memebuy23buy

BMW 520i, E60 öljynkulutus huimaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8975
    • Kellokoski

    #16
    Originally posted by Engl View Post
    No niin, nyt alkaa hommat selviämään. Käytin äsken auton öljynvaihdossa/Forte -huuhtelussa. Huoltomies katsoi samalla konetta, on ampunut öljyt pihalle kannen tiivisteen kautta. Pohjamuovi oli aivan öljynpeitossa. Ensi viikolla kannen tiivisteen vaihto, huohottimen puhdistus, letkujen tarkistus, separaattorin kalvon tarkistus edessä. Samalla vaihdetaan myös tulpat autoon. Pitäisikö samalla vielä tsekata jotain muuta, öljypisteelle teetän tämän remontin..
    Tarkoitat varmaan venttiilikopan tiivistettä?

    Huohotinpaketti kerralla uusiksi. Cold country paketin lisäksi:
    11431740045 öljytikun o-rengas
    11129070990 venttiilikopan tiiviste
    11121437395 15kpl kumeja pulttien alle

    Tuolla lisää aiheesta:
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Engl
      Newbiemmer
      • Mar 2011
      • 21
      • Finland

      #17
      Joo, venttikopan tiivistettä tarkoitin Onko tuolle huohottimelle olemassa mitään lämmitysvastusta?

      Comment

      • -challenger-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 2150
        • L a h t i

        #18
        On olemassa.

        Comment

        • Engl
          Newbiemmer
          • Mar 2011
          • 21
          • Finland

          #19
          Muistelen, että autoni huohotin on jo valmiiksi cold country versiota. Pitää vielä tarkistaa tuo papereista. Auto on Suomesta hankittu uutena..

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8975
            • Kellokoski

            #20
            Originally posted by Engl View Post
            Muistelen, että autoni huohotin on jo valmiiksi cold country versiota. Pitää vielä tarkistaa tuo papereista. Auto on Suomesta hankittu uutena..
            No niin oli minullakin. Oli jo ex omistajan aikaan mennyt tukkoon ja heti ostettuani uusin kaikki. Esimerkiksi paluulinja öljytikun jalkaan oli aivan tukossa, joku letkuista halki ja separaattori myös tukossa. Helpommalla pääsee kun uusii kaikki. Kun osien irroittaminen melkein vaatii letkujen katkaisua jos ei imusarjaa irrota.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Engl
              Newbiemmer
              • Mar 2011
              • 21
              • Finland

              #21
              Paljonko tuo huohotinpaketti kustantaa, onko sinulla antaa varaosakoodia sille? Tuntuisi järjettömältä lähteä vaihtamaan koko huohotin paketti uuteen cold countryyn jos vanha on jo sellainen. Eikö puhdistus riittäisi? Mites tuo forte käsittely, auttaako tähän ongelmaan?
              Last edited by Engl; 15-03-2011, 12:35.

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8975
                • Kellokoski

                #22
                Originally posted by Engl View Post
                Paljonko tuo huohotinpaketti kustantaa, onko sinulla antaa varaosakoodia sille? Tuntuisi järjettömältä lähteä vaihtamaan koko huohotin paketti uuteen cold countryyn jos vanha on jo sellainen. Eikö puhdistus riittäisi? Mites tuo forte käsittely, auttaako tähän ongelmaan?
                Osat maksaa luokkaa 140e. Ja letkut menee aika hankalassa paikassa joten töitä tulee useampi tunti muutenkin. Voi ne saada puhdistettua mutta jos korjaamolla teettää niin maksaa sekin... Forte ei auta tähän vaivaan.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Engl
                  Newbiemmer
                  • Mar 2011
                  • 21
                  • Finland

                  #23
                  Autoon vaihdettiin tänään uusi huohotin, mallia cold country sekä venttiilikopan tiivisteet. Entinen huohotin ei jostain syystä ollut kylmän maan mallia, vaikka auto varmuudella suomesta hankittu. Muut huototinjärjestelmän "letkut" (ovatko muuten kaikki ihan kumia/ei metalliputkia?) + separaattori jäivät puhdistamatta/vaihtamatta, vaikka asiasta etukäteen sovittiinkin. Jää nyt nähtäväksi loppuuko öljynkulutus vai pitääkö viedä uudestaan pajalle.

