Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 automaatin kesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timppa811
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 856
    • Pohojammaa

    #31
    Öljyt vaihdettu myös sillon 20tkm sitten oleellisesti. Pari kuukautta sitten lisäsin 0.5litraa öljyä, koska sitä tuli ulos lämmönvaihtimen vaihdon yhteydessä.

    Tänäaamuna koitin tuota 30s nollausta kaasupolkimella ja laatikko toimi taas kun unelma, sitä 2-vaihteella olevaa luistamistakaan ei ilmene.

    Käykö laatikko sitten liian kuumana kaupunkiajossa vai?
    Mikä neuvoksi?

    Originally posted by WSE1 View Post
    Automaattiöljyt ovat varsin peseviä. Vanhakin laatikko, johon öljyjä ei ole vaihdettu, on yleensä sisältä melko puhdas, ellei mitään kytkinpakkojen täystuhoa ole juuri tapahtunut. Tästä saa tingata minun puolestani aivan vapaasti mitä haluaa mutta minulla on tällä pajalla aika monta laatikkoa joiden sisuskaluja jokainen voi tulla halutessaan katsomaan mitä irtoavaa likaa kopan sisältä löytyy, yleensä ei löydy yhtään mitään. Tavara on mennyt suodattimeen ja jäänyt sinne, ja metallipitoinen tavara on kerääntynyt öljypohjan magneetteihin.

    Comment

    • timppa811
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 856
      • Pohojammaa

      #32
      Eilen rupesi matka-ajossa taas nykimään kolmannen kerran. Pysäytin ja nollasin mukautumat kaasupolkimella niin loppui.
      Huomasin myös että auto ei ryömi ainoastaan 1-vaihteella kun vika päällä...2-vaihteella ryömii normaalisti?

      Comment

      • timppa811
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 856
        • Pohojammaa

        #33
        Ulkolämpötilan kanssa selvästi jotain tekemistä. Näillä +10asteen keleillä ei mitään ongelmia. Kattelin laatikon lämpöjä niin 55-62 näytti olevan tuossa lyhyessä pyörityksessä.
        Täytyy koittaa katsoa lämpöjä kun vika on taas päällä.
        Öljyt?

        Comment

        • _Sylin_teri_
          BTCF Member
          • May 2013
          • 366
          • Suomi finland

          #34
          Meikäläisellä oli vähän ongelmaa kun 2->3 oli töksähtävä vaihto ja kakkos vaihdetta luistatteli omituisesti. Laatikossa oli öljyvuoto ja laitettiin n.0.5l öljyä. Töksähtely hävisi adaptaationollauksen jälkeen mutta tuo kakkosen luisto jäi.

          Kun vaihtaa 1->2 kierrosmittari jää vähäksi aikaa paikalleen esim. 2000rpm vaikka kiihtyminen jatkuu, sitten ottaa kai lukko kiinni ja kierrokset nytkähtää vähän alas ja sitten liikkuu nopeusviisarin mukana. Todella huonosti ilmeisesti turbiini lukittuu?

          Pari autoa ollu samalla laatikolla ja niissä oli paljon hienostuneempi toiminta.
          Onko adaptaatioajolla millainen merkitys?
          Ja ei tullut öljyä lisätessä käytyä vaihteita läpi niin mahtaakohan olla alitäyttöä silti.

          Comment

          • _Sylin_teri_
            BTCF Member
            • May 2013
            • 366
            • Suomi finland

            #35
            Nyt uudestaan öljyt tarkistettu ja ennen tarkastusta käytetty vaihteet läpi. Kyllähän sinne vielä lisää meni
            Sano vielä huoltoukko et ei vaihteiden venkslaamisella oo väliä mutta tuntus olevan.

            Mutta itse ongelmaan ei ollu apua. 2-vaihde nyt ainoa joka luistaa aika reilusti ennenku lukittuu. Tasakaasulla hiljaa kiihdyttäessä 2-vaihteella kierrokset on aika samassa koko kiihdytyksen ajan.

            Yhtä vikakoodia joskus antaa laayikolta joka on CF29 ja muuta selitystä ei ole kuin "torgue"
            Last edited by _Sylin_teri_; 17-05-2016, 17:41.

            Comment

            • Benighted
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2015
              • 281
              • Klaukkala

              #36
              Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
              Nyt uudestaan öljyt tarkistettu ja ennen tarkastusta käytetty vaihteet läpi. Kyllähän sinne vielä lisää meni
              Sano vielä huoltoukko et ei vaihteiden venkslaamisella oo väliä mutta tuntus olevan.

              Mutta itse ongelmaan ei ollu apua. 2-vaihde nyt ainoa joka luistaa aika reilusti ennenku lukittuu. Tasakaasulla hiljaa kiihdyttäessä 2-vaihteella kierrokset on aika samassa koko kiihdytyksen ajan.

