Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo ujeltaa E61 535d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    #31
    Originally posted by Raine View Post
    Minulla ei ollut mitään tuohon liittyviä vikakoodeja vaikka pakosarja oli halki, eikä vedossa huomannut mitään poikkeavaa. Ainoastaan vakkarin muistinappia painettaessa kiihdytys oli sellainen rykäisevä. Minulla auto muuttui totaalisesti pakosarjan vaihdon yhteydessä, käyntiääni hiljeni ja käytös muuttui paljon pehmeämmäksi ja miellyttävämmäksi. Minulle tosin asennettiin E39 valurautainen pakosarja, että enää ei pitäisi pakosarjaongelmia esiintyä. Pakosarjan tiivisteet maksoi 23€ sarja ja turbon tiiviste 7€ KL-varaosista.

    Niin ja minulla on M57N moottori, siihen valurautasarja kävi heittämällä paikoilleen. Valusarjan sopivuudesta M57N2 koneeseen ei ole tietoa.
    Eli passaa alkupään 530d koneisiin? Valmistusvälistä mitään hajua?
    Nokea alkanut ilmestymään myös omassa tuonne pakosarjan tienoille, äänissä en muutosta ole huomannut.
    Ei sattumalta löydy osanumeroa tuolle valurautasarjalle? Tollasen vois varmaan laittaa käytettynäkin, tosin koneistamon kautta.
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #32
      .........
      Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:13.
      ///Motorporot

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        #33
        Originally posted by Raine View Post
        Ainakin nuihin M57N koneisiin käy se valurautasarja, pakosarjan tiivisteetkin on samalla varaosanumerolla E39:ssä ja E61:ssä. Turbonlaipan tiiviste on eri varaosanumerolla mutta se on täysin samanlainen valurautasarjan turbonlaipan kanssa. Oma auto on -04 vuosimallia.

        Tuossa on linkki E39 valurautapakosarjaan mistä näkyy varaosanumero, samalta listalta löytyy pakosarjan tiivistekkin.


        Ite ostin täältä foorumilta 50€:lla sen valurautasarjan ja ennen asennusta siitä hiekkapuhallettiin noet ja ruosteet pois ja sipastiin jyrsimessä ~1mm pois, kun laipat ei olleet ihan suorassa.
        Tack
        Pitääpä taas laittaa muistiin.
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • Casull
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 207
          • Nivala

          #34
          Originally posted by -Tapi View Post
          Casull:n allekirjoituksen perusteella kyseessä on yhden turbon M57N2 ja neliveto eli turbo irrotetaan alakautta. neliveto tuo oman ihanan lisänsä hommaan kun DPF ei mahdu suosiolla tulemaan ulos vaan purkamista riittää takavetoon verrattuna enemmän.
          No niin, nyt on uusi puhallin pailkoillaan.
          Vaihto onnistui sittenkin yläkautta, edes DPF:n pönttöä ei tarvinnut ottaa pois, riitti, kun sen kaksi kiinnitysruuvia irroitti.

          Homma ei missään tapauksessa ollu ihan helppo.
          Eniten päänvaivaa tuotti se tukirauta jolla turbo on tuettu lohkoon, sen ruuveihin ei tahdo millään päästä käsiksi, ei oikein ylä - eikä alakautta.
          Moottorinkorva piti irroittaa kuitenkin edestä pois jotta turbo sopi tipahtamaan irti pakosarjasta.
          Samalla konetta pystyi sen verran tunkkaamaan ylöspäin (pari senttiä) jotta irtonainen turbo sopi tulemaan imusarjassa kiinni olevan huohottimen tötterön ja ilmastoinnin putkien välistä.

          Pakosarjaa on ihan turha edes haaveilla irti jos venttiilikoppaa ei ensin irrota edestä pois.

          Moottorin korva oli oikeastaan koko operaation helpoiten irrotettava osa, tarvii vain oikeanlaiset torksiavaimet.

          Myöskin syy siipien rikkoutumiseen luultavasti selvisi.
          Mun autosta puuttuu koko se huohottimen vortexi tai mikä siellä ikinä onkaan ollu, löytyi ainoastaan tyhjä kotelo.
          Päättelin siitä että se on työntänyt kaiken öljysumun vesihöyryineen päivineen suoraan imuputkeen jonne tavara on sitten jäätynyt ja irrotessaan rikkonu siivet.

          Imupuoli onkin aika pahasti öljyssä jokapaikasta.
          Välijäähdytin oli kuitenkin puhdas lievää öljyisyytä lukuunottamatta, eli kone on vissiin syönyt turbon siiven kappaleet.

          Pääasia kuitenkin että taas laulaa entiseen tahtiin ja kaikki sivuäänet jäi pois.
          Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
          Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

          Comment

          • newport
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 58
            • Kerava

            #35
            Originally posted by jinder View Post
            Vika oli isomman turbon siivekkeissä, josta jäät menneet läpi. Nyt uudet turbot kiinni koneessa ja vika korjattu. Kiitos kaikille vastanneille ja muistetaan se turbojen jälkikäyttö kovilla pakkasillakin.
            Vanha ketju mutta paljo maksoi uudet turbot? ja missä?
            330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