E61 xDrive rengaskoot?
Collapse
X
-
Jos sitten aletaan hifistelemään,niin miten vaikuttaa vaikka eri merkkisten renkaiden erillainen käytös?(Erillaiset runkorakenteet)Rengaspaineet?Ajonopeus?Renkaiden kantavuusluokat?RFT renkaat vs. tavalliset renkaat?Lämpötilat.Ym,ym...Löytyyhän näitä muuttujia.
-
Originally posted by Seipäänreikä View PostKyllä mie käytin päiviä nuitten laskureitten kans aikaa ja tinkasin ko houkka sielä katastusasemalla uuen rengassetin kansMutta edelleenkään se renkaan halkasija ei oo nyt se määräävä tekijä. Nuo laskurit kyllä kertoo halkasijan ja renkaan ympärysmitan kuormittamattomana, mutta se vierintäkehä on eri.
Kuvassa oleva static loaded radius on se, mistä se katastusmees sillon aikasemmin puhu...elikkä vaikkaki 245/35 ja 285/30 halkasija on sama, ni net painuu eri tavalla kuormattuna.
Tässä taulukossa löytyy vierintäkehät ja loaded radius. Harmillisesti puuttuu vaan 275/30 kokohttp://www.errolstyres.co.za/content...lling-diameter
Google löysi tämän näkösen taulukon, jossa ei lukuja ilmoteta vaan pelekästhän listaus sopivuuksista rolling road circumferencen mukaan http://www.puretyre.co.uk/tyre-size-conversion-chart/
Nuilla perusteilla x-Drivessa kuuluu olla 245/35 ja 275/30/19 rengastus.
Totta on, ettei se 285 oo kaukana, eikä minun neliveto v*ttuillu 3 kesän aikana kertaakaan tuosta kokoerosta.
Teeppä testi, mittaa tietty matka ja merkkaa asfalttiin. Sitten renkaisiin merkit sivuun, niin näkee todellisen eron. Just keksin tuon homman ja aion itsekin testailla tuota
Leave a comment:
-
Originally posted by bemu2000 View PostSeipäänreikä, saathan sen itsekin laskettua, niin ei tarvitse uskoa kaiken maailman jorinoita...
Tämä setti on puolen millin tarkkuudella saman korkuinen
Alloy Wheel & tyre fitment calculator - it calculates inset, poke, speedo error, tyre stretch and loads more.
275 takarenkaalla eturengas on 6,5mm korkeampi, eli vierintäkehä 20,4mm pidempi. Se on tasan yksi prosentti eroa vierintäkehässä, eli ei mitään merkitystä.Mutta edelleenkään se renkaan halkasija ei oo nyt se määräävä tekijä. Nuo laskurit kyllä kertoo halkasijan ja renkaan ympärysmitan kuormittamattomana, mutta se vierintäkehä on eri.
Kuvassa oleva static loaded radius on se, mistä se katastusmees sillon aikasemmin puhu...elikkä vaikkaki 245/35 ja 285/30 halkasija on sama, ni net painuu eri tavalla kuormattuna.
Tässä taulukossa löytyy vierintäkehät ja loaded radius. Harmillisesti puuttuu vaan 275/30 kokohttp://www.errolstyres.co.za/content...lling-diameter
Google löysi tämän näkösen taulukon, jossa ei lukuja ilmoteta vaan pelekästhän listaus sopivuuksista rolling road circumferencen mukaan http://www.puretyre.co.uk/tyre-size-conversion-chart/
Nuilla perusteilla x-Drivessa kuuluu olla 245/35 ja 275/30/19 rengastus.
Totta on, ettei se 285 oo kaukana, eikä minun neliveto v*ttuillu 3 kesän aikana kertaakaan tuosta kokoerosta.
Leave a comment:
-
Seipäänreikä, saathan sen itsekin laskettua, niin ei tarvitse uskoa kaiken maailman jorinoita...
Tämä setti on puolen millin tarkkuudella saman korkuinen
Alloy Wheel & tyre fitment calculator - it calculates inset, poke, speedo error, tyre stretch and loads more.
275 takarenkaalla eturengas on 6,5mm korkeampi, eli vierintäkehä 20,4mm pidempi. Se on tasan yksi prosentti eroa vierintäkehässä, eli ei mitään merkitystä.Last edited by bemu2000; 29-04-2014, 13:48.
