Jos liikutaan nelikon korkeudessa,niin sitä tyhmemmän näköinen laite on,mitä isompi vannekoko ja siten matalampi profiilinen kumi sinne alle lyödään. Näin se vaan menee. Toki omaansa saa jokainen laittaa mitä parhaimmaksi katsoo.
Itselle tulee tälläinen fiilis kun madaltamaton nelikko liikkuu 20" pyörillä. Tämä toki vahvasti karrikoituna ja vaikka ei ihan vitossarjaa olekkaan,niin fiilis on sama: https://www.youtube.com/watch?v=Rwb9KcSDEfQ
E61 xDrive rengaskoot?
Collapse
X
-
Originally posted by josh View PostEli 20" vain madalluksen kera.
Leave a comment:
-
Originally posted by josh View PostMeneekö 20" vanteet E60 xDrive sedaniin ilman kikkailua?
Tarkemmin 8,5x20 ja 10x20 ET40. Jos kyllä niin mikä olisi oikea rengaskoko?
Vai onko järkevämpi kattella max 19" vanteita nelivetoon..?
Alusta on ainakin vielä vakio.Korkeintaan ehkä tiputtaisin edestä kun H&R:ltä näyttää saavan pelkät etujouset myös.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTulee melko järkyttävän näköinen traktori noilla 20" pyörillä ilman madallusta. Nämä nelikot kun on vielä korkeampia,kuin takavetoiset normi alustalla. Ja sekin on noilla pyörillä vakiona ihan h..vetin ruma.
Leave a comment:
-
Tulee melko järkyttävän näköinen traktori noilla 20" pyörillä ilman madallusta. Nämä nelikot kun on vielä korkeampia,kuin takavetoiset normi alustalla. Ja sekin on noilla pyörillä vakiona ihan h..vetin ruma.
Leave a comment:
-
Meneekö 20" vanteet E60 xDrive sedaniin ilman kikkailua?
Tarkemmin 8,5x20 ja 10x20 ET40. Jos kyllä niin mikä olisi oikea rengaskoko?
Vai onko järkevämpi kattella max 19" vanteita nelivetoon..?
Alusta on ainakin vielä vakio.Korkeintaan ehkä tiputtaisin edestä kun H&R:ltä näyttää saavan pelkät etujouset myös.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ardzi View PostTässä on edellisen omistajan jäljiltä 215/55 17" renkaat joka nurkassa. Onko e60 automaatissa sama homma kuin e39 että laatikko sekoaa liian pienillä renkailla ja mites vielä kun on neliveto? Jännästi aina välillä tuntuu nykivän joten olen alkanut jo epäillä noiden renkaiden kokoa.Last edited by Heguli 31; 01-09-2016, 13:49.
Leave a comment:
-
Tuli hommattua e60 lci x-drive automaatilla. Tässä on edellisen omistajan jäljiltä 215/55 17" renkaat joka nurkassa. Onko e60 automaatissa sama homma kuin e39 että laatikko sekoaa liian pienillä renkailla ja mites vielä kun on neliveto? Jännästi aina välillä tuntuu nykivän joten olen alkanut jo epäillä noiden renkaiden kokoa.
Tarkoitushan olisi hommata 19 tuumaset vanteet 9" ja 10" leveenä. Renkaita olen kysellyt paikalliselta liikkeeltä ja he suosittelivat 235/35 + 275/30 settiä, koska se on melkein satasen per kumi halvempi kuin 245/35 + 285/30 setti samalta valmistajalta. Kuitenkin itseäni epäilyttää tuon kapeamman setin hommaaminen jos sitten sekoaakin lopulta koko auto väärän rengaskoon vuoksi. Alle mahtumisesta ei varmaan tarvitse huolehtia jos vanteiden et on 35?
Leave a comment:
-
Originally posted by MS74 View Post
Ai niin, mitenkäs tarkal etupää on jos sitä pudottaa sen 30mm ? Vieläkö riittää varat vai tarviiko säädettävät yläpäät, ja jos niin mistähän niitä kyselis?
Eli kyllähän näihin nyt sen kaksi mittauskertaa joutuu yleensä minimissäänkin tekemään jos/kun itse ei pysty itse hommaa valmistelemaan ennen mittausta ”oikealle hehtaarille”.
Mitään osia on turha edes suunnitella tilailevansa ennen kuin nähdään ollaanko pielessä ja ennen kaikkea kuinka paljon(ne kalliit säätöosatkaan ei riitä jos ollaan kunnolla pielessä=jotain on ”rikki").
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostKouvolassa Euromaster. Säätävät niihin arvoihin mihin pyydetään,jos vain säätövaroja löytyy ja alusta on välyksetön. Kannattaa tosiaan viedä oma alustan arvojen "toive lista" mukana.
Vianorin hemmol oli vähä ylimielinen ote hommaan jo alunalkaen.
Paasas vaan et olen minä näitä itekkin rassannu 10vuotta. Meinasin jo sanoo et, sepä paljon minuu lohduttaa kun istut siinä tiskin takana
Mukaan ei päässy katselee, mitään ei oikeen kuunneltu... Että näin, ehkä ihan hyvä et homma meni puihin :think
Ai niin, mitenkäs tarkal etupää on jos sitä pudottaa sen 30mm ? Vieläkö riittää varat vai tarviiko säädettävät yläpäät, ja jos niin mistähän niitä kyselis?Last edited by MS74; 13-07-2016, 20:01.
Leave a comment:
-
Originally posted by MS74 View PostHomma jatkuu kunhan raidetangon pää on vaihdettu.
Jospa nyt kuitenkin ensin tiputtais keulan ja ajais sitten johonkin missä olis toiveita edes saada kerral kohillee. Mikähän olis Kouvolaa lähinnä oleva paikka. Saa vihjata...
Leave a comment:
-
Homma jatkuu kunhan raidetangon pää on vaihdettu.
Jospa nyt kuitenkin ensin tiputtais keulan ja ajais sitten johonkin missä olis toiveita edes saada kerral kohillee. Mikähän olis Kouvolaa lähinnä oleva paikka. Saa vihjata...
Leave a comment:
-
Originally posted by MS74 View PostSitten viedään merkkiliikkeeseen jos ei onnistu. Mittalaitteista ei säätö jää kii, eri asia minkälainen heppu sieltä tulee. Täytyy suorittaa lyhyt työhaastattelu ensin
Säätöihin tai niiden ongelmakohtiin mistä yleensä kiikastaa ettei muka saada säätöihin, vois nyt kertoo jotain niin voin huomen yrittää valistaa. Sais tuon nyt mahdollisimman sukkelaan kuntoon.
Eli kyllähän ne Vianorilla laittaa kulmat niihin arvoihin mitä niille annat, mutta vain jos siellä riittää säädöt tai/ja niitä yleensäkkin on olemassa(tai saavat kaikkia säätöjä edes auki).
Usein on niin että varsinkin etupäähän tarvitaan ”työstämistä” ja merkistä/mallista vähän syvällisempää tuntemusta jotta saadaan tarvittava määrä lisää säätöä ja tätähän ei merkkihuollossa eikä Vianorilla tehdä.
Eli pikkuisen skeptinen olen siitä että ne kulmat saataisiin kerrasta oikeasti kuntoon, mutta katsotaan nyt ensin missä mennään ja mihin on säädetty.
Ota siis säätöraportti talteen ja siitä kuva näkyville niin saadaan ”keissi katsottua” mitä ja miten tarvitaan lisää, jos tarvitaan?
Leave a comment:
Leave a comment: