattelin niin olin jo lähes varma että sen ehkä saa yläkautta pois. Ainakin pakosarjan ja turbon liitokseen ja turbon ja suodattimen liitoksiin pääse yläkautta käsiksi suht helposti.

                Juurikin allekirjoituksen yksiturboisesta nelikosta on kysymys.
                Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #23
                  Niin joo jos päätät irrottaa pakosarjan niin teoriassa yläkauttakin onnistuu. En tosin ole kokeillut sillä tavalla.. Taitaa pakosarjan irrotuskin olla joistakin kohden ongelma. Helppoa tuo joka tapauksessa LCI *35d:hen verrattuna on.
                  ---

                  Comment

                  • Sekottaja
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 73
                    • kuopio

                    #24
                    VAG-konsernin dieseleitä omistaneena ongelmana on juurikin tuo kondenssiveden kertyminen välijäähdyttimeen. Itselläkin edellisessä 1,9 tdi 150pd toledossa oli pakkasten jäljiltä varmaan pari desiä coolerin pohjalla kun käytin letkuja irti. Tuossa ongelma oli pahempi koska tehtaan jäljiltä jo koko keulan kokoinen cooleri kuten 2,0 tdi:ssäkin joissa samaa ongelmaa. Sitä aikaisemmassa pikku coolerilla varustetussa tdi:ssä ei tuota ongelmaa ollut. Isompi cooleri jäähdyttää pakkasilla tehokkaasti lämmintä ahtoilmaa ja jossain kohtihan se muuttuu vedeksi. Ongelma poistuu käyttämällä talvella coolerin edessä vaikka pahvia.
                    530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Vagien ongelmat joita itse tarkoitin koskevat lähinnä bensaturboja, 1.8T. Kovin helpostihan jää ei enää painepuolelta välijäähdyttimestä kulkeudu takaisin kompuraan joten eri ongelmasta siis kyse.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • puerco
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 1135
                        • Espoo

                        #26

                        Jahas, lainataas topiccia. 530d ja äsken kaupunkimatkalla alkoi kuulua 2500-3000 välillä tuollainen. Häviää isommassa kierroksessa.

                        Kuuluu tuossa videossa kyllä kun tarkkaan kuuntelee HDna.
                        Vetoja on silti ihan hyvin eli auto liikkuu "normisti".

                        Mitäs hemmettiä ?? En asentanut remmiahdinta. !!!
                        MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                        https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                        https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                        IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                        Comment

                        • pyyn0
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 1053
                          • Fin

                          #27
                          Originally posted by puerco View Post
                          http://www.youtube.com/watch?v=38ib6...&feature=feedu
                          Jahas, lainataas topiccia. 530d ja äsken kaupunkimatkalla alkoi kuulua 2500-3000 välillä tuollainen. Häviää isommassa kierroksessa.

                          Kuuluu tuossa videossa kyllä kun tarkkaan kuuntelee HDna.
                          Vetoja on silti ihan hyvin eli auto liikkuu "normisti".

                          Mitäs hemmettiä ?? En asentanut remmiahdinta. !!!
                          oliskohan se kuiteskin pakosarja, tai tiiviste sarjan ja turbon välistä.
                          -BMW F11 530xd -12
                          -BMW E60 530dA -04
                          -BMW E23 735iA -85
                          Ex
                          -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                          -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                          -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                          -BMW E39 528i 96

                          Comment

                          • kvt
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 236
                            • Satakunta

                            #28
                            Turbon ja pakosarjan välisen laipan tiiviste vuotaa melkoisella varmuudella. Mulla tuli ainakin avan samanlainen ääni, mikä hävisi suuremmilla kierroksilla, kun tiiviste alkoi vuotaa.
                            Onko vikakoodeja tullut mistään liian kovista pakolämmöistä tai muuta vastaavaa?

                            edit: Joku ehtikin vastaamaan jo mun kirjoitellessa.
                            Last edited by kvt; 29-01-2011, 16:56.
                            -12 F11 530Da

                            Comment

                            • puerco
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 1135
                              • Espoo

                              #29
                              ^Ei ole ainakaan idriven kautta antanut mitään koodia. Pitää mennä letkun päähän. Sa varmaan samalla ihmetellä aika vaihtoon. Grrr.
                              MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                              https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                              https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                              IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                              Comment

                              • Raine
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2603
                                • N/A

                                #30
                                .........
                                Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:14.
                                ///Motorporot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