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by Engl View Post
                    Autoon vaihdettiin tänään uusi huohotin, mallia cold country sekä venttiilikopan tiivisteet. Entinen huohotin ei jostain syystä ollut kylmän maan mallia, vaikka auto varmuudella suomesta hankittu. Muut huototinjärjestelmän "letkut" (ovatko muuten kaikki ihan kumia/ei metalliputkia?) + separaattori jäivät puhdistamatta/vaihtamatta, vaikka asiasta etukäteen sovittiinkin. Jää nyt nähtäväksi loppuuko öljynkulutus vai pitääkö viedä uudestaan pajalle.
                    Sumutus on näköjään uponnut, kun tulee tuollaista suamiauto juttua. Minulla on yhdestä autosta mennyt huohotin jäähän ja juuri aidosta ja maaailman parhaasta suomiautosta.

                    Saksa autoissa on ollut jo valmiina sama huohotin kuin suomimalleissa.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • Engl
                      Newbiemmer
                      • Mar 2011
                      • 21
                      • Finland

                      #25
                      Jaahas jatketaan puolen vuoden takaista keskustelua öljynkulutuksesta. Öljymerkin vaihdon jälkeen kulutus tippui 1l/6tkm. Mitä olen netistä lueskellut tämä on ihan järkevällä tasolla. Mielipiteitä ja muiden kokemuksia vastaavalle autolle 520i, E60, ajettu n.130tkm.

                      Separaattori vielä kummittelee mielessä, olisiko siinä jotain vikaa, mutta tuntuu turhalta varmuuden vuoksi viedä pajalle. Onko miten yleisesti noita hajonnut, osaako joku valaista?
                      Last edited by Engl; 17-08-2011, 07:00.

                      Comment

                      • Engl
                        Newbiemmer
                        • Mar 2011
                        • 21
                        • Finland

                        #26
                        Originally posted by Engl View Post
                        Jaahas jatketaan puolen vuoden takaista keskustelua öljynkulutuksesta. Öljymerkin vaihdon jälkeen kulutus tippui 1l/6tkm. Mitä olen netistä lueskellut tämä on ihan järkevällä tasolla. Mielipiteitä ja muiden kokemuksia vastaavalle autolle 520i, E60, ajettu n.130tkm.

                        Separaattori vielä kummittelee mielessä, olisiko siinä jotain vikaa, mutta tuntuu turhalta varmuuden vuoksi viedä pajalle. Onko miten yleisesti noita hajonnut, osaako joku valaista?
                        Löytyykö muuten netistä kuvallista ohjetta separaattorin vaihdosta, myös tarjouksia otetaan vastaan jos itä/keski-suomen alueelta löytyy kaveria, joka oikeasti homman osaa tehdä letkujen vaihtoineen kunnolla..

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3450
                          • Janakkala

                          #27
                          Originally posted by Engl View Post
                          Löytyykö muuten netistä kuvallista ohjetta separaattorin vaihdosta, myös tarjouksia otetaan vastaan jos itä/keski-suomen alueelta löytyy kaveria, joka oikeasti homman osaa tehdä letkujen vaihtoineen kunnolla..
                          Ilman muuta separaattoripönttö vaihtoon sekä kaikki siihen liittyvät letkut.
                          Se ei ole kuin muutaman (3) tunnin juttu osaavalle sepälle. Toki vaatii näppärät sormet ja työkalut. (Imusarjaa ei kannata / tarvitse irroittaa.)
                          Ja itselleni pisti silmään aikaisemmin mainitsemasi öljyn viskositeetti muistaakseni kerroit sen olevan 5w-30. Itse suosittelisin / neuvoisin kokeilemaan tuossa tapauksessa esim 5w-40 / 5w-50 viskositeettisiä öljyjä mikäli on siis vieläkin kulutus korkealla. Ohjekirjathan antavat toki hurjia kulutusmääriä jotka ovat vielä "normaaleja", mutta itse kyseenalaistaisin asian jos 25tkm vaihtovälille joutuu lisäämään useamman litran. Litran lisäys on ok, kahden litran jo vähän niin ja näin...