Leave a comment:
-
.....
Originally posted by bemu2000 View PostMikähän kirja noin kertoo, raamattu vai?
Eipä tollanen 30/35 sarjan rengas paljoa enää kasaan puristu. Ainakaan niin että edessä enemmän kuin takanaOriginally posted by Seipäänreikä View Post...Mulle kattastusmies katto jostaki niitten vierintäkehätaulukosta, että 285 on väärä koko...
Mika
Leave a comment:
-
Mikähän kirja noin kertoo, raamattu vai?
Eipä tollanen 30/35 sarjan rengas paljoa enää kasaan puristu. Ainakaan niin että edessä enemmän kuin takana
Leave a comment:
-
Originally posted by Seipäänreikä View PostKyllä se näin mennee...sama halkasija, van eri vierintäkehä!
Johtuupi siittä, että se isompi takaläski ei puristu auton alla yhtä paljon kasaan ko pienempi eturengas ja se aiheuttaa tuon eron. Itekhän en uskonu ko mulla oli tuo 285 alla, van kirjasta kattoimma. Tästä syystä uskosin tehtaanki käyttävän staggered setupissa 245/35 ja 275/30 rengastusta.
Edit: en oo mikhän insinööri enkä lentäjä, mutta näin mulle on viksusti perusteltu tämä asia
Leave a comment:
-
tää 245/35 ja 275/30 19" on tarpeeks lähellä että pelaa xDriven kanssa?
Leave a comment:
-
Originally posted by Seipäänreikä View PostKyllä se näin mennee...sama halkasija, van eri vierintäkehä!
Johtuupi siittä, että se isompi takaläski ei puristu auton alla yhtä paljon kasaan ko pienempi eturengas ja se aiheuttaa tuon eron. Itekhän en uskonu ko mulla oli tuo 285 alla, van kirjasta kattoimma. Tästä syystä uskosin tehtaanki käyttävän staggered setupissa 245/35 ja 275/30 rengastusta.
Edit: en oo mikhän insinööri enkä lentäjä, mutta näin mulle on viksusti perusteltu tämä asia
Leave a comment:
-
Originally posted by Fabsu View PostTuo ei kyllä voi olla mahdollista. Jos halkaisija on sama, kyllä se vierintäkehäkin on sama. Ja kyllä 245/35/19 eturenkaan kanssa 285/30/19 takarengas on tismalleen halkaisijaltaan ja vierintäkehältään sama. Jos mennään vielä suurempaan vannekokoon, halkaisijaltaan samat koot ovat 245/30/20 ja 295/25/20.
Edit: en oo mikhän insinööri enkä lentäjä, mutta näin mulle on viksusti perusteltu tämä asiaLast edited by Seipäänreikä; 31-03-2014, 23:39.
Leave a comment:
-
Originally posted by Seipäänreikä View PostTaitaa se olla ko itellä oli 9,5 vanteella 285 ja pullistu hiukan ulospäin...
Mulle kattastusmies katto jostaki niitten vierintäkehätaulukosta, että 285 on väärä koko. Se setä sano juuriki tuon tehtaan suosituksen 245/35 ja 275/30 olevan muutaman millin päässä sama. 285 takaläskillä vierintäkehässä heittoa oli reilusti, vaikkaki halkasija on sama.
MikaLast edited by Fabsu; 31-03-2014, 22:57.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pola View PostOnko tuo 285 liian leveä 9" vanteelle? On vaan ainoa rengaskoko millä ton paljon puhutun vierintäkehän saa samaksi etupyörien kanssa.
Mulle kattastusmies katto jostaki niitten vierintäkehätaulukosta, että 285 on väärä koko. Se setä sano juuriki tuon tehtaan suosituksen 245/35 ja 275/30 olevan muutaman millin päässä sama. 285 takaläskillä vierintäkehässä heittoa oli reilusti, vaikkaki halkasija on sama.
Mika
Leave a comment:
-
Originally posted by Pola View PostOnko tuo 285 liian leveä 9" vanteelle? On vaan ainoa rengaskoko millä ton paljon puhutun vierintäkehän saa samaksi etupyörien kanssa.
Leave a comment:
Leave a comment: