E61 xDrive rengaskoot?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    Jos liikutaan nelikon korkeudessa,niin sitä tyhmemmän näköinen laite on,mitä isompi vannekoko ja siten matalampi profiilinen kumi sinne alle lyödään. Näin se vaan menee. Toki omaansa saa jokainen laittaa mitä parhaimmaksi katsoo.

    Itselle tulee tälläinen fiilis kun madaltamaton nelikko liikkuu 20" pyörillä. Tämä toki vahvasti karrikoituna ja vaikka ei ihan vitossarjaa olekkaan,niin fiilis on sama: https://www.youtube.com/watch?v=Rwb9KcSDEfQ
    Last edited by Heguli 31; 24-02-2017, 13:31.

    Leave a comment:


  • bore^
    replied
    Originally posted by josh View Post
    Eli 20" vain madalluksen kera.
    Tai sitte teet omia ratkasuja etkä kuuntele muita? Normikorkuisena autot näyttää aina hassuilta oli sitten 17 tai 20 tuumaiset. Mielestäni silti isommat ovat nätimmät aina kuin pikkuset. 19 tuumaiset näyttävät 5-sarjassa varsin tavallisilta ellei jopa pieniltä.

    Leave a comment:


  • josh
    replied
    Eli 20" vain madalluksen kera.

    Leave a comment:


  • Benighted
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Menee kyllä. Laita 235/35/20 ja 275/30/20.
    Tuollasella setillä takaveto m-sportin alustallakin oli ihan karmean näkönen, saati että nelikkoon laittaisi

    Mutta voihan ne laittaa alle ja todeta sitten, miltä omaan silmään näyttää

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by josh View Post
    Meneekö 20" vanteet E60 xDrive sedaniin ilman kikkailua?
    Tarkemmin 8,5x20 ja 10x20 ET40. Jos kyllä niin mikä olisi oikea rengaskoko?

    Vai onko järkevämpi kattella max 19" vanteita nelivetoon..?

    Alusta on ainakin vielä vakio. Korkeintaan ehkä tiputtaisin edestä kun H&R:ltä näyttää saavan pelkät etujouset myös.
    Menee kyllä. Laita 235/35/20 ja 275/30/20.

    Leave a comment:


  • josh
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tulee melko järkyttävän näköinen traktori noilla 20" pyörillä ilman madallusta. Nämä nelikot kun on vielä korkeampia,kuin takavetoiset normi alustalla. Ja sekin on noilla pyörillä vakiona ihan h..vetin ruma.
    Onko tämä jotenkin erityisen korkea?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Tulee melko järkyttävän näköinen traktori noilla 20" pyörillä ilman madallusta. Nämä nelikot kun on vielä korkeampia,kuin takavetoiset normi alustalla. Ja sekin on noilla pyörillä vakiona ihan h..vetin ruma.

    Leave a comment:


  • josh
    replied
    Meneekö 20" vanteet E60 xDrive sedaniin ilman kikkailua?
    Tarkemmin 8,5x20 ja 10x20 ET40. Jos kyllä niin mikä olisi oikea rengaskoko?

    Vai onko järkevämpi kattella max 19" vanteita nelivetoon..?

    Alusta on ainakin vielä vakio. Korkeintaan ehkä tiputtaisin edestä kun H&R:ltä näyttää saavan pelkät etujouset myös.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Ardzi View Post
    Tässä on edellisen omistajan jäljiltä 215/55 17" renkaat joka nurkassa. Onko e60 automaatissa sama homma kuin e39 että laatikko sekoaa liian pienillä renkailla ja mites vielä kun on neliveto? Jännästi aina välillä tuntuu nykivän joten olen alkanut jo epäillä noiden renkaiden kokoa.
    Siis tuo ilmoittamasi kokohan on ISOMPI halkaisijaltaan (657->668mm) ja vierintäkehältään (2063->2098mm) ,kuin oem 225/50R17 koko. Laatikon kyllä pitäisi toimia noilla renkailla ilman ongelmia. Nykiminen johtuu kyllä jostain muusta.
    Last edited by Heguli 31; 01-09-2016, 13:49.

    Leave a comment:


  • Ardzi
    replied
    Tuli hommattua e60 lci x-drive automaatilla. Tässä on edellisen omistajan jäljiltä 215/55 17" renkaat joka nurkassa. Onko e60 automaatissa sama homma kuin e39 että laatikko sekoaa liian pienillä renkailla ja mites vielä kun on neliveto? Jännästi aina välillä tuntuu nykivän joten olen alkanut jo epäillä noiden renkaiden kokoa.