                          Siis tuossa kuvassa OSA 1 + siihen liittyvät putket
                          Last edited by Spetke; 17-08-2011, 07:54.
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1462
                            • Area 03

                            #28
                            Originally posted by Engl View Post
                            Jaahas jatketaan puolen vuoden takaista keskustelua öljynkulutuksesta. Öljymerkin vaihdon jälkeen kulutus tippui 1l/6tkm. Mitä olen netistä lueskellut tämä on ihan järkevällä tasolla. Mielipiteitä ja muiden kokemuksia vastaavalle autolle 520i, E60, ajettu n.130tkm.

                            Separaattori vielä kummittelee mielessä, olisiko siinä jotain vikaa, mutta tuntuu turhalta varmuuden vuoksi viedä pajalle. Onko miten yleisesti noita hajonnut, osaako joku valaista?
                            Itsellä kuluu öljyä n.1L/10tkm,eli 2 tai 3 kertaa öljynvaihtovälin aikana,ajotietokone pyytää lisämään litran( +1L) öljyä moottoriin.Moottorina tosin N54

                            Omasta mielestäni toi sinunkin öljynkulutus ihan normaalia.
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1462
                              • Area 03

                              #29
                              Originally posted by Spetke View Post
                              Ohjekirjathan antavat toki hurjia kulutusmääriä jotka ovat vielä "normaaleja", mutta itse kyseenalaistaisin asian jos 25tkm vaihtovälille joutuu lisäämään useamman litran. Litran lisäys on ok, kahden litran jo vähän niin ja näin...
                              Mikäs siinä sitten on niin huonoa,jos joutuu lisäämään öljyä?Jos öljynpaineet/lämmöt ovat normaalit ja vuotoja ei ole,niin ainakin voitelee kunnolla.Itse en ainakaan näissä nykykoneissa/suurempi tehoisissa koneissa hätkähdä mitään muutaman litran (2-4L/20-25tkm) öljynkulutusta.
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • Engl
                                Newbiemmer
                                • Mar 2011
                                • 21
                                • Finland

                                #30
                                Originally posted by Spetke View Post
                                Ilman muuta separaattoripönttö vaihtoon sekä kaikki siihen liittyvät letkut.
                                Se ei ole kuin muutaman (3) tunnin juttu osaavalle sepälle. Toki vaatii näppärät sormet ja työkalut. (Imusarjaa ei kannata / tarvitse irroittaa.)
                                Ja itselleni pisti silmään aikaisemmin mainitsemasi öljyn viskositeetti muistaakseni kerroit sen olevan 5w-30. Itse suosittelisin / neuvoisin kokeilemaan tuossa tapauksessa esim 5w-40 / 5w-50 viskositeettisiä öljyjä mikäli on siis vieläkin kulutus korkealla. Ohjekirjathan antavat toki hurjia kulutusmääriä jotka ovat vielä "normaaleja", mutta itse kyseenalaistaisin asian jos 25tkm vaihtovälille joutuu lisäämään useamman litran. Litran lisäys on ok, kahden litran jo vähän niin ja näin...

                                Siis tuossa kuvassa OSA 1 + siihen liittyvät putket
                                Nyt koneessa Castrol Edge Sport 0W-40. Voiko koneessa olla jokin muu vika, joka ei tule ilmi normikäytössä? Pitäisi olla täysin varma tuosta separaattorista + letkuista ennen remppaa ja löytää myös pätevä tekijä, jottei mene harjoitteluksi. Suositelkaa nyt jotain pajaa

                                Comment

                                Working...
                                X