              Yhtä vikakoodia joskus antaa laayikolta joka on CF29 ja muuta selitystä ei ole kuin "torgue"
              Luetko bmwhatilla tjsp. noita koodeja? Mulla tulee tota myös, mutta ymmärtääkseni tolla ei oo mitään tekemistä laatikon kanssa vaan on virheellisesti nimetty bmwhatissa - ei tosta löydy netistäkään oikein mitään. Muistaakseni liittyi jotenkin vetokoukkuun oikeasti, oliko sulla sellasta?
              F11 530xdA M-Sport 2014
              Ex. E39 530iA Touring 2001
              Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

              Comment

              • _Sylin_teri_
                BTCF Member
                • May 2013
                • 366
                • Suomi finland

                #37
                Originally posted by Benighted View Post
                Luetko bmwhatilla tjsp. noita koodeja? Mulla tulee tota myös, mutta ymmärtääkseni tolla ei oo mitään tekemistä laatikon kanssa vaan on virheellisesti nimetty bmwhatissa - ei tosta löydy netistäkään oikein mitään. Muistaakseni liittyi jotenkin vetokoukkuun oikeasti, oliko sulla sellasta?
                Kai se muuten vetokoukkuun liittyy ku myyjä selitti jotain samanlaista Luulin että paskaa puhu selitykseks

                Mites muilla tuo 2-vaihde käyttäytyy? Manuaalipuolellakin menee pikku hetki että lukittuu turbiini, ennen sitä kerkeää varsinkin täyskaasulla vähän luistoa ottamaan. Tuntus että +2000rpm vaihtas ihan nätisti

                Comment

                • timppa811
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 856
                  • Pohojammaa

                  #38
                  Kyllä mullakin se 2n monesti luistaa just tuonne 2000rpm paikkeille. Kaasua lisättäessä kierrokset tippuvat..eli ainoastaan ihan pintakaasulla luistaa tuonne.

                  Välillä taas vaihtaa vaihteet siellä 1700rpm kohdalla. Oiskohan mulla joku jumiva solenoidi?
                  Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                  Kai se muuten vetokoukkuun liittyy ku myyjä selitti jotain samanlaista Luulin että paskaa puhu selitykseks

                  Mites muilla tuo 2-vaihde käyttäytyy? Manuaalipuolellakin menee pikku hetki että lukittuu turbiini, ennen sitä kerkeää varsinkin täyskaasulla vähän luistoa ottamaan. Tuntus että +2000rpm vaihtas ihan nätisti

                  Comment

                  • _Sylin_teri_
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 366
                    • Suomi finland

                    #39
                    Originally posted by timppa811 View Post
                    Kyllä mullakin se 2n monesti luistaa just tuonne 2000rpm paikkeille. Kaasua lisättäessä kierrokset tippuvat..eli ainoastaan ihan pintakaasulla luistaa tuonne.

                    Välillä taas vaihtaa vaihteet siellä 1700rpm kohdalla. Oiskohan mulla joku jumiva solenoidi?
                    Meikällä siis heti kakkoselle vaihdon jälkeen kun polkasee niin kyllä luistattaa sinne 3k ja siellä on vähän aikaa kiekat paikoilla ja sitten ottaa turbiinin lukko vasta kiinni ja kiekat tippuu vähän. Ihan ku ei paineita sais lukittumiseen.
                    Pakki myös kytkeytyy vähän hitaasti

                    Normaalia vai ei? Tuskin on.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #40
                      Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                      Meikällä siis heti kakkoselle vaihdon jälkeen kun polkasee niin kyllä luistattaa sinne 3k ja siellä on vähän aikaa kiekat paikoilla ja sitten ottaa turbiinin lukko vasta kiinni ja kiekat tippuu vähän. Ihan ku ei paineita sais lukittumiseen.
                      Pakki myös kytkeytyy vähän hitaasti

                      Normaalia vai ei? Tuskin on.
                      On normaalia että luistattaa kakkosella... Sillähän se lähtee liikenteeseenkin pääsääntöisesti.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • _Sylin_teri_
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 366
                        • Suomi finland

                        #41
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        On normaalia että luistattaa kakkosella... Sillähän se lähtee liikenteeseenkin pääsääntöisesti.
                        Mulla lähtee poikkeuksetta ykkösellä, voi kyllä reipas ajotyylikin vaikuttaa jos "sport" modella laatikko kokoajan

                        Ja tuo kakkosen luisto ei kyllä mene kaaliin että ois normaalia. Edellinen 325d ei kyllä noin käyttäytynyt ollenkaan. Heti lukittu kun anto pedaalia enemmän, tiiä sit onko tuo sähkökepillinen jotenki erinlainen ohjelmalta.

                        Vois joku pv. videon napata
                        Last edited by _Sylin_teri_; 03-06-2016, 23:50.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