    Tarkoitushan olisi hommata 19 tuumaset vanteet 9" ja 10" leveenä. Renkaita olen kysellyt paikalliselta liikkeeltä ja he suosittelivat 235/35 + 275/30 settiä, koska se on melkein satasen per kumi halvempi kuin 245/35 + 285/30 setti samalta valmistajalta. Kuitenkin itseäni epäilyttää tuon kapeamman setin hommaaminen jos sitten sekoaakin lopulta koko auto väärän rengaskoon vuoksi. Alle mahtumisesta ei varmaan tarvitse huolehtia jos vanteiden et on 35?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by MS74 View Post

    Ai niin, mitenkäs tarkal etupää on jos sitä pudottaa sen 30mm ? Vieläkö riittää varat vai tarviiko säädettävät yläpäät, ja jos niin mistähän niitä kyselis?
    Ota nyt ne mittaukset lapulle ensin ihan tästä ja katsotaan mitä ja miten pielessä ollaan, jos ollaan.
    Eli kyllähän näihin nyt sen kaksi mittauskertaa joutuu yleensä minimissäänkin tekemään jos/kun itse ei pysty itse hommaa valmistelemaan ennen mittausta ”oikealle hehtaarille”.
    Mitään osia on turha edes suunnitella tilailevansa ennen kuin nähdään ollaanko pielessä ja ennen kaikkea kuinka paljon(ne kalliit säätöosatkaan ei riitä jos ollaan kunnolla pielessä=jotain on ”rikki").

    Leave a comment:


  • MS74
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kouvolassa Euromaster. Säätävät niihin arvoihin mihin pyydetään,jos vain säätövaroja löytyy ja alusta on välyksetön. Kannattaa tosiaan viedä oma alustan arvojen "toive lista" mukana.
    Täytyy kysästä, oliko hinnasta tietoo ?
    Vianorin hemmol oli vähä ylimielinen ote hommaan jo alunalkaen.
    Paasas vaan et olen minä näitä itekkin rassannu 10vuotta. Meinasin jo sanoo et, sepä paljon minuu lohduttaa kun istut siinä tiskin takana
    Mukaan ei päässy katselee, mitään ei oikeen kuunneltu... Että näin, ehkä ihan hyvä et homma meni puihin :think

    Ai niin, mitenkäs tarkal etupää on jos sitä pudottaa sen 30mm ? Vieläkö riittää varat vai tarviiko säädettävät yläpäät, ja jos niin mistähän niitä kyselis?
    Last edited by MS74; 13-07-2016, 20:01.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by MS74 View Post
    Homma jatkuu kunhan raidetangon pää on vaihdettu.
    Jospa nyt kuitenkin ensin tiputtais keulan ja ajais sitten johonkin missä olis toiveita edes saada kerral kohillee. Mikähän olis Kouvolaa lähinnä oleva paikka. Saa vihjata...
    Kouvolassa Euromaster. Säätävät niihin arvoihin mihin pyydetään,jos vain säätövaroja löytyy ja alusta on välyksetön. Kannattaa tosiaan viedä oma alustan arvojen "toive lista" mukana.

    Leave a comment:


  • MS74
    replied
    Homma jatkuu kunhan raidetangon pää on vaihdettu.
    Jospa nyt kuitenkin ensin tiputtais keulan ja ajais sitten johonkin missä olis toiveita edes saada kerral kohillee. Mikähän olis Kouvolaa lähinnä oleva paikka. Saa vihjata...

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by MS74 View Post
    Sitten viedään merkkiliikkeeseen jos ei onnistu. Mittalaitteista ei säätö jää kii, eri asia minkälainen heppu sieltä tulee. Täytyy suorittaa lyhyt työhaastattelu ensin

    Säätöihin tai niiden ongelmakohtiin mistä yleensä kiikastaa ettei muka saada säätöihin, vois nyt kertoo jotain niin voin huomen yrittää valistaa. Sais tuon nyt mahdollisimman sukkelaan kuntoon.
    Taitaa se merkkiliike olla vihoviimeinen paikka yrittää laitattaa ne kulmat oikeasti kuntoon.
    Eli kyllähän ne Vianorilla laittaa kulmat niihin arvoihin mitä niille annat, mutta vain jos siellä riittää säädöt tai/ja niitä yleensäkkin on olemassa(tai saavat kaikkia säätöjä edes auki).
    Usein on niin että varsinkin etupäähän tarvitaan ”työstämistä” ja merkistä/mallista vähän syvällisempää tuntemusta jotta saadaan tarvittava määrä lisää säätöä ja tätähän ei merkkihuollossa eikä Vianorilla tehdä.

    Eli pikkuisen skeptinen olen siitä että ne kulmat saataisiin kerrasta oikeasti kuntoon, mutta katsotaan nyt ensin missä mennään ja mihin on säädetty.
    Ota siis säätöraportti talteen ja siitä kuva näkyville niin saadaan ”keissi katsottua” mitä ja miten tarvitaan lisää, jos tarvitaan?

    Leave a comment:

Working...
X